Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Czy wywalanie płynu na gorącym to normalny objaw  
Autor Wiadomość
Nyku 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 276
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-02-06, 15:36   

Ale to normalny proces czy w końcu nawet po odkręceniu zbiorniczka nie powinno dojść do zagotowania bo trochę się zakręciłem teraz?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-06, 16:51   

Na gorącym silniku nawet jakiś czas po zgaszeniu nadal sie utrzymuje ciśnienie i jak odkrecisz kurek to je uwolnisz co doprowadzi do zagotowania się płynu.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-02-06, 17:06   

A8 rozgrzany silnik: http://youtu.be/d95VxNKB6JY
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-06, 17:49   

Robiłes teraz nagranie?? Przy normalnej jeździe szczególnie zimą tez nic nie wywali. Zwyczajnie nie ma krytycznej temperatury. W upale czy po ostrej jeździe może być nieco inaczej :)

Mając uszkodzony ten trefny czwórnik jeździłem dośc długo z poluzowanym korkiem i nie ubywało mi nic,termostat wprawdzie tez był wiecznie uchylony aż pewnego upalnego lata po zatrzymaniu auta wywaliło mi poluzowanym korkiem półtora litra :)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-02-06, 20:30   

karol208 napisał/a:
A8 rozgrzany silnik: http://youtu.be/d95VxNKB6JY


W porządku nie gotuje.
Ale jeśli układ będzie dobrze zagrzany a nie tylko do 90 stopni, tylko razem z chłodnicą a układ będzie wypełniony ciśnieniem to powinno zagotować.
A szczerze w takich warunkach (zimowych) doprowadzenie układu chłodzenia do momentu że napełni go ciśnieniem zejdzie długo.

Nyku napisał/a:
Ale to normalny proces czy w końcu nawet po odkręceniu zbiorniczka nie powinno dojść do zagotowania bo trochę się zakręciłem teraz?


Dobra tłumacze jeszcze raz od nowa.
Wsiadamy do auta i rozpoczynamy jazdę ( zaworek na zbiorniczku wyrównawczym jest zamknięty )
Układ chłodzenia ma temperaturę zewnętrzną ( brak ciśnienia w układzie )
Jeździmy sobie układ chłodzenia łapie temperaturę roboczą czyli 90 stopni.
Pracuje prawidłowo, termostat otwiera się i zamyka dbając o termikę układu czyli 90 stopni.
Dodatkowo bezwładnie chodzi wiskoza.
Ciśnienie w układzie nie wytworzy się ponieważ termika jest wymieniana czyli płyn goracy panujący w silniku miesza się z chłodniejszym w chłodnicy.

Za jakiś czas temperatura w chłodnicy się podnosi i sprzęgło wiskotyczne zaczyna się sprzęgać pracując mocniej, szybciej.

W tym momencie kiedy cały ( CAŁY ) układ się zagrzeje wytwarza się ciśnienie które jest regulowane przez wcześniej wspomniany zawór na korku zbiorniczka wyrównawczego.

Przewody układu chłodzenia robią się twardsze. Można to czasami zauważyć jak po zgaszeniu auta słychać sykot zaworu na zbiorniczku.


Teraz panowie łopatologicznie

Nastawiamy czajnik na kuchence z gwizdkiem, podłączamy gaz. Woda się rozgrzewa Alle właśnie alle nie zagotuje się i gwizdek nie będzie gwizdałjeśli będziemy do niego dolewać chłodnej wody.
Tym czajnikiem jest nasz silnik ( mały obieg układu chłodzenia ) Te dolewki które robimy to rodzaj mieszanki chłodnego płynu z chłodnicy.

Powtarzam po raz kolejny. By zagotowało płyn w zbiorniczku musi spełic te warunki:
- powstać wystarczające ciśnienie
- rozgrzany cały układ chłodzenia
- niesprawny wentylator
- niesprawny obieg regulacji termicznej ( pompa wody )
- niesprawny zaworek w korku zbiorniczka

karol208 napisał/a:
G12 temp wrzenia ok 108st. w zbiorniczku nigdy nie będzie się gotować jeżeli auto jest sprawne.


Dokładnie, układ chłodzenia powinien pracować prawidłowo.

Nie raz czytałem jak chłopaki pisali że jeździli z odkręconymi korkami i nic się nie działo.
W porządku nie dzieje się nic bo jak wcześniej wspomniałem pracuje wiskoza która chłodzi chłodnicę i nie pozwala jej się zagotować.

Układ ma być sprawny i szczelny to podstawa.
Tak więc jak po odkręceniu korka podniósł Ci się płyn po zgaszeniu to znaczy że zawór na korku jest sprawny.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-02-06, 20:52   

Latem na mocno rozgrzanym musze odkrecac powoli jak wstrzasnieta cole. Jak zrobi sie to umiejętnie to plynu nie wywali. A jak odkreci sie na raz to norma jest ze wyleci.
Filmik nagrany dzisiaj.
_________________

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-02-06, 20:56   

karol208 napisał/a:
Latem na mocno rozgrzanym musze odkrecac powoli jak wstrzasnieta cole. Jak zrobi sie to umiejętnie to plynu nie wywali. A jak odkreci sie na raz to norma jest ze wyleci.


O tuż to co napisałem wyżej ;) o ciśnieniu i jego osiąganiu ;)
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2015-02-06, 21:09   

Ja mogę nagrać podobny filmik. U mnie tez nie wywali, czy to zima, czy lato.
Ale nie dalej jak miesiąc temu, wymieniałem płyn na różowy, bo miałem niebieski. I jadąc do pracy mi wywaliło płyn a to dlatego ze układ był zapowietrzony.
Teraz mogę odkręcić kiedy chcę i jak mam na min to się dźwignie na max i to wszystko. Towarzyszy temu syknięcie (ciśnienie) i to wszystko. Mogę na zlocie w lato obalić każdą teorię odnośnie wywalania płyny jak ktoś chce.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-02-06, 21:22   

Gabriel, mam tak samo.
ernesto, ale kolega pisze że mu wywala płyn 1l/1000km ja może od 2 lat dolałem ze 200ml.
Zgodzę się z twoją wypowiedzią. w vagu prawidłowa temperatura pracy 85-110st.

Ale jeżeli płyn w zbiorniczku ciągle mu wyrzuca to musi powietrza gdzieś dostawać.
Nie koniecznie uszczelka pod głowicą również dobrze reduktor LPG może puszczać w układ
_________________

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-02-06, 22:21   

karol208 napisał/a:

Ale jeżeli płyn w zbiorniczku ciągle mu wyrzuca to musi powietrza gdzieś dostawać.
Nie koniecznie uszczelka pod głowicą


- uszkodzona pompa wody ( brak obiegu brak chłodzenia, wyrzuca płyn który się nie miesza, zanika ogrzewanie )
- zapowietrzający się układ ( wyciek, lokalizacja )
- termostat zablokowany i układ pracuje tylko na małym obiegu ( zestudzany jest nagrzewnicą i wiatrakiem na dmuchawie ale jeśli się przeforsuje to nie wymieni się z chłodnym płynem i zagotuje )
- wyciek ( nieszczelność ) Do sprawdzenia obejmy, węże, złączki, chłodnica, chłodniczka oleju, reduktor lpg
- uszkodzony korek zbiorniczka wyrównawczego ( płyn za szybko odparowuje z układu )

Te rzeczy należy sprawdzić zanim zdejmiesz czapki Bo narobisz sobie kosztów a przyczyna może być błącha

Na noc pod autem rozwiń karton, stare prześcieradło. Zdemontuj wcześniej osłonę pod autem. Jeśli pojawi się wyciek zaznaczy to, będzie wiadomo gdzie mniej więcej szukać przyczyny.

Wytrzyj wszelkie ogniska płynu, jeśli Ci wyrzuciło płyn to wytrzyj do sucha te miejsca by nie zbijało Cię z tropu.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.