Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Dołożenie Quattro, da się!  
Autor Wiadomość
Robson_93 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 31
Dołączył: 26 Mar 2017
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-05-12, 12:15   [D2 ALL ] Dołożenie Quattro, da się!

Witam.
Jestem po przeróbce ośki na quattro silnik 2.8.
Było: 5 biegów manual skrzynia DPF
Jest : 5 biegów manual skrzynia DGW ( info o skrzyni, przełozenia są na forum)
Wał od longa 193 cm + nowe przeguby wału Ruville do forda ( jest temat na forum)
most EUT + półosie+ podpory

Skrzynie dobrałem tak aby wszystko pasowało czyli:
jak najdłuzsze biegi (przełozenie 5 biegu 0,65, główne 3,88)
flansze 130mm( bo takie miałem w aucie)
zmiana biegów po prawej stronie równolegle
typ 01A
Most dobrałem o przełozeniu 3.88
Na początku kupiłem most z pólosiami i podporami i wstawiłem do auta. ( założenia już miałem jakie chce przełozenia ) Niestety brakuje jednej blachy (mają być 2)przy wózku, gdzie mocowana jest przednia podpora. Są 2 rozwiązania, nowy wózek albo dospawanie blachy z jedną dziurą wielkości telefon. Ja dospawałem.
Kupiłem skrzynie i zmierzyłem jej długość . następnie pod auto i pomiar : od flanszy mostu do bloku silnika. Odejmuje wartości i wychodzi 195cm. już wiem jaki wał potrzebuje. Kupiłem od Longa o długosci 193cm bez przegubów. Przeguby są ruchome więc bez problemu o 2 cm sie wysuną. Wał po odwróceniu można przykręcić do budy w miejsce wzmocnienia. Ja wywierciłem dziury , nagwintowałem je i gitara. ponieważ w odległości 1,5 cm od dorobionego gwintu jest gwint fabryczny to dorobiłem blaszki które dodatkowo dociskają podpore. Dorobiłem również pasek aluminowej blachy w miejsce starego wzmocnienia aby wszystko zachowało swoje pierwotne właściwości. Po za tymi dwoma problemami ( dla mnie banalnymi ) normalna robota.
Łapy, poduszki czujniki itd pasują bez problemu. należy pamiętać o oczyszczeniu wszystkich gwintów w skrzyni bo korzystamy z innych gotowych gwintów.
Zapomniałem dodać ze katalizator od strony kierowcy był za blisko skrzyni biegów. 30min w warsztacie od wydechów i kat przestawiony o 1,5 cm.
Auto nie do poznania , smiga rewelacyjnie. Części kosztowały 1800zł + sprzegło ewentualnie.
Pozdrawiam
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-05-12, 12:25   

<brawo> <okok>

zawsze będę zdania, że te 2,8 V6 są najlepszą jednostką jeśli chodzi o bezawaryjność a połączeniu z quattro daje jeszcze więcej frajdy.

A8 z tym silnikiem to najlepsze połączenie luksusu, wygody i ekonomii.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
FranzM 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 36
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-05-14, 21:24   

Szukam dla siebie a6c5 koniecznie końcówkę przedlifta quattro i właśnie z 2.8. Miałem takie c5 2001 w ośce i bardzo miło wspominam.
 
 
Piotr_Bocian
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-19, 22:50   

W końcu ktoś obalił mit, że się nie da :) Gratuluję!
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-05-24, 09:46   

Dobra robota kolego a dodatkowo prośba - czy mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcia z kolejnych etapów przeróbki?
_________________

 
 
Tomasz1980 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 14
Skąd: Nidzica
Wysłany: 2017-05-26, 09:02   

Też myślę o tym u siebie ale ja zero zdolności w tym temacie,a I w mojej mieścinie też mi tego nikt nie zrobi
_________________
Tomasz
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-05-26, 09:38   

Ale zapewne EDL nie dziala. Czy tez byla ingerencja?
Jak zbiornik paliwa? Bo quatro chyba ma inny kształt?
_________________

 
 
Robson_93 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 31
Dołączył: 26 Mar 2017
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-05-26, 10:57   

Witam. Po założeniu mostu i wału, zbiornik paliwa nie przeszkadza i nie jest za blisko dołożonych elementów.
EDL ?- nie mam ( może przedlift)
ASR - czekam na zimę, ale do tej pory nie widzę potrzeby posiadanie tego systemu przy quattro. Nie ma żadnych błędów. Będę testował dalej.
Będę miał chwile czasu do dodam kilka zdjęć, ale nie ma tam żadnych operacji niestandardowych. Normalna robota jak przy sprzęgle.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.