Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-05-01, 09:09
|
|
|
daro72 napisał/a: | Panowie po co ta kłótnia... |
Oj tam, żadna kłótnia, spokojna wymiana poglądów ;-)
daro72 napisał/a: | Według producenta skrzyń automatycznych... |
No dobra, ale pytanie było takie:
co zrobić ze skrzynią biegów kiedy podczas jazdy nagle zgaśne nam silnik... zostawić na Drive czy przerzucić na Neutral?... i tu powstala różnica zdań ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-05-01, 09:34
|
|
|
źle cytujesz, porozbijałeś moje wypowiedzi na kawałki
nie kwestionowałem tego ze silnik moze zgasnac chodziło mi oczywiscie o to ze po
zgasnieciu podczas jazdy nadal jest spiety ze skrzynia i jest to sytuacja analogiczna do
hamowania silnikiem
do analizy jest to co wtedy sterownik skrzyni dostaje od ecu i jak na to reaguje
ale tego raczej nie rozkminimy bo komu się bedzie chciało |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Gufer
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 1.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: KIA
Wiek: 43 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2011-05-01, 18:57
|
|
|
Jeśli silnik utraci "moc" powiedzmy nie dostanie paliwa ( padła pompa paliwa itp) to i tak będzie się kręcił bo jest z kół napędzany . Jest smarowa skrzynia biegów . Ale wystarczy że bieg zostanie rozłączony i wszystko się zatrzyma .
Zasadniczo należy się zatrzymać choćby dlatego że jak się wtoczymy na środek skrzyżowania to będzie małe zamieszanie . W zasadzi skrzyni nic się nie stanie od przejechania 100 metrów w ten sposób .
Ford dopuszcza holowanie auta z lewarkiem w pozycji N do 20 km . Na większe dystanse laweta . |
_________________ Uwaga ! Zachodzi na zakręcie . |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-05-01, 19:20
|
|
|
Ciekawe teorie. Pompa jest napedzana tylko z jednej strony, wiec brak napedu ze strony silnika = rozlaczenie skrzyni z kolami. Lock-up jest napedzany olejem, konwerter tez, wiec bez oleju nie dziala nic. Reszta elementow nasmarowana jest olejem wiec powinno im wystarczyc do bezpiecznego zatrzymania i ponownego uruchomienia silnika. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
Gufer
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 1.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: KIA
Wiek: 43 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2011-05-01, 19:33
|
|
|
No ale masz przekazywany napęd z kół i do póki sterownik nie rozłączy biegu będzie pracować skrzynia . Jak rozłaczy to i zatrzyma się pompa oleju . To już biegu nie włączy ponownie . |
_________________ Uwaga ! Zachodzi na zakręcie . |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-05-01, 19:47
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | Ciekawe teorie. Pompa jest napedzana tylko z jednej strony, wiec brak napedu ze strony silnika = rozlaczenie skrzyni z kolami. |
to ciekawe jak zatem hamujesz silnikiem? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-05-01, 20:23
|
|
|
poczytaj o sprzegle lock-up, to bedziesz wiedzial dlaczego hamujesz silnikiem. A tak BTW to sprobuj zahamowac silnikiem na 2 biegu, a potem sprobuj na 4 albo 5.
Widzial ktos przekroj konwertera? Łopatki skierowane sa w jedna strone, czyli jedno kolo moze napedzic drugie, odwrotnie sie nie da. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
Gufer
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 1.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: KIA
Wiek: 43 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2011-05-02, 10:09
|
|
|
Dopóki się lockup nie rozłączy wszystko będzie pracować . |
_________________ Uwaga ! Zachodzi na zakręcie . |
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-05-03, 16:08
|
|
|
FOSS napisał/a: |
Po pierwsze to z założenia pytającego wynika, że silnik gaśnie podczas jazdy |
Spokojnie na szczęście "odpukać" nic takiego mi się nie przydarzylo i mam nadzieje że mnie coś takiego nie spotka podczas używania tego samochodu. Po prostu moje pierwsze doswiadczenia z automatem, każdy wie jakie to jest halo wokół tych skrzyń biegów i każdy chce jak najlepiej o nie dbać żeby miec jak najmniej przykrych niespodzianek z nimi a ja sobie uświadomiłem że gdyby jednak cos takiego mi się przytrafiło wogóle nie wiedziałbym jak się zachować w takiej sytuacji. A nie chciałbym rozpieprzyc skrzyni tylko przez swoją niewiedze i niedoinformowanie. Na pisanie takiego posta wtedy było by juz raczej za późno.
Widze że niezla dyskusja się z tego zrobiła i myślałem że odpowiedź jest jedna i oczywista a tu wychodzi na to że chyba jednak nie.
Panowie to jak w końcu "D" czy "N".
Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-05-03, 16:29
|
|
|
Osobiscie to martwilbym sie jak bezpiecznie zahamowac bez wspomagania, a nie tym czy skrzynia to wytrzyma. Osobisicie zostawilbym na D a po zatrzymaniu na N i odpalenie silnika. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-05-03, 18:32
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | poczytaj o sprzegle lock-up, to bedziesz wiedzial dlaczego hamujesz silnikiem. A tak BTW to sprobuj zahamowac silnikiem na 2 biegu, a potem sprobuj na 4 albo 5.
Widzial ktos przekroj konwertera? Łopatki skierowane sa w jedna strone, czyli jedno kolo moze napedzic drugie, odwrotnie sie nie da. |
po co mam czytać?
wszystko jest kwestią prędkości
w omawianym scenariuszu skrzynia napędzana jest od strony
kół a nie motoru więc co ma do rzeczy konwerter?
dopóki lock up spina mamy sytuację analogiczną do hamowania silnikiem |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-05-03, 21:08
|
|
|
W Twoim scenariuszu lock-up sie rozlaczy zeby zrzucic na 4 to juz sie nie zalaczy wiec dalej i tak jest to bez znaczenia bo wczesniej sie rozlaczy jak nacisniesz hamulec albo wrzucisz N |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-05-05, 22:41
|
|
|
jak niby zrzucić na 4kę jak mam skrzynię 4o biegową :mrgreen: ;-)
to nie mój scenariusz ale jest taki: jedziemy A8ką z automatem i gaśnie nam motorownia
faktycznie w zależnosci od biegu i prędkości możemy mieć lock up spięty lub nie
ciekawe czy skrzynia (jej ECU) ma informację o tym czy zdechł motor
to w/g twojej teorii co steruje lockupem - jakie muszą być warunki aby
został zapięty? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
darek11
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: darek
Jeżdzę: Audi a8
Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 21 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2011-05-07, 16:57
|
|
|
witam wszystkich jestem tu nowy jesli zgasnie ci auto podczas jazdy mozesz przelaczyc na n i zapalic nic sie nie stanie ja tak juz robilem pare razy.a na d i tak juz go nie zapalisz. |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-05-07, 17:27
|
|
|
darek11 napisał/a: | witam wszystkich jestem tu nowy jesli zgasnie ci auto podczas jazdy mozesz przelaczyc na n i zapalic nic sie nie stanie ja tak juz robilem pare razy.a na d i tak juz go nie zapalisz. |
Wszystko zależy z jaką prędkością się poruszasz bo jeśli jest to prędkość większa niż 30km/h, a takiej przekraczać niewolno podczas holowania to skrzyni może stać się kuku.
Jeśli wiele razy zdarzało się ci to robić to na twoim miejscu dobrze skontrolował bym auto bo to nie jest normalne i na pewno niezbyt zdrowe dla skrzyni przy częstym używaniu. Owszem zawsze może ci się skończyć paliwo i auto zgaśnie podczas jazdy ale wtedy zdarza się to raz na jakichś czas albo kilka razy w życiu. Też kiedyś miałem taką sytuację jak była źle ustawiona instalacja LPG. Prędkość miałem niewielką bo wyjeżdżałem właśnie ze skrzyżowania. Wtedy przy prędkości 10/15km/h przełączyłem na N i zatrzymałem auto. Po przyjeździe do domu zaraz zabrałem się za regulację instalacji. To właśnie proponuję ci sprawdzić jak najszybciej jeśli dalej ci się to zdarza. Bo skrzynia będzie cię więcej kosztowała niż regulacja. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|