Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Jak się zachowac bezpiecznie dla automatu ?  
Autor Wiadomość
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-04-28, 14:44   [D2 ALL ] Jak się zachowac bezpiecznie dla automatu ?

Zastanawiałem sie ostatnio jaka jest procedura postępowania ze skrzynią gdy podczas jazdy zgaśnie komuś silnik. Chodzi mi tu o bezpieczne rozwiązanie dla skrzyni.
Bo o ile w przypadku manuali sprawa jest prosta "sprzęgło-->luz" o tyle w automacie wygladać to musi inaczej. Ale jak?
_________________

 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-28, 15:06   

nalezy jak najszybciej sie zatrzymac i uruchomic silnik.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-04-28, 16:19   

szeryfisch napisał/a:
nalezy jak najszybciej sie zatrzymac i uruchomic silnik.


Ale zatrzymać sie na pozycji "D" czy przełączać na "N".
_________________

 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2011-04-28, 16:49   

Zatrzymać się. Jak się zatrzymasz - staniesz i przekręcisz kluczyk (a raczej będziesz próbował) to i tak nie uruchomisz samochodu dopóki z D czy innego "biegu" nie przerzucisz na P, lub N.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-04-28, 21:01   

dice111 napisał/a:
Zatrzymać się. Jak się zatrzymasz - staniesz i przekręcisz kluczyk (a raczej będziesz próbował) to i tak nie uruchomisz samochodu dopóki z D czy innego "biegu" nie przerzucisz na P, lub N.


Czyli dopóki koła się toczą nie zmieniać pozycji dźwigni z "D" na żadną inną.
_________________

 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2011-04-28, 22:43   

Dokładnie.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-04-29, 07:31   

Dzięki.
_________________

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-04-30, 09:10   

dice111 napisał/a:
Ara$ napisał/a:
dice111 napisał/a:
Zatrzymać się. Jak się zatrzymasz - staniesz i przekręcisz kluczyk (a raczej będziesz próbował) to i tak nie uruchomisz samochodu dopóki z D czy innego "biegu" nie przerzucisz na P, lub N.


Czyli dopóki koła się toczą nie zmieniać pozycji dźwigni z "D" na żadną inną.

Dokładnie.

Tutaj zdecydowanie się z Wami nie zgodzę...
jeżeli zgaśne nam silnik podczas jazdy, należy jak najszybciej przełączyć skrzynię biegów na Neutral...
to będzie jedyna bezpieczna pozycja przy której auto może się toczyć bez uruchomionego silnika (tak jak podczas holowania bo przecież zachowując dodatkowe środki ostrożności automata można holować)...
holowanie na Drive (a więc i bezwładne toczenie się do zatrzymania po nagłym zgaśnięciu silnika) to prosta droga do zniszczenia skrzyni biegów :!:

Przypomnę także że zmiany biegu z Parking na Rewers, Neutral czy Drive można dokonać także przy wyłączonym silniku a zrzucenie z Drive na Neutral odbywa się nawet bez naciskania przycisku na selektorze.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-30, 13:18   

niby tak ale czym sie bedzie roznilo takie hamowanie z wyłączonym silnikiem od takiego
z włączonym?

jak redukujemy biegi i hamujemy silnikiem to praktycznie do samego zatrzymania można mieć
odcięte paliwko i nic się nie dzieje

pozostaje kwestia czy sterownik skrzyni cos robi jak się dowiaduje od ECU że motorownia
nie pracuje i czym sie to różni od hamowania silnikiem
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-30, 22:43   

przy wylaczonym silniku nie robi pompa oleju wiec skrzynia idzie bez cisnienia. Co by nie robic trzeba sie zatrzymac i odpalic motorownie jak najszybciej.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Klimass1 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 387
Skąd: Syców
Wysłany: 2011-04-30, 23:46   

moja audi gasła mi jak zmieniłem moduły zapłonowe na nowe "chinskie" przy ostrym hamowaniu potrafila zgasnac proba odpalenia na D, nie da sie bo rozrusznik nawet nie przekreci :) wrzucamy na P i dopiero palimy. Podobnie jak i na D nie da sie odpalic ale takze nie da sie wyciagnac kluczyka ze stacyjki :)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-05-01, 08:32   

maciu napisał/a:
niby tak ale czym sie bedzie roznilo takie hamowanie z wyłączonym silnikiem od takiego z włączonym?

jak redukujemy biegi i hamujemy silnikiem to praktycznie do samego zatrzymania można mieć odcięte paliwko i nic się nie dzieje

pozostaje kwestia czy sterownik skrzyni cos robi jak się dowiaduje od ECU że motorownia
nie pracuje i czym sie to różni od hamowania silnikiem

Moim zdaniem różnica jest diametralna...
przy hamowaniu silnikiem silnik pracuje cały czas a wraz z nim wszystko inne... m.in. pompy olejowe silnika i skrzyni więc i silnik i skrzynia są cały czas smarowane... hamowanie silnikiem to tylko odcięcie wtryskiwaczy paliwa aby nie podawały mieszanki paliwowo-powietrznej oraz brak iskry na świecach bo przecież nie ma paliwa więc i nie ma zapłonu.

Toczenie się przy wyłączonym silniku to zupełnie odmienna sytuacja... nie pracuje silnik, nie pracuje skrzynia biegów i nie pracują wszystkie podzespoły wspomagające jak właśnie m.in. pompy olejowe które bezpośrednio są odpowiedzialne za prawidłowe smarowanie tak silnika jak i skrzyni.

W skrzyni automatycznej, podobnie jak w manualu jedyna pozycja kiedy napęd jest odseparowany od kół to pozycja Neutral.
W samochodach ze skrzynią manualną po niespodziewanym zgaśnięciu silnika podczas jazdy także natychamist wciskamy sprzęgło aby odseparować całą jednostkę napędową od kół.

Gdyby toczenie się na Drive i na Neutral nie powodowało żadnej różnicy to niby dlaczego ewentualne holowanie zaleca się tylko w pozycji Neutral :roll: ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-01, 08:46   

FOSS napisał/a:
Moim zdaniem różnica jest diametralna...
przy hamowaniu silnikiem silnik pracuje cały czas a wraz z nim wszystko inne... m.in. pompy olejowe silnika i skrzyni więc i silnik i skrzynia są cały czas smarowane... hamowanie silnikiem to tylko odcięcie wtryskiwaczy paliwa aby nie podawały mieszanki paliwowo-powietrznej oraz brak iskry na świecach bo przecież nie ma paliwa więc i nie ma zapłonu.

Toczenie się przy wyłączonym silniku to zupełnie odmienna sytuacja... nie pracuje silnik, nie pracuje skrzynia biegów i nie pracują wszystkie podzespoły wspomagające jak właśnie m.in. pompy olejowe które bezpośrednio są odpowiedzialne za prawidłowe smarowanie tak silnika jak i skrzyni.

W skrzyni automatycznej, podobnie jak w manualu jedyna pozycja kiedy napęd jest odseparowany od kół to pozycja Neutral.
W samochodach ze skrzynią manualną po niespodziewanym zgaśnięciu silnika podczas jazdy także natychamist wciskamy sprzęgło aby odseparować całą jednostkę napędową od kół.

Gdyby toczenie się na Drive i na Neutral nie powodowało żadnej różnicy to niby dlaczego ewentualne holowanie zaleca się tylko w pozycji Neutral :roll: ;-)


diametralna? niby jak moglby podczas jazdy silnik zgasnąć (brak zapłonu) i wał miałby przestać
się obracać? dopóki masz D lub bieg zapięty to musi się obracać i jest to dokładnie to samo
jak podczas hamowania silnikiem, jak wrzucisz N to jasne ze sie motorownia zatrzyma

wrzucasz na N jak zaczynasz hamować silnikiem i ecu odcina paliwko?

pompa oleju w automatach przecież nie jest elektryczna i jest napędzana mechanicznie ze
skrzyni

holowanie - nie należy tych aut wogóle holować tylko laweta beż żadnych motylków itp.
ale holowanie to raczej długie kilometry a nie zatrzymanie auta na odcinku
najwyżej kilkuset metrów
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-05-01, 09:41   

maciu napisał/a:
FOSS napisał/a:
Moim zdaniem różnica jest diametralna...

diametralna? niby jak moglby podczas jazdy silnik zgasnąć (brak zapłonu)...

Po pierwsze to z założenia pytającego wynika, że silnik gaśnie podczas jazdy i co On wtedy ma zrobić ze skrzynią więc właśnie taki przypadek rozpatrujemy.

Po drugie zgaśnięcie silnika podczas jazdy jest jak najbardziej możliwe ale oczywiście nie jest normalne i wiąże się z jakąś usterką... osobiście miałem taki przypadek moim nowym D3 kiedy od padniętej cewki zapłonowej uszkodził się sterownik silnika.

maciu napisał/a:
... i wał miałby przestać się obracać? dopóki masz D lub bieg zapięty to musi się obracać i jest to dokładnie to samo jak podczas hamowania silnikiem, jak wrzucisz N to jasne ze sie motorownia zatrzyma

Ale ja nic nie pisałem że wał się zatrzyma... wręcz przeciwnie, napisałem że na Drive napęd przez cały czas jest sprzęgnięty (silnik, skrzynia, koła)...
ale moim zdaniem sytuacja nie jest identyczna z hamowaniem silnikiem ;-)

maciu napisał/a:
wrzucasz na N jak zaczynasz hamować silnikiem i ecu odcina paliwko?

No proszę Cię... skoro wrzucasz na Neutral to nie hamujesz silnikiem (identycznie jak w manualu)...
hamowanie silnikiem jest tylko przy wrzuconym biegu i polega właśnie dokładnie na odcięciu wtryskiwaczy i braku zapłonu... brak zapłonu właśnie i podciśnienie pracującego na pusto silnika powoduje efekt hamowania silnikiem ;-)

maciu napisał/a:
pompa oleju w automatach przecież nie jest elektryczna i jest napędzana mechanicznie ze skrzyni

Ale elektrozawory nie są już chyba tylko i wyłącznie mechaniczne i sterowane są raczej komputerem skrzyni?...
a jak wysterowana jest skrzynia (nawet przy włączonym zapłonie) kiedy silnik nie pracuje (komputer silnika wie że silnik nie pracuje więc i komputer skrzyni także posiada taką informację)? :shock:

maciu napisał/a:
holowanie - nie należy tych aut wogóle holować tylko laweta beż żadnych motylków itp.
ale holowanie to raczej długie kilometry a nie zatrzymanie auta na odcinku
najwyżej kilkuset metrów

I tu się nie zgodzę... oczywiście że automata można holować ale jest to nie zalecane...
osobiście holowałem kilka ładnych kilometrów do warsztatu swoją Omegę MV6 (jakieś 10 lat temu) i nic ze skrzynią się nie stało.

Zdaje mi się że nawet w instrukcji obsługi mojego S8 producent także dopuszcza możliwość holowania awaryjnego ale są do tego pewne obostrzenia... jak znajdę tą "knigę" to poszukam bo nie mam pewności co tam dokladnie napisali.


Ale skoro wg. Ciebie nie można holować to niby dlaczego?... przecież powyżej udowadniałeś, że sytuacja z niepracujacym silnikiem jest identyczna ze zwykłym hamowaniem silnikiem więc skoro tak to przecież podpinasz linkę, wrzucasz skrzynię na Drive i do ataku... nic nie powinno się wydarzyć a tylko potrzebny jest dobry holownik co by to pociągnął ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-05-01, 10:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-05-01, 09:59   

Panowie po co ta kłótnia. Według producenta skrzyń automatycznych Każde przesunięcie lewarka zmiany biegów jest możliwe jeśli nie wymaga wciśnięcia przycisku blokady lewarka po to go tam umieszczono.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.