Autor |
Wiadomość |
Adrenalin8
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Automatic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Dołączył: 29 Lip 2017 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-08-31, 21:22 [D2 ALL
] Jaką macie instalacje LPG u siebie?
|
|
|
Witam, chciałem się zorientować w temacie jaka instalacja LPG najczęściej jest zakładana w A8? U mnie siedzi taka jak na zdjęciach poniżej BRC P&D, z kolei u mojego szwagra składak na bazie starego Staga. A jak to wygląda u Was?
20170530_175924.jpg
|
|
Plik ściągnięto 30 raz(y) 101,05 KB |
20170530_175946.jpg
|
|
Plik ściągnięto 13 raz(y) 149,76 KB |
20170530_175955.jpg
|
|
Plik ściągnięto 24 raz(y) 241,93 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
|
|
|
|
|
|
|
Ertoreto
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1600
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Ernest
Jeżdzę: A3
Dołączył: 01 Wrz 2017 Posty: 2 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2017-09-01, 16:46
|
|
|
Jak Ci się ta instalacja sprawdza? Po zdjęciach widzę, że chyba dobrze jest zamontowana? Pytam, bo niebawem planuję gazować moją A3 i szukam coś ciekawego.. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-09-01, 20:40
|
|
|
temat rzeka
każda dobrze dobrana i dobrze zamontowana będzie działała poprawnie z każdym autem .
Panowie tutaj nie chodzi o podzespoły tylko o człeka które te podzespoły zamontuje .
Nie mylić z kowalem .
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-09-02, 09:42
|
|
|
pepi napisał/a: | Panowie tutaj nie chodzi o podzespoły tylko o człeka które te podzespoły zamontuje . |
ja bym jeszcze dodał .... który będzie w umiał w ogóle taka instalkę serwisować, ustawić.
dla mnie kolego Adrenalin8, to co jest na ostatnim zdjęciu odwalone przez gazownika który Ci to montował, woła o pomstę do nieba
Ja miałem u siebie BRC...optycznie jest to najgorsza instalacja do zamontowania tak aby jakoś wyglądało a tym "kowalom - rzeźbiarzom" się po prostu nie chce tego ładnie montować.
BRC na początku :
BRC po mich modach:
BRC jest dobrą instalką do momentu kiedy zacznie się psuć. Części drogie, mało osób które potrafią ją dobrze V8 zestroić. W końcu padło na cos "normlanego"
Obecnie : Zenit pro obd - barracuda pojedynczo - KME Twin
instalacja łatwa, proste i przyjazna pod każdym względem. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-09-03, 06:41
|
|
|
Pepi podsumował wszystko najlepiej z jednym malutkim ale. Komponenty jeszcze trzeba wiedziec jakie dobrac. Bo nawet najlepszy na swiecie monter jak złoży instalację na czerwonych waldemarach i na goldzie (mowa o 4.2) to nie będzie to miało prawa działać.
Ja akurat jeżdżę na instalacji Alexa (polski producent) z wyjątkiem reduktora co oznacza:
1. Sterownik z okablowaniem włoskiego AEB (brandowany przez Alexa)
2. Wtrysk Alex Barracuda
3. Reduktor KME TWIN
Poswiecilem kilka tygodni zeby to zamontować ustawić i wyregulować porządnie. Na instalacji przejechalem w ciągu 2 lat juz prawie 70 tysięcy kilometrów. W tym czasie padła 1 barracuda. Nic poza tym się nie działo oprócz zawalonych filtrów gazowych mułem z tankowań (srednio po 6-7 tysiącach kilometrów) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-09-03, 10:56
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Nic poza tym się nie działo oprócz zawalonych filtrów gazowych mułem z tankowań (srednio po 6-7 tysiącach kilometrów) | to gdzie ty lejesz to paliwo? u mnie po 18 tysiacach filtry byly prawie jak nowe ( trzymam sie statoil / circle k) |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-09-03, 11:34
|
|
|
preston81 napisał/a: | Bugalon napisał/a: | Nic poza tym się nie działo oprócz zawalonych filtrów gazowych mułem z tankowań (srednio po 6-7 tysiącach kilometrów) | to gdzie ty lejesz to paliwo? u mnie po 18 tysiacach filtry byly prawie jak nowe ( trzymam sie statoil / circle k) |
ja miałem tak samo zawalone jak tankowałem na orlenie. Po 5kkm filtry były czarne od jakieś mazi, jakby zgęstniały olej
Teraz tylko statoil lub shell... już pomijając "czystość" gazu to auto zupełnie inaczej (o wiele lepiej) jeździ niż na gazie z orelnu... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2017-09-03, 12:19
|
|
|
Tankuje tylko shell i to jeszcze na 2 stacjach, nie mam problemu z brudnym filtrem wymieniam co 10 - 11 tys . |
|
|
|
|
Adrenalin8
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Automatic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Dołączył: 29 Lip 2017 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-09-03, 18:50
|
|
|
CINEK, dzięki za odp i zdjęcia. Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie dlatego proszę o opinię. Co wg Ciebie wołą o pomstę?:) ERTORTO Jeśli chodzi o użytkowanie to jak na razie nie ma źle, bo wszystko pracuje dobrze. Przejechane mam blisko 30 tys km na razie. Co do tematu z filtrami to na razie wymieniam średnio co 15 tys km, ale też trzymam się tylko Shella przy tankowaniu. Natomiast nawiązując do wypowiedzi PEPI wiadomo, że dużo zależy od montera, tylko ja nie mam żadnych problemów z instalacją, a szwagier już trochę się bujał ze strojeniem, a monter ten sam:) |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-09-03, 21:29
|
|
|
Adrenalin8 napisał/a: | Co wg Ciebie wołą o pomstę?:) |
To co zrobili Ci pod maską:
*walające sie przewody na obudowach, zamiast ładnie wszystko z tylu schować i bokiem puścić, ale po co sobie robote robić
* gorna obudowa silnika wycieta nozem kuchennym w dodatku tępym.
Jak juz wspomnialem brc jest trudne do ladnego montazu i sie nie chce "miszczom" tego układać.
Ale ogolnie technicznie rzecz biorac jest ok. Jak zacznie Ci sie psuc to wywal i kupuj to co wiekszosc z nas ma |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-09-03, 21:58
|
|
|
Do paliw w naszym kraju dziwi mnie jedno jedziecie po naszym orzełku
piszecie że tam jet ok paliwo tylko że tam też orzełek wozi lpg
tak na marginesie
życzą sobie aby cysterny były bez napisów tylko ...
Co do instalacji estetyka jest też ważna ale nie dajmy się zwariować niekiedy trzeba iść na spory kompromis tak jest w przypadku brc .
Ja tam w swoich autach nie ma kłopotu z lpg
tylko że ja jestem człowiekiem mało wymagającym .
Trafiają się trudne przypadki np z aut które robiłem to lanos 1,6 16v
i signum 2,0 t te auta żyją swoim życiem .
Auta gazuje się dość łatwo które mają dość wysokie czasy wtedy to na byle czym pojedzie nawet na tych czerwonych .
Nasze v8 jest dość proste do zagazowania
ważne tylko jest aby dać dobry reduktor który utrzymuje ciśnienie i za bardzo nie spartolić wkrętek komp sterujący to już według uznania kto co lubi .
Obecnie na rynku to się wszystko dość wyrównało różnica jest tylko w cenie |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2017-09-04, 08:48
|
|
|
Problem w tym, że stacje biorą gaz od innych dostawców, nie koniecznie od firm brandowanych stacją.
I dlatego czasami się tworzą sprzeczne opinie, że na orlenie czy innej stacji jest kiepski gaz.
Wybór dostawcy jest pozostawiony właścicielowi bądź ajentowi (zależnie od tego kto rządzi ;P )
Tankując na olrenie czy shellu nie masz pewności skąd ten gaz pochodzi.
U mnie jest jedyny statoil i miał najlepszy gaz mieście, ale z czasem zmienił dostawcę i już jest kicha . |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-09-04, 09:53
|
|
|
nie jest tak jak piszesz
ale to nie temat o tym to że leje się do baku byle co i nie znasz chwili ani godziny to fakt bo ogólnie jest słabo bo obecna norma na lpg jest poniżej ...
Co do filtrów i ich zmiany
normalne auto 4 cylindrowe spala 10 l a nasz potwory 15 a filtry te same ... |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-09-04, 11:44
|
|
|
pepi napisał/a: | Co do filtrów i ich zmiany
normalne auto 4 cylindrowe spala 10 l a nasz potwory 15 a filtry te same ... |
dlatego zaleca się (nie co jest napisane na stronie czy instrukcji) wymianę filtra w zależności od ilości przepływu gazu. Kiedyś to wyliczałem to mi wyszło żeby wymieniać filtry co ok. 6kkm... ale to jak miałem brc gdzie jeden wtrysk kosztuje ponad 200zł.
Przy barracudach za 70zł wymieniam co ok/ 10kkm |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|