Autor |
Wiadomość |
dzidzia
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 160 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-01-20, 11:24 [D2 ALL
] Kabel główny akumulator-rozrusznik
|
|
|
Jak wiadomo troche zimy było soli tez posypali dośc sporo. Dwa tygodnie auto stało w garazu bez ruchu bo byłem wyjechany, wróciłem wczoraj wieczorem i tak czułem w moczu ze aku bedzie dentka wiec zajzałem do garazu i profilaktycznie podłaczyłem go do prądu na noc co by z rana podelektować sie ciut jazdą i ogarnąć przegląd bo sie w miedzyczasie skończył.
Wiec przechodząc do rzeczy rano zaglodam do garazu podłanczam aku kluczyk w stacyjke a tu..... tylko tyknięcie rozrusznika i nic. pare prób i dupa blada. prąd jest nic nie przygasa co do diabła olej sie zastał czy jak i rozrusznik nie ma siły przekręcić motorem??? niemozliwe
Szybko załapałem ze to łączenie kabli z aku do rozrusznika przy prawym przednim kole daje ciała bo już jak zimówki zakładałem to mi podejzanie to wyglądało, ale jak wiadomo jak zdechnie to sie zrobi wiec olałem. no wiec auto zaczołem przepychać po garazu tak zeby podlewarować i zajzeć do tego ustrojstwa, pukne młotkiem moze chwyci.
Auto w góre pukam młotkiem a tu wszysko ryps na ziemie, rozsypało sie w drobny mak.....
I CO TERAZ???
jak odpalić auto na krótko czy coś zeby doturlać sie do elektryka zeby to zrobił na cacy, holować mi sie nie usmiecha bo do elektryka mam jakieś 5, 6 kilosów a wszystkie mechanizmy są zastane od 2 tygodni w niezbyt sprzyjających warunkach. Niby garaz ale nie ogrzewany i duza wilgoć.Zresztą miałem duży problem zeby ruszyć auto, przepchnąć bo niby hamulce wolne a i tak sie klocki lekko spiekły z tarczami a weś tu sam 1.8 tony przepchnij i do tego jeszcze brak przeglądu |
_________________ quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!
http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571 |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin123
Moje A8
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 92 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2011-01-21, 22:59
|
|
|
u mnie byl raz przypadek tego typu podjezdzam zalatwic sprawe wylaczam auto wszystko cacy.za pare min chce zapalic przekrecam kluczyk a tu dupa nic ani drgnie,myslalem ze rozrusznik padl,wiedzac ze jest problem z wyjeciem go mowie no to bedzie chopka.zacholowalem pomalutku do mechaniora i okazuje sie ze koncowka ta na przewodzie od rozrusznika zasniedziala wymiana na nowa i auto pali jak zloto.pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
dzidzia
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 160 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-01-22, 21:39
|
|
|
naprawde nikt nie wie ani nie ma pomysłu jak złączyć te kable na podłuznicy prawej z przodu za kołem??
a moze jakiś schemacik co tam wogle powinno być bo u mnie sterczą 2 kable grubości koło 1 cm z zasniedziałymi końcami i nic wiecej zadnego połączenia zgniło albo wyparowało moze ktoś jakieś zdjecie wkleju tego. bo nawet nie wiem jak sie za to zabrać :-(
i czy to są wogle kable plusowe??? bo ogólnie w całym aucie prąd mam wszystko działa elektryczne tylko rozrusznik nie kreci tylko jest cyknięcie.
Może to jest masa i wystarczy to jakoś do podłuznicy przymocować i wtedy zapali?? |
_________________ quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!
http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571 |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-23, 11:32
|
|
|
Cyknięcie oznacza napięcie na elektrowłączniku (cienki czerwony kabelek) idzie on ze stacyjki bezpośrednio na rozrusznik i nie oznacza to prądu rozruchowego na rozruszniku (gruby czarny przewód) bezpośrednio na rozrusznik. Cyknięcie to nic innego jak impuls dla elektrowłącznika, a za dalszą pracę odpowiada prąd o natężeniu 80/100 amper co jest odpowiednikiem łuku w spawarce. Więc wystarczy słaby styk na tych grubych przewodach zwarcie i nagar który się wytworzy między przewodem a rozrusznikiem skutecznie potrafi odizolować prąd. Spróbuj najpierw odkręcić przewody na rozruszniku i przeczyścić styki.
A tu masz mały schemacik i opis do niego myślę że ci trochę rozjaśni:
Doklejam brakującą stronę:
|
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
Ostatnio zmieniony przez daro72 2011-01-23, 13:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
dzidzia
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 160 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-01-23, 12:48
|
|
|
możesz wkleic jeszcze jedną strone tam gdzie bedą opisane elementy 11 i 14 z tego rysunku bo tego mi brakuje.
bez elektryka i tak sie chyba nie obejdzie ale musze to jakoś prowizorycznie połaczyć zeby do niego dojechać
a powiedz mi kolego jeszcze czy moge podpiąć aku pod ten kabel bezpośrednio na podłużnicy odpalić auto i zabrać zasilanie? nie narobią sie zadne kwiatki? |
_________________ quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!
http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571 |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-23, 13:24
|
|
|
Wkleiłem Ci brakującą stronę: |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
dzidzia
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 160 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-01-24, 17:59
|
|
|
Autko śmiga, zrobiłem lekką prowizorkę a takie najlepiej zdają egzamin, jutro na przegląd i do elektryka żeby zajął sie tym porządnie. dzięki za pomoc, schematy sie przydały.
Oczywiście kliknąłem POMÓGŁ 8-) |
_________________ quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!
http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571 |
|
|
|
|
Tomaszek_001
Użytkownik
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-08-21, 21:19
|
|
|
mógłbyś podpowiedzieć, jaką zrobiłeś tę prowizorkę? Też mam ten problem i nie mam blisko mechanika i chce to zrobić aby do niego dojechać. |
|
|
|
|
|
|
|
piotrek1980
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-26, 21:36
|
|
|
Odgrzeję kotleta.
Kurczę robiłem to dziś u siebie i gdy czyściłem te dwa grube przewody w tej czarnej puszcze na zdjęciu od daro72, nazywa się to komora rozdzielająca nr 14 na fotce i jednym z tych przewodów dotknąłem kilka razy do masy,jakieś tam małe iskierki się pojawiły-złożyłem i dupa,rozrusznik nie kręci jest tylko tyknięcie na rozruszniku
Jutro się za to zabiorę,może coś tylko teraz nie łączy w tej rozdzielni-fajnie by było,ale mam pytanie do was.Czy mogło się coś przez to zwarcie zjarać?rozrusznik/alternator?
Stuknięcie przy próbie odpalenia na rozruszniku jest i nic więcej...może jest jakiś przekaźnik albo bezpiecznik jakiś od tego? HELP |
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-03-26, 22:55
|
|
|
piotrek1980 napisał/a: |
(...)Czy mogło się coś przez to zwarcie zjarać?rozrusznik/alternator?
Stuknięcie przy próbie odpalenia na rozruszniku jest i nic więcej...może jest jakiś przekaźnik albo bezpiecznik jakiś od tego? HELP |
Za bardzo się na tym nie znam,ale to chyba wyszłoby na to samo jakbyś zrobił zwarcie plusa z minusem przy akumulatorze bo to właśnie z akumulatora idzie + do tej rozdzielni...ale czy spaliłoby rozrusznik?chyba nie,choć może jakiś spec się wypowie
A co do przekaźnika i bezpiecznika to niestety nie wiem czy jest taki. |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-03-26, 23:39
|
|
|
Tykniecie to albo masz malo pradu w kablach.Czyli do sprawdzenia punkty pradowe ,a w szczegolnosci masa i plus pod prawa podluznica.Tak czy inaczej warto je odkrecic od ramy i porzadnie wyczyscic.Mozna sie zdziwic jak to auto umie zakrecic.
Mogl tez sam z siebie bez zwiazku z tym zaiskrzeniem zawiesic sie rozrusznik.
Zacznij od tych przejsc pradowych |
|
|
|
|
piotrek1980
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-27, 01:03
|
|
|
Dzięki panowie,sprawdzę na początek ten plus i minus pod podłużnicą.
Ale tak na wszelki wypadek ponowię pytanie-bo jeżeli z tymi przewodami wszystko będzie w porządku to czy mógł się od tego zwarcia zjarać rozrusznik ?(połączył się kilka razy plus i minus pod podłużnicą). |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-03-27, 10:16
|
|
|
tutenhamon napisał/a: | Wszystko się może zdarzyć jak zapomnimy odkręcić klemy przed podjęciem jakichkolwiek prac związanych z elektryką a to tylko 2 minutki i odłączone . |
Święte słowa ja kiedyś akumulator w pośpiechu dokręcałem i przy dokręcaniu plusa zetknąłem klucz z budą i spaliła się sonda lambda |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-03-28, 15:50
|
|
|
tez miałem z tym problem,kupiłem dwie miedziane końcówki,coś jak klemy z tym,że z jednej strony było cienkie oczko,wyczyściłem zacisnąłem cylindryczne końcówki na kablach z drugiej strony skręciłem kabel oczka śrubką,zaizolowałem i chula. |
|
|
|
|
|