Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-12, 22:37
|
|
|
Obacz stan połaczeń kabli bo jest kilka znanych trefnych punktów gdzie korodują. Altek się nie grzeje??
13,8 to standard w A8 bo mierzyłem kilka i zawsze tyle miały,moja po tygodniu od regeneracji altka tez spadła na prawie 14 |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-12, 22:44
|
|
|
oki wymierzyłem i na zgaszonym ma 12.8 , po odpaleniu na na wolnych dochodzi lecz pomału na 13.8 V
Przy pełnym obciążeniu czyli światła, fotele, przeciwmgielne, spada mi do 12.8 na wolnych
Martwi mnie to że grzeje mi się ( + )
Najlepsze jest to że po odpaleniu auta na aku jest troszke ponad 12V i pomału idzie do góry. Jak chce odpalić światła to jest mruganie. Pochodzi powiedzmy minute i na aku podskakuje do ponad 13V i światła już odpalają bez mrugnięcia.
Jutro pobawię się z pomiarami na samymi na samym alternatorze. Czy też ma skoki czy idzie równo stałe 13.8V
Dodano:
Wiadomości z godzin porannych.
Po nocy aku miał 12.7 V, po odpaleniu na ssaniu 14 V.
Po dotarciu do pracy ładowanie 13.8, dziś zabiore się za czyszczenie klem |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-13, 09:43
|
|
|
Pod pełnym obciążeniem troche mało masz-ja bym sprawdził ten altek bo szczotki to nie wszystko trza czesto komutator wymieniać(20zł ) |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-16, 13:54
|
|
|
klemy wyczyszczone, regulator napięcia wymieniony, łożyska też i tulejki.
Wniosek ? Nie ma żadnego. Gość co mi regenerował altka twierdził że wszystko jest ok. Ale nie jest.
Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach i na obrotach 800 obr/min ładowanie jest ledwo ponad 12 V
Ręce mi opadają.
Dodano 16.04.2015 :
Dziś byłem u elektryka który regenerował mi alternator. Powiedział mi:
Panie dam sobie rękę uciąć że ten alternator jest sprawny. To jest wina za długiego paska klinowego.
Kup pan sobie krótszy pasek i zobacz co się dzieje. Jak się nie poprawi to będziemy myśleć wtedy. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-04-16, 20:30
|
|
|
Noo może nowy pasek jest bardziej elektrostatyczny i doładuje akumulator |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-17, 08:05
|
|
|
Nie kupowałem krótszego paska bo to jakaś kpina. Alternator się zjarał. Rzucił ładowanie do końca.
Zawiozłem do pana magika niech myśli co z tym fantem zrobić. On postawił alternator na stół własnoręcznej budowy i jemu ładował.
Widziałem ten stół. Silnik elektryczny, pasek i woltomierz. Jak go odpalił to altek się kręcił może na jakichś 1500 obrotach. Mówię mu panie 1500 to nie są obroty. Niech pan mi pokaże czy on ładuje na tym stole na 800 obr/min.
Wymądrzam się. Bo ja jestem klient a on jest mechanik.
Masy sprawdzone i kość której już nie ma na podłużnicy też sprawdzona. Najwyraźniej komuś kość przegniła i zrobił zwitek. Ale przejście jest na pewno. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2015-04-17, 08:32
|
|
|
A pod obciążeniem sprawdzał? Bo to jest podstawowa praca alternatora. To jest chyba do 120A lub 150A, to myślę że ze 100A można z niego wykopać na stole i obadać jak się zachowuje i czy utrzymuje napięcie na odpowiednim poziomie. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-17, 08:54
|
|
|
Gdzie tam pod obciążeniem. Odpalił alternator podłączył miernik i powiedział że ładuje.
Ale jak chciałem by ten alternator pochodził na tym stole z 10 min i niech zobaczy co się dzieje to stwierdził, że nie ma potrzeby. Ładuje to musi ładować.
Altek po kilku minutach robił się gorący. Nie ciepły. Rozumie jak by był ciepły ale był tak gorący że się go dotknąć nie dało. Na wysokich obrotach dawał 13.5 V nie przerzucił 14 a na wolnych ciągnął już z akumulatora. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-17, 11:39
|
|
|
Altek nie grzeje się nawet po kilkunastu minutach pracy na jałowym. Ja sprawdzam zawsze na podłaczonym aku za pomoca takiego przyrzadu bo to przecie podstawa. |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2015-04-17, 13:28
|
|
|
Apophis napisał/a: | Altek nie grzeje się nawet po kilkunastu minutach pracy na jałowym. |
Dokładnie jak Apophis, napisał. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-17, 19:56
|
|
|
Odebrałem alternator od elektryka. Spaliły się 3 diody od wzbudzenia. Pan elektryk stwierdził że spalił się po przez zwarcie lub pracę bez podpiętej baterii.
Pan elektryk powiedział że alternator chodził na stole i ładuje 14V i żebym nie wracał do niego bo alternator jest w 100% sprawny.
Stół u pana elektryka wygląda następująco że jest to silnik z paskiem i akumulatorem oraz woltomierzem konstrukcji piwnicowej.
No więc tak:
Zamontowałem alternator już nie licząc który raz z kolei. Po odpaleniu podłączam Voltomierz i jestem mega zadowolony 14.2 V. Myśle sobie jest super. Obroty silnika na ssaniu około 1100. Po wyłączeniu ssania granice 900 ob/min już dostałem strzał w kolano. 13.8 V - 13.5 - 13.4 - 13.6 itd. Odpaliłem światła, włączyłem ogrzewanie na pół zakresu 12.6 V
Na odpalonych światłach, włączonych przeciwmgielnych i przy obrotach 3000 pokazał 14V ale to było przez chwilę bo po około 5min pracy już było 13.8 V
Noga na hamulec, załączenie D, obroty spadły do 750 obr/min ładowanie 12.08 V
Dzwonie do pana elektryka a on twierdzi że czepiam się i przyczyną jest elektryka w aucie.
Sprawdziłem masę co jest od silnika do budy i z budy na akumulator. Przeczyściłem i jest ok.
Sprawdziłem przewód plusowy. Szarpałem nimi itp.
Tłumacze panu elektrykowi że plus po pewnym czasie pracy jak jest taki spadek robi mi się ciepły.
Ten z kolei mówi że wina jest w aucie.
Pytam go jak to jest możliwe że przy wyłączonych wszystkich odbiornikach na wolnych obrotach nie ma 14V ba nie ma nawet 13.5 V
Ten z kolei twierdzi że alternator nie ma siły przepchnąć prądu bo jest problem ze stykiem.
Mówię mu że dobrze problem ze stykiem na kablu który ma 5m długości ale co ma ugnity kabel do tego jak przy samym alternatorze też nie ma ładowania na samym wyjściu.
Na obrotach 4000 bez obciążenia ma 14 V a na wolnych ma 13.75 V po załączeniu D spada do 12 z groszami.
Już nie wiem co myśleć. Jakieś sugestie ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-18, 08:12
|
|
|
No i znowu Erni namieszał mi w głowie i dzis o 5rano sprawdzalem prądy w aucie. Jest za mało. Normalnie mam 13,7-13,8 a gdzy zapne D i włacze pakiet ogrzewania i swiateł spada nawet do 12,5. Więc za pare dni diagnostyka. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-18, 11:18
|
|
|
To masz to samo co u mnie. Makabra. Ja już nie wiem co mam zrobić.
Obroty 1100 i ładowanie 13.9 V Malina, przy załączonym pakiecie obciążeniowym.
Obroty 800 i już mamy 12,5 <niewiem> <niewiem>
Zgroza jakaś.
Spróbuje wymienić koło na mniejsze na alternatorze i dam krótszy pasek.
Zobaczę co się będzie działo wtedy. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-18, 14:48
|
|
|
Nie do końca. Gadalismy rano a o 12 odpalam i wsio cacy,jade sprawdzam jest minimum 14 na swiatłach nawiewie i grzaniu dup. jade do znajomego ma jakis tester magnett marelli i sprawdza nim aku i działanie instalacji-wskazuje pełna sprawność. Zgłupiec idzie. Rano dziwaczał potem juz cacy. Ale dkagnostyke kabli i altka zrobic musze. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-18, 16:01
|
|
|
wilgoć, wszystko wina tego że altek jest na samym dole.
Ja byłem u niezależnego elektryka dziś. Powiedział, że instalacja jest ok, aku jest 100% sprawny, nic nie zrzera prądu. Zostaje tylko jeszcze jedno. Doprowadzenie bokiem osobno kabla od alternatora do aku i sprawdzić co się dzieje. Jesli będzie ok to znaczy że jest problem na przewodzie altek - rozrusznik - aku. Jesli nie będzie poprawy to alternator kwalifikuje się do naprawy. Do czego mój elektryk nie chce się przyznać. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|