Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Licznik prędkości skacze w czasie jazdy  
Autor Wiadomość
kamil265 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 5
Skąd: Lębork
Wysłany: 2017-02-16, 20:46   

Na co zwrócić uwagę przy zakupie licznika poza tym ze musi być z s8? Jakieś numery powinny sie zgadzać? A co z przebiegiem? Dodam że zalezy mi na ciągłości pzebiegu jaki mam teraz.
 
 
Nyku 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 276
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-09-24, 15:10   

Noi w moim nowym nabytku też się cuda jakieś porobiły.
Wskazówka na początku skakała przez 5-10sec po czym padła na 0.

Po odpięciu i wpięciu zegarów działała przez kolejne 100m ale też niezbyt dokładnie po czym zdechła.

Zegary są teraz u znajomego szpeca elektronika i je przegląda. Jeśli okaże się że zegary są okej to myślicie że winny będzie ten czujnik czy raczej jakiś kabelek gdzieś się przetarł. Na VAGu błędów brak a z zegarami mam "BŁAD KOMUNIKACJI" więc nie mogę zrobić ich testu <bezradny>
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2017-09-24, 15:15   

Nyku napisał/a:
a z zegarami mam "BŁAD KOMUNIKACJI" więc nie mogę zrobić ich testu


Wielce prawdopodobne, że to będzie wina licznika skoro taki błąd Ci wypluwa.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-09-24, 21:56   

Czasami takie objawy występują jeżeli dostała się woda do wtyczki impulsatora w skrzyni.
_________________

 
 
Nyku 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 276
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-09-25, 21:23   

Zajrzałem tam, sama wtyczka sucha, czujnik troche mokry


Po rozebraniu nie wygląda tutaj nic na jakieś upalone czy coś, jutro wrzucę nowy czujnik i zobaczymy co się będzie działo.



ernesto licznik odebrałem od majstra i wszystko z nim w porządku. Na stole wstaje jak należy <bezradny>
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-09-25, 22:36   

Być może uszkodzone jest koło podające sygnały do impulsatora (magnesy).
_________________

 
 
Nyku 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 276
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-09-25, 22:38   

VAGowner no weź nawet mnie nie strasz :O

Swoją drogą zaczęła też teraz wariować wskazówka od poziomu paliwa (chyba najczęściej przy hamowaniu) potrafi z pół baku zrobić się NIC by po chwili znów się unormowała <bezradny>

oraz co ciekawe słychać takie pstrykanie, coś jakby jakiś przekaźnik zwierał i rozwierał, dzieje się to losowo podczas jazdy i trwa jakieś 7sekund podczas których kliknie to z 10-15 razy. Dźwięk dochodzi tak jakby z tych okolic.


i powiedzmy że trafia się to tak raz na ~10min

Ciekawostka...
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-09-26, 20:31   

Takie zachowanie wskazywałoby raczej na problemy z przepływem tzw. masy w instalacji auta.
Swego czasu podobne problemy miał kolega w aucie (nie Audi), w którym przerwana była plecionka podająca minus na silnik - więc do silnika prąd przepływał tylko przez pancerz i linkę sprzęgła ...
_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-09-26, 21:39   

Nyku napisał/a:
Swoją drogą zaczęła też teraz wariować wskazówka od poziomu paliwa (chyba najczęściej przy hamowaniu) potrafi z pół baku zrobić się NIC by po chwili znów się unormowała


z reguły to czujnik poziomu paliwa w lewej komorze...mam podobnie, dzieje się to sporadycznie, najczęściej jak poziom paliwa zejdzie poniżej 1/4 baku...później jak dotankuje do polowy zbiornika to powoli zaczyna iść do góry <bezradny> ... olewam od 5 lat <cicho>

Nyku napisał/a:
oraz co ciekawe słychać takie pstrykanie, coś jakby jakiś przekaźnik zwierał i rozwierał, dzieje się to losowo podczas jazdy i trwa jakieś 7sekund podczas których kliknie to z 10-15 razy. Dźwięk dochodzi tak jakby z tych okolic.


z tych okolic pasuje ni to silniczków klap od kanałów powietrza.....one tak potrafią cykać po kilka sekund. Najczęściej wymiana pomaga, a silniczki dostaniesz już chyba od 5 zł ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Nyku 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 276
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-09-26, 23:18   

Czujnik będę miał dziś (27.09) rano więc jak znajdę chwile i kogoś z wolnym kanałem to podmienię.

Powie mi ktoś gdzie szukać tych mas? Bo tak po omacku to mi zejdzie pewnie trochę a być może ktoś wie gdzie już taśma jest przykręcana i do czego.
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-09-28, 10:48   

Nyku napisał/a:
Powie mi ktoś gdzie szukać tych mas?

Tu zobacz
http://www.a8team.pl/d2-p...asy-vt24511.htm
_________________

 
 
Nyku 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 276
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-09-30, 02:25   

Dziś wrzucałem nowy czujnik. Problem nie ustapil.
Okazało się że stary jednak także był sprawny a oto testy jakie wykonaliśmy.

Na początku wiadomo, jazda przód tył - wskazówka leży

Potem ruszanie wiązką na różne sposoby - brak wskazań

Czyszczenie styków - bez zmian

Padł szalony więc pomysł że skoro w czujniku jest kontaktron który wysyła sygnały po przyłożeniu magnesu rozwaliliśmy stary głośnik i przymocowaliśmy do wkrętarki kawałek jego magnesu by wirował i na wyciągniętym aczkolwiek podpiętym czujniku by wskazówka prędkości drgnęła. I tak się stało, osiągaliśmy prędkość około 30km/h wg. wskaźników na zegarach. To jednak było mało. Doszła wiertarka by spróbować osiągnąć większą prędkość - uzyskaliśmy 50km/h i wszystko niby działało.
Wrzuciliśmy ze znajomymi więc czujnik na auto i podbudowaliśmy je tak by stało 4 kołami w powietrzu i próbowaliśmy wymusić "jazdę". Kontrola trakcji trochę wariowała tak samo jak ABS przy próbie zatrzymania kół ale to nie zmieniało faktu że czujnik działał tylko kilka sekund.
Skoro więc sam czujnik, zegary i wiązkę mamy wykluczoną zaczęliśmy się zastanawiać co z tym kółkiem w skrzyni z magnesem który wzbudza impuls na czujnik (tak to chyba jest zbudowane)
Czujnik zatem został usadzony na swoje miejsce i zamiast wtyczki podpięliśmy najzwyklejszy multimetr by "przechwycał" sygnał z czujnika. Wtem działy się takie cuda:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
(działa przez chwile do przodu i przez chwile do tyłu)
Sprawa zaczyna się rozjaśniać, najprawdopodobniej uszkodzone koło impulsatora w skrzyni.
Spróbowaliśmy jeszcze jednego sposobu, skoro mieliśmy dwa czujniki jeden wypruliśmy z obudowy i wsadziliśmy sam czujnik (bez plastikowej obudowy, same "druty") by rzekomo magnes miał łatwiej wysyłać sygnał na kontaktron, "lepiej zbierał". Działało to jednak tak samo jak na całym czujniku więc nie problemem jest sama siła magnesu czy grubość plastiku czujnika ani nawet sam czujnik bo cały kompletny zachowywał się tak samo.

Jak dla mnie sprawa jest jasna. Uszkodzenie mechaniczne magnesu/ów w skrzyni. Czy to w ogóle możliwe? Jeśli tak to czy ktoś to przerabiał. Szacunkowy koszt takiej usługi? Jutro przedzwonię kilka serwisów ASB czy ktoś się z czymś takim spotkał i jakie pieniądze to może kosztować.
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-09-30, 07:37   

Miałem ten problem w skrzyni biegów Audi 80 B4 - ktoś ją wcześniej rozbierał i nieumiejętnie poskładał (a ponieważ były również problemy z synchronizatorem V biegu rozwiązałem to poprzez wymianę skrzyni na nowszą).
Jak przeszukam moje archiwum to może znajdę fotkę z rozbiórki skrzyni. <muzyka>
_________________

 
 
Nyku 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 276
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-09-30, 13:41   

Czyli to będzie magnes. Teraz pytanie takie, przeglądałem sobie schematy tiptronica (tutaj akurat 4 biegi ale budową nie powinna się znacznie różnić) i z tego co patrze skoro czujnik łapie sygnał z max 3cm to te magnesy musza być także w takiej odległości od niego. Czy to możliwe że nie trzeba będzie rozbierać całej skrzynki tylko po wyciągnięciu półośki i odkręceniu tego "stelaża czujnika" będzie się dało dobrać?






Po tych schematach wyobrażam sobie że to jest kawałek metalowego kółka nabity na jakiś sworzeń i ewentualnie zabezpieczony pierścieniami segera, o ile nawet nie jest nabijany na samą półoś. <hmm>
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-09-30, 15:01   

https://www.ecstuning.com...gear/01v409187/

Koło prękościomierza - temat patrząć na schemat wydaje się prosty
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.