Autor |
Wiadomość |
kamil265
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 30 Lis 2016 Posty: 5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 2017-02-16, 20:46
|
|
|
Na co zwrócić uwagę przy zakupie licznika poza tym ze musi być z s8? Jakieś numery powinny sie zgadzać? A co z przebiegiem? Dodam że zalezy mi na ciągłości pzebiegu jaki mam teraz. |
|
|
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-09-24, 15:10
|
|
|
Noi w moim nowym nabytku też się cuda jakieś porobiły.
Wskazówka na początku skakała przez 5-10sec po czym padła na 0.
Po odpięciu i wpięciu zegarów działała przez kolejne 100m ale też niezbyt dokładnie po czym zdechła.
Zegary są teraz u znajomego szpeca elektronika i je przegląda. Jeśli okaże się że zegary są okej to myślicie że winny będzie ten czujnik czy raczej jakiś kabelek gdzieś się przetarł. Na VAGu błędów brak a z zegarami mam "BŁAD KOMUNIKACJI" więc nie mogę zrobić ich testu |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-09-24, 15:15
|
|
|
Nyku napisał/a: | a z zegarami mam "BŁAD KOMUNIKACJI" więc nie mogę zrobić ich testu |
Wielce prawdopodobne, że to będzie wina licznika skoro taki błąd Ci wypluwa. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-09-24, 21:56
|
|
|
Czasami takie objawy występują jeżeli dostała się woda do wtyczki impulsatora w skrzyni. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-09-25, 21:23
|
|
|
Zajrzałem tam, sama wtyczka sucha, czujnik troche mokry
Po rozebraniu nie wygląda tutaj nic na jakieś upalone czy coś, jutro wrzucę nowy czujnik i zobaczymy co się będzie działo.
ernesto licznik odebrałem od majstra i wszystko z nim w porządku. Na stole wstaje jak należy |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-09-25, 22:36
|
|
|
Być może uszkodzone jest koło podające sygnały do impulsatora (magnesy). |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-09-25, 22:38
|
|
|
VAGowner no weź nawet mnie nie strasz :O
Swoją drogą zaczęła też teraz wariować wskazówka od poziomu paliwa (chyba najczęściej przy hamowaniu) potrafi z pół baku zrobić się NIC by po chwili znów się unormowała
oraz co ciekawe słychać takie pstrykanie, coś jakby jakiś przekaźnik zwierał i rozwierał, dzieje się to losowo podczas jazdy i trwa jakieś 7sekund podczas których kliknie to z 10-15 razy. Dźwięk dochodzi tak jakby z tych okolic.
i powiedzmy że trafia się to tak raz na ~10min
Ciekawostka... |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-09-26, 20:31
|
|
|
Takie zachowanie wskazywałoby raczej na problemy z przepływem tzw. masy w instalacji auta.
Swego czasu podobne problemy miał kolega w aucie (nie Audi), w którym przerwana była plecionka podająca minus na silnik - więc do silnika prąd przepływał tylko przez pancerz i linkę sprzęgła ... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-09-26, 21:39
|
|
|
Nyku napisał/a: | Swoją drogą zaczęła też teraz wariować wskazówka od poziomu paliwa (chyba najczęściej przy hamowaniu) potrafi z pół baku zrobić się NIC by po chwili znów się unormowała |
z reguły to czujnik poziomu paliwa w lewej komorze...mam podobnie, dzieje się to sporadycznie, najczęściej jak poziom paliwa zejdzie poniżej 1/4 baku...później jak dotankuje do polowy zbiornika to powoli zaczyna iść do góry ... olewam od 5 lat
Nyku napisał/a: | oraz co ciekawe słychać takie pstrykanie, coś jakby jakiś przekaźnik zwierał i rozwierał, dzieje się to losowo podczas jazdy i trwa jakieś 7sekund podczas których kliknie to z 10-15 razy. Dźwięk dochodzi tak jakby z tych okolic. |
z tych okolic pasuje ni to silniczków klap od kanałów powietrza.....one tak potrafią cykać po kilka sekund. Najczęściej wymiana pomaga, a silniczki dostaniesz już chyba od 5 zł |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-09-26, 23:18
|
|
|
Czujnik będę miał dziś (27.09) rano więc jak znajdę chwile i kogoś z wolnym kanałem to podmienię.
Powie mi ktoś gdzie szukać tych mas? Bo tak po omacku to mi zejdzie pewnie trochę a być może ktoś wie gdzie już taśma jest przykręcana i do czego. |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-09-30, 02:25
|
|
|
Dziś wrzucałem nowy czujnik. Problem nie ustapil.
Okazało się że stary jednak także był sprawny a oto testy jakie wykonaliśmy.
Na początku wiadomo, jazda przód tył - wskazówka leży
Potem ruszanie wiązką na różne sposoby - brak wskazań
Czyszczenie styków - bez zmian
Padł szalony więc pomysł że skoro w czujniku jest kontaktron który wysyła sygnały po przyłożeniu magnesu rozwaliliśmy stary głośnik i przymocowaliśmy do wkrętarki kawałek jego magnesu by wirował i na wyciągniętym aczkolwiek podpiętym czujniku by wskazówka prędkości drgnęła. I tak się stało, osiągaliśmy prędkość około 30km/h wg. wskaźników na zegarach. To jednak było mało. Doszła wiertarka by spróbować osiągnąć większą prędkość - uzyskaliśmy 50km/h i wszystko niby działało.
Wrzuciliśmy ze znajomymi więc czujnik na auto i podbudowaliśmy je tak by stało 4 kołami w powietrzu i próbowaliśmy wymusić "jazdę". Kontrola trakcji trochę wariowała tak samo jak ABS przy próbie zatrzymania kół ale to nie zmieniało faktu że czujnik działał tylko kilka sekund.
Skoro więc sam czujnik, zegary i wiązkę mamy wykluczoną zaczęliśmy się zastanawiać co z tym kółkiem w skrzyni z magnesem który wzbudza impuls na czujnik (tak to chyba jest zbudowane)
Czujnik zatem został usadzony na swoje miejsce i zamiast wtyczki podpięliśmy najzwyklejszy multimetr by "przechwycał" sygnał z czujnika. Wtem działy się takie cuda:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
(działa przez chwile do przodu i przez chwile do tyłu)
Sprawa zaczyna się rozjaśniać, najprawdopodobniej uszkodzone koło impulsatora w skrzyni.
Spróbowaliśmy jeszcze jednego sposobu, skoro mieliśmy dwa czujniki jeden wypruliśmy z obudowy i wsadziliśmy sam czujnik (bez plastikowej obudowy, same "druty") by rzekomo magnes miał łatwiej wysyłać sygnał na kontaktron, "lepiej zbierał". Działało to jednak tak samo jak na całym czujniku więc nie problemem jest sama siła magnesu czy grubość plastiku czujnika ani nawet sam czujnik bo cały kompletny zachowywał się tak samo.
Jak dla mnie sprawa jest jasna. Uszkodzenie mechaniczne magnesu/ów w skrzyni. Czy to w ogóle możliwe? Jeśli tak to czy ktoś to przerabiał. Szacunkowy koszt takiej usługi? Jutro przedzwonię kilka serwisów ASB czy ktoś się z czymś takim spotkał i jakie pieniądze to może kosztować. |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-09-30, 07:37
|
|
|
Miałem ten problem w skrzyni biegów Audi 80 B4 - ktoś ją wcześniej rozbierał i nieumiejętnie poskładał (a ponieważ były również problemy z synchronizatorem V biegu rozwiązałem to poprzez wymianę skrzyni na nowszą).
Jak przeszukam moje archiwum to może znajdę fotkę z rozbiórki skrzyni. |
_________________
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-09-30, 13:41
|
|
|
Czyli to będzie magnes. Teraz pytanie takie, przeglądałem sobie schematy tiptronica (tutaj akurat 4 biegi ale budową nie powinna się znacznie różnić) i z tego co patrze skoro czujnik łapie sygnał z max 3cm to te magnesy musza być także w takiej odległości od niego. Czy to możliwe że nie trzeba będzie rozbierać całej skrzynki tylko po wyciągnięciu półośki i odkręceniu tego "stelaża czujnika" będzie się dało dobrać?
Po tych schematach wyobrażam sobie że to jest kawałek metalowego kółka nabity na jakiś sworzeń i ewentualnie zabezpieczony pierścieniami segera, o ile nawet nie jest nabijany na samą półoś. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|