|
Autor |
Wiadomość |
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2010-04-18, 21:06 [D2 ALL
] Obroty biegu jałowego silnka AQF
|
|
|
Kilka dni temu zakupiłem A8 4.2 AQF (wcześniej był A8 2.8 AQD) i chciałem dowiedzieć się jakie macie wolne obroty w swoich V8.W moim obroty oscylują pod 800 i wydaje mi się,że są za wysokie.Druga rzecz którą chciałbym porównać jest wskażnik spalania chwilowego.We wcześniejszej A8 2.8 którą miałem dla przykładu jadąc z górki po puszczeniu pedału gazu komputer pokazywał spalanie chwilowe 0.0,w tej natomiast komputer pokazuje około 3-4 litry i wydaje mi się,że obroty są też zbyt wysokie.Spalania jeszcze nie sprawdziłem bo mam auto
2 dni.Napiszcie jak to wygląda u was. |
|
|
|
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2010-04-18, 21:13
|
|
|
U mnie w ABZ, na ciepłym, obroty biegu jałowego to ok. 600RPM |
|
|
|
|
|
|
|
pawel
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: pawel
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 106 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2010-04-18, 21:29
|
|
|
No u mnie jest podobnie okolo 600RPM , a co do spalania to jak jade z gorki i puszczam gaz to spalanie ma 0,0 . |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-04-19, 20:28 Re: jakie są prawidłowe obroty biegu jałowego silnka 4.2 AQF
|
|
|
greg26 napisał/a: | Kilka dni temu zakupiłem A8 4.2 AQF (wcześniej był A8 2.8 AQD) i chciałem dowiedzieć się jakie macie wolne obroty w swoich V8.W moim obroty oscylują pod 800 i wydaje mi się,że są za wysokie. |
W moim AQF na ciepłym silniku obroty na postoju oscylują gdzieś koło 600.
greg26 napisał/a: | Druga rzecz którą chciałbym porównać jest wskażnik spalania chwilowego.We wcześniejszej A8 2.8 którą miałem dla przykładu jadąc z górki po puszczeniu pedału gazu komputer pokazywał spalanie chwilowe 0.0,w tej natomiast komputer pokazuje około 3-4 litry i wydaje mi się,że obroty są też zbyt wysokie. |
Kwestia hamowania silnikiem nie jest taka prosta - wszystko zależy od prędkości i biegu na którym aktualnie jedziesz...
Jeżeli obroty silnika spadają w okolice 2000 i poniżej to efektu hamowania silnikiem nie będzie (czy spalanie chwilowe będzie >0) ale jeżeli energicznie odpuścisz gaz przy obrotach pomiędzy 3000/4000 to powinien hamować silnikiem i spalanie chwilowe powinno być 0.
I tutaj także jest mały haczyk ponieważ jeżeli rozpędzasz się na Drive'ie i na trzecim biegu puścisz gaz to efektu hamowania silnikiem (czyli spalania chwilowego =0) także nie będzie bo skrzynia za chwilę wrzuci 4-rkę a potem 5-tkę.
Efekt hamowania silnikiem najlatwiej sprawdzić używając Tip-a czyli ręcznie zmieniając biegi :lol:
greg26 napisał/a: | Kilka dni temu zakupiłem A8 4.2 AQF (wcześniej był A8 2.8 AQD)... |
Apropos... noi jak Twoim subiektywnym zdaniem przesiadka z 2,8V6 na 4,2V8 :?: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2010-04-19, 21:33, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
toom_ek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 107 Skąd: warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2010-04-19, 21:08
|
|
|
Dane dotyczące regulacji AUDI - A8 - 4.2 V8 quattro – ABZ Silnik (informacje ogólne) Pozycja Wartości Jednostki Kod silnika ABZ Pojemność 4172( cc) Bieg jałowy 720 – 800 (obr. na minutę) Luz zaworowy Hydrauliczny Ciśnienie sprężania Stan normalny 10 - 13(bar) Minimum 7.5(bar) Ciśnienie oleju3 - 5/3000(bar / obr. na minutę) Układ paliwowy (marka i typ) Bosch Motronic M5.4 Kolejność zapłonu1-5-4-8-6-3-7-2 Świece zapłonowe (marka i typ)NGK BUR 6 EFSZ Ciśnienie wtrysku / ciśnienie w układzie3.6(bar) Gazy spalinowe CO< 0.5(%) CO 214.5 - 16.0(%) HC100( ppm) O20.1 - 0.5(%) Lambda0.97 - 1.03 Temperatura oleju w czasie testu 80(°C) Przygotowanie katalizatora2 / 2500 (min/obr. na minutę ) Duża prędkość biegu jałowego 2500 – 2800 (obr. na minutę) CO przy dużej prędkości biegu jałowego< 0.3(% ) Badanie w obwodzie zamkniętym przy: (obr. na minutę)620 – 900 (obr. na minutę) Zmiana Lambdy (Delta Lambda)0.03 Układ chłodzenia Pozycja Wartości Jednostki Ciśnienie 1.2 - 1.5(bar) Termostat otwiera się przy87(°C) Elementy elektryczne Pozycja Wartości Jednostki Akumulator 92( Ah) Alternator115(A) Hamulce Pozycja Wartości Jednostki Grubość tarczy, przód, min.28(mm) Grubość tarczy, tył, min.18(mm) Układ kierowniczy i ustawienie koła Pozycja Wartości Jednostki Zbieżność kół, przód0°16' ± 04'(°) Pochylenie kół, przód-0°40 ± 40'(° )Zbieżność kół, tył0°16' ± 10'(°) Pochylenie kół, tył-0°30' ± 30'(°) Koła i opon y Pozycja Wartości Jednostki Wielkość opony 225/60 R16 Opcjonalnie225/55 R17 Opcjonalnie245/45 R18 Ciśnienie w przedniej oponie2.2(bar )Ciśnienie w tylnych oponach 2.2 (bar) Pojemności Miska olejowa silnika, razem z filtrem 7.5(l) Przekładnia automatyczna Wkład zapasowy do skrzyni biegów 3.0(l) Przekładnia różnicowa 0.7(l) Przekładnia różnicowa, tylna 4x4 1.5(l ) Układ chłodzenia 9.0(l) Czynnik chłodniczy w układzie klimatyzacji750 - 800 (< 11/1997)(g) Czynnik chłodniczy w układzie klimatyzacji 800 - 850 (> 11/1997) (g) Olej do sprężarki klimatyzatora 250 - 300(ml) |
_________________ toom_ek |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-04-19, 21:17
|
|
|
toom_ek napisał/a: | Dane dotyczące regulacji AUDI - A8 - 4.2 V8 quattro – ABZ (...) |
Ale kolega greg26 pytał o AQF-a...
wrzuć coś takiego o tym silniku ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
toom_ek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 107 Skąd: warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2010-04-19, 21:19
|
|
|
do AQF nie posiadam takich danych :cry: |
_________________ toom_ek |
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2010-04-20, 08:09 Re: jakie są prawidłowe obroty biegu jałowego silnka 4.2 AQF
|
|
|
greg26 napisał/a: | Kilka dni temu zakupiłem A8 4.2 AQF (wcześniej był A8 2.8 AQD) i chciałem dowiedzieć się jakie macie wolne obroty w swoich V8.W moim obroty oscylują pod 800 i wydaje mi się,że są za wysokie.Druga rzecz którą chciałbym porównać jest wskażnik spalania chwilowego.We wcześniejszej A8 2.8 którą miałem dla przykładu jadąc z górki po puszczeniu pedału gazu komputer pokazywał spalanie chwilowe 0.0,w tej natomiast komputer pokazuje około 3-4 litry i wydaje mi się,że obroty są też zbyt wysokie.Spalania jeszcze nie sprawdziłem bo mam auto
2 dni.Napiszcie jak to wygląda u was. | Kolego w moim AQF obroty na ciepłym silniku to około 600 obr. |
|
|
|
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2010-04-20, 18:50
|
|
|
wg. "Auto-data" dla silnika AQF obroty wału korbowego na biegu jałowym to 600-720obr./min wartość ta nie podlega regulacji. |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2010-04-22, 20:46
|
|
|
Podpiąłem auto pod komputer i pojawiło się kilka błędów m.in.przepływomierz (jutro go wymienię) i myślę,że to przez to silnik nie pracuje poprawnie i stąd te zawyżone obroty i lekkie falowanie.Po wymianie opiszę czy jest różnica czy nie.Druga sprawa to wyskakujący błąd ABS i ESP (kontrolki się świecą podczas jazdy i nie gasną).Elektryk sprawdził czujniki abs i wyszło,że są w porządku i powiedział,iż przyczyną tego błędu może być uszkodzony przepływomierz ( miał kiedyś podobny przypadek,że błąd silnika powoduje iż wyświetla się inny błąd).Sam jestem ciekaw czy wymiana przepływki spowoduje,iż te błędy nie będą się wyświeltać.
FOSS pytałeś jak przesiadka z 2.8 na 4.2.Powiem ci,że czuć różnicę - bez porównania.V8ką jeżdzę bez gazu-jadąc na 2 tysiącach obrotów możesz dynamicznie się poruszać i wyprzedzać. A8 z motorem 2.8 uważam,iż jest autem dobrym na polskie zakorkowane drogi,natomiast żeby jechało dynamicznie trzeba wkręcać go na wysokie obroty,co jest wkurzające- nie czuć w nim lekkości jazdy.Nieraz zdarzało mi się,że gdy kogoś chciałem wyprzedzić,a delikwent dodał gazu były problemy i trzeba było "piłować".W 4.2 nie ma takich problemów,auto ma spory zapas mocy i nie "katuje" się silnika,bo nie sposób jeżdzić nim na wysokich obrotach.Ogólnie jestem zadowolny,aczkolwiek jest kilka rzeczy do zrobienia,ale uważam iż warto było wymienić auto na topowy model 4.2 :-) |
|
|
|
|
|
|
|
CIERNI
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 47 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2010-04-22, 21:36
|
|
|
greg26 napisał/a: | Podpiąłem auto pod komputer i pojawiło się kilka błędów m.in.przepływomierz (jutro go wymienię) i myślę,że to przez to silnik nie pracuje poprawnie i stąd te zawyżone obroty i lekkie falowanie.Po wymianie opiszę czy jest różnica czy nie.Druga sprawa to wyskakujący błąd ABS i ESP (kontrolki się świecą podczas jazdy i nie gasną).Elektryk sprawdził czujniki abs i wyszło,że są w porządku i powiedział,iż przyczyną tego błędu może być uszkodzony przepływomierz ( miał kiedyś podobny przypadek,że błąd silnika powoduje iż wyświetla się inny błąd).Sam jestem ciekaw czy wymiana przepływki spowoduje,iż te błędy nie będą się wyświeltać. |
Hej. Miałem podobne objawy przy padniętej przepływce tzn dziwnie pracujący silnik i też zapalały mi się kontrolki ABS i ESP. W moim przypadku samochód tak do ok 3000 obr. prawie nie jechał, nagle dostawał mega "kopa" ;-) i nagle zapalały się kontrolki ABS i ESP. Po wymianie przepływomierza i wykasowaniu błędów problem zniknął i wszystko wróciło do normy. Myślę że u Ciebie będzie tak samo ;-) Pozdrawiam. |
_________________ Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2010-04-23, 13:14
|
|
|
greg26 napisał/a: | Podpiąłem auto pod komputer i pojawiło się kilka błędów m.in.przepływomierz (jutro go wymienię) i myślę,że to przez to silnik nie pracuje poprawnie i stąd te zawyżone obroty i lekkie falowanie.Po wymianie opiszę czy jest różnica czy nie.Druga sprawa to wyskakujący błąd ABS i ESP (kontrolki się świecą podczas jazdy i nie gasną).Elektryk sprawdził czujniki abs i wyszło,że są w porządku i powiedział,iż przyczyną tego błędu może być uszkodzony przepływomierz ( miał kiedyś podobny przypadek,że błąd silnika powoduje iż wyświetla się inny błąd).Sam jestem ciekaw czy wymiana przepływki spowoduje,iż te błędy nie będą się wyświeltać.
FOSS pytałeś jak przesiadka z 2.8 na 4.2.Powiem ci,że czuć różnicę - bez porównania.V8ką jeżdzę bez gazu-jadąc na 2 tysiącach obrotów możesz dynamicznie się poruszać i wyprzedzać. A8 z motorem 2.8 uważam,iż jest autem dobrym na polskie zakorkowane drogi,natomiast żeby jechało dynamicznie trzeba wkręcać go na wysokie obroty,co jest wkurzające- nie czuć w nim lekkości jazdy.Nieraz zdarzało mi się,że gdy kogoś chciałem wyprzedzić,a delikwent dodał gazu były problemy i trzeba było "piłować".W 4.2 nie ma takich problemów,auto ma spory zapas mocy i nie "katuje" się silnika,bo nie sposób jeżdzić nim na wysokich obrotach.Ogólnie jestem zadowolny,aczkolwiek jest kilka rzeczy do zrobienia,ale uważam iż warto było wymienić auto na topowy model 4.2 :-) | Kolego u mnie jak się zaświeciły te kontrolki ,to wyskoczyło że jest uszkodzony czujnik ciśnienia płynu hamulcowego.Tak z innej beczki ,nie bardzo rozumiem co ma wspulnego przepływka z układem hamulcowym. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-04-23, 20:04
|
|
|
greg26 napisał/a: | Podpiąłem auto pod komputer i pojawiło się kilka błędów m.in.przepływomierz (jutro go wymienię)...
Druga sprawa to wyskakujący błąd ABS i ESP (kontrolki się świecą podczas jazdy i nie gasną).Elektryk sprawdził czujniki abs i wyszło,że są w porządku i powiedział,iż przyczyną tego błędu może być uszkodzony przepływomierz... |
Kiedy w A8 padła mi przepływka (to było jakoś w maju ubiegłego roku) to miałem dokładnie tak samo z tymi kontrolkami - po wymianie przepływki i kasowaniu błędów wszystko powinno wrócić do normy.
greg26 napisał/a: | FOSS pytałeś jak przesiadka z 2.8 na 4.2.Powiem ci,że czuć różnicę - bez porównania. (...)
Ogólnie jestem zadowolny,aczkolwiek jest kilka rzeczy do zrobienia,ale uważam iż warto było wymienić auto na topowy model 4.2 :-) |
Noi o to właśnie chodzi... auto z dużym silnikiem i zapasem mocy to komfort, bezpieczeństwo i duża frajda z jazdy :d
A z tymi rzeczami do zrobienia to cóż... tak to niestety już bywa, że nawet po zakupie ideału i tak znajdzie się coś do zrobienia. Ale jak już opanujesz ten początkowy okres napraw to pozostaje już tylko przyjemna eksploatacja z wymianą wyłącznie oleju i klocków hamulcowych :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2010-04-25, 10:31
|
|
|
Wymieniłem przepływomierz na Bosch nowy (regenerowany) i błędy dalej wyskakują.Po podpięciu pod komputer i skasowaniu błędów po wymianie przypływki wyskakują następujące błędy:
P1141 odczyt obciążenia wartość nieprawidłowa
P0103 (za wysoki sygnał) przepływomierz - pomimo iż został wymieniony i błędy usunięte
p1602 napięcie zasilania za niskie
-odnośnie pierwszego błędu to mam swoją sugestię-gdy zakupiłem auto to po mocniejszym prze gazowaniu na postoju coś pod maską syczało ( ostatnio się uspokoiło i nie słychać) i myślę,że to może przewody podciśnienia i łapie lewe powietrze i dlatego może wyskakiwać błąd P1141
-co do przepływomierza to nie mam koncepcji,może ma to związek z błędem P1141
-co do trzeciego błędu to mierzyłem napięcie i wyszło trochę za niskie 13,5 ,mierzyłem też przyrządem w kabinie w gnieździe zapalniczki i gdy wszystko było powyłączane i pracował tylko silnik pokazywało 14.2 -14.4,gdy zaś powłączałem wszystko co się dało to pokazywało 13,5.Regulator napięcia do wymiany?
Wciąż borykam się również z problemem świecących ABS i ESP na desce.Czasem przejadę kilkanaście km i nie świecą się.Zauważyłem,że włączają się często(nie wiem czy zawsze) gdy lekko dodam gazu.Komputer nie pokazał po podłączeniu pod vaga błędów czujników.
Myślałem,że może po wymianie przepływki te błędy znikną.Może ktoś dać mi sugestie jak podejść profesjonalnie do usunięcia tych błędów bez zbędnego wyrzucania pieniędzy w błoto na nietrafione wymiany części? |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-04-25, 11:28
|
|
|
Z tego co pamiętam to po wymianie przepływki. Trzeba ją jakoś zaadoptować czy jakoś ustawić. W przeciwnym wypadku przepływomierz będzie wysyłał błędny sygnał do sterownika i mogą dziać się szopki. W sumie to właśnie z niej pochodzi sygnał jak bogata ma być mieszanka. Sterownik silnika zbiera dużo informacji z różnych czujników i wtedy właśnie mogą wyskakiwać różne błędy. Nie wiem jak to się robi ale było to gdzieś na forum. Musisz poszukać. Alę raczej na pewno przepływkę się jakoś adaptuję. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |
|
|