Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Obroty biegu jałowego silnka AQF  
Autor Wiadomość
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2010-04-18, 21:06   [D2 ALL ] Obroty biegu jałowego silnka AQF

Kilka dni temu zakupiłem A8 4.2 AQF (wcześniej był A8 2.8 AQD) i chciałem dowiedzieć się jakie macie wolne obroty w swoich V8.W moim obroty oscylują pod 800 i wydaje mi się,że są za wysokie.Druga rzecz którą chciałbym porównać jest wskażnik spalania chwilowego.We wcześniejszej A8 2.8 którą miałem dla przykładu jadąc z górki po puszczeniu pedału gazu komputer pokazywał spalanie chwilowe 0.0,w tej natomiast komputer pokazuje około 3-4 litry i wydaje mi się,że obroty są też zbyt wysokie.Spalania jeszcze nie sprawdziłem bo mam auto
2 dni.Napiszcie jak to wygląda u was.
 
 
Rapik 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 310
Skąd: G-dz
Wysłany: 2010-04-18, 21:13   

U mnie w ABZ, na ciepłym, obroty biegu jałowego to ok. 600RPM
 
 
pawel 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: pawel
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 42
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 106
Skąd: szczecin
Wysłany: 2010-04-18, 21:29   

No u mnie jest podobnie okolo 600RPM , a co do spalania to jak jade z gorki i puszczam gaz to spalanie ma 0,0 .
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-04-19, 20:28   Re: jakie są prawidłowe obroty biegu jałowego silnka 4.2 AQF

greg26 napisał/a:
Kilka dni temu zakupiłem A8 4.2 AQF (wcześniej był A8 2.8 AQD) i chciałem dowiedzieć się jakie macie wolne obroty w swoich V8.W moim obroty oscylują pod 800 i wydaje mi się,że są za wysokie.

W moim AQF na ciepłym silniku obroty na postoju oscylują gdzieś koło 600.

greg26 napisał/a:
Druga rzecz którą chciałbym porównać jest wskażnik spalania chwilowego.We wcześniejszej A8 2.8 którą miałem dla przykładu jadąc z górki po puszczeniu pedału gazu komputer pokazywał spalanie chwilowe 0.0,w tej natomiast komputer pokazuje około 3-4 litry i wydaje mi się,że obroty są też zbyt wysokie.

Kwestia hamowania silnikiem nie jest taka prosta - wszystko zależy od prędkości i biegu na którym aktualnie jedziesz...
Jeżeli obroty silnika spadają w okolice 2000 i poniżej to efektu hamowania silnikiem nie będzie (czy spalanie chwilowe będzie >0) ale jeżeli energicznie odpuścisz gaz przy obrotach pomiędzy 3000/4000 to powinien hamować silnikiem i spalanie chwilowe powinno być 0.
I tutaj także jest mały haczyk ponieważ jeżeli rozpędzasz się na Drive'ie i na trzecim biegu puścisz gaz to efektu hamowania silnikiem (czyli spalania chwilowego =0) także nie będzie bo skrzynia za chwilę wrzuci 4-rkę a potem 5-tkę.
Efekt hamowania silnikiem najlatwiej sprawdzić używając Tip-a czyli ręcznie zmieniając biegi :lol:

greg26 napisał/a:
Kilka dni temu zakupiłem A8 4.2 AQF (wcześniej był A8 2.8 AQD)...

Apropos... noi jak Twoim subiektywnym zdaniem przesiadka z 2,8V6 na 4,2V8 :?:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2010-04-19, 21:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
toom_ek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 107
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2010-04-19, 21:08   

Dane dotyczące regulacji AUDI - A8 - 4.2 V8 quattro – ABZ Silnik (informacje ogólne) Pozycja Wartości Jednostki Kod silnika ABZ Pojemność 4172( cc) Bieg jałowy 720 – 800 (obr. na minutę) Luz zaworowy Hydrauliczny Ciśnienie sprężania Stan normalny 10 - 13(bar) Minimum 7.5(bar) Ciśnienie oleju3 - 5/3000(bar / obr. na minutę) Układ paliwowy (marka i typ) Bosch Motronic M5.4 Kolejność zapłonu1-5-4-8-6-3-7-2 Świece zapłonowe (marka i typ)NGK BUR 6 EFSZ Ciśnienie wtrysku / ciśnienie w układzie3.6(bar) Gazy spalinowe CO< 0.5(%) CO 214.5 - 16.0(%) HC100( ppm) O20.1 - 0.5(%) Lambda0.97 - 1.03 Temperatura oleju w czasie testu 80(°C) Przygotowanie katalizatora2 / 2500 (min/obr. na minutę ) Duża prędkość biegu jałowego 2500 – 2800 (obr. na minutę) CO przy dużej prędkości biegu jałowego< 0.3(% ) Badanie w obwodzie zamkniętym przy: (obr. na minutę)620 – 900 (obr. na minutę) Zmiana Lambdy (Delta Lambda)0.03 Układ chłodzenia Pozycja Wartości Jednostki Ciśnienie 1.2 - 1.5(bar) Termostat otwiera się przy87(°C) Elementy elektryczne Pozycja Wartości Jednostki Akumulator 92( Ah) Alternator115(A) Hamulce Pozycja Wartości Jednostki Grubość tarczy, przód, min.28(mm) Grubość tarczy, tył, min.18(mm) Układ kierowniczy i ustawienie koła Pozycja Wartości Jednostki Zbieżność kół, przód0°16' ± 04'(°) Pochylenie kół, przód-0°40 ± 40'(° )Zbieżność kół, tył0°16' ± 10'(°) Pochylenie kół, tył-0°30' ± 30'(°) Koła i opon y Pozycja Wartości Jednostki Wielkość opony 225/60 R16 Opcjonalnie225/55 R17 Opcjonalnie245/45 R18 Ciśnienie w przedniej oponie2.2(bar )Ciśnienie w tylnych oponach 2.2 (bar) Pojemności Miska olejowa silnika, razem z filtrem 7.5(l) Przekładnia automatyczna Wkład zapasowy do skrzyni biegów 3.0(l) Przekładnia różnicowa 0.7(l) Przekładnia różnicowa, tylna 4x4 1.5(l ) Układ chłodzenia 9.0(l) Czynnik chłodniczy w układzie klimatyzacji750 - 800 (< 11/1997)(g) Czynnik chłodniczy w układzie klimatyzacji 800 - 850 (> 11/1997) (g) Olej do sprężarki klimatyzatora 250 - 300(ml)
_________________
toom_ek
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-04-19, 21:17   

toom_ek napisał/a:
Dane dotyczące regulacji AUDI - A8 - 4.2 V8 quattro – ABZ (...)

Ale kolega greg26 pytał o AQF-a...
wrzuć coś takiego o tym silniku ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
toom_ek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 107
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2010-04-19, 21:19   

do AQF nie posiadam takich danych :cry:
_________________
toom_ek
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2010-04-20, 08:09   Re: jakie są prawidłowe obroty biegu jałowego silnka 4.2 AQF

greg26 napisał/a:
Kilka dni temu zakupiłem A8 4.2 AQF (wcześniej był A8 2.8 AQD) i chciałem dowiedzieć się jakie macie wolne obroty w swoich V8.W moim obroty oscylują pod 800 i wydaje mi się,że są za wysokie.Druga rzecz którą chciałbym porównać jest wskażnik spalania chwilowego.We wcześniejszej A8 2.8 którą miałem dla przykładu jadąc z górki po puszczeniu pedału gazu komputer pokazywał spalanie chwilowe 0.0,w tej natomiast komputer pokazuje około 3-4 litry i wydaje mi się,że obroty są też zbyt wysokie.Spalania jeszcze nie sprawdziłem bo mam auto
2 dni.Napiszcie jak to wygląda u was.
Kolego w moim AQF obroty na ciepłym silniku to około 600 obr.
 
 
przemoR888 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 263
Skąd: wielkopolska/ Piła
Wysłany: 2010-04-20, 18:50   

wg. "Auto-data" dla silnika AQF obroty wału korbowego na biegu jałowym to 600-720obr./min wartość ta nie podlega regulacji.
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2010-04-22, 20:46   

Podpiąłem auto pod komputer i pojawiło się kilka błędów m.in.przepływomierz (jutro go wymienię) i myślę,że to przez to silnik nie pracuje poprawnie i stąd te zawyżone obroty i lekkie falowanie.Po wymianie opiszę czy jest różnica czy nie.Druga sprawa to wyskakujący błąd ABS i ESP (kontrolki się świecą podczas jazdy i nie gasną).Elektryk sprawdził czujniki abs i wyszło,że są w porządku i powiedział,iż przyczyną tego błędu może być uszkodzony przepływomierz ( miał kiedyś podobny przypadek,że błąd silnika powoduje iż wyświetla się inny błąd).Sam jestem ciekaw czy wymiana przepływki spowoduje,iż te błędy nie będą się wyświeltać.

FOSS pytałeś jak przesiadka z 2.8 na 4.2.Powiem ci,że czuć różnicę - bez porównania.V8ką jeżdzę bez gazu-jadąc na 2 tysiącach obrotów możesz dynamicznie się poruszać i wyprzedzać. A8 z motorem 2.8 uważam,iż jest autem dobrym na polskie zakorkowane drogi,natomiast żeby jechało dynamicznie trzeba wkręcać go na wysokie obroty,co jest wkurzające- nie czuć w nim lekkości jazdy.Nieraz zdarzało mi się,że gdy kogoś chciałem wyprzedzić,a delikwent dodał gazu były problemy i trzeba było "piłować".W 4.2 nie ma takich problemów,auto ma spory zapas mocy i nie "katuje" się silnika,bo nie sposób jeżdzić nim na wysokich obrotach.Ogólnie jestem zadowolny,aczkolwiek jest kilka rzeczy do zrobienia,ale uważam iż warto było wymienić auto na topowy model 4.2 :-)
 
 
CIERNI 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 47
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2010-04-22, 21:36   

greg26 napisał/a:
Podpiąłem auto pod komputer i pojawiło się kilka błędów m.in.przepływomierz (jutro go wymienię) i myślę,że to przez to silnik nie pracuje poprawnie i stąd te zawyżone obroty i lekkie falowanie.Po wymianie opiszę czy jest różnica czy nie.Druga sprawa to wyskakujący błąd ABS i ESP (kontrolki się świecą podczas jazdy i nie gasną).Elektryk sprawdził czujniki abs i wyszło,że są w porządku i powiedział,iż przyczyną tego błędu może być uszkodzony przepływomierz ( miał kiedyś podobny przypadek,że błąd silnika powoduje iż wyświetla się inny błąd).Sam jestem ciekaw czy wymiana przepływki spowoduje,iż te błędy nie będą się wyświeltać.


Hej. Miałem podobne objawy przy padniętej przepływce tzn dziwnie pracujący silnik i też zapalały mi się kontrolki ABS i ESP. W moim przypadku samochód tak do ok 3000 obr. prawie nie jechał, nagle dostawał mega "kopa" ;-) i nagle zapalały się kontrolki ABS i ESP. Po wymianie przepływomierza i wykasowaniu błędów problem zniknął i wszystko wróciło do normy. Myślę że u Ciebie będzie tak samo ;-) Pozdrawiam.
_________________
Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2010-04-23, 13:14   

greg26 napisał/a:
Podpiąłem auto pod komputer i pojawiło się kilka błędów m.in.przepływomierz (jutro go wymienię) i myślę,że to przez to silnik nie pracuje poprawnie i stąd te zawyżone obroty i lekkie falowanie.Po wymianie opiszę czy jest różnica czy nie.Druga sprawa to wyskakujący błąd ABS i ESP (kontrolki się świecą podczas jazdy i nie gasną).Elektryk sprawdził czujniki abs i wyszło,że są w porządku i powiedział,iż przyczyną tego błędu może być uszkodzony przepływomierz ( miał kiedyś podobny przypadek,że błąd silnika powoduje iż wyświetla się inny błąd).Sam jestem ciekaw czy wymiana przepływki spowoduje,iż te błędy nie będą się wyświeltać.

FOSS pytałeś jak przesiadka z 2.8 na 4.2.Powiem ci,że czuć różnicę - bez porównania.V8ką jeżdzę bez gazu-jadąc na 2 tysiącach obrotów możesz dynamicznie się poruszać i wyprzedzać. A8 z motorem 2.8 uważam,iż jest autem dobrym na polskie zakorkowane drogi,natomiast żeby jechało dynamicznie trzeba wkręcać go na wysokie obroty,co jest wkurzające- nie czuć w nim lekkości jazdy.Nieraz zdarzało mi się,że gdy kogoś chciałem wyprzedzić,a delikwent dodał gazu były problemy i trzeba było "piłować".W 4.2 nie ma takich problemów,auto ma spory zapas mocy i nie "katuje" się silnika,bo nie sposób jeżdzić nim na wysokich obrotach.Ogólnie jestem zadowolny,aczkolwiek jest kilka rzeczy do zrobienia,ale uważam iż warto było wymienić auto na topowy model 4.2 :-)
Kolego u mnie jak się zaświeciły te kontrolki ,to wyskoczyło że jest uszkodzony czujnik ciśnienia płynu hamulcowego.Tak z innej beczki ,nie bardzo rozumiem co ma wspulnego przepływka z układem hamulcowym.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-04-23, 20:04   

greg26 napisał/a:
Podpiąłem auto pod komputer i pojawiło się kilka błędów m.in.przepływomierz (jutro go wymienię)...
Druga sprawa to wyskakujący błąd ABS i ESP (kontrolki się świecą podczas jazdy i nie gasną).Elektryk sprawdził czujniki abs i wyszło,że są w porządku i powiedział,iż przyczyną tego błędu może być uszkodzony przepływomierz...

Kiedy w A8 padła mi przepływka (to było jakoś w maju ubiegłego roku) to miałem dokładnie tak samo z tymi kontrolkami - po wymianie przepływki i kasowaniu błędów wszystko powinno wrócić do normy.

greg26 napisał/a:
FOSS pytałeś jak przesiadka z 2.8 na 4.2.Powiem ci,że czuć różnicę - bez porównania. (...)
Ogólnie jestem zadowolny,aczkolwiek jest kilka rzeczy do zrobienia,ale uważam iż warto było wymienić auto na topowy model 4.2 :-)

Noi o to właśnie chodzi... auto z dużym silnikiem i zapasem mocy to komfort, bezpieczeństwo i duża frajda z jazdy :d

A z tymi rzeczami do zrobienia to cóż... tak to niestety już bywa, że nawet po zakupie ideału i tak znajdzie się coś do zrobienia. Ale jak już opanujesz ten początkowy okres napraw to pozostaje już tylko przyjemna eksploatacja z wymianą wyłącznie oleju i klocków hamulcowych :lol:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2010-04-25, 10:31   

Wymieniłem przepływomierz na Bosch nowy (regenerowany) i błędy dalej wyskakują.Po podpięciu pod komputer i skasowaniu błędów po wymianie przypływki wyskakują następujące błędy:
P1141 odczyt obciążenia wartość nieprawidłowa
P0103 (za wysoki sygnał) przepływomierz - pomimo iż został wymieniony i błędy usunięte
p1602 napięcie zasilania za niskie

-odnośnie pierwszego błędu to mam swoją sugestię-gdy zakupiłem auto to po mocniejszym prze gazowaniu na postoju coś pod maską syczało ( ostatnio się uspokoiło i nie słychać) i myślę,że to może przewody podciśnienia i łapie lewe powietrze i dlatego może wyskakiwać błąd P1141
-co do przepływomierza to nie mam koncepcji,może ma to związek z błędem P1141
-co do trzeciego błędu to mierzyłem napięcie i wyszło trochę za niskie 13,5 ,mierzyłem też przyrządem w kabinie w gnieździe zapalniczki i gdy wszystko było powyłączane i pracował tylko silnik pokazywało 14.2 -14.4,gdy zaś powłączałem wszystko co się dało to pokazywało 13,5.Regulator napięcia do wymiany?
Wciąż borykam się również z problemem świecących ABS i ESP na desce.Czasem przejadę kilkanaście km i nie świecą się.Zauważyłem,że włączają się często(nie wiem czy zawsze) gdy lekko dodam gazu.Komputer nie pokazał po podłączeniu pod vaga błędów czujników.
Myślałem,że może po wymianie przepływki te błędy znikną.Może ktoś dać mi sugestie jak podejść profesjonalnie do usunięcia tych błędów bez zbędnego wyrzucania pieniędzy w błoto na nietrafione wymiany części?
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-04-25, 11:28   

Z tego co pamiętam to po wymianie przepływki. Trzeba ją jakoś zaadoptować czy jakoś ustawić. W przeciwnym wypadku przepływomierz będzie wysyłał błędny sygnał do sterownika i mogą dziać się szopki. W sumie to właśnie z niej pochodzi sygnał jak bogata ma być mieszanka. Sterownik silnika zbiera dużo informacji z różnych czujników i wtedy właśnie mogą wyskakiwać różne błędy. Nie wiem jak to się robi ale było to gdzieś na forum. Musisz poszukać. Alę raczej na pewno przepływkę się jakoś adaptuję.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.