Autor |
Wiadomość |
k11h
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi 80 B4
Wiek: 33 Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 2014-03-23, 14:22 [D2 ALL
] Odcinka na gazie z automatyczną skrzynią biegów.
|
|
|
Witam. W poprzednim roku oglądałem z zamiarem kupna Audi 80 B4, 2.8 z automatyczną skrzynią biegów i z instalacją LPG. Podobno była to sekwencja. Ja o LPG i benzynie wiem niewiele, zawsze wokół mnie były diesle Próbowałem jak to Audi przyspiesza i problem był, że automat nie zmieniał biegu z pierwszego na drugi z gazem do dechy. Słyszałem, że w starszych generacjach instalacji nie ma takiego czegoś jak odcięcie, ale nie wiem jak to jest w przypadku sekwencji. Szukam teraz D2 i chciałbym wiedzieć czego się mogę spodziewać |
|
|
|
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-03-23, 14:35
|
|
|
Audi 80 raczej miało zgon skrzyni biegów |
|
|
|
|
|
|
|
k11h
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi 80 B4
Wiek: 33 Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 2014-03-23, 16:42
|
|
|
Czyli na gazie automat powinien zmieniać biegi przy maksymalnych obrotach? |
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-03-23, 16:50
|
|
|
oczywiście, że tak |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-03-23, 18:00
|
|
|
Powienien zmieniać tak samo jak na PB .. a niby czemu miało by być inaczej ? |
|
|
|
|
k11h
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi 80 B4
Wiek: 33 Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 2014-03-23, 18:47
|
|
|
Sprzedawca oszust mówił, że to przez to że na gazie nie ma odcinki i dlatego skrzynia głupieje. Wolałem dopytać, dzięki za odpowiedź |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-03-23, 19:01
|
|
|
Hjeniu napisał/a: | Powienien zmieniać tak samo jak na PB .. a niby czemu miało by być inaczej ? |
Oczywiście. Mógł mieć nałapane błędów i na silniku i na skrzyni, a do tego może źle dobrana/złożona instalacja gazowa. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-03-23, 19:06
|
|
|
jezeli skrzynia na PB zmienia biegi normalnie to tak samo powinna na LPG chyba ze jak wspomnial pebo, pebo napisał/a: | może źle dobrana/złożona instalacja gazowa. |
przy pelnym bucie co sie moze stac to jedynie ze odetnie LPG i przelaczy na PB bo reduktor jesli slaby to nie bedzie wyrabial, dlatego zaleca sie intalke dwóch reduktorow, lub jednego mocnego ale tylko jezeli kierowca nie ma tendencji do ciaglej sportowej jazdy <tjaa> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-03-23, 19:27
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | jezeli skrzynia na PB zmienia biegi normalnie to tak samo powinna na LPG chyba ze jak wspomnial pebo, pebo napisał/a: | może źle dobrana/złożona instalacja gazowa. |
przy pelnym bucie co sie moze stac to jedynie ze odetnie LPG i przelaczy na PB bo reduktor jesli slaby to nie bedzie wyrabial, dlatego zaleca sie intalke dwóch reduktorow, lub jednego mocnego ale tylko jezeli kierowca nie ma tendencji do ciaglej sportowej jazdy <tjaa> |
Martin, masz rację, ale do tego silnika (domyślam się że to AAH) są reduktory które wyrabiają z mocą. Poza tym gdyby reduktor był za słaby (albo na przykład za małe średnice przewodów gazowych) to komputer przełączał by na benzynę na każdym biegu. Można dywagować i snuć domysły co jest nie tak, ale podsumowując, to powiem, że jeśli instalacja gazowa jest prawidłowo złożona i założona, to różnice w pracy pojazdu są znikome i takie rzeczy jak kolega pisze się nie dzieją. Po prostu coś jest nie tak. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-03-23, 19:40
|
|
|
pebo, zgadzam sie z Toba w 100%. Sam mialem A4 2.8 Q AAH na Scorpionie i niestety nie wyrabial Natomiast teraz mam BRC na jedym Geniuszu Maxie i daje rade, no ale mam wszystko ustawione jak trzeba i tak jak piszesz nie odczuwam praktycznie w ogole roznic miedzy PLG a PB nawet przy przelaczaniu (ale dopiero na cieplym ) |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-03-23, 19:51
|
|
|
Ja w dawnych czasach miałem 80 w ośce z AAH ale jeszcze na mieszalniku, więc o żadnych odcinkach nie było mowy. Różnica była tylko taka, że na PB mogłem rozbujać budę do 240 km/h, a na gazie do 210-220 km/h, co też bardzo rzadko się zdarzało (młodzieńcza głupota). Poza tym z gazem ZERO problemów i byłem z instalki bardzo zadowolony. A dzisiejsze instalacje - inna bajka. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-03-23, 23:16
|
|
|
W mojej żony A4 1,8 ADR siedzi druga generacja gazu i po przekroczeniu już nie pamiętam jakich wartości obrotowych na gazie przeskakuje na petrol i robi odcięcie.
Skoro auto przy gazie w podłodze na automacie nie wrzuciło z 1 na 2 to jest coś nie halo. Bo z reguły są tak zestrojone by nie zarżnąć motoru i nie doprowadzić go do odcinki, jednym słowem tam gdzie kończy się moc i moment obrotowy powinien wbić bieg wyżej. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
|