Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] piszcza klocki przod  
Autor Wiadomość
lohr 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 43
Skąd: białystok
Wysłany: 2018-05-05, 13:33   

1. tarcze oem + kloci ATE dokładnie nie pamiętam ale trochę na pewno piszczało
2 tarcze EBC zwykłe + klocki RED piszczało przy cofaniu ale tarcze pogięły się moment.
3 tarcze Textar + te same REDy piskk 100%
4 tarcze te same Textar + Klocki textar piszczały ciągle, po jakimś czasie na ciepłych przestały piszczeć, przy cofaniu zawsze piszczą
żadne podkładki antywibracyjne nie pomagają, czyszczenia, nawet odkręcenie prowadnic od zacisku wyczyszczenie nic nie pomogło.
Takiego piszczenia nie słyszałem w żadnym innym aucie nawet pociąg ciszej hamuje a mam go za oknem.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-05-07, 20:02   

może naucz się docierać hamulce ?
 
 
Beretti 
Moje A8



Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 57
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 231
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-05-07, 20:20   

@pepi , może podziel się informacją jak się dociera hamulce bo nie każdy jest zorientowany ? . Mam u siebie wszystko z ASO to znaczy : klocki przód za 1200 zł oraz tarcze za 2730 komplet , do tego były rozbierane zaciski i wymieniane gumowe uszczelki na tłokach . Później odpowietrzanie kombajnem ATE , ( na życzenie fv ) . Jak piszczały tak piszą no może nie zawsze . Pozdrawiam
_________________

 
 
lohr 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 43
Skąd: białystok
Wysłany: 2018-05-07, 20:44   

... też się dowiem <hmm>
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-05-07, 21:02   

Wcześniej komplety TRW, teraz Textary po dotarciu nic nie piszczy. Procedure macie opisana praktycznie w każdej instrukcji klocków hamulcowych.
_________________
Black Cars Matters
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-05-07, 21:02   

tajemnica fatimska <hihi>
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-05-07, 21:19   

pepi i dice111 dobrze gadają ...czytajcie zamieszczane przy częściach ulotki i nie będzie wam nic piszczeć :P
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
lohr 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 43
Skąd: białystok
Wysłany: 2018-05-08, 07:26   

czyli u mnie to nie to
 
 
Kolmax1992
[Usunięty]

Wysłany: 2018-07-07, 20:56   

klocki quaro tyl i przod brak piskow
 
 
Beretti 
Moje A8



Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 57
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 231
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-07-08, 07:26   

danishow napisał/a:
pepi i dice111 dobrze gadają ...czytajcie zamieszczane przy częściach ulotki i nie będzie wam nic piszczeć :P


No tak ale jak kupiłem klocki w ASO to nie było instrukcji docierania ..... <bezradny> <bezradny> <bezradny>
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-07-08, 10:11   

Beretti, poniżej dosyć prosta i zrozumiała instrukcja ;)

Docieranie nowych tarcz oraz klocków hamulcowych - dokładna instrukcja

Jeśli chcesz cieszyć się dobrze zainwestowanymi pieniędzmi i być pewnym swojego bezpieczeństwa, nie zapomnij o dotarciu nowo założonych elementów układu hamulcowego.

Wibracje na kierownicy przy hamowaniu, skrzypy, piski i nierównomierne zużywanie się tarcz - tego wszystkiego można uniknąć, gdy przeprowadzisz nieskomplikowaną procedurę docierania klocków hamulcowych.

Najpierw, kilka szczegółów technicznych:

Nowe klocki hamulcowe, pomimo pozornej "równości" wizualnej, nie będą w pełni przylegać do tarcz hamulcowych i nie będą prawidłowo hamować. Nowa para, tuż po założeniu, będzie miała 10-20 punktów kontaktowych z powierzchnią całkowitą 30-50%.
Nierównomierny podział obciążenia spowoduje, że przez pierwsze 400-600 km przebiegu, w niektórych miejscach klocka temperatura będzie znacznie wyższa.
Stopiona okładzina, będzie przenosić się na tarczę hamulcową w postaci cienkiej warstwy, nierównomiernie rozprowadzonej po jej powierzchni. Bardzo szybko pojawią się nierówne zgrubienia, czego wynikiem będzie wibracja na kierownicy.
Docieranie układu hamulcowego.

Można tego uniknąć, wykonując nieskomplikowaną procedurę docierania nowych klocków do tarcz. Nie zapomnij, zastosować jej od razu po wyjechaniu z serwisu.

Wybierz bezpieczny odcinek, poza drogami z szybkiego ruchu, który pozwoli Ci spokojnie przyśpieszać i spowalniać prędkość bez stwarzania zagrożenia innym kierowcom. Jeżeli obok stacji obsługi technicznej, nie ma potrzebnego odcinka drogi - dojedź do żądanej lokalizacji przy niskiej prędkości z lekkim, przerywanym hamowaniem.

Do zakończenia procedury docierania nie należy używać hamowań awaryjnych i długotrwałych oraz całkowitego zatrzymania pojazdu. Skrajnie koniecznie jest przeprowadzenie docierania w suchych warunkach drogowych.

Rozpędź się do prędkości około 60 km/h i od razu, spowolnij do 5-10 km na godzinę. Hamuj delikatniej, z siłą około 20-30% mniejszą,w porównaniu do pełnego nacisku.
natychmiast nabierz prędkości do 60 km/h i znów wyhamuj do 5-10 km/h .
Przeprowadź 10 takich cykli: rozpędź się - zwolnij, nie dając ostygnąć hamulcom.
Pod koniec docierania, może pojawić się lekki zapach "palącego się" układu frykcyjnego klocka hamulcowego – jest to całkiem normalnie i świadczy o tym, że wszystko robisz poprawnie!
Pozwól ostygnąć hamulcom podczas jazdy. Nie zatrzymuj się i przez co najmniej 5 km - unikaj mocniejszych wyhamowań.
Prędkości podane są w przybliżeniu i można trzymać się ich orientacyjnie.

W ŻADNYM RAZIE NIE ZATRZYMUJ SAMOCHODU CAŁKOWICIE PODCZAS DOCIERANIA, PONIEWAŻ GORĄCY KLOCEK HAMULCOWY, MOŻE NAŁOŻYĆ FRAGMENTY WARSTWY NA POWIERZCHNIĘ TARCZY, ZMIENIAJĄC PRZY TYM JEJ GRUBOŚĆ.

Docieranie, to proces tzw. "tarcia lepkiego", który na powierzchni tarczy tworzy cienką warstwę chroniącą przed nierównomiernym przyklejaniem się klocka hamulcowego.

Niewłaściwie dotarty klocek, uszkadza tarczę, co wywołuje wibrację przy hamowaniu. Prawidłowe dotarcie, da nam określony przez producenta, maksymalny współczynnik hamowania.

Pamiętaj! Brak należytego docierania nowych komponentów hamulcowych może doprowadzić do wibracji przy hamowaniu, niskiej efektywności, a nawet do zniszczenia tarcz i klocków!
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-07-08, 13:10   

troszkę to zagmatwałeś tak jak zwykle :]
po prostu chodzi o to że bez te 200-300 km uważamy i przewidujemy drogę i unikamy gwałtownego hamowania .
staramy się delikatnie hamować i unikamy sporych prędkości i hamujemy jak najmniej to możliwe .
Po czym widać czy ktoś dobrze dotarł hamulce po tarczy jeśli ma rowki i zadziory to znaczy gość lubi dogniatać pedały <boisie>
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-07-08, 21:09   

pepi, ty to masz problemy ...myślisz że to wyżej sam pisałem?! <faktycznie>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-07-08, 21:22   

to po co wklejasz poniekąd głupoty ? <hmm>
 
 
Beretti 
Moje A8



Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 57
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 231
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-07-08, 21:28   

PePi , ja to rozumiem tak : wypadamy z warsztatu na z góry upatrzony odcinek drogi z małym natężeniem aut , rozpędzamy auto do 60 km i hamujemy do 5 km , rozpędzamy i hamujemy do 5 km i tak 10 razy i po tym normalnie jedziemy bez mocnego hamowania przez 400-600 km .
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.