Autor |
Wiadomość |
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-07-08, 21:46
|
|
|
pepi napisał/a: | to po co wklejasz poniekąd głupoty ? | Ty napisz tak szczerze, z czym tym masz problem? Dla ciebie są to głupoty ale dla laika informacje,
które pomogą zrozumieć na czym to polega. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-07-09, 13:49
|
|
|
Panowie każdy robi jak uważa nie ma się o co kłócić. Każdy musi wyciągnąć wnioski
Jak mówią, polak mądry po szkodzie. Chociaż ja docierałem metodą ( nie pałować przez 500 km ) i nic nie piszczy. Wydaje mi się, że jednak chodzi o prawidłowy montaż. Wszystko musi być na tip top. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Tomi88
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 36 Dołączył: 11 Gru 2017 Posty: 48 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-07-11, 08:44
|
|
|
A może wie ktoś czemu piszczą tylko w sloneczne dni jak jest ciepło na dworze? U Mnie jak jest gorąco na dworze to wstyd jeżdzić bo ciągły pisk, chyba że mocniej pedał wcisne to cichnie chyba złe dotarcie nic do tego nie ma? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-07-11, 21:27
|
|
|
ma
albo takie klocki
można by to rozebrać i delikatnie papierkiem przeszlifować klocki
jeśli po tym zabiegu się poprawi to zeszklony klocek /albo można blachę pod klocki dać z konserwy
miedzy tłoczek a klocek
niekiedy pomaga
Albo za twarde klocki |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-07-11, 22:01
|
|
|
Też kiedyś z tym piskiem walczyłem .klocki klockami ale luzy zacisku też swoje robią. |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-07-11, 22:36
|
|
|
Tomi88 napisał/a: | A może wie ktoś czemu piszczą tylko w sloneczne dni jak jest ciepło na dworze? |
Jakie masz klocki ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Tomi88
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 36 Dołączył: 11 Gru 2017 Posty: 48 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-08-19, 05:47
|
|
|
Cytat: | Jakie masz klocki ? |
Klocki ATE.. Wczoraj rozebralem cale chamulce, wszystko oczysciłem, przeszlifowałem i po złozeniu jeszcze gorzej.. Teraz mam dzwięk jak by ktos gwizdał, wstyd jeździc.. Chyba tylko nowy zestaw Mnie ratuje |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-08-20, 20:47
|
|
|
Tomi88 napisał/a: | Wczoraj rozebralem cale chamulce, wszystko oczysciłem, przeszlifowałem i po złozeniu jeszcze gorzej | Przetarłeś klocki papierem ściernym ? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Truten
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Oliwier
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 51 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2018-08-20, 21:21
|
|
|
Nie wiem jak szlifowanie papierem działa na piszczenie, ale przeszlifowane papierem ściernym klocków skutkuje zazwyczaj zmniejszeniem siły hamowania w stosunku do prawidłowo dotartego klocka. Lepiej raczej sobie odpuścić takie zabiegi chyba, że jest to konieczne np. w przypadku gdy wskutek przegrzania wytworzy się warstwa "szkliwa" ale o tym już chyba było |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-08-20, 22:31
|
|
|
Truten napisał/a: | jest to konieczne np. w przypadku gdy wskutek przegrzania wytworzy się warstwa "szkliwa" ale o tym już chyba było | Tylko o to mi chodziło, wystarczy dwa razy przeciągnąć po kocku i powierzchnia tarcia zmienia się niemalże w fabrycznie nową.
Truten napisał/a: | przeszlifowane papierem ściernym klocków skutkuje zazwyczaj zmniejszeniem siły hamowania w stosunku do prawidłowo dotartego klocka | |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2018-08-21, 17:56
|
|
|
Często piszczenie związane jest z tarciem tłoczka o klocek.
Czyli dajemy trochę smaru miedzianego na powierzchnię tłoczka przylegającą do klocka.
Są różne procedury docierania klocków i tarcz. ja wykonuję wg tej zasady.
Jeżeli tarcza jest malowana to najpierw kilka delikatnych hamowań
do momentu kiedy przestanie być słychać, że klocek ściera farbę (specyficzny hałas).
W tym czasie tarcza się rozgrzała. Można przystąpić do dotarcia właściwego.
(oczywiście lookamy by nie mieć nikogo z tyłu i nie wkurzać hamowaniami).
Jeżeli tarcza nie była malowana to też musimy ją podgrzać hamując delikatnie
kilka-kilka naście razy.
1. jadę 110 km/h, humuję do 60 km/h z siłą około 70%, po wyhamowaniu rozpędzamy się
od razu do 110 km/h
robię tak około 8 - 10 razy
2. (bardzo ważne) jadę około 10 km z prędkością 70-90 km/h by schłodzić
układ hamulcowy bez zatrzymywania się (bardzo ważne)
I to wszystko, później przez 200 km właściciel autka ma nie hamować "sportowo" tak to nazwijmy.
Od lat tak robię, i nie ma problemów z hamulcami, przez powiedzmy ostatnie
4 lata były problemy z 3-4 taczami i to związane ze skrzywionymi piastami. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|