|
Autor |
Wiadomość |
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2012-04-20, 21:45
|
|
|
Czytam opinie o hamulcach i powiem tak jak kupiłem samochód 2 lata temu wibrowalo podczas hamowania okazało sie ze pokrzywione sa tarcze wiec wymieniłem. Komplet z SBS około 750zł polatałem tym niecale 30tys i klocki zdarte do zera a z tarcz zrobiła sie osemka, wiec na nastepne hamulce wybrałem komplet ATE 870zł zrobiłem juz nimi prawie 25tys i wszystko idealnie nie piszcza nie wibruja a hamulce zyleta. Koledzy podstawa przy wymianie sprawdzic płyn oraz stan techniczy zacisków i tłoczków. Ja polecam ATE moj szwagier zaklad tak jak ja i tez nie narzeka. pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
smoczek
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 76 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-04-21, 13:31
|
|
|
chlopie,
tu ludzie inwestuja grube tysiace w hamulce,
taki komplet tarcz i klockow ebc na p+t to 5000zl (turbo groove + yellow/red].
inni przekladaja cale systemy zaciskow od innych wersji,slyszalem nawet o porsche.
wiec maja opinie i porownania wiekszosci firm na naszym rynku.
wiec sorry,
ale rady w stylu "sprawdzic plyn hamulowy" i ''kupic tarcze ate"
nie sa lekarstwem na te bolaczke, i zlotym srodkiem.
ze tobie i szwagrowi, jezdzi sie cacy na ate,
znaczy tylko tyle,
ze miales szczescie, lub jezdzisz "na dziadka"
rozpedz sie na jakiejs obwodnicy do 180, wychamuj ze dwa-trzy razy do zera,
i wtedy pogadamy o tych twoich ATE.
o skutecznosci hamowania, i jakosci tarczy.
ATE jest dobre, owszem.
do aut o wadze 1000-1200kg,
ale przy A8L 4.2 zatankowanej do pelna, jadac z zona i dwojka dzieci,
te hamulce sie nie nadaja.
dwa razy ktos ci wyjedzie/nie zjedzie, mocniej przyhamujesz, i dopuki ten "zestaw" nie ostygnie,
dalsza jazda jest doslownie niebezpieczna.
to kawal wozu,wazy 2 tony, i ma ponad 300 kucykow...
- owszem, nie jest to samochod sportowy,i nie nadaje sie do takiej jazdy.
ale jest ciezki i szybki,
a hamulce to najwazniesza czesc samochodu,
i maja go ZAWSZE I W KAZDEJ SYTUACJI sensownie zatrzymac,
niezaleznie od tego czy sa zimne czy gorace,
czy dopiero ruszyles, czy moze dwa razy juz mocniej hamowales...
mam klocki EBC za 900zl na przod, wszystkie tarcze org i nowe.
i jest to na granicy urzywalnosci, nie jest zle, ale b.dobrze tez nie jest.
nie mow mi i innym, ze klocki ATE ci lepiej hamuja, niz reszcie chlopakow np EBC 2-3 x drozsze.
pozdrawiam,
i zycze wszystkim dobrych i skutecznych hamulcy.
acha - pisalem po montazu EBC RedStaff'ow ze piszczaly strasznie.
juz jest ok, nic nie piszczy.
dotarly sie widocznie, i pomoglo tez szlofowanie pilnikiem drobnym,
krawedzi okladziny sciernej klocka, tej ktora dolega do tarczy,
zeby nie bylo 'ostrych' krawedzi. |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2012-04-22, 14:52
|
|
|
smoczek napisał/a: | chlopie,
tu ludzie inwestuja grube tysiace w hamulce,
taki komplet tarcz i klockow ebc na p+t to 5000zl (turbo groove + yellow/red].
inni przekladaja cale systemy zaciskow od innych wersji,slyszalem nawet o porsche.
wiec maja opinie i porownania wiekszosci firm na naszym rynku.
wiec sorry,
ale rady w stylu "sprawdzic plyn hamulowy" i ''kupic tarcze ate"
nie sa lekarstwem na te bolaczke, i zlotym srodkiem.
ze tobie i szwagrowi, jezdzi sie cacy na ate,
znaczy tylko tyle,
ze miales szczescie, lub jezdzisz "na dziadka"
rozpedz sie na jakiejs obwodnicy do 180, wychamuj ze dwa-trzy razy do zera,
i wtedy pogadamy o tych twoich ATE.
o skutecznosci hamowania, i jakosci tarczy.
ATE jest dobre, owszem.
do aut o wadze 1000-1200kg,
ale przy A8L 4.2 zatankowanej do pelna, jadac z zona i dwojka dzieci,
te hamulce sie nie nadaja.
dwa razy ktos ci wyjedzie/nie zjedzie, mocniej przyhamujesz, i dopuki ten "zestaw" nie ostygnie,
dalsza jazda jest doslownie niebezpieczna.
to kawal wozu,wazy 2 tony, i ma ponad 300 kucykow...
- owszem, nie jest to samochod sportowy,i nie nadaje sie do takiej jazdy.
ale jest ciezki i szybki,
a hamulce to najwazniesza czesc samochodu,
i maja go ZAWSZE I W KAZDEJ SYTUACJI sensownie zatrzymac,
niezaleznie od tego czy sa zimne czy gorace,
czy dopiero ruszyles, czy moze dwa razy juz mocniej hamowales...
mam klocki EBC za 900zl na przod, wszystkie tarcze org i nowe.
i jest to na granicy urzywalnosci, nie jest zle, ale b.dobrze tez nie jest.
nie mow mi i innym, ze klocki ATE ci lepiej hamuja, niz reszcie chlopakow np EBC 2-3 x drozsze.
pozdrawiam,
i zycze wszystkim dobrych i skutecznych hamulcy.
acha - pisalem po montazu EBC RedStaff'ow ze piszczaly strasznie.
juz jest ok, nic nie piszczy.
dotarly sie widocznie, i pomoglo tez szlofowanie pilnikiem drobnym,
krawedzi okladziny sciernej klocka, tej ktora dolega do tarczy,
zeby nie bylo 'ostrych' krawedzi. |
Kolego ja nie mowie ze tarcze Ate hamuja lepiej niz EBC. ale kupiłem ori tarcze ktore sa Ate i nie mam problemu z hamowaniem nawetm kilkakrotnie rozpedzajac sie do 200 i hamujac do 0. A o jeździe na dziadka tez bym nie powiedzial, z drugiej strony nie jest to auto do ścigania a chyba wiekszosc z was tak sadzi, jesli chcialbym sie sciagac kupiłem bym Porsche lub cos innego. |
|
|
|
|
smoczek
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 76 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-04-23, 16:44
|
|
|
spoko,
jestes zadowolony, i to jest najwazniejsze.
moze trafily ci sie lepsze czesci poprostu.
podobno na koncu lini produkcyjnej wielu czesc, jest segregacja/selekcja:
-idealnie trzymajace paramety czesci, ida "na montarz"
- te troszke mniej spasowane, ale mieszczace sie w szerszych normach, ida na czesci zamienne.
- te spaprane, do kosza [ a moze do intercarsu :-) ]
cos w tym jest, ze amortyzator ktory wyjechal z fabryki, przelata 200kkm, trzyma 60-70% skutecznosci, i potem nagle kleka.
a kupiony ori w aso, polowe tego dystansu tylko zrobi :-(
polukalem troche na forum,
i ogolnie na necie, i mysle ze wiekszosc urzytkownikow A8 nie jest zadowolonych z tarczy/klockow ATE,
wrecz narzekaja na sam uklad hamulcowy w tym modelu.
to nie jest czcze gadanie...
A8 ma cienkie hamulce.
przed tym A8, w ciagu ostatnich paru lat jezdzilem A4 1.6 , E36 2.0 , A6 1.8T , E39 2.5i , E39 2.5d. Wszystkie te auta mialy seryjne uklady hamulcowe, bolaczka E39 byly wyginajace sie tarcze,troche tych kompletow sie zjezdzilo, i zadne z tych wozidelek, nie mialo tak cienkich hamulcy jak A-osemka.
"przewaga dzieki technice" :-) zgadzam sie z tym w zupelnosci.
ale projektujac auto klasy wyzszej niz wyzsza,luksusowej,hi-end :-)
inzynierowie Audi musieli miec tego dnia wolne, i uklad hamulcowy stworzyli "uczniowie na spole z cieciem i sprzataczka...
pewnie przesadzam :-)
ale cos w tym jest.
to moje pierwsze A8, i jestem bardzo zadowolony,
naprawde codowne auto, z dusza i harakterem, przytulne,dajace poczucie komfortu i bezpieczenstwa, majace szyk,elegancje,prestiz, nowoczesne rozwiazania techniczne, intuicyjna obsluge, scala sie z kierowca w jeden organizm.
Ale za hamulce krecha ogromna. odbiegaja od reszty poprostu. |
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-04-24, 19:39
|
|
|
Cytat: | Ale za hamulce krecha ogromna. odbiegaja od reszty poprostu. |
Jest coś w tym. Na co dzień w pracy jeżdżę Corsą. I powiem wam jak przycisnę ciut mocniej heble to ląduje na przedniej szybie. A A8 jak furmanka marszałka. Hamuje, hamuje i hamuje. Nawet R19 ON mojego ojca jest lepsza. Pierwszy raz mam taki samochód. Z przodu jest jeszcze połowę mięsa. Tył już będę wymieniał. Ale myślę o większych zaciskach z przodu. To powinno rozwiązać problem.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
arti
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 84 Skąd: okolice STG
|
Wysłany: 2012-05-03, 21:09
|
|
|
smoczek napisał/a: | spoko,
jestes zadowolony, i to jest najwazniejsze.
moze trafily ci sie lepsze czesci poprostu.
podobno na koncu lini produkcyjnej wielu czesc, jest segregacja/selekcja:
-idealnie trzymajace paramety czesci, ida "na montarz"
- te troszke mniej spasowane, ale mieszczace sie w szerszych normach, ida na czesci zamienne.
- te spaprane, do kosza [ a moze do intercarsu :-) ]
cos w tym jest, ze amortyzator ktory wyjechal z fabryki, przelata 200kkm, trzyma 60-70% skutecznosci, i potem nagle kleka.
a kupiony ori w aso, polowe tego dystansu tylko zrobi :-(
pewnie przesadzam :-)
ale cos w tym jest.
to moje pierwsze A8, i jestem bardzo zadowolony,
naprawde codowne auto, z dusza i harakterem, przytulne,dajace poczucie komfortu i bezpieczenstwa, majace szyk,elegancje,prestiz, nowoczesne rozwiazania techniczne, intuicyjna obsluge, scala sie z kierowca w jeden organizm.
Ale za hamulce krecha ogromna. odbiegaja od reszty poprostu. |
Z częściami kolega bliski prawdy jest :lol:
Na piszczenie hamulców wpływa tak wiele czynników ...i to wszystko na koniec powiązane ze sobą.
Dla kierowców z temperamentem auto wyposażane było w inne systemy takie jak brembo , porsche ...za odpowiednia dopłatą |
|
|
|
|
|
|
|
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-10-16, 14:07
|
|
|
daniel_zip napisał/a: | A witam wszystkich zainteresowanych.
U mnie na piszczące hamulce pomogły "blaszki" do zacisków te co uniemożliwiają ruchomej części zacisku wpadać w wibracje.
Zakupiłem je w ASO w cenie około 90zł. |
Na przednią oś????? |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-10-16, 19:19
|
|
|
arti napisał/a: |
Dla kierowców z temperamentem auto wyposażane było w inne systemy takie jak brembo , porsche ...za odpowiednia dopłatą |
moc i temperament nie ma tu nic do rzeczy.... lecimy sobie spokojnie powiedzmy 180
i kilka razy pod rzad musimy shamować do tych 120u... i to shamować spokojnie
żadne tam kopanie hebla... to już wystarczało aby pokonać:
- serię w S8 D2 FL
- zaciski od D3 w tymże D2
- serię w D3
- S8 D3 w D3
pokonać - mam na myśli drgania związane z przegrzaniem tarczy, przy bardziej
ekstremalnym testowaniu również gumowy hamulec
masa + prędkość i związana z tym ilośc energii do wytracenia robi swoje i fizyki nie oszukasz
6 tłok +400mm owszem ten daje radę... jest wreszcie przyjemność dozowania hamulca jednak
bez efektu lądowania na przedniej szybie który to jest chyba w wiekszości obecnie
produkowanych aut - to jednak bardziej bym wiązał z agresywnym ustawieniem
wspomagania |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1806 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-10-16, 19:26
|
|
|
maciu napisał/a: | moc i temperament nie ma tu nic do rzeczy.... lecimy sobie spokojnie powiedzmy 180
i kilka razy pod rzad musimy shamować do tych 120u... i to shamować spokojnie
żadne tam kopanie hebla... to już wystarczało aby pokonać:
- serię w S8 D2 FL
- zaciski od D3 w tymże D2
- serię w D3
- S8 D3 w D3
pokonać - mam na myśli drgania związane z przegrzaniem tarczy, przy bardziej
ekstremalnym testowaniu również gumowy hamulec
masa + prędkość i związana z tym ilośc energii do wytracenia robi swoje i fizyki nie oszukasz |
calkowicie sie z tym nie zgodzę , co prawda mialem hamulce w d2 z d3 hamowalo sie super , teraz mam brembo w s8 d2 i tez jest super nie mam zadnych drgan ale w komplecie z d3 no niestety trzeba zmieniac czesto prowadnice bo sie krzywia i tyle a zaloze sie ze nikt tego nie robi |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-10-16, 19:53
|
|
|
Panowie, albo pogorszył wam się wzrok, albo lejecie wodę jak babcie na rynku, ale temat jest koorva, piszczące hamulce. |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-10-16, 21:57
|
|
|
pierwsze które mi piszczą (czasami - zimno,mokro) to własnie te 6-o tłoki |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-10-17, 10:05
|
|
|
rollo_tomasi napisał/a: | Panowie, albo pogorszył wam się wzrok, albo lejecie wodę jak babcie na rynku, ale temat jest koorva, piszczące hamulce. |
Przecież sam odkopałeś kotleta z grudnia 2011 a koledzy poszli za ciosem
Chyba łatwiej by już było jakbyś napisał do tego kolegi daniel_zip na PW bo on ostatni raz na forum zaglądał 2012-07-16 |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|