Autor |
Wiadomość |
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2016-01-05, 13:37 [D2 98 4.2PB/LPG
] Kiepskie grzanie - nie grzeje jak trzeb
|
|
|
Dzisiaj przy mrozach -16° zauważyliśmy problem z ogrzewaniem. Co prawda grzeje, ale coś słabo.
Ustawienie na HI nie załącza maksymalnych obrotów nawiewu mimo, że silnik już jakiś czas pracuje z temp 90°
Gdy wyłączę tryb auto spokojnie można regulować siłą nawiewu. Gdy ponownie odpalę tryb auto i włączę econ jest lepiej.
Podczas jazdy czasami dorzuca do pieca jak wariat i jest gorąco. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-05, 17:58
|
|
|
Pompka obiegowa przy zaworach sprawna? |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2016-01-05, 18:03
|
|
|
Wiesz nie wiem czego się zaczepić
Pompka obiegowa co to robi ? i gdzie się znajduje ? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-05, 18:06
|
|
|
Robi pompowanie płynu takie dodatkowe . Znajduje sie przy elektrozaworach koło serwa tam gdzie wchodza węże chłodnicze. Brak funkcjonujacej pompki obiegowej może sie objawiac słabym lub zanikiem ogrzewania na wolnych obrotach i na pewno objawi sie brakiem grzania funkcji REST |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2016-01-05, 18:09
|
|
|
OK do sprawdzenia,
Objawy zaobserwowane są podczas jazdy. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-05, 18:17
|
|
|
Hmmm Podczas jazdy nie powinno byc problemu z obiegiem gdyż głowna pompa pod obrotami daje rade,zachwiania moga byc wynikiem szwankujacego na mrozach klimatronika... |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-05, 20:58
|
|
|
Apophis napisał/a: | Robi pompowanie płynu takie dodatkowe . Znajduje sie przy elektrozaworach koło serwa tam gdzie wchodza węże chłodnicze. Brak funkcjonujacej pompki obiegowej może sie objawiac słabym lub zanikiem ogrzewania na wolnych obrotach i na pewno |
U mnie grzeje nawet przy tych mocno minusowych temperaturach bez pompki. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2016-01-06, 14:05
|
|
|
Jak to dalej diagnozować ? Podejrzewamy, że jak się ociepli to wróci do normy, ale to tylko przypuszczenia. |
|
|
|
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2016-01-06, 21:00
|
|
|
Lechu napisał/a: | Jak to dalej diagnozować ? Podejrzewamy, że jak się ociepli to wróci do normy, ale to tylko przypuszczenia. |
U mnie ten sam problem, nawet specjalnie naprawiłem tę pompkę, ale bez rezultatu. Jest tak jakby nie dawał płynu na nagrzewnice. Wszystko sprawdzone na stole, zaworki sprawne.
Ostatnio w trasie z ustawieniem na HI, dopiero po 130 km gdy chwile stałem na światłach, ogrzewanie trochę powróciło. I później co chwila obroty dmuchawy rosły i malały. Mimo że silnik po ok 7 km uzyskuje temp 90 C , a na zewnątrz -5 C. |
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2016-01-06, 23:06
|
|
|
u mnie podobnie było pewien czas... na blacie 90, a ogrzewanie mizerne.... pomogło odziwo porządne odpowietrzenie układu znaczy pomogło to, że mocno nagrzany już silnik, odręcony odpowietrznik przy nagrzewnicy i mocno zwiększone obroty silnika, aż mocno płyn wywalało odpowietrznikiem jak odpowietrzałem na wolnych obrotach to efekt był słabego grzania... |
|
|
|
|
|
|
|
siwyJarocin
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 6 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 2016-01-06, 23:11
|
|
|
Powitać....u mnie jak na złość ten sam problem..wsciekly sie czy co...90stopni a w kabinie można śmiało bałwana przewiesc..czasami z prawej strony leci cieple powietrze a z lewej caly czas zimne..pompa działa.zawory tez.weze na nagrzewnicy gorące.komputer po podłączeniu nic(pokazał tylko blad czujnika pedalu hamulca.tylko którego jak tam są dwa)... |
_________________ 2 litry to może mieć karton mleka a nie silnik w samochodzie
|
|
|
|
|
siwyJarocin
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 6 Skąd: Jarocin
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-07, 06:05
|
|
|
siwyJarocin napisał/a: | komputer po podłączeniu nic(pokazał tylko blad czujnika pedalu hamulca.tylko którego jak tam są dwa)... |
A wcisłes przed sprawdzaniem błedów? Czujnik jest jeden bo drugi to chyba masz na mysli od tempomatu.
U ciebie wskazuje jednak na zapowietrzone(jesli sie poprawia po przegazowaniu) bądź zawalone syfem nagrzewnice. |
|
|
|
|
siwyJarocin
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 6 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 2016-01-07, 19:55
|
|
|
Nie wciskalem..no tak są dwa.. Jeden z 4 przewodami i to chyba ten od swiatel a drugi z dwoma i przewodem podcisnieniowym.a komunikat byl taki ze uszkodzony automat stopu...a co do nagrzewnicy to zapowietrzona nie jest na bank.odpowietrzalem konkretnie a syf to chyba nie bardzo bo przeciez wtedy nie grzalo by wcale albo lekko a nie ze z jednej strony grzeje a druga nie..to co mam tylko pól nagrzewnicy brudne????no i raz grzeje ta prawa strona a raz ni wiec na syf mi to nie wygladaa... |
_________________ 2 litry to może mieć karton mleka a nie silnik w samochodzie
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2016-01-07, 20:22
|
|
|
u nas sa dwie nagrzewnice, ja bym obstawiał na ich zamulenie, przerabiałem to i wywalałem obie w celu ich odmulenia, nie masz pojecia co z nich wylatywało |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|