Autor |
Wiadomość |
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-29, 20:10 [D2 96 4.2PB/LPG
] Mało brakowało do spotkania ze Św. Piot
|
|
|
Witam
jechałem sobie spokojnie i trafiłem na chyba dresika, który jechał sobie rekreacyjnie 40km/h swoim wieś wozem; więc kierunek (pusta droga) i jak zrównałem się z dresikiem on dodał gazu - nie pozwalał się wyprzedzić, jechałem z córką więc jak przekroczyłem 100km/h odpuściłem temat i schowałem się za wieśniakiem, który nagle zahamował (pewno chciał skasować sobie dla odszkodowania wieś wóz)
Teraz do rzeczy: zaciął mi się pedał gazu, linka, to coś co jest na końcu linki w silniku, nie wiem dokładnie co; obroty miałem w okolicach 3000, pedał gazu w połowie "schowany" w podłogę.
Pedał hamulca zrobił się twardy jakby bez wspomagania więc ledwo wyhamowałem na poboczu jakieś 10 cm przed drzewem., ale samochód ciągnęło do przodu - musiałem mocno wciskać hamulec. Wyłączyłem silnik kluczykiem, wbiłem P, maska do góry i zacząłem ciągnąc za tą linkę od gazu co nawija się na to czarne ustrojstwo (przepustnica ??), za 4 razem coś stuknęło i linka wróciła w swoje położenie i na razie jest ok.
Teraz moje pytanie: co mogło się zaciąć (jak ciągnę za linkę chodzi lekko) oraz dlaczego hamulce zrobiły się twarde jakby bez wspomagania?!
Vag nie pokazał żadnych błędów |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-29, 20:39
|
|
|
chodzi mi o pedał hamulca - był twardy, bez wspomagania tak jak jest przy wyłączonym silniku. |
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-09-29, 22:13
|
|
|
robsonik4 napisał/a: | chodzi mi o pedał hamulca - był twardy, bez wspomagania tak jak jest przy wyłączonym silniku. |
bo w zaistniałej sytuacji taki bedzie ze względów konstrukcyjnych układu hamulcowego w a8 d2 4.2
otwórz maske w swojej ósemie i popatrz skąd w serwie hamulcowym bierze sie podciśnienie i wtedy bedziesz wiedział czemu jak sie linka zacieła pedał był twardy |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-30, 10:21
|
|
|
tomek87g napisał/a: | robsonik4 napisał/a: | chodzi mi o pedał hamulca - był twardy, bez wspomagania tak jak jest przy wyłączonym silniku. |
bo w zaistniałej sytuacji taki bedzie ze względów konstrukcyjnych układu hamulcowego w a8 d2 4.2
otwórz maske w swojej ósemie i popatrz skąd w serwie hamulcowym bierze sie podciśnienie i wtedy bedziesz wiedział czemu jak sie linka zacieła pedał był twardy |
coś za szybko brakło podciśnienia, ja bym sprawdził po zgaszeniu motorka
ile depnięć wytrzyma |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-30, 15:03
|
|
|
mdamian napisał/a: | maciu napisał/a: | ja bym sprawdził po zgaszeniu motorka
ile depnięć wytrzyma |
u mnie 2x ro podłogi i 2x do połowy :mrgreen: |
to coś kiepsko albo ten system podcisnieniowy taki mało wydajny
serwo ciśnieniowe w niektórych starszych modelach trzymało koło 20-30u solidnych depnięć |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-30, 18:23
|
|
|
maciu napisał/a: | tomek87g napisał/a: | robsonik4 napisał/a: | chodzi mi o pedał hamulca - był twardy, bez wspomagania tak jak jest przy wyłączonym silniku. |
bo w zaistniałej sytuacji taki bedzie ze względów konstrukcyjnych układu hamulcowego w a8 d2 4.2
otwórz maske w swojej ósemie i popatrz skąd w serwie hamulcowym bierze sie podciśnienie i wtedy bedziesz wiedział czemu jak sie linka zacieła pedał był twardy |
coś za szybko brakło podciśnienia, ja bym sprawdził po zgaszeniu motorka
ile depnięć wytrzyma |
Ech...
1. zajrzałem pod maskę i nic to nie dało - o co chodzi z tą konstrukcją bo nie za bardzo jarzę w czym rzecz ? - jak jadę na tempomacie to też niby "zacięta" linka jest a pedał hamulca działa normalnie.
2. przy włączonym silniku i przy 3000 obrotów pedał zrobił się twardy nie na postoju, normalnie jak pracuje silnik mogę nieskończenie wiele razy go wciskać i było/jest ok.
3. nikt nie rozpylił żadnej mgły a w kabinie poza moja córką nie było żadnego dowódcy i nikt nie rozmawiał z telefonu satelitarnego |
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-09-30, 19:04
|
|
|
Cytat: | Ech...
1. zajrzałem pod maskę i nic to nie dało - o co chodzi z tą konstrukcją bo nie za bardzo jarzę w czym rzecz ? - jak jadę na tempomacie to też niby "zacięta" linka jest a pedał hamulca działa normalnie.
2. przy włączonym silniku i przy 3000 obrotów pedał zrobił się twardy nie na postoju, normalnie jak pracuje silnik mogę nieskończenie wiele razy go wciskać i było/jest ok. |
cos słabo zaglądałeś ,może osłon zapomniałeś zdiąć i piekne czarne plastiki pooglądałeś następnie mache zamknąłeś
Więc tak w aucie o którym mowa nie ma pompy(vacum) podciśnienia
owo podciśnienie jest pobierane z dolotu za przepustnicą,gdy przepustnica jest zamknieta(silnik na wolnych obrotach) to podciśnienie za przepustnicą jest duże natomiast w chwili gdy otworzy sie przepustnica przepływ jest bardziej swobodny i wartosc podcisnienia spada przez co spada wspomaganie hamulca ,w normalnej sytuacji zanim naciśniesz pedał hamulca to zwalniasz pedał gazu i jest ok (nawiasem do tempomatu ,temp. tez jak tylko wykryje ze naciskasz na pedał hamulca to zamyka przepustnice) w Twojej sytuacji stało sie coś takiego jakbyś naciskał oba pedały jednocześnie
w roli ścisłości
czy pedał był twardy od razu czy w pierwszej chwili był w miarę normalne a po chwili stwardniał
może być też nieszczelność w układzie podciśnienia(w przewodach lub akumulatorze podciśnienia) co sprawia ze układ szybciej traci swoją sprawność |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-30, 20:46
|
|
|
jak odpuściłem było normalnie a następnie zrobił się twardy - jak musiałem ostro hamować dlatego wbiłem na pobocze żeby nie skasować wieśwoza.
Osłon nie mam - gazyfikacja siedzi. |
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-09-30, 21:25
|
|
|
czyli raczej tak jak napisałem w zaistniałej sytuacji otwarta przepustnica i jednocześnie mały przepływ powietrza spowodowały wzrost cisnienia w dolocie i w efekcie spadek wspomagania hebli
musisz dobrze obadać przyczyne zacietej przepustnicy ,bo jak sam sie przekonałeś nie jest to nie groźna błahostka |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-30, 22:26
|
|
|
przyczyna znaleziona - wcięło zaczep od tempomatu ten co łączy metalowy trzpień z blachą od gruszki i trzpień przyblokował linkę
ma Ktoś taki bajer do odsprzedania ??
PS zastanawia mnie jedna rzecz: jak jedziemy na tempomacie to przepustnica jest otwarta, "pedał w podłodze" a hamulec normalnie działa |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-30, 22:52
|
|
|
Konstruktor a8 nie przwidzial jednoczesnej opcji naciskania gazu i hamulca. Najwieksze podcisnienie w ukladzie jest gdy przepustnica jest calkowicie zamknieta czyli na biegu jalowym. W miare otwierania przepustnicy podcisnienie w kolektorze maleje mimo ze silnik zasysa wiecej powietrza..
BTW co to byl za wies woz ze odpusciles? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|