Autor |
Wiadomość |
tanatorq
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Edi
Jeżdzę: A8
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2009-11-24, 17:42
|
|
|
no Witaj, co to za czujnik, ponieważ niby nic nie powinno się stać po wymianach przekładni itd, ale jeśli wiesz że dotyczy on esp i abs to co z nim jest nie tak. Proszę o pomoc bo nawet nie wiem gdzie on jest choć małoprawdopodobne że coś takiego jest bo problem dotyczy wspomagania i kontroli trakcji z absem, a jeśli taki czujnik miałby to naprawić to chętnie coś się o tym dowiem |
|
|
|
|
|
|
|
arturro
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A4 wcześniej A8
Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 20 Skąd: Kraków/Nysa
|
Wysłany: 2009-11-24, 18:05
|
|
|
paulo79 napisał/a: | kolego arturro prawdopodobnie chodzi o czujnik zajęcia miejsca,nic innego |
hmm a co ma czujnik zajęcia miejsca do abs jakoś tak nie kumam a i jeszcze jedna sprawa ten sam błąd jest tez w skrzyni.
Co do problemu kolegi tanatorq jest coś takiego jak czujnik skrętu kierownicą wiec podejrzewam ze po wymianie owego wspomagania wysoce prawdopodobne jest ze zmieniły się wartości. Sprawdził bym na twoim miejscu vag-iem kierownice tylko znowu pojawia się pytanie co ma do tego abs.
No i jeszcze jedno z tego co mi wiadomo to czujniki stricte od Abs znajdują się przy w zwrotnicy koła. |
|
|
|
|
|
|
|
tanatorq
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Edi
Jeżdzę: A8
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2009-11-24, 18:10
|
|
|
no sprawdziłbym tylko nie do końca wiem jak te wartości na vagu się mają i kiedy jest dobra wartość a kiedy zła, np: jak na środku mam kierownice to wartość jest bliska 0 jak w lewo kręcę to wartość rośnie, jak w prawo to nagle po 0 jest 200 ileś albo 300 ileś wartość i maleje do około 70 o ile pamiętam, tamten czujnik pozycji to takie zapytanie do kolegi co na poprzedniej stronie napisał że czujnik zajęcia pozycji może być a dla mnie to nijak się ma trochę. Aha no i jeśli da się jakoś te pozycje wyregulować czy wyzerować vagiem to jak? bo czasem mi pokazuje vag jak chcę przeprogramować komputer że nie ma dostępu albo czy coś podobnego |
|
|
|
|
kuczlaw [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-11-24, 19:48
|
|
|
paulo79 napisał/a: | kolego arturro prawdopodobnie chodzi o czujnik zajecia miejsca,nic innego |
mylisz ABS z airbag
Ja miałem takie :
00656 - Czujnik zajęcia fotela; strona pasażera (G128)
36-10 - Przerwa w obwodzie - Sporadyczny
00656 - Czujnik zajęcia fotela; strona pasażera (G128)
47-10 - Brak komunikacji / niepoprawnie podłączony - Sporadyczny
|
|
|
|
|
|
|
|
tanatorq
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Edi
Jeżdzę: A8
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2009-11-24, 19:59
|
|
|
kuczlaw napisał/a: | mylisz ABS z airbag |
Jednak zdecydowanie myślę że w moim przypadku jednak nie chodzi o airbagi, bo w airbagach 0 błędów mam, a jak mówiłem ten czujnik skrętu g85 o ile pamiętam bym wyzerował jakoś się to robi vagiem ale nie wiem jak, a kontrolka airbagu zgaszona jest, i jak wyżej te błędy 1044 - błędnie zakodowany komputer to nie wiem do czego ten błąd może do airbagu by był, ale drugi błąd G85 - czujnik skrętu. i na 100% świeci mi się żółta kontrolka na której napisane jest ABS i żółta kontrolka która jak w książce wskazane jest odpowiada za ESP także czekam na jakieś trafne posty |
|
|
|
|
kuczlaw [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-11-24, 20:02
|
|
|
tanatorq, cytowałem paulo79 i do niego kierowałem swoja wypowiedź |
|
|
|
|
|
|
|
tanatorq
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Edi
Jeżdzę: A8
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2009-11-24, 20:04
|
|
|
kuczlaw napisał/a: | tanatorq, cytowałem paulo79 i do niego kierowałem swoja wypowiedź |
Wybacz mój błąd jeszcze nie potrafię się odnaleźć, a do tego ten problem z autem bym chciał już rozwiązać bo zwyczajni mechanicy wiadomo... Już auto miesiącami stoi, no nic, pozdrawiam ;-) |
|
|
|
|
Fiko
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Alfons
Jeżdzę: RS
Dołączył: 13 Lis 2012 Posty: 98 Skąd: Leśne Odpadki
|
Wysłany: 2013-03-17, 17:01
|
|
|
Oddalem samochod do mechanikow na kilka dni i zauwazyli,ze przy skrecie w prawo skrzypi mi kierownica i postanoeili ja rozebrac i poprawic to. Niewazne juz,ze okazalo sie,ze ten dzwiek pochodzi z innego miejsca. Z ukladu kierowniczego,ale gdzies nizej.
Zlozyli ja znow w calosc, tasme jakos tam poobkrecali i jak odpalili silnik to na FISie wyskakuje duzy czerwony wykrzynik i pala sie kontrolki od ABSu i ESP. Jak podlaczyli kompa, to pokazywalo bledy:
G85 - czujnik polozenia skretu
1044 - zle kodowanie
Poczytalem na szybko i G85 moglo byc przyczyna zle zlozobej tasmy kierownicy. Zlozyli na nowo i blad rzeczywiscie zniknal. Ale 1044 nadal jest i trzeba go na nowo zakodowac. Problem w tym,ze nie chce im znow oddawac samochodu - pod tym wzgledem wiem,ze sobie nie poradza i samochod bedzie stal tam w nieskonczonosc. Jak to teraz naprawic? Mam zwykly kabel SN85 pod USB do kompa i czekam na program od Simone331. Bede w stanie cos tym zdzialac? |
|
|
|
|
|
|
|
pawelec
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 98 Skąd: München/Geretsried/Łódź
|
Wysłany: 2014-03-06, 19:42
|
|
|
Odgrzewam kotleta
również mam problem z tymi dwoma błędami i tak samo na Fisie pali sie ten wykrzyknik i ABS oraz ten trójkąt
błąd 1044(moduł sterujący błędnie zaprogramowany)
błąd 778 (czujnik kąta skrętu G85 - błąd sporadyczny)
ten 778 znika ale gdy odpale jeszcze raz to wraca....
Nawet w VCDS gdy zastosowałem sie do instrukcji jak na obrazku. Tylko że w miejscu [Basic Settings - 04] gdy wpisze 001 to wyskakuje w tych okienkach error i niestety sprawdzam błędy i znów są
Auto to A8 D2 3.3 TDI 2001 wymieniono mi maglownice i takie kwiatki wyszły |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-03-06, 19:59
|
|
|
Błąd jest dlatego że kręcili kierownicą jak zdjęta była maglownica. Mogli zerwać taśmę. Ja miałem podobnie, sam popsułem czujnik. Założyłem drugi podłączyłem Vaga nie pamięta gdzie wchodziłem, wyświetlało mi się jaki jest odchyły w stopniach. Ustawiłem koła prosto kierownice i dopiero kręciłem czujniki jak mi wskoczyło zer to go tak założyłem i błąd znikł. |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-03-06, 20:01
|
|
|
Znalazłem, ja robiłem tak.
Wchodzimy do:
[Select]
[03 - ABS Brakes]
[Fault Codes - 02]
[Done, Go Back]
Skręć kierownice o co najmniej 30° w lewo a następnie spowrotem
[Meas. Blocks - 08]
Kanał 005 pole 1 zobaczysz tam wartości kąta skrętu w stopniach, należy ustawić na wartość 0,0°
tolerancja ±5.0 °
[Done, Go Back]
[Login - 11]
Wpisz 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
[Done, Go Back]
[Fault Codes - 02]
błąd związany z czujnikiem G85 powinien się już nie pokazywać
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
wszystko robić na odpalonym silniku. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-03-06, 21:41
|
|
|
NAJPIERW trzeba zakodować i następnie skalibrować czujnik Z resztą ma błąd kodowania..
Na sam początek trzeba się zalogować, zakodować + podanie workshop code. Następnie znowu login, przekręcamy kierą lewo i prawo w MB patrzymy jaki jest kąt skręcenia, następnie BS 001 i goooł. thats it. Dzisiaj to za pierwszym razem zrobiłem kablem za 35zł
http://wiki.ross-tech.com.../EDS/ASR/ESP%29
Dla rozwiania wątpliwości podaj jakie masz kodowanie ABSu, zapewne same 000000 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pawelec
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 98 Skąd: München/Geretsried/Łódź
|
Wysłany: 2014-03-06, 21:44
|
|
|
no własnie coś z taśmą mogło być po na początku nic nie działało na kierownicy, żadne przyciski nawet jej nie podświetlało, pojechałem autem z powrotem tam gdzie wymieniałem maglownice to przy kierownicy podłubał i już podświetla i działa ale błąd nadal jest. Robiłem dokładnie tak jak piszesz..... choć kręciłem kierownicą w lewo i prawo
Zgadza sie same 00000 są z lewej i prawej strony jak wejdę w [03 - ABS Brakes] |
Ostatnio zmieniony przez pawelec 2014-03-06, 21:52, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-03-06, 21:49
|
|
|
No to musisz zakodować. Masz stary nr kodowania i workshop? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pawelec
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 98 Skąd: München/Geretsried/Łódź
|
Wysłany: 2014-03-06, 21:51
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | No to musisz zakodować. Masz stary nr kodowania i workshop? |
nie mam starego numeru ani tego workshopa
ten workshop domyślam sie ze jakiś program na kompa |
|
|
|
|
|