Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-11, 10:55
|
|
|
Apophis napisał/a: | masz pompe wewnętrzną ktora w przypadku niskiego stanu nie ma chłodzenia |
Tyyyy, właśnie kosz musze kupić ale u mnie też poniżej połowy baku rzadko schodzi paliwko
ABW993 napisał/a: | po podłączeniu zaczął ciec jeden z przewodów, który dotychczas był szczelny. |
może coś przy montażu - demontażu naruszyłeś i taki zbieg okoliczności. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-11, 11:11
|
|
|
Ja nie mówie że ktos ma nie próbowac ale wielu juz tu rozwiązań szukało no i trza iśc z fabryka na pewne kompromisy. Rozwiązaniem najlepszym była by rurka przelewowa na dnie baku jak ma np. BMW E30 i do tego jedna zwykła ssąca pompa za 35zł od A80 w koszu by spełaniała role. Ale to przebudowa w która mi się bawic nie chciało.
Kolega ma troche tamtaów na forum więc napierw zapoznac się z nimi jak działa układ potem myslec dalej |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-10-11, 11:56
|
|
|
A ja tam myślałem nad podobnym rozwiązaniem jak autor tematu, tylko zamiast zewnętrznej pompy, w koszu ulokować jakąś podróbkę walbro 240L/min. System venturiego wtedy zasilać z powrotu paliwa, tak jak jest to realizowane w A6 C5.
Tylko ciągle brakuje czasu na takie eksperymenty. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-11, 11:57
|
|
|
jesli powrót ma wydolność na zasilanie naszego systemu to jak najbardziej,w C5 jest jednak nieco inne prostsze rozwiązanie. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-10-11, 12:02
|
|
|
No właśnie, kwestia przetestowania tego i sprawdzenia wydajności powrotu. Takiego typu system jest w dużej ilości BMW, m.in. w E38 V8, z tą jednak różnicą, że regulator ciśnienia paliwa jest tam w filtrze paliwa a nie przy listwie wtryskowej. Ale właśnie powrót paliwa zasila pompy strumieniowe w baku. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-11, 12:07
|
|
|
uważam że przetestowanie tego jest bagatelnie proste. Wystarczy się wpiac kawałkiem weża w krociec powrotu i podłaczyc go do przewodu za feralnym cyckiem łaczacym kosze. A jeszcze prosciej bedzie zmierzyc cisnienie na powrocie jesli bedzie w okolicy 1Bar to nie widze powodu by nie spełnił roli. |
|
|
|
|
|
|
|
ABW993
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ASB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 3 Skąd: Szczecin/Zielona Góra
|
Wysłany: 2016-10-11, 14:56
|
|
|
Jeszcze jedna sprawa - w oznaczony na zdjęciu otwór pompka ma tłoczyć czy z niego zasysać?
Mając na wierzchu pompkę i dmuchając w jeden z króćców, powietrze leci równiez z drugiego. Stąd też jak rozumiem jest to wszystko połączone?
IMG_20161007_134345.jpg
|
|
Plik ściągnięto 32 raz(y) 114,13 KB |
|
_________________ 4.2 Q
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-11, 15:07
|
|
|
tu jest własnie przelew i tam pompa tłoczy |
|
|
|
|
|
|
|
ABW993
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ASB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 3 Skąd: Szczecin/Zielona Góra
|
Wysłany: 2016-10-11, 15:11
|
|
|
Dobra, teraz rozumiem w czym problem
Zmyliło mnie to, że po dmuchnięciu w jeden króciec powietrze uciekało drugim. Może wina pompy.
W takim razie zostawiam tak jak jest i będę jeździć z zalanym zbiornikiem do połowy.
Dziękuję za pomoc! |
_________________ 4.2 Q
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-11, 15:59
|
|
|
Ej no co ty weź podepnij przelew glowny tam to może bedzie grało |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-06-27, 21:53
|
|
|
Kontynuując, bo temat może się przydać w sytuacji awaryjnej w środku niczego. Czy jeśli mając w zbiorniku zatartą/słabo wydajną/umierającą pompę założy się na wlocie do listwy taką 4 barową 'dopałkę' jest szansa, że przeciągnie ona przez odłączoną elektrycznie ale obecną fizycznie padlinę w zbiorniku paliwo i jakoś się dotoczymy do bazy?
[ Dodano: 2017-09-09, 22:49 ]
Sam sobie odpowiem: działa. Użyta pompa: pierwsza lepsza znaleziona 4 bary, zamiennik dla Bosch 0580464008. Zobaczymy jak poradzi sobie poniżej połowy baku, ale mniemam że dobrze, bo cały szmelc w zbiorniku pozostał i przelew małym króćcem jest realizowany tylko przez inny napęd.
Jeszcze druga kwestia:
Gość napisał/a: | Marcinuś u cieie tez jest drut którego nie mozna polecic poniewaz masz pompe wewnętrzną ktora w przypadku niskiego stanu nie ma chłodzenia (...) |
Nie do końca to jest prawda. Pompa paliwa jest chłodzona i smarowana paliwem, które przez nią przepływa. To, które ją opływa tylko dodatkowo pomaga. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|