Autor |
Wiadomość |
ABW993
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ASB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 3 Skąd: Szczecin/Zielona Góra
|
Wysłany: 2016-10-11, 09:30 [D2 ALL ] Przeróbka pompy paliwa na volkswagenowską ze szr
|
|
|
Witam!
Temat może dla wielu z Was będzie kontrowersyjny i nazwiecie to druciarstwem, no ale cóż... Może komuś się przyda. W mojej A8 padła pompka paliwa. Po przeczytaniu o problemach z tymi pompami postanowiłem wyeliminować ryzyko kolejnego wyciągania kosza i "zmodyfikowałem" lekko układ.
Plan był taki:
- zamiast uszkodzonej pompy wstawić metalową rurkę z końcówką, która będzie średnicą pasować do otworu na pompkę,
- założyć pompkę, którą można dostać za butelkę piwa na wężu poza zbiornikiem,
- podłączyć nową pompkę kablami idącymi ze wtyczki.
Póki co pompka została założona na potrzeby testów obok zbiorniczka spryskiwaczy, jednak docelowo będzie się znajdować obok zbiornika w okolicy filtra paliwa. Do tego muszę zamówić odpowiednie przewody, bo widoczne na zdjęciu, ściskane opaskami, również są rozwiązaniem doraźnym, żeby przetestować czy to w ogóle będzie chodzić.
Efektem przeróbki jest silnik pracujący tak samo jak na oryginalnej pompie.
Jedynym problemem jest to, że najprawdopodobniej (jescze do końca nie sprawdziłem) musi być 1/2 zbiornika. Z tego co widziałem, ten problem pojawiał się równiez przy oryginalnych pompkach. Wiecie może gdzie leży problem i jak go rzowiązac w przypadku takiej przeróbki? Dodam, że oryginalna pompka jest osadzona w dwóch otworach - jeden idący do filtra kosza, a drugi łączy się z rurką zakręcającą się na koszu - tego nie podłączałem i może to jest przyczyna.
Uprzedzając hejty:
"Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie"
Zdjęcia:
https://drive.google.com/open?id=0BygoU-yr4N_qR1BsYTh4OHdXVFU
IMG_20161007_201226.jpg
|
|
Plik ściągnięto 94 raz(y) 175,37 KB |
IMG_20161007_134345.jpg
|
|
Plik ściągnięto 75 raz(y) 86,85 KB |
IMG_20161007_134318.jpg
|
|
Plik ściągnięto 63 raz(y) 164,91 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-11, 09:46
|
|
|
ABW993, a tak z ciekawości to jak rozwiązałeś podawanie paliwa z drugiej komory ? Chodzi o ten mały krócieć przelewowy, który jest na pompie a w tym rozwiązaniu zostało to chyba pominięte, co może skutkować tym, że przy połowie baku Ci auto nie odpali |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
ABW993
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ASB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 3 Skąd: Szczecin/Zielona Góra
|
Wysłany: 2016-10-11, 09:50
|
|
|
Pospieszyłem się i tego nie rozwiązałem, bo nie podłączyłem przewodu
Póki co mi to jakoś nie przeszkadza, bo jeżdżę na LPG, ale za jakiś czas mam zamiar wyciągnąć kosz i wąż od króćca połączyć trójnikiem z głównym wężem. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-11, 09:59
|
|
|
ten krócieć mały na pompie jest trochę .... mały aby tam jakoś go połączyć z trójnikiem...jak chcesz wpiąć wężyk na niego? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
ABW993
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ASB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 3 Skąd: Szczecin/Zielona Góra
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-11, 10:22
|
|
|
no, ale to chcesz to połączyć trójnikiem w baku czy przy pompie? Bo jak połączysz to w baku to trzeba będzie zaślepić ten mały kruciec... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-11, 10:27
|
|
|
Panowie to jest drut i nie nadaje sie do tego działu. Dlaczego? Bo układ przelewowy tu nie isnieje i widze że kolega nie ma wiedzy na tyle by go rozwiązać. Proponuje się zapoznac z gotowymi juz rozwiązaniami które poprawiaja fabryke.
Żadna zewnętrzna pompa nie uruchomi nam przelewu a ten jest niezbedny bysmy nie ciągneli z dna samego syfu.
Musiał by tu zastosować druga pompke na bypassie która realizowała by przelew ale to sensu zandego nie ma. |
|
|
|
|
ABW993
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ASB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 3 Skąd: Szczecin/Zielona Góra
|
Wysłany: 2016-10-11, 10:30
|
|
|
Coś takiego jak na obrazku. Wtedy powinno ssać również z dołu baku.
540x405_audi-a-pompa-paliwa-12429992.jpg
|
|
Plik ściągnięto 387 raz(y) 52,06 KB |
|
_________________ 4.2 Q
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-11, 10:33
|
|
|
Apo , kolega już wcześniej napisał ABW993 napisał/a: | Uprzedzając hejty:
"Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie" |
daj się mu wykazać, bo jestem ciekaw co z tego wyjdzie, może nie z chęci przerobienia tego u siebie a z czystej ciekawości.
poza tym pomysł z ulokowaniem pompy paliwa a lepiej dostępnym miejscu jest fajny, tylko trzeba to dobrze rozwiązać....
zamiast krytykować możemy cos wspólnie wymyślić....
ABW993 nadal się pytam co z małym króćcem? zaślepiasz czy jak, bo paliwo będzie z niego lecieć ...albo ja czegoś nie rozumiem z tym trójnikiem |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2016-10-11, 10:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-11, 10:34
|
|
|
Ty nie kumasz jak działa układ na zasadzie venturiego? Przelew jest realizowany zupełnie innym przewodem do drugiego kosza a u ciebie to nie bedzie działac bo nie masz cisnienia ok 1BAR wymagane na tzw małym króćcu oryginalnej pompy które powoduje że nam sie paliwko przelewa do koszy i jednocześnie jest zasysane do silnika a nadmiar przelewem głównym do baku
Tek układ tez powoduje że paliwo ma w baku ciągle jednakowy stan w obu komorach i nie ssie nam syfu kory się szybko na dnie uzbiera jesli bedziemy z tego dnia własnie zasysali a nie wypluwali tam paliwo.
Na dnie baku sa zwężki venturiego a nie ssaki. |
Ostatnio zmieniony przez Gość 2016-10-11, 10:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
ABW993
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ASB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 3 Skąd: Szczecin/Zielona Góra
|
Wysłany: 2016-10-11, 10:34
|
|
|
Apophis napisał/a: | Panowie to jest drut i nie nadaje sie do tego działu. Dlaczego? Bo układ przelewowy tu nie isnieje i widze że kolega nie ma wiedzy na tyle by go rozwiązać. Proponuje się zapoznac z gotowymi juz rozwiązaniami które poprawiaja fabryke.
Żadna zewnętrzna pompa nie uruchomi nam przelewu a ten jest niezbedny bysmy nie ciągneli z dna samego syfu.
Musiał by tu zastosować druga pompke na bypassie która realizowała by przelew ale to sensu zandego nie ma. |
Póki co nie ciągnie syfu z dołu, bo działa dopiero od 1/2 zbiornika.
Gdzie można znaleźć wspomniane rozwiązania poprawiające fabrykę? |
_________________ 4.2 Q
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-11, 10:37
|
|
|
ABW993 napisał/a: | Gdzie można znaleźć wspomniane rozwiązania poprawiające fabrykę? |
W tym samym dziale o pompie jest. zastosowanie bypasa rozwiązuje nam upierdliwy problem z brakiem przelewyi nieszczelnościa na nim a więc ssaniem do połowy tylko. Pompa musi byc niestety mocna nie żaden chłam a tylko OE jest na tyle wydajna. Straciłem 1000zł na mody w tym baku i wiem że to jedyna słuszna droga i kłopot na lata rozwiązany. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-11, 10:37
|
|
|
ABW993,
tu np. http://www.a8team.pl/d2-a...iwa-vt19801.htm
ale użyj też szukajki
[ Dodano: 2016-10-11, 11:42 ]
Apophis napisał/a: | Pompa musi byc niestety mocna nie żaden chłam a tylko OE jest na tyle wydajna. |
eeeeee błąd ja mam QAP już 3 lata i śmigaaaaaa, Apo wiesz przecież |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-11, 10:44
|
|
|
Marcinuś u cieie tez jest drut którego nie mozna polecic poniewaz masz pompe wewnętrzną ktora w przypadku niskiego stanu nie ma chłodzenia
Rozwiązanie musi byc zatem i sprawne i bezpieczne!
Temat leci do działu ogolnego. |
|
|
|
|
|
|
|
ABW993
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ASB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 3 Skąd: Szczecin/Zielona Góra
|
Wysłany: 2016-10-11, 10:49
|
|
|
Przyznaję, ze nie do końca kleję działanie tego układu, niemniej czym by się różniła moja pompka, gdybym wpiął ją przewodami w te dwa gniazda, w których siedzi oryginał? Co do mocy, to ta, którą podłączyłem najprawdopodobniej mocniej daje niż oryginał, poniważ po podłączeniu zaczął ciec jeden z przewodów, który dotychczas był szczelny. |
_________________ 4.2 Q
|
|
|
|
|
|