Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Przeróbka pompy paliwa na volkswagenowską ze szr  
Autor Wiadomość
ABW993 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ASB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 3
Skąd: Szczecin/Zielona Góra
Wysłany: 2016-10-11, 09:30   [D2 ALL ] Przeróbka pompy paliwa na volkswagenowską ze szr

Witam!

Temat może dla wielu z Was będzie kontrowersyjny i nazwiecie to druciarstwem, no ale cóż... Może komuś się przyda. W mojej A8 padła pompka paliwa. Po przeczytaniu o problemach z tymi pompami postanowiłem wyeliminować ryzyko kolejnego wyciągania kosza i "zmodyfikowałem" lekko układ.

Plan był taki:
- zamiast uszkodzonej pompy wstawić metalową rurkę z końcówką, która będzie średnicą pasować do otworu na pompkę,
- założyć pompkę, którą można dostać za butelkę piwa na wężu poza zbiornikiem,
- podłączyć nową pompkę kablami idącymi ze wtyczki.

Póki co pompka została założona na potrzeby testów obok zbiorniczka spryskiwaczy, jednak docelowo będzie się znajdować obok zbiornika w okolicy filtra paliwa. Do tego muszę zamówić odpowiednie przewody, bo widoczne na zdjęciu, ściskane opaskami, również są rozwiązaniem doraźnym, żeby przetestować czy to w ogóle będzie chodzić.

Efektem przeróbki jest silnik pracujący tak samo jak na oryginalnej pompie.

Jedynym problemem jest to, że najprawdopodobniej (jescze do końca nie sprawdziłem) musi być 1/2 zbiornika. Z tego co widziałem, ten problem pojawiał się równiez przy oryginalnych pompkach. Wiecie może gdzie leży problem i jak go rzowiązac w przypadku takiej przeróbki? Dodam, że oryginalna pompka jest osadzona w dwóch otworach - jeden idący do filtra kosza, a drugi łączy się z rurką zakręcającą się na koszu - tego nie podłączałem i może to jest przyczyna.


Uprzedzając hejty:
"Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie"

Zdjęcia:
https://drive.google.com/open?id=0BygoU-yr4N_qR1BsYTh4OHdXVFU

IMG_20161007_201226.jpg
Plik ściągnięto 94 raz(y) 175,37 KB

IMG_20161007_134345.jpg
Plik ściągnięto 75 raz(y) 86,85 KB

IMG_20161007_134318.jpg
Plik ściągnięto 63 raz(y) 164,91 KB

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-10-11, 09:46   

ABW993, a tak z ciekawości to jak rozwiązałeś podawanie paliwa z drugiej komory ? Chodzi o ten mały krócieć przelewowy, który jest na pompie a w tym rozwiązaniu zostało to chyba pominięte, co może skutkować tym, że przy połowie baku Ci auto nie odpali
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
ABW993 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ASB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 3
Skąd: Szczecin/Zielona Góra
Wysłany: 2016-10-11, 09:50   

Pospieszyłem się i tego nie rozwiązałem, bo nie podłączyłem przewodu :/
Póki co mi to jakoś nie przeszkadza, bo jeżdżę na LPG, ale za jakiś czas mam zamiar wyciągnąć kosz i wąż od króćca połączyć trójnikiem z głównym wężem.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-10-11, 09:59   

ten krócieć mały na pompie jest trochę .... <hmm> mały :D aby tam jakoś go połączyć z trójnikiem...jak chcesz wpiąć wężyk na niego?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
ABW993 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ASB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 3
Skąd: Szczecin/Zielona Góra
Wysłany: 2016-10-11, 10:04   

https://drive.google.com/open?id=0BygoU-yr4N_qdXJxbmhMQVNNQlk - do króćca idzie ten wężyk z metalową złączką. Jak się połączy wszystko trójnikiem, to powinno śmigać, zasysając tak jak w oryginale przez króciec
_________________
4.2 Q
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-10-11, 10:22   

no, ale to chcesz to połączyć trójnikiem w baku czy przy pompie? Bo jak połączysz to w baku to trzeba będzie zaślepić ten mały kruciec...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-11, 10:27   

Panowie to jest drut i nie nadaje sie do tego działu. Dlaczego? Bo układ przelewowy tu nie isnieje i widze że kolega nie ma wiedzy na tyle by go rozwiązać. Proponuje się zapoznac z gotowymi juz rozwiązaniami które poprawiaja fabryke.
Żadna zewnętrzna pompa nie uruchomi nam przelewu a ten jest niezbedny bysmy nie ciągneli z dna samego syfu.
Musiał by tu zastosować druga pompke na bypassie która realizowała by przelew ale to sensu zandego nie ma.
 
 
ABW993 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ASB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 3
Skąd: Szczecin/Zielona Góra
Wysłany: 2016-10-11, 10:30   

Coś takiego jak na obrazku. Wtedy powinno ssać również z dołu baku.

540x405_audi-a-pompa-paliwa-12429992.jpg
Plik ściągnięto 387 raz(y) 52,06 KB

_________________
4.2 Q
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-10-11, 10:33   

Apo , kolega już wcześniej napisał
ABW993 napisał/a:
Uprzedzając hejty:

"Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie"


daj się mu wykazać, bo jestem ciekaw co z tego wyjdzie, może nie z chęci przerobienia tego u siebie a z czystej ciekawości.

poza tym pomysł z ulokowaniem pompy paliwa a lepiej dostępnym miejscu jest fajny, tylko trzeba to dobrze rozwiązać....

zamiast krytykować możemy cos wspólnie wymyślić.... ;)

ABW993 nadal się pytam co z małym króćcem? zaślepiasz czy jak, bo paliwo będzie z niego lecieć ...albo ja czegoś nie rozumiem z tym trójnikiem <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2016-10-11, 10:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-11, 10:34   

Ty nie kumasz jak działa układ na zasadzie venturiego? Przelew jest realizowany zupełnie innym przewodem do drugiego kosza a u ciebie to nie bedzie działac bo nie masz cisnienia ok 1BAR wymagane na tzw małym króćcu oryginalnej pompy które powoduje że nam sie paliwko przelewa do koszy i jednocześnie jest zasysane do silnika a nadmiar przelewem głównym do baku
Tek układ tez powoduje że paliwo ma w baku ciągle jednakowy stan w obu komorach i nie ssie nam syfu kory się szybko na dnie uzbiera jesli bedziemy z tego dnia własnie zasysali a nie wypluwali tam paliwo.
Na dnie baku sa zwężki venturiego a nie ssaki.
Ostatnio zmieniony przez Gość 2016-10-11, 10:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ABW993 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ASB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 3
Skąd: Szczecin/Zielona Góra
Wysłany: 2016-10-11, 10:34   

Apophis napisał/a:
Panowie to jest drut i nie nadaje sie do tego działu. Dlaczego? Bo układ przelewowy tu nie isnieje i widze że kolega nie ma wiedzy na tyle by go rozwiązać. Proponuje się zapoznac z gotowymi juz rozwiązaniami które poprawiaja fabryke.
Żadna zewnętrzna pompa nie uruchomi nam przelewu a ten jest niezbedny bysmy nie ciągneli z dna samego syfu.
Musiał by tu zastosować druga pompke na bypassie która realizowała by przelew ale to sensu zandego nie ma.


Póki co nie ciągnie syfu z dołu, bo działa dopiero od 1/2 zbiornika. <bezradny>
Gdzie można znaleźć wspomniane rozwiązania poprawiające fabrykę?
_________________
4.2 Q
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-11, 10:37   

ABW993 napisał/a:
Gdzie można znaleźć wspomniane rozwiązania poprawiające fabrykę?


W tym samym dziale o pompie jest. zastosowanie bypasa rozwiązuje nam upierdliwy problem z brakiem przelewyi nieszczelnościa na nim a więc ssaniem do połowy tylko. Pompa musi byc niestety mocna nie żaden chłam a tylko OE jest na tyle wydajna. Straciłem 1000zł na mody w tym baku i wiem że to jedyna słuszna droga i kłopot na lata rozwiązany.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-10-11, 10:37   

ABW993,

tu np. http://www.a8team.pl/d2-a...iwa-vt19801.htm

ale użyj też szukajki

[ Dodano: 2016-10-11, 11:42 ]
Apophis napisał/a:
Pompa musi byc niestety mocna nie żaden chłam a tylko OE jest na tyle wydajna.



eeeeee błąd :D ja mam QAP już 3 lata i śmigaaaaaa, Apo wiesz przecież ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-11, 10:44   

Marcinuś u cieie tez jest drut którego nie mozna polecic poniewaz masz pompe wewnętrzną ktora w przypadku niskiego stanu nie ma chłodzenia <boisie>
Rozwiązanie musi byc zatem i sprawne i bezpieczne! <okok>

Temat leci do działu ogolnego.
 
 
ABW993 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ASB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 3
Skąd: Szczecin/Zielona Góra
Wysłany: 2016-10-11, 10:49   

Przyznaję, ze nie do końca kleję działanie tego układu, niemniej czym by się różniła moja pompka, gdybym wpiął ją przewodami w te dwa gniazda, w których siedzi oryginał? Co do mocy, to ta, którą podłączyłem najprawdopodobniej mocniej daje niż oryginał, poniważ po podłączeniu zaczął ciec jeden z przewodów, który dotychczas był szczelny.
_________________
4.2 Q
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.