Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Pulsowanie świateł czyżby łożysko/napinacz?  
Autor Wiadomość
kuczlaw
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-29, 16:05   [D2 ALL ] Pulsowanie świateł czyżby łożysko/napinacz?

Witam. Wczoraj zauważyłem dziwną rzecz a mianowicie tylne światła pozycyjne, stopu, podświetlenie tablicy jak i oświetlenie wewnątrz delikatnie drży , tak jakby pulsowały a do tego pod maska słychać delikatne popiskiwanie tak jakby łożysko na alternatorze ( z prawej strony patrząc od przodu auta )
Pomierzyłem napięcia i tak akumulator w stanie spoczynku ma 12,6 po uruchomieniu silnika ma ok 14,6 a po włączeniu dodatkowych odbiorników ma ok 13,8 ( klima, grzane siedzenia światła )
Dodam że przednie działają normalnie ale to chyba ze względu na przetwornice.
Myślę jeszcze zrobić kilka testów, np czy drżą przednie halogeny i czy dzieje się to z włączoną sprężarką i bez...
Dodam że założyłem ostatnio w miejsce pozycyjnych z przodu żarówki LED ale to chyba nie wina ich, jakby była to FIS pokazałby przepalone...
Miał ktoś podobny problem i co obstawia ?
 
 
Pers 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 177
Skąd: Poznań/Suchy Las
Wysłany: 2009-10-29, 22:41   

Ładowanie widac ze masz dobrejesli była by to typowa wina alterantora takie cuda robiły bysie też w przedniej części samochodu dla pewności zobacz jak jest z przednimi postojami ale na oryginalnych żarówkach. Na moje to będzie cos mialo wspólnego raczej z masą... można równiez urzyć tych preparatów typu W40 lub podobne i sprysakć wtyczniki przewoów może gdzieć cos nie przechodzi a jesli nie to to raczej sam regulator w alternatorze
_________________
Miłość od pierwszego kontaktu :-)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2009-10-29, 22:43   Re: Pulsowanie świateł czyżby łożysko/napinacz?

kuczlaw napisał/a:
Witam. Wczoraj zauważyłem dziwną rzecz a mianowicie tylne światła pozycyjne, stopu, podświetlenie tablicy jak i oświetlenie wewnątrz delikatnie drży , tak jakby pulsowały a do tego pod maska słychać delikatne popiskiwanie tak jakby łożysko na alternatorze ( z prawej strony patrząc od przodu auta )
Pomierzyłem napięcia i tak akumulator w stanie spoczynku ma 12,6 po uruchomieniu silnika ma ok 14,6 a po włączeniu dodatkowych odbiorników ma ok 13,8 ( klima, grzane siedzenia światła )

Napięcia są ok...
poza samym alternatorem jest jeszcze coś takiego jak regulator napięcia - pulsowanie oświetlenia bardziej na niego by wskazywało.

kuczlaw napisał/a:
Dodam że przednie działają normalnie ale to chyba ze względu na przetwornice.

Nic dziwnego że działają normalnie - za zasilanie ksenonów odpowiadają przetwornice i gdyby coś się działo o raczej by wogóle nie świeciły niż miały pulsować.

kuczlaw napisał/a:
Myślę jeszcze zrobić kilka testów, np czy drżą przednie halogeny i czy dzieje się to z włączoną sprężarką i bez...
Dodam że założyłem ostatnio w miejsce pozycyjnych z przodu żarówki LED ale to chyba nie wina ich, jakby była to FIS pokazałby przepalone...
Miał ktoś podobny problem i co obstawia ?

A nie łatwiej zrobić test wyjmując LED-y i wkładając zwykłe żarówki W5W :?:
od razu odetniesz się od tematu LED-ów.

Jeżeli chodzi o FIS to chyba raczej przednich postojówek o dziwo nie sygnalizuje (tylne napewno tak) - u mnie właśnie tak jest.

A jeśli chodzi o LED-y to generalnie można je wrzucić wszędzie (pozycyjne, przeciwmgielne, stopy, kierunkowskazy) i wystarczy odpowiedni rezystor przy każdej żarówce LED aby FIS nie wyrzucał błędów i światła działały poprawnie.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
kuczlaw
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-30, 08:48   

Pers napisał/a:
dla pewności zobacz jak jest z przednimi postojami ale na oryginalnych żarówkach.


Dzisiaj zerknę

Pers napisał/a:
Na moje to będzie cos mialo wspólnego raczej z masą...


Ooo, o tym nie pomyślałem. Podczyszczę dzisiaj klemy w aku i przejrzę ile mi się uda instalację

Pers napisał/a:
można równiez urzyć tych preparatów typu W40


Do elektroniki używam Kontakt ;) WD to na rdzę ;)

FOSS napisał/a:
Nic dziwnego że działają normalnie - za zasilanie ksenonów odpowiadają przetwornice


Dlatego w pierwszym poście o tym wspomniałem co by nikt nie pytał jak świecą xenony ;) Wiem na jakiej zasadzie działa przetwornica :)

FOSS napisał/a:
A nie łatwiej zrobić test wyjmując LED-y i wkładając zwykłe żarówki W5W :?:
od razu odetniesz się od tematu LED-ów.


Tak jak wyżej pisałem, sprawdzę

FOSS napisał/a:
A jeśli chodzi o LED-y to generalnie można je wrzucić wszędzie (pozycyjne, przeciwmgielne, stopy, kierunkowskazy) i wystarczy odpowiedni rezystor przy każdej żarówce LED aby FIS nie wyrzucał błędów i światła działały poprawnie.


Tak, wiem o rezystorach dlatego napisałem że na FISie nic nie było

FOSS napisał/a:
Jeżeli chodzi o FIS to chyba raczej przednich postojówek o dziwo nie sygnalizuje (tylne napewno tak) - u mnie właśnie tak jest.


Tak jak piszesz, jak kupiłem auto były dwie pozycyjne z przodu przepalone i nic nie wyświetlało a tylne tak.


Przypomniało mi sie jeszcze że podczas jazdy zaświeciła mi sie przepalona żarówka. Sprawdziłem i faktycznie nie świeciła ale puknięcie w klosz ją naprawiło :D
Do tego na FISie zapaliła się kontrola klocków hamulcowych które podobno były wymieniane i fizycznie wyglądają dobrze :)
Podejrzewam brak masy i w tym kierunku dzisiaj pogrzebię :)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2009-10-30, 11:36   

łooo dżizas, kuczlaw...
Tobie nawet pomóc nie można bo robisz potem z człowieka idiotę :/
wytłumacz o co Ci chodzi bo ja nie łapię :shock:

W pierwszym poscie napisałeś:

kuczlaw napisał/a:
Dodam że przednie działają normalnie ale to chyba ze względu na przetwornice.

Piszesz chyba - czyli sądzisz, że tak jest ale 100% pewności nie masz (no chyba, że to ja języka polskiego nie znam)

kuczlaw napisał/a:

FOSS napisał/a:
Nic dziwnego że działają normalnie - za zasilanie ksenonów odpowiadają przetwornice


Dlatego w pierwszym poście o tym wspomniałem co by nikt nie pytał jak świecą xenony ;) Wiem na jakiej zasadzie działa przetwornica :)


Nie dość, że cytujesz tylko połowę mojego zdania (błędnie interpretując jego kontekst) to kiedy potwierdzam Twoje przekonanie, Ty piszesz, że bardzo dobrze to wiedziałeś - litości, wyraźnie napisałeś, że tej pewności nie masz :!:
(apropos, więc jak działają przetwornice?)

--------------
A poniżej następny przykład podobnego postępowania....
Twój pierwszy post:

kuczlaw napisał/a:
Dodam że założyłem ostatnio w miejsce pozycyjnych z przodu żarówki LED ale to chyba nie wina ich, jakby była to FIS pokazałby przepalone...

Wyraźnie piszesz, że nie jesteś pewny co do LED-ów oraz, że FIS powinien pokazywać przepalone.

kuczlaw napisał/a:
FOSS napisał/a:
A jeśli chodzi o LED-y to generalnie można je wrzucić wszędzie (pozycyjne, przeciwmgielne, stopy, kierunkowskazy) i wystarczy odpowiedni rezystor przy każdej żarówce LED aby FIS nie wyrzucał błędów i światła działały poprawnie.


Tak, wiem o rezystorach dlatego napisałem że na FISie nic nie było

FOSS napisał/a:
Jeżeli chodzi o FIS to chyba raczej przednich postojówek o dziwo nie sygnalizuje (tylne napewno tak) - u mnie właśnie tak jest.


Tak jak piszesz, jak kupiłem auto były dwie pozycyjne z przodu przepalone i nic nie wyświetlało a tylne tak.


A tu okazuje się , że już wszystko dawno wiedziałeś a moje info jest jakby nachalne.
Sam sobie zaprzeczasz i jeszcze próbujesz udowodnić, że inni zupełnie nie czytają tego co piszesz.


:idea: :idea: :idea: :idea:

A poniżej wyjaśniam Twoje następne wątpliwości techniczne...


kuczlaw napisał/a:
(...)Podejrzewam brak masy i w tym kierunku dzisiaj pogrzebię :)

Brak masy której?
Jeżeli masy głównej na akumulatorze to szczerze wątpię...
gdyby jej brakowało i to powodowało pulsowanie żarówek to nie uruchomiłbyś wogóle samochodu - prąd potrzebny do uruchomienia auta jest o wiele większy niż potrzebny do oświetlenia.
Ponadto jeżeli uruchomiłeś pojazd to działa też ładowanie - więc jest dodatkowy prąd do zasilenia oświetlenia.
Jeżeli już to może masa na lampie tylnej - ale tu też można to całkiem łatwo zauważyć...
jej brak (masy oczywiście) najbardziej widoczny jest po uruchomieniu kierunkowskazu lub świateł stopu - na lampach zaczyna się "kolorofon" (i chyba tego u Ciebie nie ma).

Przede wszystkim sprawdź czy opisane przez Ciebie pulsowanie oświetlenia występuje tylko przy włączonym silniku czy też przy zupełnie wyłączonym też (nic na ten temat nie pisałeś).....
jeżeli tylko przy włączonym silniku (sądzę, że tak właśnie jest) to moim zdaniem będzie coś z alternatorem i regulatorem napięcia lub ich okablowaniem.

Jeżeli "pulsowanie" jest także na wyłaczonym silniku i wyłączonym zapłonie (w co wątpię) dodatkowo przetestuj czy widoczne jest ono także w innych miejscach samochodu - podświetlenie zegarów, podświetlenie wnętrza pojazdu, podświetlenie schowka i bagażnika, itp.
Przetestuj też jaki wpływ na "pulsowanie" ma włączenie konkretnych odbiorników prądu(kierunkowskazy, hamulec, światła drogowe, przeciwmgielne przednie i tylne, radio, navi, inne)- może w tym będzie wskazówka.

:arrow: Powodzenia.


kuczlaw napisał/a:
(...)
Do tego na FISie zapaliła się kontrola klocków hamulcowych które podobno były wymieniane i fizycznie wyglądają dobrze :)

Z tego co piszesz wyraźnie widać (interpretuję Twoje słowa wprost tak jak piszesz), że to nie Ty wymieniałeś klocki.
Ponadto nic nie piszesz nt. przebiegu auta na tym konkretnym komplecie klocków a więc najprawdopodobniej nie posiadasz o tym wiedzy...
natomiast rozumiem, że ich stan sprawdziłeś osobiście "organoleptycznie".

Moim zdaniem, to może nie być nic dziwnego w tym, że FIS pokazuje je do wymiany - czujnik zużycia w klockach jest tak zamontowany, że sygnalizuje wymianę klocków jeszcze sporo przed momentem ich całkowitego zużycia (tak samo miałeś w "Pasku" i jest tak też w wielu innych modelach aut).

Ponadto z całego kompletu klocków tylko dwa z nich (po jednym na każdą stronę) zawierają ów czujnik.
Przy niekorzystnym splocie wydarzeń może zaistnieć sytuacja blokowania się klocków w zaciskach i ich nierównomierne zużycie...
co więcej, może się okazać, że nie tylko z jednej strony auta klocki są bardziej zużyte niż z drugiej ale także to, że klocki na jednym kole są bardzo nierównomiernie zużyte - np. ten z czujnikiem.
Noi wtedy FIS sygnalizuje zużyte klocki pomimo tego, że one wciąż nadają się do jazdy a większość z nich wygląda na bardzo mało zużyte...
wystarczy, że ich kontroli dokonasz pobieżnie i tylko po jednej stronie i problem który opisałeś gotowy.

Co więcej bezpośrednim powodem blokowania się klocków i w konsekwencji ich nierównomiernego zużycia może być najzwyczajniej w świecie np. mechanik który je wymieniał - wystarczy, że przed założeniem nowych zupełnie nie oczyścił zacisków (a tego przecież nie wiesz).
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
kuczlaw
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-30, 12:16   

FOSS napisał/a:
Piszesz chyba - czyli sądzisz, że tak jest ale 100% pewności nie masz (no chyba, że to ja języka polskiego nie znam)


Człowieku, napisałem chyba bo wtedy nie byłem tego jeszcze pewien na 100%

FOSS napisał/a:
Nie dość, że cytujesz tylko połowę mojego zdania


Cytuje to na co mam ochotę

FOSS napisał/a:
A poniżej następny przykład podobnego postępowania....


Jak pisałem nie mogłem tego wykluczyć, Ty mi podpowiedziałeś, skojarzyłem fakty i teraz jestem pewny
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2009-10-30, 12:49   

kuczlaw napisał/a:
FOSS napisał/a:
Piszesz chyba - czyli sądzisz, że tak jest ale 100% pewności nie masz (no chyba, że to ja języka polskiego nie znam)

Człowieku, napisałem chyba bo wtedy nie byłem tego jeszcze pewien na 100%

FOSS napisał/a:
Nie dość, że cytujesz tylko połowę mojego zdania

Cytuje to na co mam ochotę

FOSS napisał/a:
A poniżej następny przykład podobnego postępowania....

Jak pisałem nie mogłem tego wykluczyć, Ty mi podpowiedziałeś, skojarzyłem fakty i teraz jestem pewny


:shock: acha... no bardzo ciekawie wyglądają w Twoim słowniku słowa: "dzięki za pomoc/podpowiedź"...

Będę pamiętał aby omijać Twoje następne zapytania bo jakoś nie odpowiada mi Twój poziom podziękowań.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
kuczlaw
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-30, 13:09   

Podziękuje jak usunę usterkę ;) egocentryku

Na wyłączonym zapłonie wszystko w normie, przy uruchomionym silniku pulsuje całe oświetlenie oprócz podświetlenia deski i reflektorów.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2904
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-30, 15:45   

podświetlenie guzików/nawiewów tez pulsuje?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
kuczlaw
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-31, 13:10   

maciu napisał/a:
podświetlenie guzików/nawiewów tez pulsuje?


To właśnie nie i licznik tez nie.
Pozycja z przodu i halogeny tez pulsują.
 
 
martab99 
Moje A8



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 157
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-10-31, 13:18   

kuczlaw napisał/a:
Podziękuje jak usunę usterkę ;) egocentryku


Yyyy, tak dla przypomnienia- jesteś Moderatorem...?

Miałem kiedyś podobne objawy, były efektem usterki alternatora, który co prawda ładował, ale bez stabilności. Nie znam szczegółów, nie jestem elektrykiem
_________________
Marcin

4WD + 1WD
 
 
kuczlaw
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-31, 16:28   

martab99 napisał/a:
efektem usterki alternatora


Dziękuję

maciu napisał/a:
podświetlenie guzików/nawiewów tez pulsuje?


Dziękuję

FOSS napisał/a:
Będę pamiętał aby omijać Twoje następne zapytania bo jakoś nie odpowiada mi Twój poziom podziękowań.


Dziękuję

Pers napisał/a:
Ładowanie widac ze masz dobrej


Dziękuję
 
 
micek001 
Użytkownik


Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 35
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 32
Skąd: PODLASIE
Wysłany: 2009-11-01, 20:45   

ja tak kiedys mialem wina byl regulator napiecia tylko polecam kupno oryginalnego poniewaz uzywki sa do kitu na krotka mete a pozatym sprawdz mase bo moze byc zasniedziala i zle masuje
_________________

Ostatnio zmieniony przez micek001 2009-11-02, 19:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2904
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-02, 08:03   

micek001 napisał/a:
ja tak kiedys mialem wina byl regulator napiecia tylko polecam kupno oryginalnego poniewaz uzywki sa do kitu na krotka mete


popieram - regulator musi być porządny
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
smyk1974 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 18
Skąd: Puławy-lubelskie
Wysłany: 2010-01-27, 21:34   

Koledzy,a jeżeli chodzi o ładowanie...jeżdże moim audi codziennie,pali bez problemu ale jakiś miesiąc temu poszedłem na chwile do sklepu i już nie odpaliłem silnika-totalny brak prądu.Poczekałem pare minut (kwadrans) i z trudem odpaliłem,problem znikł,silnik palił bez problemu,zadnych spadków napięcia,do wczoraj...podobna sytuacja-zgasiłem silnik i po ok 20 minutach już go nie odpaliłem-zero prądu.Podłączyłem aku z webasta(jest dużo mniejszy jak od malucha) odpalił bez problemu ale po ok 15 minutach dyskoteka na desce wykrzyknik na fisie mrugające ksenony i silnik zgasł-rozładowany akumulator.Dzisiaj wyjąłem alternator,pierwszy pierścień komutatora i jego szczotka ok. ale drugi mocno wydarty szczotka tak samo,zakładam że padł alternator ale dlaczego w tak dziwny sposób i tak szybko wyssało mi prąd z aku tak jednego,który śmigał bez problemu jak i drugiego bez ostrzeżenia(kontrolka ładowania gasła zawsze nigdy się nie żażyła) klemy czyste,masa mocno przykręcona,łącznik przewodów prądowych na prawej podłóżnicy niedawno wyczyszczony i zabezpieczony
Jutro włoże drugi alternator
czekam na Wasze sugestie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.