Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Naprawa urwanego podłokietnika  
Autor Wiadomość
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-03-12, 16:22   [D2 preFL ALL ] Naprawa urwanego podłokietnika

Co nam potrzeba do naprawy:
1) Klucz ampulowy nr. 6;
2) Płaski śrubokręt;
3) Szlifierka kątowa;
4) Szlifierka stołowa;
5) Wiertarka (najlepiej stołowa);
6) Wiertła 6,5mm, 8mm, 9,5mm;
7) Gwintownik M8;
8) Pilnik płaski;
9) Śruba na klucz ampulowy;
10) Około 3cm pręta walcowanego 18/18 mm.


1.Zaczynamy od zdjęcia skóry z podłokietnika (dobrze jest ją trochę naparować lum zwilżyć to będzie elastyczniejsza.
2. Po zdjęciu skóry i gąbki ze stelażu przystępujemy do rozbierania uchwytu. Zaczynamy od zdjęcia zabezpieczenia śrubokrętem i wyjęcia części obrotowej

3. Przystępujemy do dorabiania urwanego końca. W tym celu skracamy ten koniec o jakieś 8 mm tak żeby można było nadpiłować coś w rodzaju pióra i przewiercamy wiertłem 8 mm na przelot aby można było przykręcić część dorobioną.



4. Bierzemy kwadratowy pręt i najpierw wiercimy na jego osi otwór wiertłem 6,5 mm głębokości około 2 cm który następnie gwintujemy gwintownikiem M8. Następnie szlifierką kontową wycinamy coś w rodzaju wpustu. Następnie pasujemy obydwie części dopiłowując pilnikiem.






5.Skręcamy śrubą obie spasowane części.

6.Dopiłowujemy dołączony element na odpowiednią długość, a następnie wiercimy otwór na śrubę łączącą obydwa podłokietniki.

7.Na koniec piłujemy skos którym łączą się obydwa podłokietniki.

A tak wyglądają obydwa podłokietniki razem.




Montaż w aucie przeprowadzony już następnego dnia. Bo tego samego to się ze szczęścia piłem. Tak to wygląda w aucie.



Jeśli ktoś lubi dłubać przy aucie i ma trochę zdolności manualnych oraz podstawowy sprzęt to roboty jest na około 3 może 4 godzinki. U mnie podłokietnik leżał od 3 lat i czekał na zmiłowanie. Za to teraz banan na gębie się pojawił tak samo jak podłokietnik w samochodzie. Jest tylko jeden problem z suwakami, a mianowicie są to suwaki chyba jednorazowe bo nie mają zasuwki.
Jeśli ktoś chce się bawić to myślę, że mój opis w tym pomoże.
Powodzenia :d :-)




Do tytułu dorzuciłem [taga] bo dotyczy to tylko wersji przed-liftowych.
Gratulacje, FOSS
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
sempu8 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 33
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2011-03-12, 18:09   

chyba skorzystam bo mi tez pęk tylko prawy , myśle ze technika bedzie ta sama.
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-03-13, 19:04   

Fajny opis, a jak poradziłeś sobie z zamkiem aby wyglądało to estetycznie?
_________________

 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-03-13, 20:00   

Z tym sobie nie poradziłem niestety. Ale mam zamiar wszyć drugie suwaki ale ciężko znaleźć coś odpowiednio cienkiego. Jak nic nie znajdę to po prostu zaszyję cholerstwo. Bo te suwaki nie mają zapięć. Z tego wychodzi że te suwaki zasuwa się tylko raz i w jedną stronę.
Nie zrobiłem tego jeszcze z tego względu że w piątek się z tego wszystkiego upiłem, a w sobotę nie mogłem nigdzie tych suwaków dostać. Poszukam ich w poniedziałek jeśli znajdę to jeszcze do cholewkarza na ich wszycie i ponowny montaż w aucie. Na razie i tak się z tego cieszę i nie mogę się do dwóch obok siebie przyzwyczaić bo kupiłem auto już z urwanym podłokietnikiem.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
bugiat 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptron.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tommy
Jeżdzę: A8D2 4.2 , A4 1.8T 170 ps,
Wiek: 47
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 22
Skąd: Żary
Wysłany: 2012-05-09, 08:16   

a mozna wymienic na poliftowy? Bedzie pasował czy nie?
_________________
Nie bądź łosiem zapie...laj V8
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1789
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-05-09, 09:14   

Tak , będzie pasował .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
bugiat 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptron.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tommy
Jeżdzę: A8D2 4.2 , A4 1.8T 170 ps,
Wiek: 47
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 22
Skąd: Żary
Wysłany: 2012-05-09, 12:14   

czyli smiało szukam poliftowego. Dzieki pioter,
_________________
Nie bądź łosiem zapie...laj V8
 
 
darius30 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 38
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2012-07-25, 13:25   

sebos17 napisał/a:
Fajny opis, a jak poradziłeś sobie z zamkiem aby wyglądało to estetycznie?


miałem podobny problem, więc poszedłem do pasmanterii , oczywiście z podłokietnikiem, kupiłem podobny zamek , zdjąłem zamykacz i naciągnąłem na zamek w podłokietniku, zamek się ładnie zamknął i wygląda jak z fabryki, koszty 1,50 :-D
 
 
peternal 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 16
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2014-03-04, 23:05   

Też mam taki problem. Tylko zę ten trzpień się urwał na 5 części ehhh
 
 
Marecki 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 280
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2014-03-05, 12:12   

peternal napisał/a:
Też mam taki problem. Tylko zę ten trzpień się urwał na 5 części ehhh

Walczyłem z podłokietnikiem już kilkakrotnie bo pękał i wstawiłem w środek tego mechanizmu stal z torów pociągowych.Trzyma na wieki wieków Amen. :P
_________________
Jazda prosto jest dość nudna, zakrętami trudna, a bokami cudna dla A8 i A6
 
 
matrose1983 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic Sport F1
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 201
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-08-04, 17:54   

podepne sie do tematu
czy ktos podpowie jak sprawny podłoketnik zamienić z urwanym?
co się zdejmuje lub odkreca aby wyjąć cały podłokietnik?
_________________
:)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-08-04, 23:55   

Zaślepke na górze stopki potem odkręcasz imbusową śrubę i cała filozofia.
 
 
cris47 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2497
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-02-23, 11:32   

Posiada ktoś fotki z tej naprawy? Te tu wstawione już nie wyświetlają się :/
A także mam problem z podłokietnikiem, gwint trzymający się rozsypał na kawałki
 
 
gacuś 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 201
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-24, 10:31   

a czy poliftowy pasuje na zasadzie odkręć/wkręć,czy trzeba coś przerabiac?
 
 
Peter-s8 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: mazowiecki
Wysłany: 2016-02-24, 11:11   

Pasuje bez problemu tylko trzeba śrubę skrócić i nagwintować


Pozdrawiam
_________________
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.