Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Regulacja kolumny kierowniczej  
Autor Wiadomość
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1282
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-04-06, 21:38   

Zabij mnie, ale źle na schemat spojrzałem :/ W wersji z pamięcią, sterownik kierownicy na 6 pinie też ma bezpośrednie połączenie ze stacyjką. Kabel czerwony z zielonym paskiem przy sterowniku i czerwony z niebieskim paskiem przy stacyjce (pin 86s). To połączenie się rozgałęzia też do radia, więc pewnie 12V na włączonym zapłonie powinno tam być.

Poza ewentualnie jakimś załamanym kablem więcej pomysłów nie mam.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Iromax 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Irek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 52
Dołączył: 16 Paź 2018
Posty: 48
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-04-06, 22:48   

Dzięki za podpowiedzi
Sprawdzę przy najbliższej okazji ten pin 6.
Tak jak opisywałem wcześniej - po podaniu na chwilę napięcia na pin 7 (i spełnionych innych warunkach) kierownica "chowa" się.

Pin 7 dostaje sygnał z C1 - a co generuje sygnał na C1. Czy to da się odczytać ze schematów?
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1282
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-04-07, 02:01   

Iromax napisał/a:
Pin 7 dostaje sygnał z C1 - a co generuje sygnał na C1. Czy to da się odczytać ze schematów?

Ze schematów nie. W Elsie jest tylko taki opis działania tego:

Automatic adjustment causes simultaneous adjustment of seatbelt and steering column (height/depth).

Safety functions:

To avoid overloading the vehicle battery, automatic adjustment does not engage the servo motors simultaneously, but in sequence instead.

Once voltage goes below 10.5 V, the motors are adjusted individually one after the other.

Lock detection (1.5 sec) and runtime error (max. 30 sec per motor) immediately switch off the relevant motor.


Ingress aid (steering column adjustment)

To aid egress and ingress for the driver, the steering column tilt and telescoping adjustment is moved all the way to the stop when opening the S - contact (ignition off) and set back to the original position when closing the S - contact (ignition on).

Turning the ingress aid switch off completely deactivates the ingress aid function and the current retracting process is aborted immediately.

Special features

If a P - button is pressed and the S - contact is off, then only the belt height is adjusted. The steering column only adjusts to the memory position if "S - contact on" is actuated.

The steering column is not adjusted back upon "S - contact on" signal if the entry position has been changed beforehand e.g. manually.


Ingress aid:

The ingress aid makes entering and exiting the vehicle easier by adjusting the steering column.

‒ → By pressing the button -B- the ingress aid can be switched off.
With ingress aid switched on (button -B- pressed), the steering column moves to the park position when the ignition key is removed (retracts forwards and upwards).

After entering the vehicle, the steering column moves to the memorised position, as soon as the vehicle key is turned to switch on the ignition.

The seat memory button must be in the "ON" position (pressed) so that the memorised steering column position is retrieved.

If the ingress aid is switched off, the steering column moves to the memorised position as soon as the seat memory button is operated.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Iromax 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Irek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 52
Dołączył: 16 Paź 2018
Posty: 48
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-04-08, 14:59   

Sprawdzone - napięcie ze stacyjki dochodzi do pin 6.
Zamieniłem: pamięć fotela, sterownik fotela i jojstic. Jakoś nie chce działać.
Zastanawia mnie ten pin C1. Coś musi generować sygnał.
Jeśli ktos coś wie w tym temacie proszę o wskazówki.
Gtfan raz jeszcze dzięki za wszelkie info.
Na dziś kończę z tym tematem - jak pojawią się jakieś pomysły z pewnością wrócę do tematu :)

[ Dodano: 2020-04-14, 21:02 ]
Witam
Wracam do tematu.
Może ktoś rozwikła poniższą zagadkę
Brak chowania się kierownicy przy wysiadaniu nie daje mi spokoju, więc trochę poczytałem i analizowałem schematy.
Okazuje się, że moduł J267 pamięć lusterek, także bierze udział (pośrednio) w sterowaniu kierownicą i połączony jest ze wspomnianym wyżej pinem C1
Kupiłem taki moduł. Po wymianie modułu kierownica „schowała” się i po włączeniu zapłonu ustawiła się w żądaną pozycję – Ale tylko raz. Kolejne próby nic nie dawały – było tak jak poprzednio czyli kierownica nie „chowa” się. Wypiąłem moduł i ponownie go podłączyłem bez rezultatów. Sprawdzałem kabelki i ruszałem całą wiązką – dalej nic.
Wpiąłem mój stary moduł i o dziwo kierownica znowu się schowała. Niestety tylko raz. Znowu sprawdziłem kabelki, wypinałem i wpinałem ten sam moduł – nie było reakcji.
Ponownie zamieniłem moduł i znowu zadziałało – ale tylko raz.
Reasumując kierownica sama chowa się i wysuwa tylko wtedy gdy zamienię moduły. Jeśli ten sam moduł wypnę i wepnę z powrotem nic się nie dzieje. Dopiera zamiana modułu daje jednorazowy efekt.
Po całej akcji błąd na kierownicy skasowałem ale to nic nie zmieniło
Nie wiem czy nie zagmatwałem opisu. Mam nadzieję, że jest to w miarę czytelne.
Dlaczego tak się dzieje?
Proszę o sugestie

[ Dodano: 2020-04-21, 09:27 ]
Jeszcze pytanko
Czy po wymianie modułu, pamięci i sterowników trzeba adoptować vagiem
Nie widzę u siebie takiej funkcji jednakże wolę zapytać.
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 521
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2020-04-22, 21:28   

Iromax napisał/a:
Okazuje się, że moduł J267 pamięć lusterek, także bierze udział (pośrednio) w sterowaniu kierownicą(...)

Nie bierze. On jest tylko elementem wykonawczym (tak samo jak dla kierownicy moduł pod dywanem), który ściąga sobie dane ustawień z pamięci w fotelu. Można go wywalić i pamięć kierownicy będzie działać. Co się dzieje jak zupełnie go wypniesz?
Iromax napisał/a:
Czy po wymianie modułu, pamięci i sterowników trzeba adoptować vagiem
Nie widzę u siebie takiej funkcji jednakże wolę zapytać.

Nie. Moduł lusterek i kierownicy są plug'n'play, a ten pod fotelem co najwyżej ustawi się do ostatnich zapisanych nastaw.
Ja cały czas podejrzewam, że coś jest nie tak z którymś mikrostykiem. Wyjmij lampkę drzwiową i przełącznik pamięci i podaj na nie masy z rygla drzwi.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.