Autor |
Wiadomość |
Wacek
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 34 Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 25 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2011-04-04, 18:38 [D2 ALL
] Regulacja kolumny kierowniczej
|
|
|
Mam następujący problem. Jak wiadomo w wielu D2 mamy taki bajer jakim jest elektryczne sterowanie kolumną kierowniczą. Ja również go posiadam lecz gdy wysiadałem z auta kierownica pieknie ładnie poszła do góry. Spokojnie sobie wysiadłem i zadowolony poszedłem do domu. Wracam potem do auta (też zadowolony :mrgreen: ) wkładam kluczyk do stacyjki ale kierownica już mi na dół nie zjechała. Słychać że silniczek pracuje jak się przekręci kluczyk ale nic po za tym. Sterowanie góra dól przód tył też przestało działać ale wtedy silniczków nie słychac. Wiecie może jakie jest przyczyna tego? |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Wacek
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 34 Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 25 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2011-04-06, 18:00
|
|
|
Okazało się że ktoś juz majstrował przy tym wczesniej. Kierownica poszła tak do góry że nie jestem w stanie wyciągnąc tego plastiku co jest nad kolumną by ją rozebrać ;/ Jak będe wiedział dokładnie co jest tego przyczyną napisze.
[ Dodano: 2011-04-06, 21:37 ]
Koledzy czy ma ktoś z was może schemat od elektrycznego sterowania kolumną do s8? Bardzo pilne. |
|
|
|
|
TroyaN
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 1 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2011-04-09, 12:01
|
|
|
W razie czego mam całą taką kolumnę |
_________________ WSZYSTKIE CZĘŚCI AUDI A8 D2 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
Wacek
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 34 Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 25 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2011-04-09, 17:09
|
|
|
Sprawa rozwiązana. Kierownica poszła za wysoko bo odczepił się ogranicznik i pourywywało kabelki. Teraz już wszystko porobione i śmiga na cacy. |
|
|
|
|
Iromax
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Irek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 53 Dołączył: 16 Paź 2018 Posty: 48 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2019-08-24, 21:04
|
|
|
Witam Podepnę się pod temat
Generalnie kierownica nie "idzie" na pozycje postojową po wyłączeniu zapłonu
Wszystko inne działa - góra-dół; przód-tył, pamięć kierownicy.
Wszystko jest zgodne z opisami i instrukcja poza tym, że nie chowa się po wyłączeniu zapłonu.
Przeczytałem i zastosowałem rady n forum i internetu i bez rezultatu
Ten joystick został sprawdzony i przetestowany i wyczyszczony i jest ok.
Gdzie szukać przyczyny. Czy to wina modułu pod fotelem?
Od kupna auta jest taka sytuacja. Prędzej nic z tym nie robiłem ale teraz mnie to zainteresowało i chciałby rozwiązać ten problem
Proszę o poradę
Czy ktoś ma jakieś pomysły
Czytałem gdzieś o sterowniku do regulacji kierownicy - powinien znajdować się pod fotelem kierowcy. Czy konieczne jest jego programowanie i czy wymiana nastręcza dużych problemów |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2019-11-06, 22:44
|
|
|
Sterownik jest pod wykładziną pod fotelem kierowcy. Przekładasz i nic nie programujesz. Musisz wykręcić fotel i maskownicę nawiewu na nogi pasażera z tyłu (przez ten otwór go wymieniasz bez prucia dywanu). Joystick nie ma nic do tego, to przycisk obok niego odpowiada za funkcję ułatwiającą 'chowanie' kierownicy. Z tego co pamiętam to działa to tylko przy otwartych drzwiach, załączonej pamięci na konsolce w drzwiach i wciśniętym/wyciśniętym przycisku w obudowie kolumny kierowniczej. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Gruba
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Gruba
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Paź 2016 Posty: 40 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2019-11-12, 14:12
|
|
|
Witam wszystkich. Czytam i czytam ale nie mogę uzyskać odpowiedzi na na to co dzieje się u mnie z kierownicą. Kierownica bez problemu wysuwa się i chowa. niestety przestała działać regulacja góra - dół. Dzojstik wysuwa kierownicę i chowa bez problemu natomiast gdy reguluję góra - dół słychać tylko pykanie jakby trafiał na przeszkodę lub regulacja się skończyła (opór). Dajcie znać jak ktoś to przerabiał. Acha i jeszcze jedno. Jakie klucze do rozebrania kolumny bo wyczytałem że jakieś mocne torksy ale nie było nic dokładnie. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-11-12, 18:49
|
|
|
przerabiałem to, u mnie pomogło wymiana silniczka z przekładnią, stary zacinał sie i przeciążeniówka wyłączała silniczek, a żeby to rozebrać to troche zabawy jest, mnie zajeło to cały dzień, ale śmiga teraz fajnie, co do kluczy to filozofi tam jakoś nie ma, nie wiem w czym problem masz |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2019-11-12, 21:59
|
|
|
Kolumna trzyma się na zwykłych 6-kątnych 13. Torx co najwyżej do koła kierownicy i tam trochę siły trzeba. Reszta do ogarnięcia zestawem z lidla. Roboty na góra 3 godziny chyba że wymieniasz całą kolumnę to potrzeba wykrętaków lub dospawania nakrętek do śrub zrywalnych stacyjki (oczywiście jeśli będzie jej brak w kolumnie do podmiany). |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
Gruba
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Gruba
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Paź 2016 Posty: 40 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2019-11-13, 07:55
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi. Wystarczy tylko zdjąć obudowę przekładni żeby się do tego silniczka dostać? To takie proste? |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-11-13, 11:41
|
|
|
Nie do końca, trochę tam jest dlubaniny i na aucie ciężko to zrobić, ale ty najpierw zobacz dlaczego Ci nie dziala |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Gruba
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Gruba
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Paź 2016 Posty: 40 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2019-11-13, 14:18
|
|
|
OK. Od tego zacznę.
[ Dodano: 2019-11-20, 13:25 ]
Jeszcze jedno. Muszę z ciągnąć kierownicę żeby rozebrać obudowę? |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-11-20, 15:04
|
|
|
No koniecznie, tam są dwie śrubki pod kierą |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Gumi191
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8L D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-11-20, 15:35
|
|
|
Gruba napisał/a: | OK. Od tego zacznę.
[ Dodano: 2019-11-20, 13:25 ]
Jeszcze jedno. Muszę z ciągnąć kierownicę żeby rozebrać obudowę? |
Pamiętaj aby zaznaczyć na kierownicy jej ustawienie(żebyś później nie musiał ustawiać kąta skrętu), odpiąć aku (bo odłączasz airbag). |
_________________
|
|
|
|
|
|