Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB/LPG ] Złe czasy wtrysków na PB  
Autor Wiadomość
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2010-11-30, 01:29   [D2 94 4.2PB/LPG ] Złe czasy wtrysków na PB

Witam kolegów. Pisze z pytaniem dlaczego są nie równe czasy wtrysków? Podłączyłem się pod sterownik LPG Stag300 i uruchomiłem program AcGasSynchro który jest przeznaczony do tego komputera o czym napewnio wiecie. Silnikiem lekko buja z moich odczytów które znajdują się z prawej strony przy oknie programu na 1, 2, 3 i 4 cylindrze jest stala 6,2 (ms) natomiast 5, 6, 7 i 8 cylinder ma stałą 5.2 (ms). Napięcia sondy 1 Sonda : 0,90V , 2 Sonda: 0,90 V. Odczytałem dane gdy silnik pracował na biegu jałowym. Na gazie również są nie równe czasy wtrysków co jest rzeczą normalną ponieważ na PB źle pracuje. Podłączyłem się później OBD II i obserwowałem prace sond i reagują dynamicznie na dodawanie pedału gazu. Czekam na wasze pomysły co może być przyczyną. Pozdrawiam serdecznie.




Poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS.
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-11-30, 12:34   

Jeśli masz program do instalacji Stag 300 to spróbuj skalibrować jeszcze raz wtryski może to ci pomoże. Jeżeli masz zainstalowane Valteki to lubią się one co jakiś czas rozkalibrować Jest tylko jeden problem. Trzeba potem chyba na nowo ustawić mapy benzyny i gazu.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-11-30, 13:42   

jesli masz nierowne czasy wtryskow na pb to ktoras sonda daje dupy, sprawdz w blokach jak sie waha praca obu sond i jak przebiega wykres, natomiast na lpg moze byc problem wywolany zla praca pb poniewaz komputer lpg pobiera mape z pb. Teoretycznie na lpg sondy nie sa potrzebne bo stag ma emulator a pozatym mape ma z pb. Z twojego posta nie bardzo rozumiem czy na pb jest ewidentny problem czy tylko na lpg. Mozesz tez w blokach sprawdzic spalanie na danych cylindrach na pb i bedziesz wiedzial gdzie nie przepala, jesli to bedzie jeden rzad np 1,2,3,4 to sonda wariuje a jesli pomieszane to problem moze byc w module np.
Jesli masz valteki zolte lpg to moze trzeba by bylo zajac sie wymiana tloczkow i ponowna kalibracja bo sa nie trwale.
Sprawdz prace poszczegolnych cylindrow na pb a pozniej na lpg i po sprawie.
Problem banalnie prosty do sprawdzenia i zdiagnozowania
Ostatnio zmieniony przez paulo79 2010-11-30, 13:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2010-11-30, 13:42   

Wtryski mam typu MATRIX, ale na benzynie też ma nie równe czasy wtrysków.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-11-30, 13:50   

zrob co napisalem wyzej a wtedy bedziemy wiedziec cos dokladnie
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-12-01, 17:48   

Stag niema żadnego emulatora zresztą do czego ?

Jeśli masz rozjazd między stronami na Pb to może to być wina sondy, katalizatora, sprężania, modułu,zapchanej odmy,ustawienia rozrządu

Pozatym jeśli miałeś rozgrzany silnik to powinieneś mieć czasy około 3.3ms(max około 20ms) a nie ~6ms.Ewidentnie jest UBOGO.Zresetuj kompa od Pb i wtedy sprawdz jakie są czasy na Pb.

Odczyt z sond w Stagu jest błędny, ponieważ nie są podłaczone do sterownika(fioletowy przewód).
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-12-01, 19:29   

jak nie wiesz do czego jest emulator to poczytaj
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2010-12-02, 21:55   

walczyłem z podobnym problemem w swojej a8 i rozwiązałem problem.http://www.a8team.pl/topics12/3116.htm
którąś cewkę masz uszkodzoną.ja kupiłem 2 i podmieniałem po kolei po 2 na raz.Czasy też miałem rozjechane między stronami i po podmianie cewek te czasy się wyrównały i są teraz identyczne.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-12-03, 10:43   

paulo79 napisał/a:
jak nie wiesz do czego jest emulator to poczytaj


To nie druga generacja Lpg, że trzeba kompa Pb oszukiwać. Pomyśl troche!!
Zadam Ci proste pytanie.

Dlaczego czasy wtrysku na Lpg są inne niż na Pb skoro jest ten twój emulator?

Odpowiedz.
Bo sondy dostają inne wartości składu mieszanki i komp zmienia czasy wtrysku dla wtryskiwaczy Pb pracując na Lpg co jest odczytywane przez staga.A mnożnik jest po to aby te czasy były identyczne.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-12-03, 12:30   

widze ze jestes najmadrzejszy, spieral sie nie bede, swoje wiem a kolega zrobi co bedzie uwazal za sluszne. Ja mam staga i wiem co mam i wiem jak to dziala. Proponuje ci otworzyc warsztat napewno bedziesz najlepszy w okolicy. Pozdrawiam hipcia

[ Dodano: 2010-12-03, 12:32 ]
proponuje jednak poczytac po co jest emulator w lpg i skad biora sie rozne czasy wtryskow lpg i pb
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-12-03, 21:21   

paulo79 napisał/a:
widze ze jestes najmadrzejszy, spieral sie nie bede, swoje wiem a kolega zrobi co bedzie uwazal za sluszne. Ja mam staga i wiem co mam i wiem jak to dziala. Proponuje ci otworzyc warsztat napewno bedziesz najlepszy w okolicy. Pozdrawiam hipcia

[ Dodano: 2010-12-03, 12:32 ]
proponuje jednak poczytac po co jest emulator w lpg i skad biora sie rozne czasy wtryskow lpg i pb


Ja wiem skąd biorą się czasy wtrysku. Skoro twierdzisz, że 4 generacja(stag 200, 300, 4, plus, premium) ma emulator sondy bo tak gdzieś napisano to oświeć Mnie w prosty sposób i wrzuć na forum a wtedy zdejme czapke z głowy przed tobą i niezałoze warsztatu. :cry:

Ja twierdze, że niema emulatora sondy lambda, może być emulator ciśnienia paliwa, wtryskiwaczy Pb ale nie sondy.
 
 
zagor 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: S6 Avant
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 7
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-05-17, 10:33   

Witam

Czy sprawa rozjadu czasów wtrysku ma swój koniec, tzn coś zostało zrobione i jest OK, pytam, ponieważ mam taki sam problem z moim S6 (ANK), postawiono na sondy regulacyjne, właśnie do mnie jadą, ale .... wiecie jak to jest wywalić 1k na wymianę i nic z tego.
Niepokojących objawów od strony silnika brak, auto pali na dotyk (zimne, ciepłe) jeździ jak należy, tylko pewno jeden z banków jest za bogaty, albo za ubogi i wiadomo jakie to w dłuższej perspektywie będzie miało skutki :(
_________________
Pozdrawiam
Zagór
 
 
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2011-05-21, 17:58   

u mnie okazało się ze przyczyna byla wyeksplatowana listwa wtryskowa LPG... albo różniła się troche od drugiej... i stad taka odchyłka... u mnie dziwne objawy występują czasami gdy kalibruje wtryski LPG, bo w momencie kalibrowania czasami przestaje pracowac jedna sonda na PB i LPG. ale po godzinie np. zaczyna pracowac i jest ok .
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2012-02-01, 21:31   

Witam mam podobny problem od jakiegoś czasu, u mnie róznica między 1,2,3,4 o 0,4 w stosynku do 5,6,7,8 czyli jak jest 3,4ms na jednych to na drugich 4,0ms , dodam że wtryski mam nowe Magic Jety, reduktor też Gold. Od czego zacząć szukanie...
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
Ostatnio zmieniony przez riki76 2012-02-02, 13:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-02-02, 08:02   

paulo79 napisał/a:
widze ze jestes najmadrzejszy, spieral sie nie bede, swoje wiem a kolega zrobi co bedzie uwazal za sluszne. Ja mam staga i wiem co mam i wiem jak to dziala. Proponuje ci otworzyc warsztat napewno bedziesz najlepszy w okolicy. Pozdrawiam hipcia

[ Dodano: 2010-12-03, 12:32 ]
proponuje jednak poczytac po co jest emulator w lpg i skad biora sie rozne czasy wtryskow lpg i pb


Paulo79

Hipcio ma rację co do instalacji IV generacji.
W tego typu sterownikach nie ma emulatorów sond lambda.
Są emulatory wtryskiwaczy Pb (co by po odłączeniu wtryskiwacza benzynowego ECU silnika nie załapał błędów).

Sondy nie muszą być podłączone do sterownika IV gen by LPG działało prawidłowo
ale sondy muszą być sprawne i prawidłowo czytane przez ECU silnika.

Sterownik LPG "przerabia" sygnał wtrysku Pb na swój sygnał otwarcia wtryskiwacza LPG.
Do tego służy mnożnik oraz korekcje (po ciśnieniu, temperaturze, obrotach).
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.