Autor |
Wiadomość |
wojtas
Użytkownik
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: wojciech
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35 Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: gorzów wlkp
|
Wysłany: 2010-02-15, 08:20
|
|
|
Witam mam pytanie chcę wymienić tarcze z przodu w moim A8 i chciałbym się dowiedzieć jakie klucze będę potrzebował żeby zdemontować stare tarcze i założyć nowe?z góry dziękuje i pozdrawiam |
_________________ wojtas |
|
|
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-15, 09:11
|
|
|
ja po wielu probach dobierania tarcz i klockow stracilem cierpliwosc i biore treaz juz tylko orginaly audi...dwie tracze wyminone piszcenie niemilosierne klockow przez caly czas bicie kierownicy juz nie mam sil :cry:
a byly tarcze ATE, zimmerman i klocki TEXAR byly tez klocki lucas i wszytko o d... rozbic
Myslem zeby jezce sprobowac tarcze FERODO ale slyszalem opinie ze sa robine w polsce i zrezygnowalem.
Tak wiec zaloze teraz orginaly AUDI tarcze i klocki lub ew EBC z klockami np zelonymi (ale nie wiem jak beda sie sprawowac :-/ ) |
|
|
|
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2010-02-15, 09:45
|
|
|
a zimmermany jakie miałeś nawiercane, czy zwykłe? u mnie klocki też piszczą jak się rozgrzeją i puki co mam to w d... Co polecicie na tył bo powoli widzęże będzie mnie to czekać ? |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-02-15, 12:23
|
|
|
wojtas napisał/a: | Witam mam pytanie chcę wymienić tarcze z przodu w moim A8 i chciałbym się dowiedzieć jakie klucze będę potrzebował żeby zdemontować stare tarcze i założyć nowe?z góry dziękuje i pozdrawiam |
PDF a propos tarcz i klocków http://ul.to/58sqee |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2010-02-16, 22:54
|
|
|
Ja do swojej audiczki na przód założyłem tarcze ATE i klocki TRW.Zrobiłem około 45 tysięcy kilometrów na tym zestawie i u mnie wygląda to tak:tarcze według mnie są super,nie mają bicia przy dużych prędkościach,nie występuje także efekt fadingu,klocki TRW natomiast lubią sobie popiszczeć,TRW tak często mają.Piszecie o "oryginałach audi",ale przecież audi nie produkuje ani tarcz,ani klocków.W oryginalnym pudełku z serwisu w środku będą tarcze ATE,które wg mnie są jednymi z najlepszych na rynku.Tarcze bez powodu się nie grzeją i nie krzywią i często szukamy przyczyny w tarczach,winne natomiast mogą być nieprawidłowo działające zaciski hamulcowe,które często nie odbijają i powodują iż tarcze się krzywią się i przegrzewają.Przy wymianie tarcz i klocków często zapominamy o sprawdzeniu stanu zacisków hamulcowych i potem zwalamy winę,że tarcze lub klocki są złe.Ale to moje subiektywne zdanie z którym nie wszyscy się pewnie zgodzą. |
Ostatnio zmieniony przez greg26 2010-11-06, 21:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ziege36
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 68 Skąd: Oława
|
Wysłany: 2010-02-20, 07:50
|
|
|
ja zmienialem jakies 3 miechy temu tarcze przod i kolocki i tarcze tyl i klocki
na tyl zalozylem bosch caly komplet a na przod klocki lukas a tarcze trw i powiem wam jak narazie nic nie piszczy
na przod wydalem 800 zł komplet a na tył ok jak mi sie dobrze pamieta to 300 zł |
_________________ audi forever
sprzedam KAWASAKI 636 z 2002 roku 11 tys |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-02-20, 09:22
|
|
|
ziege36 napisał/a: | (...) a na przod klocki lukas a tarcze trw i powiem wam jak narazie nic nie piszczy (...) |
Kolego małe sprostowanie... TRW i Lucas to jedno i to samo ;-)
Osobiście nie widzę nic złego w zakładaniu klocków i tarcz tej firmy ponieważ, z tego co pamiętam, niektóre modele A8 (także z motorami 4,2V8) wyjeżdżały z fabryki z całymi układami hamulcowymi LUCAS'a.
Sam także zakładałem klocki TRW i nie mam z nimi żadnych problemów. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2010-02-20, 15:09
|
|
|
Mała ciekawostka:klocki TRW można kupić również pod nazwą GIRLING i to są identyczne klocki jak TRW i często jakieś kilka procent tańsze od TRW. |
|
|
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2010-02-20, 19:23
|
|
|
FOSS napisał/a: |
Osobiście nie widzę nic złego w zakładaniu klocków i tarcz tej firmy ponieważ, z tego co pamiętam, niektóre modele A8 (także z motorami 4,2V8) wyjeżdżały z fabryki z całymi układami hamulcowymi LUCAS'a.
Sam także zakładałem klocki TRW i nie mam z nimi żadnych problemów. |
Foss, tylko, ze to było 10 lat temu. To juz nie to samo TRW i Lucas.
Sam miałem podobny tok mysleniowy, gdy wmieniałem heble u siebie.
Komplet TRW - biją po rozgrzaniu, piszcza jak wilgotno lub za ciepło. Przy cofaniu prawie zawsze.
Szczerze nie polecam...
Zrobiłem na tym 14 000 km. Problem zaczał sie po 2-3 tysiach po wymianie.
I jest co raz to gorzej... Pierwsze hamowania ok, po 2 kolejnych zaczyna sie trzesiawka, ze ja pierdziele. I zmusza mnie to do jazdy bez zbyt częstego hamowania
=>Ekologia :peace:
Na szczescie mam juz zakupione Zimmermanny Sport i czekam na koniec zimy.
Mam nadzieje, ze te spisza sie dobrze. Jesli nie wracam na ORI.
Pozdro |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-02-20, 19:45
|
|
|
Ja u siebie założyłem textary. Kosztowały ponad 300 zeta i jak są zimne piszczą jak ciepłe tylko przy delikatnym hamowaniu troszkę słychać . Więc nie polecam. Zastanawiam się teraz bo facet w hurtowni proponował mi bocha. Były kilka dyszek tańsze koło 300 zł. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
Kuba 3,7 V8
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 33 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 2010-02-24, 19:41
|
|
|
Witam, mam pytanie co do tarcz.. a mianowicie co sie moze dziać z hamulcami bo strasznie szumią podczas hamowania i wyrażnie słychać że dzieję się to z przodu z lewym kołem. nie czuje żeby szarpał czy coś takiego, klocków jest dużo jeszcze a słychać takie szumienie jakby metal tarł o metal prawie, dodam że jest lekki rant już na tarczach czy wina może byc tego ?? no i oczywiście proziłbym o podpowiedź jaki rozmiar mam tarcz,,, rok 95 silnik 3,7 bez quattro dzięki za podpowiedzi !! |
_________________ <Kuba> |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-02-24, 20:47
|
|
|
Sprawdź na poczatek czy klocki rowno sie scieraja, czy sa dobrze zamocowane, czy przypadkiem haczyk nie zleciał, ew coś z zaciskiem, moze byc równie dobrze kamień itp, który dostał sie miedzy tarcze.
Co do tarcz:
os tylna śr.: 269 mm, Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 19,9 mm, Min. grubożć: 18 mm, Il. otworów: 5
Os przednia
śr.: 314 mm, Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 30 mm, Min. grubożć: 28 mm, Il. otworów: 10
PS - Jeśli zamierzasz zmieniac tarcze odezwij sie na PW. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Kuba 3,7 V8
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 33 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 2010-02-25, 19:01
|
|
|
dzięki wielkie "dice111", w sobote jak bede mial wiecej czasu po pracy podniose auto i zobacze czy czasem cos nie siedzi miedzy klockiem a tarczą. a może być tak ze rant (niewielki) po wewnetrznej stronie tarczy sie sciera i tak zaczelo szumiec ?? Jezeli niezbedna bedzie wymiana to dam znać !! Dzięki !!!! |
_________________ <Kuba> |
|
|
|
|
GANCAR25
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 42 Skąd: Władysławowo
|
Wysłany: 2010-02-25, 21:26
|
|
|
Witam milosnikow a8,sprzedawca polecil mi tarcze na przod trw sport nawiercane i mowil ze ludzie sobie chwala te tarcze,260zl za sztuke,slyszeliscie moze o tych tarczach trw sport? :-| a w innym sklepie natomiast polecili mi ate za 264zl za sztuke i teraz musze wybrac :-? pozdrawiam |
_________________ Jazda a8 to sama przyjemnosc :-)) |
|
|
|
|
|
|
|
toom_ek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 107 Skąd: warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2010-02-26, 18:11
|
|
|
witam , 6 miesięcy temu kupiłem tarcze na przód jurid 350- szt. przejechałem na nich 8tyś. i już biją więc też do d..y :cry: |
_________________ toom_ek |
|
|
|
|
|