Witam grupowiczów. Znany i przez wszystkich lubiany temat wypadania zapłonów po raz kolejny.... Ale mimo przewertowaniu kilku tematów nie mogę rozwiązać swojego problemu. A mianowicie wyrzuca mi zapłon na 8 cylindrze. Co zrobiłem / sprawdziłem: zamieniłem cewki i świece miejscami ( dalej bije tylko 8 cylinder) zamieniłem wtryskiwacze benzyny miejscami ( dalej bije tylko 8 cylinder ) zamieniłem miejscami moduły zapłonowe ( dalej 8 cylinder) Dokładnie sytuacja wygląda tak że jak zapale samochód zimny to zawsze zapala ładnie i chodzi na wszystkie po jakichś 2 minutach wypada 8. Jadę chwilę żeby go zagrzać i przełączam na gaz, na gazie też nie chce zacząć chodzić na 8 ale jeśli go zgaszę i odpalę ponownie i przerzucam na gaz bez jazdy to chodzi ładnie na 8. Pomyślałem wtedy że może to coś z gazem więc i do niego się podpiąłem i zauważyłem ciekawą rzecz. Gdy samochód chodząc na benzynie przestaje chodzić na 8 cylinder to czas wtrysku benzyny wynosi 000. Tak samo dziwne jest przełączenie z kompem. Samochód chodzi na benzynie na 7 cylindrów przełączam go na gaz i dalej na 7 ( myślałem na początku że go zalewa) ale podczas chodzenia na 7 cylindrów na gazie idę i kasuję błedy silnika Wagiem i od razu wskakuje ładnie na 8 po dłuższej jeździe dochodzi jeszcze kilka innych błędów ( Błędy akurat z Delphi bo laptop z Wagiem nie chodzi na bateri a nie chciało mi się latać z przedłużaczami )a błędy to 16692. 01088. 00561. 17915. Dzisiaj jeszcze zmierzę ciśnienie paliwa na listwie i to chyba ostatnia rzecz jaka przychodzi mi do głowy. Gaz był odcinany więc lejący wtryskiwacz gazowy też wykluczony. Jeśli ciśnienie będzie dobre to już brak pomysłów. Zastanawiają mnie wskazania przepływki w granicach 5.7 do 6.2 to nie za dużo ? W samochodzie zrobiony rozrząd na blokadach i uszczelniona odma ( jedynie ewap zaślepiony bo się zacina a na razie to ostatnia rzecz o jakiej myślę ale lista podłączona więc błędy raczej nie z niego) proszę o rady co jeszcze sprawdzić bo już mi głowa wysycha.
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-03-02, 22:54
Na zimnym silnik jest zawsze podlany paliwem. Więcej paliwa w objętości łatwiej się zapala. Sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach? Świece sprawdzałeś? To są dwie podstawowe rzeczy które bym sprawdził. Jeśli nie masz ciśnienia sprężania, to będzie wypadał zapłon. Jak wypada zapłon to komp po jakimś czasie odetnie ci dany cylinder i wtedy zaobserwujesz czas otwarcia 0. Błędami o wypadającym zapłonie nie wali? Najlepiej byłoby puścić logowanie kilku kanałów i jechać autem ale nie masz takiej możliwości z powodu kiepskiej baterii w kompie. Mógłbyś sprawdzić chociażby wypadanie zapłonów. Miałem podobny problem kiedyś w Polo 9N mojej mamy. Finalnie instalacja elektryczna była do poprawki. Sporo się naszukałem powodu takiego zachowania.
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum