Autor |
Wiadomość |
milyes
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Lip 2012 Posty: 22 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2012-07-25, 17:23 [D2 97 4.2PB/LPG
] Brak mocy !!! :(
|
|
|
tak jak w temacie ....wczoraj przejechałem się d2 kumpla z tym samym silnikiem tylko bez podtlenku gazotu.I jestem załamany...w porównaniu do jego a8 moja kompletnie nei jedzie i na gazie i na benzynie...od czego zacząć diagnostyke?? :-( |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 60 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-07-25, 17:32 Re: [D2 4.2 LPG] BRAK MOCY !!!!:(
|
|
|
milyes napisał/a: | od czego zacząć diagnostyke?? :-( |
Od podłączenia komputera. |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-07-25, 18:17
|
|
|
I sprawdzenia rozrządu czy jest dobrze ustawiony . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-07-25, 18:33
|
|
|
Sprawdzić także klapy w dolocie... czy się wogóle poruszają... tzn. czy gruszki podciśnienia pracują. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2012-07-25, 18:59
|
|
|
Ja bym zaczął od:
1.Vag
2. Sprawdzenie kompresji silnika- jeśli któryś cylinder niedomaga to i mocy nie będzie.Jeśli ciśnienie na którymś cylindrze będzie odbiegać można zrobić próbę olejową.
3.Przegląd i wymiana eksploatacyjnych rzeczy:świece,sprawdzenie cewek,filtry
4.Sprawdzenie przewodów podciśnieniowych
5.Pomiar mocy na hamowni
6.Jeśli to nie pomoże to albo zaakceptowanie tego silnika ,remont lub zakup innego. |
|
|
|
|
milyes
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Lip 2012 Posty: 22 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2012-07-25, 19:10
|
|
|
No dzięki za pomoc zrobie wszystko zgodnie z instrukcją.Świece już mam .a macie kogoś kto przekłąda silniki 2 d2?
i jeszcze jedna sprawa. Rano zawsze jak odpali to po 2 sekundach gaśnie .Drugie odpalenie czasem jest ok a czasem dopiero za trzecim sie utrzyma.No musi byc odpalony przez 5 minut zeby mozna było normalnie ruszyć.To tak jakby nei dostawał paliwa... |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-07-25, 19:30
|
|
|
Czyli pompa paliwa źle włożona albo zobacz jak zgasisz na benzynie i zakręcisz gaz wieczorem czy rano będzie różnica . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
milyes
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Lip 2012 Posty: 22 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2012-07-26, 06:07
|
|
|
dziś zauważyłem że kręci do 5 tys i przy trzymaniu gazu w danej pozycji przyspiesza delikatnie szarpiac do przodu tak jak by chciał a nie mógł... |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-07-26, 16:16
|
|
|
Przepływkę też sprawdź. |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-07-26, 18:08
|
|
|
FOSS napisał/a: | Sprawdzić także klapy w dolocie... czy się wogóle poruszają... tzn. czy gruszki podciśnienia pracują. |
A jak można te gruszki sprawdzić? ;-) Pytam z czystej ciekawości. |
_________________
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-07-26, 18:37
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | FOSS napisał/a: | Sprawdzić także klapy w dolocie... czy się wogóle poruszają... tzn. czy gruszki podciśnienia pracują. |
A jak można te gruszki sprawdzić? ;-) Pytam z czystej ciekawości. |
W po-lifcie temat jest dosyć prosty bo gruszki na silniku wyłączonym są rozprężone a po uruchomieniu silnika powinny się zassać zmieniając tym samym położenie klap w dolocie - w ten sposób sprawdzamy nie tylko sprawność klap w dolocie jak i gruszek ale także szczelność układu podciśnienia.
W przed-lifcie temat jest o tyle trudniejszy że po uruchomieniu silnika gruszki wciąż pozostają rozprężone a zasysają się dopiero po wkręceniu silnika powyżej 4000rpm - więc jest trudniej bo do całej operacji potrzeba dwóch osób... "gazowacza" i obserwatora :lol:
Poza tym zawsze warto spróbować na sucho ruszyć ręką za dźwignie wałków i sprawdzić czy przypadkiem czy nie stoją w miejscu... nie jest łatwo bo sprężyny są mocne ale da radę... o ile nie stanęły na zawsze ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-07-26, 19:59
|
|
|
W vagu można sprawdzić gruszke w blokach pomiarowych 22 blok czwartą pozycja imć v on lub off |
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-07-26, 20:20
|
|
|
FOSS napisał/a: | W przed-lifcie temat jest o tyle trudniejszy że po uruchomieniu silnika gruszki wciąż pozostają rozprężone a zasysają się dopiero po wkręceniu silnika powyżej 4000rpm - więc jest trudniej bo do całej operacji potrzeba dwóch osób... "gazowacza" i obserwatora :lol: |
W tam, nie jest tak tragicznie. Stajesz przed autem i ciągniesz druta, tzn. linkę gazu na kółku (po wcześniejszym odkręceniu osłony). Spokojnie jedna osoba sobie poradzi. |
|
|
|
|
|
|
|
Masa
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 237 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2012-07-26, 20:43
|
|
|
FOSS napisał/a: | krzychu22.p1i napisał/a: | FOSS napisał/a: | Sprawdzić także klapy w dolocie... czy się wogóle poruszają... tzn. czy gruszki podciśnienia pracują. |
A jak można te gruszki sprawdzić? ;-) Pytam z czystej ciekawości. |
W po-lifcie temat jest dosyć prosty bo gruszki na silniku wyłączonym są rozprężone a po uruchomieniu silnika powinny się zassać zmieniając tym samym położenie klap w dolocie - w ten sposób sprawdzamy nie tylko sprawność klap w dolocie jak i gruszek ale także szczelność układu podciśnienia.
W przed-lifcie temat jest o tyle trudniejszy że po uruchomieniu silnika gruszki wciąż pozostają rozprężone a zasysają się dopiero po wkręceniu silnika powyżej 4000rpm - więc jest trudniej bo do całej operacji potrzeba dwóch osób... "gazowacza" i obserwatora :lol:
Poza tym zawsze warto spróbować na sucho ruszyć ręką za dźwignie wałków i sprawdzić czy przypadkiem czy nie stoją w miejscu... nie jest łatwo bo sprężyny są mocne ale da radę... o ile nie stanęły na zawsze ;-) |
Ze tak z głupa spytam jak wyglądają te niby gruchy??? moze jakieś foto?? |
_________________
|
|
|
|
|
|