Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 All] Wlew gazu.  
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-07, 10:56   

Chłopaki a jak macie temat z pompa paliwową rozwiązany?? Domyslam się że podczas jazdy na gazie zasuwa cały czas? Pomijam fakt że niektóre instalki przełączaja na paliwo przy nawet byle depnięciu bo tak u mnie nie bedzie na pewno i zastanawiam sie czy by sobie nie zastosować wyłacznika pompy gdy mam zamiar dłużej jechać na gazie. W niejednym aucie takie zastosowanie widziałem i zawsze to jakaś oszczednośc tejże popmki.
 
 
yasio 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 153
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-12-07, 11:05   

"zgubić" to można wszystko :D nawet głowę
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2012-12-07, 11:07   

Apophis napisał/a:
Chłopaki a jak macie temat z pompa paliwową rozwiązany?? Domyslam się że podczas jazdy na gazie zasuwa cały czas? Pomijam fakt że niektóre instalki przełączaja na paliwo przy nawet byle depnięciu bo tak u mnie nie bedzie na pewno i zastanawiam sie czy by sobie nie zastosować wyłacznika pompy gdy mam zamiar dłużej jechać na gazie. W niejednym aucie takie zastosowanie widziałem i zawsze to jakaś oszczednośc tejże popmki.


Maciej ja u siebie mam zastosowany przekaźnik z małym opóźnieniem, który po przełączeniu na gaz po jakiś 20sekundach wyłącza mi napięcie na pompce. Samym przekaźnikiem wpiąłem się w bezpicznik od pompki. Ja to robiłem wykorzystując zwykły przekaźnik (chyba nawet jakiś od A8) ale wiem że na aukcjach są tanio gotowe moduły. :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-07, 11:15   

Simone331, No o cos takiego mi chodzi bo sa rózne rozwiązania. Najlepszym właśnie było by cos automatycznego co bedzie odłączało pompę po przejściu na gaz ale po wyłaczeniu zapłonu sie samo załączy by nie zapomnieć się gdy silnik wystygnie :)
 
 
pudloc86 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 112
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2012-12-07, 11:20   

Dołacze sie do tematu ja mam butle w kole zapasowym 94l wchodzi do niej 85l Gazu troche butla jest wyższa ale to nie duzo.Wlew gazu pod klapka wlewu paliwa z przejsciówka.Zostaje duzy bagaznik do wykorzystania


_________________
pudloc86
Audi A8 4.2 V8
Ostatnio zmieniony przez pudloc86 2012-12-20, 21:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Druss 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 290
Skąd: Grodzisk Maz
Wysłany: 2012-12-07, 11:27   

yasio nie chodzi o to że nie można, można pisz co uważasz, każdy ma tak jak chciał. Przy montarzu gazu było pytanie czy robimy z taką przejściówka którą muszę wozić ze sobą czy odrazu wstawiamy wiekszą bez żadnych przykręcanych koncówek.
To była moja decyzja i tak chciałem, tyle.

Ciekawy pomysł z tym wyłączeniem pompy, ale mam pytanie a co np jak skończy się wam gaz ?? pompa sama się włączy czy motór sztop ?
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-07, 11:32   

Druss napisał/a:
Ciekawy pomysł z tym wyłączeniem pompy, ale mam pytanie a co np jak skończy się wam gaz ?? pompa sama się włączy czy motór sztop ?

No mozna by zrobić automatykę co bedzie "wspólpracowała" np z instalką ale mozna też po prostu pompe włączać gdy mamy mało gazu ;) Jesli mamy trasę np 300km i pełen zbiornik gazu to po czorta ma ta pompa pracowac. A latem gdy silniki rzadko schodzą poniżej 40st to tez latamy ciągle na lpg z wyjątkiem rannych rozruchów.
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-12-07, 11:39   

Panowie a czy nie jest czasem tak, że jak nie ma odbioru na listwie Pb to pompa i tak się nie załączy? W układzie jest przecież zawór ciśnieniowy pod osłoną na silniku.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
yasio 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 153
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-12-07, 11:54   

pompa paliwa w zbiorniku chłodzona jest paliwem jeśli nie chodzi na sucho nic nie będzie się z nią działo tak ze wydaje mi się zbędne kombinowanie chyba ze ktoś ma za dużo wolnego czasu
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-07, 12:43   

yasio napisał/a:
pompa paliwa w zbiorniku chłodzona jest paliwem jeśli nie chodzi na sucho nic nie będzie się z nią działo tak ze wydaje mi się zbędne kombinowanie chyba ze ktoś ma za dużo wolnego czasu
Chłodzona czy nie jak jest wyłaczana to analogicznie dłużej bedzie zyła(tak jakby auto stało a nie jechało)
daro72 napisał/a:
Panowie a czy nie jest czasem tak, że jak nie ma odbioru na listwie Pb to pompa i tak się nie załączy? W układzie jest przecież zawór ciśnieniowy pod osłoną na silniku.
Tego nie wiem ale gazownik powinien wiedzieć bo ja swojemu zlecę zadanie takiej opcji żeby mi ta pompka nie pracowała na darmo.
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2012-12-07, 15:01   

Według mnie najlepszym i najtańszym rozwiązaniem jest zastosowanie przekaźnika, który wyłącza obwód. Nie pamiętam jak mam u siebie ale przekaźnik ma 5 pinów. Plus od wielozaworu na butli, 2x masa i rozcięcie zasilania pompy paliwa (dwa przewody). Wiem, że gotowe takie moduły są na allegro po 20-30zł. Jak ktośby chciał sam w tym podziałać mogę stworzyć jakiś schemat. :)

Jak odpalam samochód to standardowo na Pb, po przełączeniu na gaz pompka po około 20sekundach traci napiecie i przestaje pracować. Efektem jest to, że napewno dłużej wytrzyma. Jak dziwnym trafem skończy się gaz to pompka odrazu zaczyna pracować. Nawet podczas ostrego depnięcia gdy kończy się gaz i się przełączy na Pb nie ma żadnego niepokojącego odczucia szarpnięcia czy czegoś tam. Jak dla mnie działa prawidłowo. :peace:
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-07, 16:33   

Simone331, No kolego o to własnie chodzi-pracuje kiedy jest potrzebna a nie na okrete by tylko pompowac bez celu ;) W razie jak bedzie mi potrzebna wieksza pomoc w tym temacie to sie odezwę ;)
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2012-12-07, 16:39   

Apophis napisał/a:
Simone331, No kolego o to własnie chodzi-pracuje kiedy jest potrzebna a nie na okrete by tylko pompowac bez celu ;) W razie jak bedzie mi potrzebna wieksza pomoc w tym temacie to sie odezwę ;)


Nie ma problemku. Jak coś to dzwoń. Numer do mnie masz. :)
 
 
Druss 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 290
Skąd: Grodzisk Maz
Wysłany: 2012-12-07, 17:32   

Simone331 napisał/a:
Jak dziwnym trafem skończy się gaz to pompka odrazu zaczyna pracować. Nawet podczas ostrego depnięcia gdy kończy się gaz i się przełączy na Pb nie ma żadnego niepokojącego odczucia szarpnięcia czy czegoś tam. Jak dla mnie działa prawidłowo.

I o taką wiadomość mi chodziło.

Też bym chciał takie coś u siebie, jak byś znalazl taki przekaźniczek na allegro i podrzuciłbyś mi link i na wiosne komuś dam żeby mi to zrobił, bo ja to dupa jestem z takimi rzeczami :-/
_________________

 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2012-12-07, 18:07   

A więc tak przekaźnik musi być zwierno-rozwierny czyli taki który ma pięć pinów, a dwa z nich są opisane jako 87 i 87a. Coś takiego:

http://allegro.pl/przekaz...2796652360.html


Piny na przekaźniku:
30 - po przecięciu zasilania pompki podłączyć w kierunku zasilania
85 - cewka wielozaworu +
86 - masa
87 - ----
87a- po przecięciu zasilania pompki podłączyć w kierunku pompki

Ja u siebie mam przekaźnik czasowy z opóźnieniem około 20sekund ale jak będę się kiedyś dobierał do tej instalacji to napewno go zmienię na zwykły najzwyklejszy. Jak mi się uda coś nagryzdać w Paincie to wrzucę schemat.

Pamiętać tyko, żeby nie zamienić pinów 30 i 87a
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.