Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Zamiennik skrzyni DJU  
Autor Wiadomość
Czajuszka 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8D2
Wiek: 26
Dołączył: 30 Paź 2020
Posty: 41
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-08-08, 11:43   [D2 ALL ] Zamiennik skrzyni DJU

Witam, A8 D2 2.8 manual Quattro, kod skrzyni DJU, tylnego dyfra CGV. Poszukuję drugiej skrzyni biegów i niestety jest dosyć spory problem ze znalezieniem o tym samym kodzie z tego samego modelu auta, czy jest możliwość wsadzenia skrzyni o innym kodzie z innego modelu bez jakichkolwiek przeróbek ? Zastanawiałem się też nad ewentualnym zamontowaniem skrzyni automatycznej, ktoś z Was robił może taki swap z manualnej skrzyni na automat ? Czy może lepiej według Was oddać całą skrzynię do regeneracji ?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2021-08-08, 11:56   

A co się popsuło konkretnie ? Zadzwoń albo napisz do +420 773 111 041 zapytać czy ma. Gość jest tutaj niedaleko mnie z Třinca. Na pewno ma DGV i jakieś skrzynie z diesli 2.5
_________________
Black Cars Matters
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-08-08, 13:52   

Z manuali to DDN z A8.
Z A6 C5 DWP ma identyczne przełożenia, ale w A6 było sprzęgło 228mm i musiałbyś poszukać, czy sprzęgło 240mm z A8 się zmieści. Z A4 B5 jest DWN i DJS o identycznych przełożeniach, ale obie też pod sprzęgło 228mm i flansze półosi byś musiał swoje przełożyć, bo przy nich były pod mniejsze przeguby.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Czajuszka 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8D2
Wiek: 26
Dołączył: 30 Paź 2020
Posty: 41
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-08-08, 14:17   

Występują duże uderzenia przy zmianie biegów, wibracje przy jeździe, kilku mechaników stwierdziło duże luzy międzyzębne w skrzyni ale myślę, ,że przed zakupem zrzucę skrzynie i zobaczę jak to wygląda, być może problem leży w czymś innym
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2021-08-08, 16:07   

Ale uderzenia typowo ze skrzyni czy może jednak z mostu ?
_________________
Black Cars Matters
 
 
Czajuszka 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8D2
Wiek: 26
Dołączył: 30 Paź 2020
Posty: 41
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-08-08, 17:34   

Obracając wałem słychać uderzenie w tylnym dyferencjale, pytałem ludzi z większym doświadczeniem co może być problemem. Obstawiają luz na flanszy wału po stronie skrzyni biegów, według mnie ten luz jest całkowicie normalny i nie tam jest problem. Postaram się poszukać filmiku, który nagrałem. Dyferencjał był również zmieniany na drugi o tym samym oznaczeniu ale brak jakichkolwiek zmian, lecz nie mam pewności czy dyferencjał, który był włożony był w jakimś stopniu lepszy.

[ Dodano: 2021-08-08, 19:00 ]
gtfan napisał/a:
Z manuali to DDN z A8.
Z A6 C5 DWP ma identyczne przełożenia, ale w A6 było sprzęgło 228mm i musiałbyś poszukać, czy sprzęgło 240mm z A8 się zmieści. Z A4 B5 jest DWN i DJS o identycznych przełożeniach, ale obie też pod sprzęgło 228mm i flansze półosi byś musiał swoje przełożyć, bo przy nich były pod mniejsze przeguby.

Wiesz może jak wygląda sprawa z łapami w tych skrzyniach? Trzeba przerabiać wózek ?

[ Dodano: 2021-08-08, 19:05 ]
Udało się odnaleźć film.
https://www.youtube.com/watch?v=SQ6g02dXH-4
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-08-08, 18:20   

Sprawa filmu z flanszy skrzyni. Taki luz jest normalny.
Olej w centralnym dyferencjale jest?
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Czajuszka 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8D2
Wiek: 26
Dołączył: 30 Paź 2020
Posty: 41
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-08-08, 21:39   

Nawet nie sprawdzałem, jedynie olej był wymieniany w skrzyni oraz tylnym dyferencjale. Przed chwilką rozebrałem na części mój dawny dyferencjał, według mnie nie jest on uszkodzony, brak luzów, pościnanych zębów, jedynie do czego można się przyczepić to do łożysk, już matowe wałki oraz bieżnia. Postaram się zaraz dodać kilka zdjęć oraz film, być może się mylę co do tego dyfra.

[ Dodano: 2021-08-08, 23:26 ]
Tu zdjęcia oraz filmy z dyferencjału który był na aucie :
https://ibb.co/D505CSx
https://ibb.co/ZVF4NQT
https://ibb.co/T0CC4S5
https://ibb.co/9ws80Rg
https://ibb.co/fM9z2D7
https://ibb.co/bmnsxhD
https://ibb.co/bX4N2g8
https://ibb.co/Rc6KrP8
https://ibb.co/HFqsPcT

https://www.youtube.com/watch?v=3YmOB4-jeyM0

https://www.youtube.com/watch?v=Zy6_D6R-5Jk

https://www.youtube.com/watch?v=xsSGuq8tR2A
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-08-09, 06:10   

Brak oleju w centralnym dyfrze (ogólnie w każdym dyfrze) jest częstą przyczyną stuków.
Sprawdzić przez dolewkę.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-08-09, 08:05   

Czajuszka napisał/a:

[ Dodano: 2021-08-08, 19:00 ]
gtfan napisał/a:
Z manuali to DDN z A8.
Z A6 C5 DWP ma identyczne przełożenia, ale w A6 było sprzęgło 228mm i musiałbyś poszukać, czy sprzęgło 240mm z A8 się zmieści. Z A4 B5 jest DWN i DJS o identycznych przełożeniach, ale obie też pod sprzęgło 228mm i flansze półosi byś musiał swoje przełożyć, bo przy nich były pod mniejsze przeguby.

Wiesz może jak wygląda sprawa z łapami w tych skrzyniach? Trzeba przerabiać wózek ?

[ Dodano: 2021-08-08, 19:05 ]


Nie miałem tych skrzyń w rękach, żeby porównać, ale znając Audi, to ten sam typ skrzyni (01A) z tej samej generacji (ta sama pierwsza litera kodu skrzyni) powinien mieć gwinty pod łapy w tych samych miejscach.
U siebie mam skrzynię DQT z A6 C5 na ori łapach skrzyni DQS z A8 D2 2.5TDI manual (te same co w S8 manual), wózku i poduszkach z A8 automat.

Nie ma luzu wzdłużnego na wałku atakującym? Po zdjęciach wygląda jakby zęby koła atakującego nie pracowały częścią swojej powierzchni od strony łożyska.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Czajuszka 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8D2
Wiek: 26
Dołączył: 30 Paź 2020
Posty: 41
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-08-09, 09:18   

marekp750 napisał/a:
Brak oleju w centralnym dyfrze (ogólnie w każdym dyfrze) jest częstą przyczyną stuków.
Sprawdzić przez dolewkę.

Olej w skrzyni jest, znalazłem tylko jeden korek wlewu. Czytałem na forum od A4, że jeden wlew jest dla całej skrzyni. Czy te uderzenia to może być też również wina dwumasy?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-08-09, 09:28   

Nie doczytałem, że to manual... a nie automat.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Czajuszka 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8D2
Wiek: 26
Dołączył: 30 Paź 2020
Posty: 41
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-08-09, 10:50   

gtfan napisał/a:
Czajuszka napisał/a:

[ Dodano: 2021-08-08, 19:00 ]
gtfan napisał/a:
Z manuali to DDN z A8.
Z A6 C5 DWP ma identyczne przełożenia, ale w A6 było sprzęgło 228mm i musiałbyś poszukać, czy sprzęgło 240mm z A8 się zmieści. Z A4 B5 jest DWN i DJS o identycznych przełożeniach, ale obie też pod sprzęgło 228mm i flansze półosi byś musiał swoje przełożyć, bo przy nich były pod mniejsze przeguby.

Wiesz może jak wygląda sprawa z łapami w tych skrzyniach? Trzeba przerabiać wózek ?

[ Dodano: 2021-08-08, 19:05 ]


Nie miałem tych skrzyń w rękach, żeby porównać, ale znając Audi, to ten sam typ skrzyni (01A) z tej samej generacji (ta sama pierwsza litera kodu skrzyni) powinien mieć gwinty pod łapy w tych samych miejscach.

Brak jakichkolwiek luzów wzdłużnych.
U siebie mam skrzynię DQT z A6 C5 na ori łapach skrzyni DQS z A8 D2 2.5TDI manual (te same co w S8 manual), wózku i poduszkach z A8 automat.

Nie ma luzu wzdłużnego na wałku atakującym? Po zdjęciach wygląda jakby zęby koła atakującego nie pracowały częścią swojej powierzchni od strony łożyska.
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-08-09, 11:08   

Dyfer z takim luzem to nówka sztuka, szukaj luzu na poduszkach skrzyni, dyfra, mocowaniu kołyski do budy, zawieszeniu, sprawdź dokładnie wszystkie przeguby, bo może to one maja luz albo się zacinają, stad wibracje i stuki. Najlepiej postaw auto na kanale i mocno poszarp przód-tyl, a druga osoba pod autem niech próbuje zlokalizować miejsce stukania.
 
 
Czajuszka 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8D2
Wiek: 26
Dołączył: 30 Paź 2020
Posty: 41
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-08-09, 14:38   

Poszukam gdzieś w okolicy najazdu na cały samochód i będę szukać, kanał niestety u mnie nie jest na ten moment w całości dostępny i mieści się zaledwie 1/3 samochodu. Lecz z tego co słychać na zewnątrz to uderzenia dochodzą z tyłu samochodu, gumy dyfra nowe wstawione-poprzednie były wyrwane lecz to nie pomogło.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.