Autor |
Wiadomość |
Czajuszka
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8D2
Wiek: 26 Dołączył: 30 Paź 2020 Posty: 41 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-08-08, 11:43 [D2 ALL
] Zamiennik skrzyni DJU
|
|
|
Witam, A8 D2 2.8 manual Quattro, kod skrzyni DJU, tylnego dyfra CGV. Poszukuję drugiej skrzyni biegów i niestety jest dosyć spory problem ze znalezieniem o tym samym kodzie z tego samego modelu auta, czy jest możliwość wsadzenia skrzyni o innym kodzie z innego modelu bez jakichkolwiek przeróbek ? Zastanawiałem się też nad ewentualnym zamontowaniem skrzyni automatycznej, ktoś z Was robił może taki swap z manualnej skrzyni na automat ? Czy może lepiej według Was oddać całą skrzynię do regeneracji ? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2021-08-08, 11:56
|
|
|
A co się popsuło konkretnie ? Zadzwoń albo napisz do +420 773 111 041 zapytać czy ma. Gość jest tutaj niedaleko mnie z Třinca. Na pewno ma DGV i jakieś skrzynie z diesli 2.5 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-08-08, 13:52
|
|
|
Z manuali to DDN z A8.
Z A6 C5 DWP ma identyczne przełożenia, ale w A6 było sprzęgło 228mm i musiałbyś poszukać, czy sprzęgło 240mm z A8 się zmieści. Z A4 B5 jest DWN i DJS o identycznych przełożeniach, ale obie też pod sprzęgło 228mm i flansze półosi byś musiał swoje przełożyć, bo przy nich były pod mniejsze przeguby. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Czajuszka
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8D2
Wiek: 26 Dołączył: 30 Paź 2020 Posty: 41 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-08-08, 14:17
|
|
|
Występują duże uderzenia przy zmianie biegów, wibracje przy jeździe, kilku mechaników stwierdziło duże luzy międzyzębne w skrzyni ale myślę, ,że przed zakupem zrzucę skrzynie i zobaczę jak to wygląda, być może problem leży w czymś innym |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2021-08-08, 16:07
|
|
|
Ale uderzenia typowo ze skrzyni czy może jednak z mostu ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Czajuszka
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8D2
Wiek: 26 Dołączył: 30 Paź 2020 Posty: 41 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-08-08, 17:34
|
|
|
Obracając wałem słychać uderzenie w tylnym dyferencjale, pytałem ludzi z większym doświadczeniem co może być problemem. Obstawiają luz na flanszy wału po stronie skrzyni biegów, według mnie ten luz jest całkowicie normalny i nie tam jest problem. Postaram się poszukać filmiku, który nagrałem. Dyferencjał był również zmieniany na drugi o tym samym oznaczeniu ale brak jakichkolwiek zmian, lecz nie mam pewności czy dyferencjał, który był włożony był w jakimś stopniu lepszy.
[ Dodano: 2021-08-08, 19:00 ]
gtfan napisał/a: | Z manuali to DDN z A8.
Z A6 C5 DWP ma identyczne przełożenia, ale w A6 było sprzęgło 228mm i musiałbyś poszukać, czy sprzęgło 240mm z A8 się zmieści. Z A4 B5 jest DWN i DJS o identycznych przełożeniach, ale obie też pod sprzęgło 228mm i flansze półosi byś musiał swoje przełożyć, bo przy nich były pod mniejsze przeguby. |
Wiesz może jak wygląda sprawa z łapami w tych skrzyniach? Trzeba przerabiać wózek ?
[ Dodano: 2021-08-08, 19:05 ]
Udało się odnaleźć film.
https://www.youtube.com/watch?v=SQ6g02dXH-4 |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Czajuszka
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8D2
Wiek: 26 Dołączył: 30 Paź 2020 Posty: 41 Skąd: Polska
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-08-09, 08:05
|
|
|
Czajuszka napisał/a: |
[ Dodano: 2021-08-08, 19:00 ]
gtfan napisał/a: | Z manuali to DDN z A8.
Z A6 C5 DWP ma identyczne przełożenia, ale w A6 było sprzęgło 228mm i musiałbyś poszukać, czy sprzęgło 240mm z A8 się zmieści. Z A4 B5 jest DWN i DJS o identycznych przełożeniach, ale obie też pod sprzęgło 228mm i flansze półosi byś musiał swoje przełożyć, bo przy nich były pod mniejsze przeguby. |
Wiesz może jak wygląda sprawa z łapami w tych skrzyniach? Trzeba przerabiać wózek ?
[ Dodano: 2021-08-08, 19:05 ]
|
Nie miałem tych skrzyń w rękach, żeby porównać, ale znając Audi, to ten sam typ skrzyni (01A) z tej samej generacji (ta sama pierwsza litera kodu skrzyni) powinien mieć gwinty pod łapy w tych samych miejscach.
U siebie mam skrzynię DQT z A6 C5 na ori łapach skrzyni DQS z A8 D2 2.5TDI manual (te same co w S8 manual), wózku i poduszkach z A8 automat.
Nie ma luzu wzdłużnego na wałku atakującym? Po zdjęciach wygląda jakby zęby koła atakującego nie pracowały częścią swojej powierzchni od strony łożyska. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Czajuszka
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8D2
Wiek: 26 Dołączył: 30 Paź 2020 Posty: 41 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-08-09, 09:18
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Brak oleju w centralnym dyfrze (ogólnie w każdym dyfrze) jest częstą przyczyną stuków.
Sprawdzić przez dolewkę. |
Olej w skrzyni jest, znalazłem tylko jeden korek wlewu. Czytałem na forum od A4, że jeden wlew jest dla całej skrzyni. Czy te uderzenia to może być też również wina dwumasy? |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Czajuszka
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8D2
Wiek: 26 Dołączył: 30 Paź 2020 Posty: 41 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-08-09, 10:50
|
|
|
gtfan napisał/a: | Czajuszka napisał/a: |
[ Dodano: 2021-08-08, 19:00 ]
gtfan napisał/a: | Z manuali to DDN z A8.
Z A6 C5 DWP ma identyczne przełożenia, ale w A6 było sprzęgło 228mm i musiałbyś poszukać, czy sprzęgło 240mm z A8 się zmieści. Z A4 B5 jest DWN i DJS o identycznych przełożeniach, ale obie też pod sprzęgło 228mm i flansze półosi byś musiał swoje przełożyć, bo przy nich były pod mniejsze przeguby. |
Wiesz może jak wygląda sprawa z łapami w tych skrzyniach? Trzeba przerabiać wózek ?
[ Dodano: 2021-08-08, 19:05 ]
|
Nie miałem tych skrzyń w rękach, żeby porównać, ale znając Audi, to ten sam typ skrzyni (01A) z tej samej generacji (ta sama pierwsza litera kodu skrzyni) powinien mieć gwinty pod łapy w tych samych miejscach.
Brak jakichkolwiek luzów wzdłużnych.
U siebie mam skrzynię DQT z A6 C5 na ori łapach skrzyni DQS z A8 D2 2.5TDI manual (te same co w S8 manual), wózku i poduszkach z A8 automat.
Nie ma luzu wzdłużnego na wałku atakującym? Po zdjęciach wygląda jakby zęby koła atakującego nie pracowały częścią swojej powierzchni od strony łożyska. |
|
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2021-08-09, 11:08
|
|
|
Dyfer z takim luzem to nówka sztuka, szukaj luzu na poduszkach skrzyni, dyfra, mocowaniu kołyski do budy, zawieszeniu, sprawdź dokładnie wszystkie przeguby, bo może to one maja luz albo się zacinają, stad wibracje i stuki. Najlepiej postaw auto na kanale i mocno poszarp przód-tyl, a druga osoba pod autem niech próbuje zlokalizować miejsce stukania. |
|
|
|
|
|
|
|
Czajuszka
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8D2
Wiek: 26 Dołączył: 30 Paź 2020 Posty: 41 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-08-09, 14:38
|
|
|
Poszukam gdzieś w okolicy najazdu na cały samochód i będę szukać, kanał niestety u mnie nie jest na ten moment w całości dostępny i mieści się zaledwie 1/3 samochodu. Lecz z tego co słychać na zewnątrz to uderzenia dochodzą z tyłu samochodu, gumy dyfra nowe wstawione-poprzednie były wyrwane lecz to nie pomogło. |
|
|
|
|
|