Autor |
Wiadomość |
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2011-01-15, 10:18
|
|
|
JabbaR napisał/a: | filtry kabinowe to te na masce tak?? |
Tak. |
|
|
|
|
|
|
|
Acht [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-01-15, 22:50
|
|
|
dzisiaj zauważyłem że jeden filtr kabinowy założony był częścią harmonijkową w stronę maski , drugi zaś powłoką gąbkową - pierwszy prawidłowo , drugi nie - ???
drugie : teraz w dodatniej temp. klima w końcu zaczęła robić swoje , para znika z szyb - co odpowiada za odparowywanie w temp. ujemnych kiedy klima nie działa ??
cztery odpływy ( dwa w nadkolach , dwa w okolicach skrzyni ) drożne , te ok klimy również , dywaniki i podłoga pod nimi sucha - więc dlaczego parują ?
kolega powyżej napisał o silniczkach klimatronika , ale u mnie chłodzi i dmucha
trzecie: czy to prawda że wentylator (ustawiony na max. obroty) podczas spryskiwania szyby zwiększa i to prawie o tyle samo obroty ( tak wynika przynajmniej z odsłuchu i powiewu rześkiego powietrza) na jakieś 5-8 sekund po czym ponownie wraca do poprzedniej pracy - jeden mechanik powiedział mi że dzieje się tak by zabopiegać ewentualnemu parowaniu podczas spryskiwania szyb - prawda czy fałsz ??
jeden kolega z forum zasugerował jakieś lewe podpięcie w bezpiecznikach ale tam jest ok |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
Acht [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-01-15, 23:32
|
|
|
Polewając szybę zauważyłem że woda ścieka z czterech miejsc , dwa z nadkoli i dwa okolice skrzyni ??? |
|
|
|
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-01-15, 23:40
|
|
|
Wentylacja kabiny to nie tylko nawiew, ale też i wywiew (nawet chyba istotniejszy).
Nie wiem jak to jest w D2, ale w C4 wywiew zlokalizowany był pod tylnym zderzakiem po bokach. |
_________________
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Acht [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-01-15, 23:48
|
|
|
to dla mnie nowość |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Acht [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-01-16, 00:01
|
|
|
rozejrzę się , zawsze to jakieś nowe doświadczenia |
|
|
|
|
sinus
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2 4.2FL, A8L D5 55TFSI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa, Winterthur CH
|
Wysłany: 2011-01-17, 14:22
|
|
|
Acht napisał/a: | kolega powyżej napisał o silniczkach klimatronika , ale u mnie chłodzi i dmucha
|
U mnie też chłodzi i dmucha. Chodzi natomiast o silniki klap w klimatroniku, które przekierowywują odpowiednio powietrze. U mnie w szczególności popsuty jest jeden silnik sterujący klapą od defrosta. Niemniej jednak, jak sprężarka klimy działa, to problemu nie ma. Tych silników w klimatroniku jest chyba sporo i ich awarie wcale nie są takie rzadkie. Nie wiem czy pamiętacie takie wątki z akp albo nawet i z naszego forum, nt. cykania - dziwnego dźwięku dochodzącego z klimatronika (też tak miałem). Jest to związane z nieudanymi próbami otwarcia/zamknięcia jakiejś klapki klimatronika - taki jakby odgłos przeskakującego trybu w zębatce.
Awarię silniczków można zdiagnozować VAGiem.
Pozdrawiam, |
|
|
|
|
|
|
|
PIPPEN
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 175 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-01-19, 17:17
|
|
|
Da się dość jakoś od góry do tych centralnych odpływów z podszybia bo próbowałem to rozkręcić ale zatrzymałem się na okolicach tej obudowy z dmuchawy jakoś nie wiem jak to rozebrać a na jakieś focie widziałem że koleś przepycha to jakimś prętem czy przewodem hamulcowym z góry |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Acht [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-01-19, 17:40
|
|
|
Pippenowi chodzi chyba o te w "osi " auta |
|
|
|
|
PIPPEN
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 175 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-01-19, 17:50
|
|
|
Te z nadkoli już dawno mam drożne , napisałem że chodzi mi o te odpływy pod silnikiem dmuchawy( jak otwierasz maskę to na środku przy podszybiu) ja też mam przy podszybiu sucho ale nie wiem co w tamtych siedzi a szybki często parują i marzną od środka a to kicha w takim aucie na maxa |
|
|
|
|
|
|
|
Acht [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-01-19, 17:56
|
|
|
tak z głupia zapytam , czy wodą szybę polewałeś ? pytam bo czasami na sucho chcemy udrożnic coś profilkatycznie , a może to nie jest przyczyną |
|
|
|
|
|