Autor |
Wiadomość |
PIPPEN
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 175 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-01-06, 10:00 [D2 ALL] Zaparowane szyby
|
|
|
Witam mam problem z zaparowanymi szybami ,a w aucie sucho (chodzi mi o te oryginalne dywaniki )bo na nich mam gumowe no i tylko nie raz zostanie na nich trochę wody z śniegu.Skąd w ta para wyczyściłem dziś ten odpływ z podszybia od kierowcy bo był cały zapchany błotem ale z drugiej strony go nie widzę i nie wiem czy jest tak widoczny jak od kierowcy czy może ktoś go już nie włożył .Czy muszę też czyścić te sączki z klimy jak mam suche dywaniki???Wiem że temat był już nie raz poruszany ale tam wszyscy mieli mokre dywaniki a ja nie mam. |
|
|
|
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2011-01-06, 10:21
|
|
|
Z podszybia odprowadzenie wody wychodzi bodajże do nadkola od strony kierowcy.
Po skręceniu kół powinieneś zobaczyć taki gumowy cycek, który powinien być w pełni drożny.
Swoją drogą - czy sprawdzałeś stan filtrów kabinowych ? |
|
|
|
|
|
|
|
smigluss [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-01-06, 10:31
|
|
|
jak masz klime dwustrefową to masz 2 filtry kabinowe kore trzeba wymienic i tyle, zadnych weglowek tylko kupuj papierowe i tyle. |
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-01-06, 10:45
|
|
|
Kolego odpływy z podszybia sa centralnie na środku patrząc od przodu samochodu takie dwa gumowe cycki do których dostaniesz sie z kanału,musisz ich tam troche pomiętosić.Albo zdemontuj rurę od filtr powietrza i wtedy będziesz miał dostęp do tych cycków od góry,ja właśnie od góry sie dostawałem do nich. |
|
|
|
|
|
|
|
PIPPEN
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 175 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-01-06, 10:46
|
|
|
Oby dwa tzw. cycki już wyczyściłem były zapchane a filtry zmieniałem w tamtym roku (te na masce) no chyba ,że są jeszcze jakieś inne?
[ Dodano: 2011-01-06, 10:50 ]
Ja wyczyściłem te dwa odpływy bo bokach co są przy nadkolach a te centralne wyczyszczę jak się troszeczkę cieplej zrobi.Od filtrów kabinowych raczej to nie będzie bo w tamtym roku wymieniłem i to samo miałem |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
PIPPEN
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 175 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-01-06, 12:30
|
|
|
Jeździłem z klimą i bez i nie ma różnicy.Teraz dywanik suszę wydawał się suchy alejak go do domu wziąłem to kapie z niego ale podłoga w aucie sucha a więc to pozostałości po śniegu i deszczach bo późno gumy dałem |
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-07, 08:41
|
|
|
PIPPEN napisał/a: | Jeździłem z klimą i bez i nie ma różnicy. |
Spręzarka nie wlacza sie w ujemnych temperaturach, wiec tak na prawde nie miales wlaczonej klimy, gdyby Ci dzialala to zobaczylbys roznice. Nie ma nic lepszego na zaparowane szyby jak klima, poniewaz w ukladzie jest osuszacz. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-01-07, 20:04
|
|
|
PIPPEN napisał/a: | [ Dodano: 2011-01-06, 10:50 ]
Ja wyczyściłem te dwa odpływy bo bokach co są przy nadkolach a te centralne wyczyszczę jak się troszeczkę cieplej zrobi.Od filtrów kabinowych raczej to nie będzie bo w tamtym roku wymieniłem i to samo miałem |
Kolego u mnie jak parowału mi wszystkie szyby i klima nie dawała sobie z tym rady to zacząłem szukać i znalazłem że w podszybiu stoi woda i to prawie do pełna właśnie w tedy wymientosiłem te odpływy o których pisałem wcześniej i dodatkowo przepłukałem je dwoma wiadrami wody i do dzisiaj spokój. ;-) |
|
|
|
|
czechu20vt
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: maciej
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 55 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2011-01-14, 12:03
|
|
|
koledzy a ECON lepiej mieć włączony czy nie jak włącze to zmienia obroty ale szyby jakby mniej parowały |
_________________ czechu |
|
|
|
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2011-01-14, 12:06
|
|
|
Tak jak kolega wyżej napisał, para z szyb szybciej schodzi na włączonej klimatyzacji, wobec czego 'ECON' ma być wyłączony. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-01-14, 12:46
|
|
|
Może i szybciej z chodzi para na wyłączonym econ , ale jeśli nie chcesz żeby szyby parowały podczas jazdy przy minusowych temperaturach to radził bym włączyć econ ,
Jeden z kolegów gdzieś już to opisywał z jakieś 2 miesiące temu i faktycznie to się sprawdza , że przy włączonym econ szyby nie parują , a przy wyłączonym econ co chwila musiałem włączać nawiew na szybę przednią żeby para zeszła . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
czechu20vt
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: maciej
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 55 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2011-01-14, 14:40
|
|
|
wkurzają te szyby jak cholera dzieki pozdro |
_________________ czechu |
|
|
|
|
sinus
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2 4.2FL, A8L D5 55TFSI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 143 Skąd: Warszawa, Winterthur CH
|
Wysłany: 2011-01-14, 15:57
|
|
|
Ja dodam, że w moim przypadku szyby bardzo parują przy ujemnych temeraturach, szczególnie jak silnik już się trochę zagrzeje. Tyle, że filtry i odpływy były sprawne. Koniec końców wyszło, że dwa silniki od klimatronika nie działają. Niestety wymiana b. droga, bo same silniki drogie (ok. 450zl każdy) no i trzeba rozebrać dużą część kokpitu, żeby je wymienić. |
|
|
|
|
|
|
|
JabbaR
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 37 Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 30 Skąd: Działdowo / Warm-Maz
|
Wysłany: 2011-01-15, 10:05
|
|
|
filtry kabinowe to te na masce tak?? |
|
|
|
|
|