Autor |
Wiadomość |
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-11-06, 00:48 [D2 ALL] Zbieżność
|
|
|
Byłem dziś kontrolnie na zbieżności i okazało się, że z przodu ponoć nie ma możliwości regulacji kąta pochylenia ? Prawda to? |
|
|
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2010-11-06, 01:44
|
|
|
Chyba tak... też to usłyszałem od diagnosty. Z tym że u mnie było perfect tak więc nawet się tym nie przejąłem... |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
|
|
|
bronko86
Moje A8
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: bronek
Jeżdzę: D3 ON exS8
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 87 Skąd: dolnyslask
|
Wysłany: 2010-11-06, 08:31
|
|
|
Kąt pochylenia w naszych sprzętach chyba tylko z tyłu ;-) |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-11-12, 18:34
|
|
|
Może się mylę ale wydaje mi się że z przodu pełna regulacja to jest prawie w każdym aucie...
natomiast w wielu autach właśnie z tyłu regulacja jest delikatnie mówiąc okrojona. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2010-11-13, 20:01
|
|
|
no za bardzo to nie ma regulacji bo gdzie? masz odlane kopyto z wprasowanym łożyskiem, które połączone z samochodem jest na 4 wahaczach+ końcówka kierownicza |
|
|
|
|
czaszkin77
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 151 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 2010-11-14, 09:33
|
|
|
Jeśli masz różnicę między prawym a lewym kołem w koncie nachylenia to popuszczasz cztery śruby na,, sankach'' i przestawiasz całe zawieszenie w prawo lub w lewo aż będą podobne kąty prawy i lewy , robiłem tak w swojej A8 , ściagała na prawo a zbieżność była dobra po ustawieniu kątów auto jeżdzi normalnie puszczam kierownicę i jedzie prosto a nie jak przed ściągało na prawo |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2010-11-18, 21:41
|
|
|
Dokładnie zgadza się koledzy ;-) W Naszych A/S8 D2 nie ma możliwości ustawienia kąta pochylenia. Z przodu ustawiamy tylko zbieżność, z tyłu ustawiamy kąty i zbieżność. ;-) W sumie nie jest to złe, aleee jeżeli ktoś ma obniżone A/S8 to jest mały problem. Ja mam auto obniżone z przodu o jakieś 9-10 cm z przodu i kąt pochylenia jest dosyć spory i nie ma możliwości regulacji. :-/ |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
ZuQ
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43 Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 34 Skąd: NEB
|
Wysłany: 2010-11-21, 19:25
|
|
|
Z tego co widzę to kąt pochylenia kół przednich zależy od wysokości zawieszenia. Ja mam zawieszenie 1BE (sportowe) i kąty pochylenia wynoszą ok 1,5 stopnia co wpływa znacznie na zużycie opon od wewnatrz. Czy jeżeli podniosę zawieszenie wymieniając pakiet amortyzator/sprężyna to kąty pochylenia się zmniejszą :?: |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2010-11-21, 20:13
|
|
|
Powinny orignalnie powinno być 30 minut na minusie w S8 45 minut na minusie, ja na kicie KAW mialem 1,5 stopnia na minusie teraz na gwincie myślę, że jakieś 2,5 stopnia na minusie |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
ZuQ
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43 Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 34 Skąd: NEB
|
Wysłany: 2010-11-28, 10:12
|
|
|
byc może dla zawieszenia standardowego 1BA kat pochylenia jest 30 min natomiast interesuje mnie jaki jest prawidłowy kąt dla zawieszenia 1BE? |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2010-11-28, 16:00
|
|
|
ZuQ, a Ono na wysokość jakie jest jak zwykłe czy -20 mm jak w S8?? ja mam książki od zbieżności i mam tam wypisane, że kąty pochylenia w D2 przed i po lifcie są nie regulowane i wynoszą -30, natomiast kąty w Audi S8 D2 powinny wynosić -45. Więc jeżeli auto stoi standardowo wysoko to -30 zawieszenie S8 -45.
[ Dodano: 2010-11-28, 16:02 ]
Przepraszam nie przeczytałem wyżej, Jeżeli jest to oryginalne sportowe zawieszenie -20 to kąty pochylenia powinny wynosić -45 |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
ZuQ
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43 Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 34 Skąd: NEB
|
Wysłany: 2010-12-01, 21:42
|
|
|
Łukaszu,
na stacji diagnostycznej gdzie mi robili geometrię, mieli książkę w której dla zawieszenia sportowego było podane -1st.5' +/- 30', więc wg tej książki -1st.30' jest w górnej granicy tolerancji. czy możesz podrzucic mi na pw skan strony gdzie masz opisane -45' dla zawieszenia -20mm? |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2010-12-02, 20:26
|
|
|
Właśnie przeczytałem Twoją odpowiedź, ja akurat pracuję jako mechanik, a tato ma Stacje Kontroli Pojazdów i też bardzo dużo zbieżności ustawiamy jutro jak nie zapomnę to wezmę najnowszą Autodatę i zeskanuję i wrzucę tutaj na forum |
|
|
|
|
ZuQ
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43 Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 34 Skąd: NEB
|
Wysłany: 2010-12-04, 10:03
|
|
|
Świetny pomysł, czekam(y). |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-12-04, 10:32
|
|
|
FOSS napisał/a: | Może się mylę ale wydaje mi się że z przodu pełna regulacja to jest prawie w każdym aucie...
natomiast w wielu autach właśnie z tyłu regulacja jest delikatnie mówiąc okrojona.. |
Mogę tylko dodać że rzeczywiście myliłem się - z tyłu jest owszem regulacja pochylenia ale z przodu już nie...
można wprawdzie próbować regulować na sankach ale to raczej chyba tylko w celu poprawienia symetrii pochylenia bo jednego koła oddzielnie to chyba nie można na sankach ustawić.
Tu mam też dwa pytania do lepiej znających się na rzeczy:
:arrow: Jak w zwiazku z powyzszym poprawić kąty pochylenia kół z przodu kiedy teoretycznie wszystko w zawieszeniu jest OK a kąty pochylenia mam -1st.42' :?:
:arrow: Czy stan dolnych rozpórek w zawieszeniu ma jakiś konkretny wpływ na geometrię zawieszenia i poruszany powyżej problem kąta pochylenia przednich kół :?:
W S8 mam na dole dwie rozpórki zawieszenia (obie bardzo blisko siebie ale inaczej mocowane i zupełnie odmienne w swojej konstrukcji i przekroju) z czego jedną z nich jakiś czas temu wymieniłem na nówkę (była mocno uderzona już przez poprzedniego właściciela) a druga patrząc po śladach na niej też na moje oko jest lekko zagięta i nie wiem czy jej wymiana może mieć jakikolwiek wpływ na geometrię zawieszenia.
:-? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|