Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL] Zbieżność  
Autor Wiadomość
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-11-06, 00:48   [D2 ALL] Zbieżność

Byłem dziś kontrolnie na zbieżności i okazało się, że z przodu ponoć nie ma możliwości regulacji kąta pochylenia ? Prawda to?
 
 
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2010-11-06, 01:44   

Chyba tak... też to usłyszałem od diagnosty. Z tym że u mnie było perfect tak więc nawet się tym nie przejąłem...
_________________
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL
 
 
bronko86 
Moje A8


Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: bronek
Jeżdzę: D3 ON exS8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 87
Skąd: dolnyslask
Wysłany: 2010-11-06, 08:31   

Kąt pochylenia w naszych sprzętach chyba tylko z tyłu ;-)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-11-12, 18:34   

Może się mylę ale wydaje mi się że z przodu pełna regulacja to jest prawie w każdym aucie...
natomiast w wielu autach właśnie z tyłu regulacja jest delikatnie mówiąc okrojona.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
przemoR888 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 263
Skąd: wielkopolska/ Piła
Wysłany: 2010-11-13, 20:01   

no za bardzo to nie ma regulacji bo gdzie? masz odlane kopyto z wprasowanym łożyskiem, które połączone z samochodem jest na 4 wahaczach+ końcówka kierownicza
 
 
czaszkin77 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 151
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 2010-11-14, 09:33   

Jeśli masz różnicę między prawym a lewym kołem w koncie nachylenia to popuszczasz cztery śruby na,, sankach'' i przestawiasz całe zawieszenie w prawo lub w lewo aż będą podobne kąty prawy i lewy , robiłem tak w swojej A8 , ściagała na prawo a zbieżność była dobra po ustawieniu kątów auto jeżdzi normalnie puszczam kierownicę i jedzie prosto a nie jak przed ściągało na prawo
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2010-11-18, 21:41   

Dokładnie zgadza się koledzy ;-) W Naszych A/S8 D2 nie ma możliwości ustawienia kąta pochylenia. Z przodu ustawiamy tylko zbieżność, z tyłu ustawiamy kąty i zbieżność. ;-) W sumie nie jest to złe, aleee jeżeli ktoś ma obniżone A/S8 to jest mały problem. Ja mam auto obniżone z przodu o jakieś 9-10 cm z przodu i kąt pochylenia jest dosyć spory i nie ma możliwości regulacji. :-/
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
ZuQ 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: NEB
Wysłany: 2010-11-21, 19:25   

Z tego co widzę to kąt pochylenia kół przednich zależy od wysokości zawieszenia. Ja mam zawieszenie 1BE (sportowe) i kąty pochylenia wynoszą ok 1,5 stopnia co wpływa znacznie na zużycie opon od wewnatrz. Czy jeżeli podniosę zawieszenie wymieniając pakiet amortyzator/sprężyna to kąty pochylenia się zmniejszą :?:
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2010-11-21, 20:13   

Powinny :) orignalnie powinno być 30 minut na minusie w S8 45 minut na minusie, ja na kicie KAW mialem 1,5 stopnia na minusie teraz na gwincie myślę, że jakieś 2,5 stopnia na minusie :D
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
ZuQ 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: NEB
Wysłany: 2010-11-28, 10:12   

byc może dla zawieszenia standardowego 1BA kat pochylenia jest 30 min natomiast interesuje mnie jaki jest prawidłowy kąt dla zawieszenia 1BE?
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2010-11-28, 16:00   

ZuQ, a Ono na wysokość jakie jest jak zwykłe czy -20 mm jak w S8?? ja mam książki od zbieżności i mam tam wypisane, że kąty pochylenia w D2 przed i po lifcie są nie regulowane i wynoszą -30, natomiast kąty w Audi S8 D2 powinny wynosić -45. Więc jeżeli auto stoi standardowo wysoko to -30 zawieszenie S8 -45. :)

[ Dodano: 2010-11-28, 16:02 ]
Przepraszam nie przeczytałem wyżej, Jeżeli jest to oryginalne sportowe zawieszenie -20 to kąty pochylenia powinny wynosić -45 :)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
ZuQ 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: NEB
Wysłany: 2010-12-01, 21:42   

Łukaszu,
na stacji diagnostycznej gdzie mi robili geometrię, mieli książkę w której dla zawieszenia sportowego było podane -1st.5' +/- 30', więc wg tej książki -1st.30' jest w górnej granicy tolerancji. czy możesz podrzucic mi na pw skan strony gdzie masz opisane -45' dla zawieszenia -20mm?
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2010-12-02, 20:26   

Właśnie przeczytałem Twoją odpowiedź, ja akurat pracuję jako mechanik, a tato ma Stacje Kontroli Pojazdów i też bardzo dużo zbieżności ustawiamy :D jutro jak nie zapomnę to wezmę najnowszą Autodatę i zeskanuję i wrzucę tutaj na forum :)
 
 
ZuQ 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: NEB
Wysłany: 2010-12-04, 10:03   

Świetny pomysł, czekam(y).
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-12-04, 10:32   

FOSS napisał/a:
Może się mylę ale wydaje mi się że z przodu pełna regulacja to jest prawie w każdym aucie...
natomiast w wielu autach właśnie z tyłu regulacja jest delikatnie mówiąc okrojona..

Mogę tylko dodać że rzeczywiście myliłem się - z tyłu jest owszem regulacja pochylenia ale z przodu już nie...
można wprawdzie próbować regulować na sankach ale to raczej chyba tylko w celu poprawienia symetrii pochylenia bo jednego koła oddzielnie to chyba nie można na sankach ustawić.

Tu mam też dwa pytania do lepiej znających się na rzeczy:

:arrow: Jak w zwiazku z powyzszym poprawić kąty pochylenia kół z przodu kiedy teoretycznie wszystko w zawieszeniu jest OK a kąty pochylenia mam -1st.42' :?:

:arrow: Czy stan dolnych rozpórek w zawieszeniu ma jakiś konkretny wpływ na geometrię zawieszenia i poruszany powyżej problem kąta pochylenia przednich kół :?:
W S8 mam na dole dwie rozpórki zawieszenia (obie bardzo blisko siebie ale inaczej mocowane i zupełnie odmienne w swojej konstrukcji i przekroju) z czego jedną z nich jakiś czas temu wymieniłem na nówkę (była mocno uderzona już przez poprzedniego właściciela) a druga patrząc po śladach na niej też na moje oko jest lekko zagięta i nie wiem czy jej wymiana może mieć jakikolwiek wpływ na geometrię zawieszenia.
:-?
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.