Autor |
Wiadomość |
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-14, 13:59 [D2 96 4.2PB/LPG
] TEST - dlaczego nie odpala zimny
|
|
|
wielu z Nas ma ten sam problem - jak robi się zimno problem z odpaleniem dlatego założyłem ten wątek.
Proszę tu pisać tylko sensowne posty inne poproszę admina o wykasowanie.
W nocy nie mogłem spać i postanowiłem raz na zawsze przekonać się czy u mnie nawala pompa paliwa czy jest inny problem, że rano jak jest zimno są kłopoty z uruchomieniem silnika. Jak jest ciepły odpala po 2-3 sek.
1. w nocy (około 3) zagrzałem jazdą silnik do 80 - więcej nie chciał
2. pompę paliwa jak wróciłem podłączyłem do zew. zasilacza i poszedłem spać.
3. wziąłem urlop w pracy i około 12:30 (pompa cały czas pracowała, nie było przerwy w dopływie prądu) zrobiłem próbę uruchomienia samochodu ....
4. samochód NIE ODPALIŁ - kręciłem z 30 sek .... - więc niech nikt nie pisze, że to wina pompy, gdyż chodziła jak w czasie normalnej jazdy przez przeszło 9 godzin !!!
5. wcześniej posprawdzałem temp. na czujnikach i była ok
6. przystawiłem farelkę do wlotu powietrza i "tłoczyłem" przez 15 min gorące powietrze do filtra
7. po 15 min. spróbowałem odpalić i za 2 razem zaczął zaskakiwać, ale całkowicie zaskoczył może za 10 razem
8. z rury wydechowej walił biały gęsty dym i śmierdziało wachą niemiłosiernie, jak ściągnąłem farelkę po około 1 min uspokoiło się
tyle testów na dzień dzisiejszy, w sobotę będę moczył czujnik temp. silnika w ciepłym oleju.
Teraz WIELKA prośba do osób, którym normalnie odpala silnik (ABZ), żeby wkleiły parametry bloków silnika jak jest zimny przed odpaleniem, myślę, że trochę to pomoże lub nawet zdecydowanie pomoże rozwiązać problem z odpalaniem jak jest zimno. |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-11-14, 14:25
|
|
|
Robert ale które chcesz bloki. To ja Ci powiem ile powinny mieć i jaka jest tolerancja.
Podaj mejla na PW prześle wszyskie bloki i wartości dopuszczalne.
Może Ci wtryski PB tak leją że nieprzepala. Próbuj odpalić szybko wykęć świece i zobacz czy zalane są.
Może to wina Lpg. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-14, 14:58
|
|
|
ad 1: jak sprawdzałeś temp? VAG czy zegary?
ad 2. sens? jak jest sprawna nabija ciśnienie w układzie w kilka sekund
Zrobiłeś próbę odpalenia na zimno z odpiętym czujnikiem temp (tym od ECU)?
O co chodzi z tym moczeniem czujnika w oleju? Co to ma dać? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-11-14, 15:22
|
|
|
Czy brałeś pod uwagę LPG ? Źle ustawiona instalka może nieźle namieszać. Pojeździj kilka dni tylko na PB i zobacz czy to coś zmieni (z zakręconą butlą od gazu). |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-14, 15:29
|
|
|
maciu napisał/a: | ad 1: jak sprawdzałeś temp? VAG czy zegary?
ad 2. sens? jak jest sprawna nabija ciśnienie w układzie w kilka sekund
Zrobiłeś próbę odpalenia na zimno z odpiętym czujnikiem temp (tym od ECU)?
O co chodzi z tym moczeniem czujnika w oleju? Co to ma dać? |
1. VAG silnik 0.0, zasysane powietrze 1.0
2. żeby wykluczyć pompę, kosz itd - jak włączona to działa, ciśnienie potrzymane w układzie.
nie znalazłem czujnika temp. silnika :-( a w oleju chcę moczyć żeby podgrzać - olej nie przewodzi prądu 8-)
[ Dodano: 2011-11-14, 15:34 ]
sylwekr napisał/a: | Czy brałeś pod uwagę LPG ? Źle ustawiona instalka może nieźle namieszać. Pojeździj kilka dni tylko na PB i zobacz czy to coś zmieni (z zakręconą butlą od gazu). |
resetowanie kompa przez odcięcie zasilania - kicha, butla pusta, wężyki odpięte od listew wtryskiwaczy.
Jeżeli odepnę zasilanie to komp od PB chyba nie ma eeproma tylko pamięć podtrzymywaną elektrycznie chyba, że się mylę; więc powinien nauczyć się od nowa ( z małpą mi się to kojarzy) ;-) |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-11-14, 15:54
|
|
|
robsonik4 napisał/a: |
resetowanie kompa przez odcięcie zasilania - kicha, butla pusta, wężyki odpięte od listew wtryskiwaczy.
Jeżeli odepnę zasilanie to komp od PB chyba nie ma eeproma tylko pamięć podtrzymywaną elektrycznie chyba, że się mylę; więc powinien nauczyć się od nowa ( z małpą mi się to kojarzy) ;-) |
Odłączenie zasilania na kilka minut kasuje wszystko czego "nauczył się" komp, zatem trzeba szukać gdzieś indziej. |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-11-14, 16:15
|
|
|
Jeśli nie pompa, czujniki pokazują prawidłowe wartości( temp silnika, temp powietrza zasysanego, przepływka sprawna) instalacja Lpg odłączona to podejrzewam:
Lejące wtryski Pb
Świece
Czujnik położenia wału
Nieszczelnośc w układzie dolotowym
Niesprawny regulator ciśnienia paliwa
? |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-14, 16:20
|
|
|
przepływka raczej sprawna, jak ściągnę te gumy to silnik wariuje, jutro wkleję wartości bloków u mnie dla porównania jak silnik będzie zimny.
Co to za gruszka z przodu silnika podobna do gruszki od tempomatu ?? |
Ostatnio zmieniony przez robsonik4 2011-11-14, 16:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-14, 16:20
|
|
|
robsonik4 napisał/a: | maciu napisał/a: | ad 1: jak sprawdzałeś temp? VAG czy zegary?
ad 2. sens? jak jest sprawna nabija ciśnienie w układzie w kilka sekund
Zrobiłeś próbę odpalenia na zimno z odpiętym czujnikiem temp (tym od ECU)?
O co chodzi z tym moczeniem czujnika w oleju? Co to ma dać? |
1. VAG silnik 0.0, zasysane powietrze 1.0
2. żeby wykluczyć pompę, kosz itd - jak włączona to działa, ciśnienie potrzymane w układzie.
nie znalazłem czujnika temp. silnika :-( a w oleju chcę moczyć żeby podgrzać - olej nie przewodzi prądu 8-) |
to t-stat przy okazji do zmiany
czujnik temp jest z tyłu w głowicy
numer 1
|
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-11-14, 17:26
|
|
|
Nie pamiętam czy pytałem wcześniej ale czy masz możliwość odpalenia awaryjnie na gazie? Teraz może być trochę ciężko bo zimno ale spróbowałem dzisiaj u mnie odpalić po 8 godzinach stania na ulicy i odpalił na gazie bez problemu . Nie gniewaj się ale chce całkowicie wykluczyć pompę . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-14, 18:21
|
|
|
próbuje zapalić i by zapalił tylko nie męczę, na PB ani drgnie; pompę swoim eksperymentem wykluczyłem całkowicie.
W wolnej chwili wszystkie widoczne wtyczki spryskam WD40, muszę znaleźć przyczynę.
Ponawiam prośbę o odczyt bloków danych z silnika - ja mam polski VAG 4.9 |
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-11-14, 19:44
|
|
|
Robert poczekaj do jutra na Vag-a a odczytasz u siebie wartości z wszystkich czujników może któryś ewidentnie oszukuje dla tego masz problem. Ja Ci podam moje ale dopiero jutro. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-15, 03:03
|
|
|
tak z ciekawości to przekaźnik od pompy - nogi pasażera, na dolnej listwie po prawej stronie na końcu; u mnie szary kwadratowy po wyjęciu 2 grube styki + kilka małych. |
|
|
|
|
forest2007
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-11-15, 03:53
|
|
|
Ja mam ten sam problem ale w 2.8 Przepływka, sondy, czujniki temperatur sa ok.. |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-11-16, 20:33
|
|
|
Mam polskiego vaga 4.9 i 2.5 ale do niedzieli nie dam rady. Mi pokazuje on po 4 bloki na ekranie ale postaram się pospisywać wszystko ręcznie po kolei. Jeśli wytrzymasz do niedzieli to postaram się coś zdziałać.
Pozdro. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|