Autor |
Wiadomość |
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-05-28, 18:11
|
|
|
No i jest miodzio zrobię tak samo, jeszcze tylko na przód jakieś 10mm i miód malina Dzięki za fotki |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-05-29, 19:26
|
|
|
to ja by nie zakładać nowego tematu prosze o porade, ponieważ jakos o dziwo trudno mi znaleźć dystanse 10mm z kołnierzem centrującym i jak zadałem pytanie jednej firmie produkującej takie dystanse, na pytanie o ten kołnierz centrujący odpowiedzieli >
Cytat: | przy 10mm nie ma możliwości zamontowania dystansu z pierscieniem, ponieważ oryginalna piasta musi schowac sie w dystansie a centrowanie jest jej przedłużeniem.
jezeli zastosowalibyśmy dystans 10mm z centrowaniem po skreceniu śrubami czop centujący piasty wypchnął by centrowanie dystansu i dystans by PĘKŁ!!!
(dużo by o tym pisać, - względy techniczne, albo 7-10mm bez centrowania i dalej koło jest centrowane oryginalnym czopem albo z centrowaniem od 15mm )
|
co o tym myslicie? faktycznie tak jest? Nie widzi mi sie zakladania dystansu bez centrowania... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-05-29, 20:01
|
|
|
Brat kupował ostatnio 10mm i maja centrowanie. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-05-29, 20:10
|
|
|
A mógłbyś dqć mi namiary, gdzie kupił? Pytalem się w drugiej firmie i to samo powiedzieli |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-05-29, 20:26
|
|
|
Heh dzięki, właśnie tez znalazłem je i nawet pod kolor felg będą pasować |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-05-29, 20:33
|
|
|
Brat lata na nich w S6 C5 i jak na razie jest OKI |
|
|
|
|
r4q
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-05-30, 09:06
|
|
|
Martin a można spytać co zrobiłeś z tymi dystansami, które zdjąłęś?
Bo szczerze powiem, że mi się całkiem podobało jak u Ciebie było
Na ori słoneczkach by podeszły takie jak miałeś wcześniej? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-05-30, 19:54
|
|
|
r4q napisał/a: | Martin a można spytać co zrobiłeś z tymi dystansami, które zdjąłęś? |
dystanse 15mm założyłem na tył a 20mm wziął dzis mój znajomy, bo nie były mi już potrzebne. Teraz musze kupić jeszcze 10mm na przód i powinno być ok.
Taki setup dystansów (+15mm przód i +20mm tył) podejdzie pod każdą felgę 19" z ET nie mniejszym niż 45. Poniżej ET45 może bieżnik wystawać poza nadkole (przy standardowych oponach) chyba że ktos sobie odpowiedni naciąg zrobi |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
r4q
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-05-30, 23:04
|
|
|
No to ja się chyba będę rozglądał za jakimś takim zestawem jak miałeś bo od zakupu mam bez jakichkolwiek i pomału mi się to nudzi a wpadło mi w oko to jak u Ciebie to wyglądało, "słoneczka" mają chyba właśnie ET45 o ile się nie mylę to powinno się zgrać |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-05-31, 13:09
|
|
|
Pany, będę zamawiał dystanse 15mm na tył, tylko chciałem zapytać jak dobrać śruby? Jakiej długości mają być? I jaka piasta jest w A8? 57,1? |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-05-31, 13:21
|
|
|
SamackA8 napisał/a: | No i jest miodzio zrobię tak samo, jeszcze tylko na przód jakieś 10mm i miód malina Dzięki za fotki |
martin_rs4 napisał/a: | to ja by nie zakładać nowego tematu prosze o porade, ponieważ jakos o dziwo trudno mi znaleźć dystanse 10mm z kołnierzem centrującym i jak zadałem pytanie jednej firmie produkującej takie dystanse, na pytanie o ten kołnierz centrujący odpowiedzieli >
Cytat: | przy 10mm nie ma możliwości zamontowania dystansu z pierscieniem, ponieważ oryginalna piasta musi schowac sie w dystansie a centrowanie jest jej przedłużeniem.
jezeli zastosowalibyśmy dystans 10mm z centrowaniem po skreceniu śrubami czop centujący piasty wypchnął by centrowanie dystansu i dystans by PĘKŁ!!!
(dużo by o tym pisać, - względy techniczne, albo 7-10mm bez centrowania i dalej koło jest centrowane oryginalnym czopem albo z centrowaniem od 15mm )
|
co o tym myslicie? faktycznie tak jest? Nie widzi mi sie zakladania dystansu bez centrowania... |
Do naszych A8/S8 nie zakładamy dystansów 10mm.
Z pierścieniem centrującym nie da się z powodów jakie zostały opisane powyżej.
Bez własnego pierścienia centrującego też nie powinno się zakładać dlatego, że felga nie oprze się pierścieniu centrującym piasty tylko będzie wisieć na śrubach co przekłada się negatywnie zarówno na komfort jak i na bezpieczeństwo.
Także dystanse bez własnego pierścienia centrującego max 5mm szerokości a później już z własnym pierścieniem centrującym minimum 15mm szerokości i więcej.
Pomiędzy 5 a 15mm nie zakładamy nic. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-05-31, 16:04
|
|
|
FOSS napisał/a: | Do naszych A8/S8 nie zakładamy dystansów 10mm.
Z pierścieniem centrującym nie da się z powodów jakie zostały opisane powyżej. |
Kurcze dziwna sprawa, bo abstrachując już od firmy z alledrogo która takowe dystans z pierścieniami robi :
http://allegro.pl/dystans...5377374131.html
To nawet H&R i Eibach tez takie dystanse produkują, czyli się da no jakby nie patrzeć jakiś postęp technologiczny jest np.
Cytat: |
ZestawEibach Pro-spacer System 6 zawiera dwa dystanse poszerzające
Dystanse przelotowe
Wyposażone w kołnierz centrujący
Możliwość poszerzenia osi o 20 - 40mm (grubość dystansów 10 - 20mm) |
|
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-05-31, 16:53
|
|
|
SamackA8 napisał/a: | chciałem zapytać jak dobrać śruby? | Oryginalnie masz gwint długości 28mm, jak zakładasz dystanse 15mm do dodaj tę wartość do pierwotnej i wyjdzie ile potrzebujesz ...w tym wypadku 43mm
FOSS, no kurka nie masz Pan racji! Mam u siebie z przodu dystanse 10mm i jest pierścień centrujący.
Poniżej jeszcze foto jak u mnie wygląda na 20mm dystansach z tyłu, z przodu jest 10mm i ciut brakuje więc niedługo wpadną 15-tki.
20150527_182116.jpg
|
|
Plik ściągnięto 23 raz(y) 192,4 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-05-31, 17:08
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | FOSS napisał/a: | Do naszych A8/S8 nie zakładamy dystansów 10mm.
Z pierścieniem centrującym nie da się z powodów jakie zostały opisane powyżej. |
Kurcze dziwna sprawa, bo abstrachując już od firmy z alledrogo która takowe dystans z pierścieniami robi :
http://allegro.pl/dystans...5377374131.html
To nawet H&R i Eibach tez takie dystanse produkują, czyli się da no jakby nie patrzeć jakiś postęp technologiczny jest |
Oj Marcin.... teoretycznie masz rację ale jednak nie masz...
dlaczego?
Dlatego, że ja nie twierdzę, że nikt nie robi takich dystansów, twierdzę natomiast, że z przyczyn technicznych nie da się założyć takich dystansów do naszych A8/S8
Opisałem to już kiedyś szczegółowo ale opiszę jeszcze raz żeby była jasność....
Po pierwsze fabryczny pierścień centrujący na piaście auta ma szerokość 12mm - jest to wartość stała niezmienna.
Pierścień centrujący jest po to aby felga opierała się właśnie na nim i koło było idealnie wycentrowane w osi obrotu.
Jeżeli chcemy założyć dystans z własnym pierścieniem centrującym to siłą rzeczy dystans musi być szerszy niż piercień centrujący na piaście. To chyba jest zrozumiałe bo przecież pierścień centrujący na dystansie musi mieć identyczną średnicę zewnętrzną jak pierścień centrujący na piaście. Jeżeli dystans będzie węższy od pierścienia centrującego piasty to nie ma fizycznej możliwości aby miał jeszcze swój własny pierścień centrujący.
Z powyższego wynika że każdy dystans który chcemy mieć z własnym pierścieniem centrującym musi mieć grubość większą niż 12mm - najcieńsze z tych co widziałem to 15mm
Oczywiście można zastosować dystanse bez pierścienia centrującego ale dystans taki powinien mieć grubość mniejszą niż fabryczny pierścień centrujący na piaście. O ile mniejszą?
Fabryczne felgi w otworze centrującym od strony wewnętrznej nie mają jednej średnicy, otwór nie jest zakończony "na ostro" tylko krawędź otworu jest zfazowana. Przez taka właśnie konstrukcję felgi potrzeba jakichś 5-7mm pierścienia centrującego aby koło się na nim oparło.
Z tego wynika, że stosując dystanse bez własnego pierścienia centrującego dystans ten nie może być grubszy niż 5mm.
Jeżeli zamocujesz koła tak że otworem centrującym nie będą opierały się o pierścień centrujący (piasty bądź dystansu) to po pierwsze jest wielce prawdopodobne że koła, nawet mocno przykręcone, na jakiejś dziurze zmienią delikatnie swoje położenie i nie będąc już w pozycji centralnej do osi obrotu piasty zacznie się nieprzyjemne bicie kół.
Co więcej, w sytuacji jak powyżej, ryzykujesz również tym, że na szybko pokonywanej jakiejś większej dziurze koło zetnie śruby i pojedzie w innym kierunku niż samochód.
Aby była jasność - śruby którymi przykręcasz koło nie trzymają go w pozycji centralnej do osi obrotu piasty - do tego służy właśnie pierścień centrujący.
Całość ma zastosowanie jeżeli w aucie pierścień centrujący ma szerokość 12mm (wydaje mi się że wszystkie D2/D3 tak mają) oraz kiedy chcemy założyć felgi o fabrycznych parametrach czyli z otworem centrującym o średnicy 57,1mm - dla felg o innym otworze centrującym powyższe zasady mogą być inne.
Jeżeli uważacie inaczej chętnie wysłucham argumentów |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|