Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2009-07-04, 23:56 [D2 FL ALL
] A8 kontra S8 ... kto wie z czym to się je???
|
|
|
Koledzy mam takie ciekawskie pytanie...
czy ktoś z was wie jakie dokładnie różnice są pomiędzy silnikami w A8/D2 i S8/D2 produkowanych po 2000r???
bo teoretycznie to te same silniki 4,2V8 40V...
w A8 ten silnik generuje 310KM i 410Nm
w S8 ten silnik generuje 360KM i 430Nm
...
skąd różnice w w/w parametrach??
dolot?
wydech?
"mapa" silnika?
może dodatkowo wałki rozrządu?
mądrzejsi ode mnie mile widziani :shock: |
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-03-14, 12:20, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-07-05, 01:10
|
|
|
Ja to pytanie zadaję od czasu jak miałem pierwsze A8 przed i po lifcie i też mi się marzyło podnieść z 299 na 340 a potem z 310 na 360 KM ale nikt nigdy mi tego nie przybliżył,............nie powiedział jak się do tego zabrać............jak by to było takie proste jak myślisz to połowa z nas jeździła by 360 konnymi A ósemkami |
|
|
|
|
|
|
|
MorgothV8 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-07-06, 09:14
|
|
|
Inne graty (hardware) - sam software silnika niewiele zmieni. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2009-07-06, 23:07
|
|
|
MorgothV8 napisał/a: | Inne graty (hardware) - sam software silnika niewiele zmieni. |
graty, graty... ale jakie... :shock:
że samą mapą wiele nie zdziałam to wiem... :roll:
ale np. w zwykłym A6/C5 4,2V8 299KM wrzucenie kompletnego wydechu MTM (z kolektorem rzecz jasna) już skutkuje pewnym przyrostem mocy...
...
do tego zmiana dolotu (z kolektorem także oczywista) + wałki rozrządu + na koniec zmiana oprogramowania...
i mamy S6 340KM :lol:
te 40 KM to przecież około 13% przyrostu mocy i jest to wartość całkowicie realna.
Tutaj kilka słów o tzw. chip-tunningu - przyrost rzędu 8% możemy uzyskać praktycznie tylko komputerem :-P
Noi stąd moje pytania ;-)
bo silników wolnossących 4,2V8 w roczniku np. 2000 wyszło kilka z różnymi wartościami mocy i momentu w modelach A6/S6 oraz A8/S8...
noi czym to się różniło??
mam dziwne wrażenie, że wszystkie mają ten sam potencjał najmocniejszej wersji S8 albo nawet ciut więcej a słabsze z nich to po prostu sztuczne stłumienie komputerem - takie patenty stosowało już w przeszłości kilku producentów aut....
Zgłębię temat wśród innych znanych mi AutoManiaków |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-07-06, 23:37
|
|
|
jak coś zdziałasz to daj koniecznie znać i podziel się wiedzą...........jak z 310 zrobić 360 :shock: |
|
|
|
|
MorgothV8 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-07-07, 15:28
|
|
|
Cytat: | mam dziwne wrażenie, że wszystkie mają ten sam potencjał najmocniejszej wersji S8 albo nawet ciut więcej a słabsze z nich to po prostu sztuczne stłumienie komputerem - takie patenty stosowało już w przeszłości kilku producentów aut.... |
No właśnie chyba nie.... ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie - wiedza zasłyszana |
|
|
|
|
|
|
|
MrW (usuniety) [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-08-01, 17:40
|
|
|
jako świerzak chciałbym serdecznie powitac fanow A8
Chiałbym podpiac sie pod temat bo dosc czesto zastanawiam sie nad tym jak tu dodac pare kucykow w 4.2. Sama przekladka gratow z s8 to chyba nie problem chociaz wydaje mi sie ze nie tylko w silniku sa roznice s8 ma pewnie inna zawieche i hamulce ale czy zeby dorownac lub nawet przegonic s8 i podniesc nie co mocy nie wystarczy zastosowanie starego dobrego sposobu tuneUpu n/a "Horsepower is in the heads" ? porting głowicy, kolka wylotowego i ssacego? robił ktoś może takie mody? jakie były przyrosty no i oczywiscie ile mm mozna zebrac przy planowaniu wiem ze w japoncach zalecane jest do 4mm, uszczelka by dodatkowo doprezyc silnik, jakis markowy kolektor, zwiekszenie srednicy ukladu wydechowego no i ostre walki nawet pominalbym te z s8 a wsadzil jakis twór np. pana Grabowskiego bardzo znana i polecana osoba zajmujaca sie umodyfikacjami rozrzadu mysle ze d3 4.2 benzyna ma bardzo duzy potencjal tylko raczej malo kto grzebie w tej furce a sądze ze przydalo by sie zrobic takie n/a monstrum wiadomo w 4.2 tdiku nie bylo by zadnych problemow wiekszy baran, icek rurki o wieszej sr. wydajniejsze wtryski zmieniona mapa paliwa, strojenie w dobrym zakladzie i siup z 30% przyrostu na seryjnym silniku bez problemu no i oczywiscie duzo mniejsze koszta niz w n/a.. ale gdzie tu tdi do wolnossaka
poprawcie mnie jesli sie myle bo akurat o audi to mam takie pojecie jak o mongolskim balecie
jesli ten post zostanie uznany za offtopa prosze o usuniecie i jak najbardziej przepraszam :mrgreen:
pozdrawiam |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2009-08-04, 09:58
|
|
|
tak jak mówisz MrWeed...
też sądzę że podciągnięcie mocy pod eSkę jest spokojnie wykonalne :mrgreen:
jedyne co mnie martwi to skrzynia - czy aby z nią nie zaczną się jakieś usterki :roll:
jakiś czas temu miałem jeszcze drugie auto z silnikiem 2,5V6...
fabrycznie było tam 170KM
modyfikacje silnika to wałki rozrządu, kolektor dolotowy, tłumik końcowy i komputer...
po modyfikacjach wynik 195KM zmierzone na hamowni - to daje przyrost około 15% a wiem że można było więcej - np. w dolocie sportowy filtr powietrza oraz kolektor wydechowy rurowy + cały wydech dedykowany...
całość po zestrojeniu mogło dawać około 210KM czyli ponad 20% przyrostu...
w moim A8 20% przyrostu mocy dałoby jakieś 372KM czyli nawet lepiej niż fabryczne S8 :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
MorgothV8 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-08-04, 12:07
|
|
|
Mi by wystarczyło (bez modyfikacji krzywej momentu obrotowego do 6000 RPM) , podnieść limiter obrotów do 7000 oraz zdjąć blokadę Vmax z 250 km/h, takie operacje starczyłyby spokojnie
byłoby:
1: do 93 km/h
2: do 150 km/h
3: do 233 km/h
4: do ??? 315 km/h przy 7000 RPM, ale wcześniej by wymiękł, pytanie przy ilu.....
Moc zapewne byłaby max przy około 7000 RPM i byłaby pewnie gdzieś 305-310 KM zamiast 299 |
|
|
|
|
elektro
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8
Wiek: 39 Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 3 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2009-08-12, 14:41
|
|
|
Witajcie jestem tu nowy to już moja 4 audi z a8-s8 a dokładnie a8 3,7, 42 s8 4,2 automat, s8 4,2 manual 6biegowy obecny:)
Z tego co wiem to a8 miało około 10,5 na cylinder a s-ka ma 12,5 ciśnienia i dla tego jest mocniejsza |
_________________ Audi i tylko Audi |
|
|
|
|
|
|
|
raptor90
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 82 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2009-08-13, 12:36
|
|
|
Panowie wszystko jest możliwe, tylko troszkę pieniędzy jest potrzebne.
Filmik |
|
|
|
|
MrW (usuniety) [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-08-19, 16:37
|
|
|
nie no doladowanie to juz pojscie na latwizne moim zdaniem V8 powinna zostac wolnossaca i jak cos to dlubac w tym co jest bo co to za problem zakuc, dmuchnac 1,5 bara jak silnik po 20 tys km sie wysra po za tym wolnossak pieknie idzie w calym zakresie obrotow, turbo juz zmniejszy najefektywniejszy zakres przyspieszania, co innego kompresor bo to wariactwo ciagnie od dolu do samej gory i jest duzo mniej inwazyjne dla silnika dostarcza rowny przyrost mocy w pelnym zakresie obrotow jednak ja bym nie doladowywal V8 bo wtedy caly dzwiek i charakterystyka sie zmienia.. ale sa gusta i gusciki :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
raptor90
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 82 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2009-08-19, 21:46
|
|
|
Hmm wiesz ok, wątpię że wysypie się po 20k to jest MTM a nie robienie jakiejś prowizorki w garażu.
Masz rację dźwięk wolnossącej v8 jest super ale Kompresor też ma swoje zalety.
Po takim zabiegu S8 ma takie parametry:
464 KM
540Nm
0-100 4.4 sec !!! to szybciej niż R8 4.2 to szybciej niż nie jeden sportowy furak.
Jestem ciekaw jak to wgniata w fotel w takiej limuzynie. To jest bajka.
Już widzę zdziwienie jakiegoś cwaniaka w swoim ferrari na skrzyżowaniu bezcenne
To jest piękne, wygląda jak limuzyna, nikt niczego nie podejrzewa, a ma taki potencjał...
Dla ciekawostek dodam że taki zabieg w MTM trwa 28 dni !! |
|
|
|
|
cezar88
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: BMW 730 E32
Wiek: 36 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 114 Skąd: Bełchatów/Pruszków
|
Wysłany: 2009-08-20, 17:57
|
|
|
a ciekawe ile kosztuje :mrgreen: no ale 4,4 do setki w takiej limuzynie to już kosmos |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-08-20, 18:47
|
|
|
MrWeed napisał/a: | nie no doladowanie to juz pojscie na latwizne moim zdaniem V8 powinna zostac wolnossaca i jak cos to dlubac w tym co jest bo co to za problem zakuc, dmuchnac 1,5 bara |
1,5 bara + 4.2 V8 to już prawie dragster za grube $$$ i problemy również ze wszystkim
dalej poza silnikiem
przy tej pojemności wystarczy lekkie doładowanie żeby nie kuć motoru itp
taki kompresor to pewnie około 0.5 bara |
|
|
|
|
|