Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] A8 kontra S8 ... kto wie z czym to się je???  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2009-07-04, 23:56   [D2 FL ALL ] A8 kontra S8 ... kto wie z czym to się je???

Koledzy mam takie ciekawskie pytanie...
czy ktoś z was wie jakie dokładnie różnice są pomiędzy silnikami w A8/D2 i S8/D2 produkowanych po 2000r???

bo teoretycznie to te same silniki 4,2V8 40V...
w A8 ten silnik generuje 310KM i 410Nm
w S8 ten silnik generuje 360KM i 430Nm
...
skąd różnice w w/w parametrach??

dolot?
wydech?
"mapa" silnika?
może dodatkowo wałki rozrządu?

mądrzejsi ode mnie mile widziani :shock:
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-03-14, 12:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-05, 01:10   

Ja to pytanie zadaję od czasu jak miałem pierwsze A8 przed i po lifcie i też mi się marzyło podnieść z 299 na 340 a potem z 310 na 360 KM ale nikt nigdy mi tego nie przybliżył,............nie powiedział jak się do tego zabrać............jak by to było takie proste jak myślisz to połowa z nas jeździła by 360 konnymi A ósemkami :D
 
 
MorgothV8
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-06, 09:14   

Inne graty (hardware) - sam software silnika niewiele zmieni.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2009-07-06, 23:07   

MorgothV8 napisał/a:
Inne graty (hardware) - sam software silnika niewiele zmieni.


graty, graty... ale jakie... :shock:
że samą mapą wiele nie zdziałam to wiem... :roll:


ale np. w zwykłym A6/C5 4,2V8 299KM wrzucenie kompletnego wydechu MTM (z kolektorem rzecz jasna) już skutkuje pewnym przyrostem mocy...
...
do tego zmiana dolotu (z kolektorem także oczywista) + wałki rozrządu + na koniec zmiana oprogramowania...
i mamy S6 340KM :lol:
te 40 KM to przecież około 13% przyrostu mocy i jest to wartość całkowicie realna.

Tutaj kilka słów o tzw. chip-tunningu - przyrost rzędu 8% możemy uzyskać praktycznie tylko komputerem :-P


Noi stąd moje pytania ;-)
bo silników wolnossących 4,2V8 w roczniku np. 2000 wyszło kilka z różnymi wartościami mocy i momentu w modelach A6/S6 oraz A8/S8...
noi czym to się różniło??
mam dziwne wrażenie, że wszystkie mają ten sam potencjał najmocniejszej wersji S8 albo nawet ciut więcej a słabsze z nich to po prostu sztuczne stłumienie komputerem - takie patenty stosowało już w przeszłości kilku producentów aut....

Zgłębię temat wśród innych znanych mi AutoManiaków :D
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-06, 23:37   

jak coś zdziałasz to daj koniecznie znać i podziel się wiedzą...........jak z 310 zrobić 360 :shock:
 
 
MorgothV8
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-07, 15:28   

Cytat:
mam dziwne wrażenie, że wszystkie mają ten sam potencjał najmocniejszej wersji S8 albo nawet ciut więcej a słabsze z nich to po prostu sztuczne stłumienie komputerem - takie patenty stosowało już w przeszłości kilku producentów aut....

No właśnie chyba nie.... ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie - wiedza zasłyszana
 
 
MrW (usuniety)
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-01, 17:40   

jako świerzak chciałbym serdecznie powitac fanow A8
Chiałbym podpiac sie pod temat bo dosc czesto zastanawiam sie nad tym jak tu dodac pare kucykow w 4.2. Sama przekladka gratow z s8 to chyba nie problem chociaz wydaje mi sie ze nie tylko w silniku sa roznice s8 ma pewnie inna zawieche i hamulce ale czy zeby dorownac lub nawet przegonic s8 i podniesc nie co mocy nie wystarczy zastosowanie starego dobrego sposobu tuneUpu n/a "Horsepower is in the heads" ? porting głowicy, kolka wylotowego i ssacego? robił ktoś może takie mody? jakie były przyrosty no i oczywiscie ile mm mozna zebrac przy planowaniu wiem ze w japoncach zalecane jest do 4mm, uszczelka by dodatkowo doprezyc silnik, jakis markowy kolektor, zwiekszenie srednicy ukladu wydechowego no i ostre walki nawet pominalbym te z s8 a wsadzil jakis twór np. pana Grabowskiego bardzo znana i polecana osoba zajmujaca sie umodyfikacjami rozrzadu mysle ze d3 4.2 benzyna ma bardzo duzy potencjal tylko raczej malo kto grzebie w tej furce a sądze ze przydalo by sie zrobic takie n/a monstrum wiadomo w 4.2 tdiku nie bylo by zadnych problemow wiekszy baran, icek rurki o wieszej sr. wydajniejsze wtryski zmieniona mapa paliwa, strojenie w dobrym zakladzie i siup z 30% przyrostu na seryjnym silniku bez problemu no i oczywiscie duzo mniejsze koszta niz w n/a.. ale gdzie tu tdi do wolnossaka

poprawcie mnie jesli sie myle bo akurat o audi to mam takie pojecie jak o mongolskim balecie :D

jesli ten post zostanie uznany za offtopa prosze o usuniecie i jak najbardziej przepraszam :mrgreen:
pozdrawiam
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2009-08-04, 09:58   

tak jak mówisz MrWeed...
też sądzę że podciągnięcie mocy pod eSkę jest spokojnie wykonalne :mrgreen:
jedyne co mnie martwi to skrzynia - czy aby z nią nie zaczną się jakieś usterki :roll:

jakiś czas temu miałem jeszcze drugie auto z silnikiem 2,5V6...
fabrycznie było tam 170KM
modyfikacje silnika to wałki rozrządu, kolektor dolotowy, tłumik końcowy i komputer...
po modyfikacjach wynik 195KM zmierzone na hamowni - to daje przyrost około 15% a wiem że można było więcej - np. w dolocie sportowy filtr powietrza oraz kolektor wydechowy rurowy + cały wydech dedykowany...
całość po zestrojeniu mogło dawać około 210KM czyli ponad 20% przyrostu...

w moim A8 20% przyrostu mocy dałoby jakieś 372KM czyli nawet lepiej niż fabryczne S8 :mrgreen:
 
 
MorgothV8
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-04, 12:07   

Mi by wystarczyło (bez modyfikacji krzywej momentu obrotowego do 6000 RPM) , podnieść limiter obrotów do 7000 oraz zdjąć blokadę Vmax z 250 km/h, takie operacje starczyłyby spokojnie
byłoby:
1: do 93 km/h
2: do 150 km/h
3: do 233 km/h
4: do ??? 315 km/h przy 7000 RPM, ale wcześniej by wymiękł, pytanie przy ilu.....

Moc zapewne byłaby max przy około 7000 RPM i byłaby pewnie gdzieś 305-310 KM zamiast 299
 
 
elektro 
Użytkownik


Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8
Wiek: 39
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 3
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-08-12, 14:41   

Witajcie jestem tu nowy :) to już moja 4 audi z a8-s8 a dokładnie a8 3,7, 42 s8 4,2 automat, s8 4,2 manual 6biegowy obecny:)
Z tego co wiem to a8 miało około 10,5 na cylinder a s-ka ma 12,5 ciśnienia i dla tego jest mocniejsza :)
_________________
Audi i tylko Audi :P
 
 
raptor90 
Moje A8



Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 82
Skąd: Piła
Wysłany: 2009-08-13, 12:36   

Panowie wszystko jest możliwe, tylko troszkę pieniędzy jest potrzebne. :)
Filmik
 
 
MrW (usuniety)
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-19, 16:37   

nie no doladowanie to juz pojscie na latwizne moim zdaniem V8 powinna zostac wolnossaca i jak cos to dlubac w tym co jest bo co to za problem zakuc, dmuchnac 1,5 bara jak silnik po 20 tys km sie wysra po za tym wolnossak pieknie idzie w calym zakresie obrotow, turbo juz zmniejszy najefektywniejszy zakres przyspieszania, co innego kompresor bo to wariactwo ciagnie od dolu do samej gory i jest duzo mniej inwazyjne dla silnika dostarcza rowny przyrost mocy w pelnym zakresie obrotow jednak ja bym nie doladowywal V8 bo wtedy caly dzwiek i charakterystyka sie zmienia.. ale sa gusta i gusciki :mrgreen:
 
 
raptor90 
Moje A8



Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 82
Skąd: Piła
Wysłany: 2009-08-19, 21:46   

Hmm wiesz ok, wątpię że wysypie się po 20k to jest MTM a nie robienie jakiejś prowizorki w garażu.
Masz rację dźwięk wolnossącej v8 jest super ale Kompresor też ma swoje zalety.
Po takim zabiegu S8 ma takie parametry:
464 KM
540Nm
0-100 4.4 sec !!! to szybciej niż R8 4.2 :) to szybciej niż nie jeden sportowy furak.
Jestem ciekaw jak to wgniata w fotel w takiej limuzynie. To jest bajka.
Już widzę zdziwienie jakiegoś cwaniaka w swoim ferrari na skrzyżowaniu :) bezcenne :)
To jest piękne, wygląda jak limuzyna, nikt niczego nie podejrzewa, a ma taki potencjał...

Dla ciekawostek dodam że taki zabieg w MTM trwa 28 dni !! :)
 
 
cezar88 
Moje A8



Rocznik: 1992
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: BMW 730 E32
Wiek: 36
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 114
Skąd: Bełchatów/Pruszków
Wysłany: 2009-08-20, 17:57   

a ciekawe ile kosztuje :mrgreen: no ale 4,4 do setki w takiej limuzynie to już kosmos
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-20, 18:47   

MrWeed napisał/a:
nie no doladowanie to juz pojscie na latwizne moim zdaniem V8 powinna zostac wolnossaca i jak cos to dlubac w tym co jest bo co to za problem zakuc, dmuchnac 1,5 bara


1,5 bara + 4.2 V8 to już prawie dragster za grube $$$ i problemy również ze wszystkim
dalej poza silnikiem

przy tej pojemności wystarczy lekkie doładowanie żeby nie kuć motoru itp
taki kompresor to pewnie około 0.5 bara
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.