Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Bicie tarcz (przód)  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-07-13, 15:58   

Korton napisał/a:
Bicie tarcze spowodowane jest tez miejscowym przegrzaniem, ma to miejsce gdy z duzej predkosci hamujecie do 0km/h (np czerwone swiatlo) i po zatrzymaniu trzymamy hamulec (automat). Klocek jest mocno rozgrzany, tarcza tez i w miescu styku przez iles tam sekund klocek przypieka w jednym miejscu tarcze.

I tak właśnie jest z przygrzaniem tarcz.

Korton napisał/a:
W skrzyni recznej jest latwiej, gdzies na forach widzialem rady, zeby po ostrym hamowaniu na postoju nie trzymac auta na hamulcu - tylko odpuscic. W automacie jest to dosc upierdliwe, bo trzeba reczny zaciagac za kazdym razem.

O ile jest to możliwe to lepiej wrzucić na neutral i puścić hamulec bo zaciągnięcie ręcznego siłą rzeczy przypieka tylne tarcze.
Ja staram się właśnie tak robić ale owszem jest to dosyć upierdliwe :/
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
brakeparts
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-14, 09:27   

Nie na Neutral ale na Parking. Ale tak jak napisał Korton - najlepiej się podczołgiwać pod światłami :)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-07-14, 11:51   

brakeparts napisał/a:
Nie na Neutral ale na Parking.

Dlaczego?

Pytam bo moim zdaniem można zarówno na Parking jak i na Neutral.
Jak jezdnia jest równa tak że auto nie stacza się w przód czy w tył to mi wygodniej na Neutral ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
brakeparts
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-14, 11:59   

Chodzi o smarowanie skrzyni - nie powinno się stawiać na "N"
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-07-14, 12:58   

Lepiej postać 30s na N jak przełączać z D na P.
_________________
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-07-14, 12:59   

brakeparts napisał/a:
Chodzi o smarowanie skrzyni - nie powinno się stawiać na "N"

Bzdury i bajki z internetu.

Jeżeli silnik pracuje to pracuje też pompa i nie ma żadnych kłopotów ze smarowaniem skrzyni.
Na pracującym silniku możesz sobie stawiać skrzynię na "N" do bólu i nic ze skrzynią stać się nie powinno.

A przełączanie z P na D, jak kolega powyżej zauważył, jest mniej zdrowe dla skrzyni jak stanie na N.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
brakeparts
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-14, 13:04   

Nie będę się sprzeczał bo autorytetem w skrzyniach nie jestem - ja jednak zawsze na P wrzucam gdy zapowiada się trochę dłuższy postój na światłach :)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-07-15, 09:03   

Bardzo długi postój i na równej drodze to i owszem ale stawanie na światłach pod górkę czy z górki i wbicie P auto wspiera się na blokadzie w skrzyni. A nie życzę nikomu by blokada się ubiła.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-07-15, 09:11   

ernesto napisał/a:
Bardzo długi postój i na równej drodze to i owszem ale stawanie na światłach pod górkę czy z górki i wbicie P auto wspiera się na blokadzie w skrzyni. A nie życzę nikomu by blokada się ubiła.


Dlatego w instrukcjach wyraźnie jest napisane że pierwszy ręczny później P.
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-15, 13:15   

Nigdy jeszcze w żadnym automacie nie miałem problemu z wyłączeniem pozycji P gdy autko stało na nierównej nawierzchni. W Bardzo dużym spadku to już zapinałem ręczny bo to dodatkowe zabezpieczenie a i za duże obciążenie na tę blokadę. W PL poza górami takich spadków nie widziałem :)

CO do zapinania neutrala na np światłach jak najbardziej się to robi,jest to wygodniejsze i po to jest by nie trzymać ciągle na heblu nogi bo czasami można się nawet zapomnieć :)

Pozycji N nie wrzucamy w czasie jazdy!
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-07-15, 18:49   

Apophis napisał/a:
Pozycji N nie wrzucamy w czasie jazdy!

Może wyprostuję jeszcze jeden mit.....
Wrzucenie N w trakcie jazdy kiedy silnik pracuje nie skutkuje niczym negatywnym dla skrzyni i zupełnie teoretycznie można autem rozpędzić się, wrzucić skrzynię na N i w tym trybie dotoczyć się do świateł.

Tu odwołuję się do mojej poprzedniej wypowiedzi - skoro silnik pracuje to pompa oleju również pracuje i skrzyni nic się nie stanie.

Należy jednak pamiętać, że owego wrzucenia na N a także powrócenia z N do D nie należy dokonywać przy wciśniętym pedale gazu - im wyższa prędkość obrotowa silnika tym bardziej szkodliwe to dla skrzyni.


Dla zastanowienia kolegom dodam.....
jeżeli wrzucenie N w trakcie jazdy powodowało by uszkodzenie skrzyni to każde auto ze skrzynią automatyczną hamowane na hamowni miało by skrzynię do remontu.
Odwracając tą logikę.... żadna hamownia nie podjęłaby się hamowania auta z automatem gdyby ryzykowali uszkodzeniem skrzyni w aucie klienta ;)


Noi na koniec, jako święte przykazanie użytkownika skrzyni automatycznej.....
po wrzuceniu z D na N w trakcie jazdy nigdy przenigdy nie należy przerzucać z N na R jeżeli auto wciąż toczy się do przodu.
I analogicznie ale w drugą stronę....
po wrzuceniu z R na N w trakcie jazdy nigdy przenigdy nie należy przerzucać z N na D jeżeli auto wciąż toczy się do tyłu.
Takie praktyki prowadzą do uszkodzenia skrzyni.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-07-15, 19:46   

FOSS napisał/a:
No i na koniec, jako święte przykazanie użytkownika skrzyni automatycznej.....
po wrzuceniu z D na N w trakcie jazdy nigdy przenigdy nie należy przerzucać z N na R jeżeli auto wciąż toczy się do przodu.
I analogicznie ale w drugą stronę....
po wrzuceniu z R na N w trakcie jazdy nigdy przenigdy nie należy przerzucać z N na D jeżeli auto wciąż toczy się do tyłu.
Takie praktyki prowadzą do uszkodzenia skrzyni.

Z tym się zgadzam, jednak pamiętam, kiedyś oglądałem film o testach auta (może Opel Omega lub Senator, może Mercedes, była to raczej duża limuzyna), a test był wykonywany w latach 80-tych. Na filmie kierowca testowy na mokrym placu wyłożonym kamienną kostką jeździł tam i z powrotem tym autem ze skrzynią automatyczną i przerzucał biegi właśnie między D i R. Pojazd nie nadążał się zatrzymać, tracił przyczepność tylnych kół i mieląc kołami zmieniał kierunek jazdy.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-07-15, 20:11   

pebo napisał/a:
kiedyś oglądałem film o testach auta (może Opel Omega lub Senator, może Mercedes, była to raczej duża limuzyna), a test był wykonywany w latach 80-tych. Na filmie kierowca testowy na mokrym placu wyłożonym kamienną kostką jeździł tam i z powrotem tym autem ze skrzynią automatyczną i przerzucał biegi właśnie między D i R. Pojazd nie nadążał się zatrzymać, tracił przyczepność tylnych kół i mieląc kołami zmieniał kierunek jazdy.

Niedawno był podobny filmik z a8 d4 w12 securit i tam dobrze widać jak auto nie turla się a zapierdyka na fulla na R a potem gwałtownie D i laga bez litości..

2 lata wstecz zdarzyło się mi w zimie podczas jazdy z 3-5x przypadkiem wrzucić N i bez zatrzymywania wrzucałem z powrotem D i do tej pory jeżdżę.. Ale na 100% podczas wrzucania D nie naciskałem gazu ze strachu :P
_________________
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-07-15, 20:19   

Ojczyzną automatów są Stany Zjednoczone, a tam z inteligencją mieszkańców podobno różnie, to i automaty musiałby być zaprojektowane z odpowiednim systemem "i-odporności".
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-16, 21:54   

Nie wiem czy to wrzucanie N w czasie jazdy to taki mit.

Skąd to wiem?
Literatura w necie i rozmowa z właścicielem znanego serwisu ASB w PL.

Oco chodzi dokładnie?
Podczas pracy silnika pracuje też pompa oleju ale
Gdy jedziemy na biegu ciśnienia są inne większe i prosto ujmując smarowanie jest bardziej efektywne natomiast pozycja N zmniejsza te do minimum co powoduje że nasza skrzynka jest mniej wydajnie smarowana a rozpędzone auto napędza skrzynie w sumie tak samo jak w czasie jazdy.

Nie uszkodzimy tym skrzyni odrazu a delikutaśnie po jakimś czasie,przebiegu coś się sypnie lub osłabnie.

FOSS masz tam znajomego w Midpartsie to jak bedziesz przy okazji zapytaj czy faktycznie jest jak kiedys mnie uswiadomiono?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.