Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-07-13, 14:58
|
|
|
Korton napisał/a: | Bicie tarcze spowodowane jest tez miejscowym przegrzaniem, ma to miejsce gdy z duzej predkosci hamujecie do 0km/h (np czerwone swiatlo) i po zatrzymaniu trzymamy hamulec (automat). Klocek jest mocno rozgrzany, tarcza tez i w miescu styku przez iles tam sekund klocek przypieka w jednym miejscu tarcze. |
I tak właśnie jest z przygrzaniem tarcz.
Korton napisał/a: | W skrzyni recznej jest latwiej, gdzies na forach widzialem rady, zeby po ostrym hamowaniu na postoju nie trzymac auta na hamulcu - tylko odpuscic. W automacie jest to dosc upierdliwe, bo trzeba reczny zaciagac za kazdym razem. |
O ile jest to możliwe to lepiej wrzucić na neutral i puścić hamulec bo zaciągnięcie ręcznego siłą rzeczy przypieka tylne tarcze.
Ja staram się właśnie tak robić ale owszem jest to dosyć upierdliwe |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
brakeparts [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-14, 08:27
|
|
|
Nie na Neutral ale na Parking. Ale tak jak napisał Korton - najlepiej się podczołgiwać pod światłami |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-07-14, 10:51
|
|
|
brakeparts napisał/a: | Nie na Neutral ale na Parking. |
Dlaczego?
Pytam bo moim zdaniem można zarówno na Parking jak i na Neutral.
Jak jezdnia jest równa tak że auto nie stacza się w przód czy w tył to mi wygodniej na Neutral |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
brakeparts [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-14, 10:59
|
|
|
Chodzi o smarowanie skrzyni - nie powinno się stawiać na "N" |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-07-14, 11:58
|
|
|
Lepiej postać 30s na N jak przełączać z D na P. |
_________________
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-07-14, 11:59
|
|
|
brakeparts napisał/a: | Chodzi o smarowanie skrzyni - nie powinno się stawiać na "N" |
Bzdury i bajki z internetu.
Jeżeli silnik pracuje to pracuje też pompa i nie ma żadnych kłopotów ze smarowaniem skrzyni.
Na pracującym silniku możesz sobie stawiać skrzynię na "N" do bólu i nic ze skrzynią stać się nie powinno.
A przełączanie z P na D, jak kolega powyżej zauważył, jest mniej zdrowe dla skrzyni jak stanie na N. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
brakeparts [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-14, 12:04
|
|
|
Nie będę się sprzeczał bo autorytetem w skrzyniach nie jestem - ja jednak zawsze na P wrzucam gdy zapowiada się trochę dłuższy postój na światłach |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-07-15, 08:03
|
|
|
Bardzo długi postój i na równej drodze to i owszem ale stawanie na światłach pod górkę czy z górki i wbicie P auto wspiera się na blokadzie w skrzyni. A nie życzę nikomu by blokada się ubiła. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-07-15, 08:11
|
|
|
ernesto napisał/a: | Bardzo długi postój i na równej drodze to i owszem ale stawanie na światłach pod górkę czy z górki i wbicie P auto wspiera się na blokadzie w skrzyni. A nie życzę nikomu by blokada się ubiła. |
Dlatego w instrukcjach wyraźnie jest napisane że pierwszy ręczny później P. |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-15, 12:15
|
|
|
Nigdy jeszcze w żadnym automacie nie miałem problemu z wyłączeniem pozycji P gdy autko stało na nierównej nawierzchni. W Bardzo dużym spadku to już zapinałem ręczny bo to dodatkowe zabezpieczenie a i za duże obciążenie na tę blokadę. W PL poza górami takich spadków nie widziałem
CO do zapinania neutrala na np światłach jak najbardziej się to robi,jest to wygodniejsze i po to jest by nie trzymać ciągle na heblu nogi bo czasami można się nawet zapomnieć
Pozycji N nie wrzucamy w czasie jazdy! |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-07-15, 17:49
|
|
|
Apophis napisał/a: | Pozycji N nie wrzucamy w czasie jazdy! |
Może wyprostuję jeszcze jeden mit.....
Wrzucenie N w trakcie jazdy kiedy silnik pracuje nie skutkuje niczym negatywnym dla skrzyni i zupełnie teoretycznie można autem rozpędzić się, wrzucić skrzynię na N i w tym trybie dotoczyć się do świateł.
Tu odwołuję się do mojej poprzedniej wypowiedzi - skoro silnik pracuje to pompa oleju również pracuje i skrzyni nic się nie stanie.
Należy jednak pamiętać, że owego wrzucenia na N a także powrócenia z N do D nie należy dokonywać przy wciśniętym pedale gazu - im wyższa prędkość obrotowa silnika tym bardziej szkodliwe to dla skrzyni.
Dla zastanowienia kolegom dodam.....
jeżeli wrzucenie N w trakcie jazdy powodowało by uszkodzenie skrzyni to każde auto ze skrzynią automatyczną hamowane na hamowni miało by skrzynię do remontu.
Odwracając tą logikę.... żadna hamownia nie podjęłaby się hamowania auta z automatem gdyby ryzykowali uszkodzeniem skrzyni w aucie klienta
Noi na koniec, jako święte przykazanie użytkownika skrzyni automatycznej.....
po wrzuceniu z D na N w trakcie jazdy nigdy przenigdy nie należy przerzucać z N na R jeżeli auto wciąż toczy się do przodu.
I analogicznie ale w drugą stronę....
po wrzuceniu z R na N w trakcie jazdy nigdy przenigdy nie należy przerzucać z N na D jeżeli auto wciąż toczy się do tyłu.
Takie praktyki prowadzą do uszkodzenia skrzyni. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-15, 18:46
|
|
|
FOSS napisał/a: | No i na koniec, jako święte przykazanie użytkownika skrzyni automatycznej.....
po wrzuceniu z D na N w trakcie jazdy nigdy przenigdy nie należy przerzucać z N na R jeżeli auto wciąż toczy się do przodu.
I analogicznie ale w drugą stronę....
po wrzuceniu z R na N w trakcie jazdy nigdy przenigdy nie należy przerzucać z N na D jeżeli auto wciąż toczy się do tyłu.
Takie praktyki prowadzą do uszkodzenia skrzyni. |
Z tym się zgadzam, jednak pamiętam, kiedyś oglądałem film o testach auta (może Opel Omega lub Senator, może Mercedes, była to raczej duża limuzyna), a test był wykonywany w latach 80-tych. Na filmie kierowca testowy na mokrym placu wyłożonym kamienną kostką jeździł tam i z powrotem tym autem ze skrzynią automatyczną i przerzucał biegi właśnie między D i R. Pojazd nie nadążał się zatrzymać, tracił przyczepność tylnych kół i mieląc kołami zmieniał kierunek jazdy. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-07-15, 19:11
|
|
|
pebo napisał/a: | kiedyś oglądałem film o testach auta (może Opel Omega lub Senator, może Mercedes, była to raczej duża limuzyna), a test był wykonywany w latach 80-tych. Na filmie kierowca testowy na mokrym placu wyłożonym kamienną kostką jeździł tam i z powrotem tym autem ze skrzynią automatyczną i przerzucał biegi właśnie między D i R. Pojazd nie nadążał się zatrzymać, tracił przyczepność tylnych kół i mieląc kołami zmieniał kierunek jazdy. |
Niedawno był podobny filmik z a8 d4 w12 securit i tam dobrze widać jak auto nie turla się a zapierdyka na fulla na R a potem gwałtownie D i laga bez litości..
2 lata wstecz zdarzyło się mi w zimie podczas jazdy z 3-5x przypadkiem wrzucić N i bez zatrzymywania wrzucałem z powrotem D i do tej pory jeżdżę.. Ale na 100% podczas wrzucania D nie naciskałem gazu ze strachu |
_________________
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-15, 19:19
|
|
|
Ojczyzną automatów są Stany Zjednoczone, a tam z inteligencją mieszkańców podobno różnie, to i automaty musiałby być zaprojektowane z odpowiednim systemem "i-odporności". |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-16, 20:54
|
|
|
Nie wiem czy to wrzucanie N w czasie jazdy to taki mit.
Skąd to wiem?
Literatura w necie i rozmowa z właścicielem znanego serwisu ASB w PL.
Oco chodzi dokładnie?
Podczas pracy silnika pracuje też pompa oleju ale
Gdy jedziemy na biegu ciśnienia są inne większe i prosto ujmując smarowanie jest bardziej efektywne natomiast pozycja N zmniejsza te do minimum co powoduje że nasza skrzynka jest mniej wydajnie smarowana a rozpędzone auto napędza skrzynie w sumie tak samo jak w czasie jazdy.
Nie uszkodzimy tym skrzyni odrazu a delikutaśnie po jakimś czasie,przebiegu coś się sypnie lub osłabnie.
FOSS masz tam znajomego w Midpartsie to jak bedziesz przy okazji zapytaj czy faktycznie jest jak kiedys mnie uswiadomiono? |
|
|
|
|
|