Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Bicie tarcz (przód)  
Autor Wiadomość
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-06-29, 15:54   [D2 FL ALL ] Bicie tarcz (przód)

Witam. Mam problem, otóż po kilku hamowaniach jak hamulce się dobrze rozgrzeją, czuć jest bicie w kierownicy. Jak trochę się schłodzą wszystko jest w porządku.

Czym to może być spowodowane?

Dodam że mam zaciski LUCAS-a dwu-tłoczkowe, tarcze 323mm.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-06-29, 16:13   

Kolego miałem ten sam problem. Kup tarcze zimmerman najlepiej Sport coat i zapomnisz o problemie. Obwiniałem jakieś luzy a okazało się że tarcza zaczyna się krzywić przy rozgrzewaniu pomimo że grubość miały 30mm. Teraz z 200km/h do zera nic nie bije.
_________________

 
 
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-06-29, 16:30   

A jaki jest orientacyjny koszt tych tarcz ?
Ostatnio zmieniony przez karols 2014-06-29, 16:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-06-29, 16:37   

karol208 napisał/a:
Kolego miałem ten sam problem. Kup tarcze zimmerman najlepiej Sport coat i zapomnisz o problemie. Obwiniałem jakieś luzy a okazało się że tarcza zaczyna się krzywić przy rozgrzewaniu pomimo że grubość miały 30mm. Teraz z 200km/h do zera nic nie bije.


popieram w zupelnosci! <okioki> jak mi sie tylko skoncza obecne to od razu kupije Zimmermannki :D

koszt to za SPORTy ok. 350 zl. / szt.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-06-29, 16:38   

o tak przykladowo

http://allegro.pl/tarcze-...4320482290.html

;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-06-29, 16:42   

A co sądzicie o tych : http://www.iparts.pl/czes...-100330320.html

Cena 350 zł mnie troche przeraża, bo czeka mnie jeszcze wymiana klocków a to też pewnie nie mały koszt.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-06-29, 16:45   

Wkładaj zestaw zacisków z D3 360mm i zapomnisz o gnącym się spowalniaczu lucasa 323mm... <tjaa>

Napisz do Lewian (jest nawet reklama wyżej) i tam tarcze 323mm widziałem po 205zł/szt a 360mm po 270zł/szt.
_________________
 
 
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-06-29, 16:55   

Średnia prędkość z jaką jeżdżę w trasie to 140-160 km/h, dlatego nie wiem czy będzie to opłacalne, zastanawiem się właśnie nad zwykłymi ZIMMERMANNAMI czy nie będzie z nimi takiego problemu ?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-06-29, 17:04   

Jeśli zostajesz przy 323mm to bierz zimmiego coat z. W moim przypadku, a mamy "zbliżone" prędkości zakończyło się na zestawie 385mm a tył 335.... Auto jednak swoje waży, dość szybko się rozpędza a ludzie nie patrzą po lusterkach i jeżdżą na pałę :/

Napisz tutaj: http://www.a8team.pl/inne...-vt7590,225.htm
_________________
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-06-29, 17:10   

Myśle ze lepiej napisać do mnie :)
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-06-29, 21:56   

krzychu22.p1i napisał/a:
W moim przypadku, a mamy "zbliżone" prędkości zakończyło się na zestawie 385mm a tył 335.... Auto jednak swoje waży, dość szybko się rozpędza a ludzie nie patrzą po lusterkach i jeżdżą na pałę :/

No właśnie, auto swoje waży.
Jak widać producent auta również poszedł do przodu bo D3 waży praktycznie tyle samo co D2 ale w D2 tarcze hamulcowe przy silniku 4.2V8 to niestety bidne 323mm a w D3 do tego samego silnika już wsadzili 360mm.....
a jak ktoś lubi czasem szybciej pojeździć to te 360mm z D3 obiektywnie rzecz biorąc również są niewystarczające i ja w D3 też założyłem zestaw 385/335mm....
w tym wypadku powiedzenie "duży może więcej" jest jak najbardziej prawdziwe ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2014-06-30, 16:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-06-30, 13:37   

A co myślicie o tych tarczach :
http://allegro.pl/hella-p...4353984265.html
 
 
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-07-08, 09:43   

Wstawiłem jednak ZIMMERTMANY Sport. Narazie jest w porządku.

Dzieki za pomoc :)
 
 
brakeparts
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-11, 08:51   

Bicie przy hamowaniu po rozgrzaniu układu hamulcowego nie jest spowodowane tarczami tylko zbyt słabą mieszanką klocka hamulcowego. Zobaczcie sami, że gdy pojawia się bicie na tarczach robią się przebarwienia od klocków hamulcowych - na tarczy wtedy tworzą się pola o różnym współczynniku tarcia i pojawia się bicie kierownicy. Przy spokojej jeździe klocki znowu wytwarzają film cierny równomierny na całej powierzchni tarcz i problem znika. W wielu przypadkach niestety przez pola o różnym współczynniku tarcia tarcza nierówno sie wyciera i niestety bicie już nie znika po spokojnej jeździe. Dodatkowo przez zbyt słabe klocki często pojawia się cementyt na powierzchni tarcz który potem poprzez wbicie w okładzię cierną ryje rowki w tarczy i to też prowadzi do wibracji na kierownicy.

Przerobiliśmy już kilkadziesiąt A6 i A8 w których były zakładane nawet tarcze DBA ale dopóki nie zmieniło się klocków na mocniejsze problem z wibracjami powracał. Z naszej strony polecamy zacząć dobór hamulców od mocniejszych klocków hamulcowych (jeżeli wcześniej pojawiały się takie problemy jak wyżej) - taki jak EBC Yellow, Hawk HPS czy Ferodo DS Performance/2500. Dopiero po dobraniu klocków do swojego stylu jazdy dobieramy albo dobrą gładką tarczę albo idziemy w wiercone/nacinane.
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-13, 11:59   

Bicie tarcze spowodowane jest tez miejscowym przegrzaniem, ma to miejsce gdy z duzej predkosci hamujecie do 0km/h (np czerwone swiatlo) i po zatrzymaniu trzymamy hamulec (automat). Klocek jest mocno rozgrzany, tarcza tez i w miescu styku przez iles tam sekund klocek przypieka w jednym miejscu tarcze. W skrzyni recznej jest latwiej, gdzies na forach widzialem rady, zeby po ostrym hamowaniu na postoju nie trzymac auta na hamulcu - tylko odpuscic. W automacie jest to dosc upierdliwe, bo trzeba reczny zaciagac za kazdym razem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.