Autor |
Wiadomość |
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-06-29, 15:54 [D2 FL ALL
] Bicie tarcz (przód)
|
|
|
Witam. Mam problem, otóż po kilku hamowaniach jak hamulce się dobrze rozgrzeją, czuć jest bicie w kierownicy. Jak trochę się schłodzą wszystko jest w porządku.
Czym to może być spowodowane?
Dodam że mam zaciski LUCAS-a dwu-tłoczkowe, tarcze 323mm. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-06-29, 16:13
|
|
|
Kolego miałem ten sam problem. Kup tarcze zimmerman najlepiej Sport coat i zapomnisz o problemie. Obwiniałem jakieś luzy a okazało się że tarcza zaczyna się krzywić przy rozgrzewaniu pomimo że grubość miały 30mm. Teraz z 200km/h do zera nic nie bije. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-06-29, 16:30
|
|
|
A jaki jest orientacyjny koszt tych tarcz ? |
Ostatnio zmieniony przez karols 2014-06-29, 16:43, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-06-29, 16:37
|
|
|
karol208 napisał/a: | Kolego miałem ten sam problem. Kup tarcze zimmerman najlepiej Sport coat i zapomnisz o problemie. Obwiniałem jakieś luzy a okazało się że tarcza zaczyna się krzywić przy rozgrzewaniu pomimo że grubość miały 30mm. Teraz z 200km/h do zera nic nie bije. |
popieram w zupelnosci! <okioki> jak mi sie tylko skoncza obecne to od razu kupije Zimmermannki
koszt to za SPORTy ok. 350 zl. / szt. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-06-29, 16:45
|
|
|
Wkładaj zestaw zacisków z D3 360mm i zapomnisz o gnącym się spowalniaczu lucasa 323mm... <tjaa>
Napisz do Lewian (jest nawet reklama wyżej) i tam tarcze 323mm widziałem po 205zł/szt a 360mm po 270zł/szt. |
_________________
|
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-06-29, 16:55
|
|
|
Średnia prędkość z jaką jeżdżę w trasie to 140-160 km/h, dlatego nie wiem czy będzie to opłacalne, zastanawiem się właśnie nad zwykłymi ZIMMERMANNAMI czy nie będzie z nimi takiego problemu ? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-06-29, 17:04
|
|
|
Jeśli zostajesz przy 323mm to bierz zimmiego coat z. W moim przypadku, a mamy "zbliżone" prędkości zakończyło się na zestawie 385mm a tył 335.... Auto jednak swoje waży, dość szybko się rozpędza a ludzie nie patrzą po lusterkach i jeżdżą na pałę
Napisz tutaj: http://www.a8team.pl/inne...-vt7590,225.htm |
_________________
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-06-29, 21:56
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | W moim przypadku, a mamy "zbliżone" prędkości zakończyło się na zestawie 385mm a tył 335.... Auto jednak swoje waży, dość szybko się rozpędza a ludzie nie patrzą po lusterkach i jeżdżą na pałę |
No właśnie, auto swoje waży.
Jak widać producent auta również poszedł do przodu bo D3 waży praktycznie tyle samo co D2 ale w D2 tarcze hamulcowe przy silniku 4.2V8 to niestety bidne 323mm a w D3 do tego samego silnika już wsadzili 360mm.....
a jak ktoś lubi czasem szybciej pojeździć to te 360mm z D3 obiektywnie rzecz biorąc również są niewystarczające i ja w D3 też założyłem zestaw 385/335mm....
w tym wypadku powiedzenie "duży może więcej" jest jak najbardziej prawdziwe |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2014-06-30, 16:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-07-08, 09:43
|
|
|
Wstawiłem jednak ZIMMERTMANY Sport. Narazie jest w porządku.
Dzieki za pomoc |
|
|
|
|
brakeparts [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-11, 08:51
|
|
|
Bicie przy hamowaniu po rozgrzaniu układu hamulcowego nie jest spowodowane tarczami tylko zbyt słabą mieszanką klocka hamulcowego. Zobaczcie sami, że gdy pojawia się bicie na tarczach robią się przebarwienia od klocków hamulcowych - na tarczy wtedy tworzą się pola o różnym współczynniku tarcia i pojawia się bicie kierownicy. Przy spokojej jeździe klocki znowu wytwarzają film cierny równomierny na całej powierzchni tarcz i problem znika. W wielu przypadkach niestety przez pola o różnym współczynniku tarcia tarcza nierówno sie wyciera i niestety bicie już nie znika po spokojnej jeździe. Dodatkowo przez zbyt słabe klocki często pojawia się cementyt na powierzchni tarcz który potem poprzez wbicie w okładzię cierną ryje rowki w tarczy i to też prowadzi do wibracji na kierownicy.
Przerobiliśmy już kilkadziesiąt A6 i A8 w których były zakładane nawet tarcze DBA ale dopóki nie zmieniło się klocków na mocniejsze problem z wibracjami powracał. Z naszej strony polecamy zacząć dobór hamulców od mocniejszych klocków hamulcowych (jeżeli wcześniej pojawiały się takie problemy jak wyżej) - taki jak EBC Yellow, Hawk HPS czy Ferodo DS Performance/2500. Dopiero po dobraniu klocków do swojego stylu jazdy dobieramy albo dobrą gładką tarczę albo idziemy w wiercone/nacinane. |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-07-13, 11:59
|
|
|
Bicie tarcze spowodowane jest tez miejscowym przegrzaniem, ma to miejsce gdy z duzej predkosci hamujecie do 0km/h (np czerwone swiatlo) i po zatrzymaniu trzymamy hamulec (automat). Klocek jest mocno rozgrzany, tarcza tez i w miescu styku przez iles tam sekund klocek przypieka w jednym miejscu tarcze. W skrzyni recznej jest latwiej, gdzies na forach widzialem rady, zeby po ostrym hamowaniu na postoju nie trzymac auta na hamulcu - tylko odpuscic. W automacie jest to dosc upierdliwe, bo trzeba reczny zaciagac za kazdym razem. |
|
|
|
|
|