Autor |
Wiadomość |
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-01-10, 10:49
|
|
|
czy ktos ma dlugosc tych cewek od wtyczki do konca? ja mam cewki 06E905115D i nie zaklikuja jak trzeba. u mnie jest 15.4cm. koles od ktorego je kupilem szlifowal sobie fleksem pokrywe zaworow, zeby dzialalo szkoda, ze powiedzial mi po tym jak juz mialem je na aucie no i teraz czy tez mnie czeka szlifowanie, czy te 077905115T sa dluzsze i wszystko bedzie dzialac jak trzeba? dodam, ze mam ABZ PreFL. zeby nie bylo |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-01-10, 11:18
|
|
|
Wieczorem dam Ci znać, bo na półce leżą ori cewki i 07K905715F z 2.0TFSI, to porównam i zmierzę. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-01-10, 11:54
|
|
|
gtfan, dzieki |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-01-10, 18:10
|
|
|
Zdjęcia poniżej. Cewka ori z ABZ-ta z pierwszych wypustów, ale te późniejsze, na 2 śruby mocowane mają tę samą długość. Wygląda na to, że faktycznie może ok. 1cm brakować.
Sprężynka w cewce ABZ zaczyna się 13cm od płaszczyzny przylegania do pokrywy zaworów, a zatrzask w cewce 07K905715F zaczyna się 11.8cm a kończy 10.9cm od wtyczki.
Jutro przymierzę to do silnika.
Edit:
Końcówka świecy siedzi 11.4cm poniżej płaszczyzny pokrywy zaworów. Wychodzi to dokładnie w połowie zatrzasku cewki 07K905715F wciśniętej do końca. Niby ma szansę działać, ale jeszcze z 5mm by się przydało. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-01-13, 08:22
|
|
|
no wlasnie tez mam wrazenie, ze ten 1cm by sie przydala dluzsza. mam nadzieje dzis zgadac sie ze znajomym, co ma u siebie w garazu cewki z TFSI i wlasnie wychodzi mu, ze sa o ten cm dluzsze. na probe postaram sie wpiac ja do siebie i jak zakliknie dobrze, to podam tu numery
[ Dodano: 2020-01-14, 08:25 ]
No niestety tak mu sie cos zle zmierzylo i nie jest dluzsza zamowilem na allegro takie przedluzone koncowki swiec, zobaczymy czy to zda egzamin. |
|
|
|
|
arti
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 84 Skąd: okolice STG
|
Wysłany: 2020-01-16, 16:11
|
|
|
Jestem w trakcie przerabiania układu zapłonowego w ABZ , ale bez szlifowania pokrywy zaworów i dorabiania końcówek świec się nie obędzie żeby dobrze zapiąć
Grupa waga nie ma wyższych cewek, przeglądałem katalogi i są jedynie niższe
Nowe maja inne cewki, można poszukać w innych markach czy nie ma dłuższej
Zostałem przy tych od tfsi bo tanie i dostępne |
|
|
|
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-01-17, 07:58
|
|
|
zamowilem u tokarza koncowki swiec 18mm, zamiast standardowego 10mm i powinno byc git. te od malucha dostepne na allegro 25mm sa za dlugie i sie nie zalozy oslon. mysle, ze z tymi dluzszymi koncowkami szlifowanie nie bedzie potrzebne.. mam taka nadzieje |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-01-17, 09:03
|
|
|
Tutaj gościu ma jeszcze dodatkowo plastikowe adaptery założone i w komentarzu pisze, że użył cewek 06E 905 115D.
https://www.youtube.com/watch?v=Vgr6M5nnSVA |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-01-17, 11:57
|
|
|
mam te same cewki. one sa troche za krotkie. adaptery to te plastiki, ale nic co by pomagalo sie cewce lepiej zakliknac na swiecy |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-01-17, 12:05
|
|
|
Wiem wiem, miałem na myśli, że te adaptery jeszcze bardziej podnoszą cewkę, więc ciekawe czy też jakieś przedłużki stosował. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-01-17, 12:16
|
|
|
napewno oslon juz nie zalozy |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-01-17, 12:29
|
|
|
Na forach piszą, że bez osłon lepiej, bo te cewki ciepła nie lubią. Ale w D2 słabo to będzie wyglądać.
[ Dodano: 2020-04-16, 11:11 ]
Jakie świece z odkręcaną końcówką polecacie do ABZ-ta? Mam NGK BUR6FESZ i Denso T20TT i niestety w obu końcówka jest na stałe.
Niby BPR6EF pasują wymiarami i ciepłotą, ale mają rezystor 5kOhm zamiast 1kOhm. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
PAlllUCH
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 Long
Wiek: 36 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 97 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2020-05-03, 17:25
|
|
|
Silnik AUW
Hej podepnę się pod temat.
Na dole mały wykres z pracy cewek, tzn ich napięcie, bardzo różnorodne.
Moje pytanie czy te cewki to śmietnik???
I jeszcze jedno pytanko da się jakoś wymienić przewody biegnące do cewek, kabelki przy wtyczce do cewek nie są już w najlepszej kondycji po prawie 20 latach
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2020-05-03, 17:36
|
|
|
PAlllUCH napisał/a: | Na dole mały wykres z pracy cewek | A to nie wykres z czujnikow spalania stukowego ? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
PAlllUCH
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 Long
Wiek: 36 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 97 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2020-05-03, 18:22
|
|
|
szczerze to nie wiem, gdzieś na forum wyczytałem że bloki 26 i 27 podają napięcie cewek i chyba powinny być w granicy 1.4
Dodatkowo błędy w silniku wskazujące na niepoprawną pracę silnika
Tzn, dwa błędy od poduszek silnika które są zwykłe(nie olejowe z wtyczką) i nie są podpięte,
dwa ostanie pokazują losowe wypadnie zapłonu.
Martwi mnie jeszcze trochę błąd 17748 położenie wałka rozrządu, chociaż rozrząd nie dawno ustawiany u P.Marka i wyszło całkiem dobrze:)
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Sunday, 03 May 2020, 17:41:41:0
Control Module Part Number: 4D0 907 558 AC
Component and/or Version: 4.2L V8/5V G 0002
Software Coding: 11753
Work Shop Code: WSC 76589
VCID: 6EAF4DBB398F
Additional Info: WAUZZZ4D63N001561 AUZ7Z0A2020777
5 Faults Found:
17981 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144): Open Circuit
P1573 - 35-00 - -
17985 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145): Open Circuit
P1577 - 35-00 - -
17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
P1340 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16689 - Cylinder 5: Misfire Detected
P0305 - 35-00 - - |
|
|
|
|
|