Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Kalibracja nawiewów.  
Autor Wiadomość
Unknown 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 208
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-12-28, 00:30   [D2 FL ALL ] Kalibracja nawiewów.

hej! czy jest takie cos w naszych autkach jak kalibracja nawiewów ?

moze zle to nazywam, ale ogolnie chodzi o to, że na trybie ECO ustawiam na HI i mam saune w aucie, ustawie na obu stronach po 27 i wieje mi zimnem i to przez caly czas.

Myslalem ze to moze schładza do tych 27 stopni, ale nie wazne czy otworze okna czy jak.

Innym razem uruchomie auto np na 25 stopniach i wieje mi ciepłe. nie ma na to jakiejs reguły.
Dlatego mam do Was pytanie czy jakas jest procedura by skalibrowac silniczki, moze nie zawsze sie domykaja/otwieraja prawidłowo.
_________________

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-12-28, 00:39   

Z tego co się orientuję wszystko się dzieje automatycznie. Optymalnie by odpowiednio nagrzać lub przewietrzyć kabinę. Ostatnio np wracałem od teściów klimatronik ustawiony na 22 i 22 w nogach leciało ciepłe powietrze natomiast w górnej części chłodne. po przestawieniu na wyższą temperaturę równomiernie puszczało ciepłe powietrze na dół i górę by nagrzać wnętrze pojazdu.

nie wiem czy dobrze się rozumiemy klimatronik jest rak zaprojektowany żeby jak najszybciej uzyskać daną temperaturę. Jeśli ustawisz HI do będzie dawał na maxa. Zagrzejesz wnętrze auta do 30 stopni a potem ustawisz na powiedzmy 25 to on przestawi swój tryb tak żeby jak najszybciej zbił temperaturę wnętrza do zadanej przez Ciebie.
Jeśli wykryje że osiągnął swój cel przestawi się by utrzymywać cały czas dana temperaturę.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Unknown 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 208
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-12-28, 00:44   

no wlasnie tak rozumiem, ze powinno być jak piszesz. lecz np po przestawieniu z HI na 27 zamiast leciec letnie leci caly czas zimne. nawet jak przewietrze auto o co teraz nie trudno to nadal leci zimne. A wylacze auto i nawiewy sie wylacza, wlacze ponownie i po chwili leci jak powinno.

ale tj pisze nie ma to reguły.
_________________

 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1282
Skąd: Lublin

Wysłany: 2013-12-28, 02:21   

Jest procedura kalibracji, np. po wymianie silniczka przydatna. Nie wiem czy w Twoim przypadku pomoże, ale spróbować nie zaszkodzi.
Wchodzisz vagiem w klimatyzację (HVAC) klikasz na nastawy podstawowe (basic settings), wybierasz kanał 01, czekasz aż wartości w okienku dojdą do zera i tyle ;-)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-28, 10:15   

a ja d o dzis nie wiem gdzie ustawia sie nawiew na stopy
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Unknown 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 208
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-12-28, 10:21   

gtfan, dzieki za wskazówke - spróboje :)

preston81, yyyy hmm :) na panelu klimatronika przycisk ze strzałką w dół ;)
_________________

 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-29, 11:43   

dziękuje :) myślałem że to tłoczy powietrze na tył auta :D a jak ustawic nawiewy z tyłu jest regulacja z poziomu kierowcy czy to juz pasazerowie muszą się bawić ??
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-12-29, 14:53   

O ile się nie mylę to jak ustawisz na kratki na panelu to powinno zasuwać na tył czyli na słupki i tunel między fotelami. Podczas ustawienia na nogi na tył też leci tylko kanalikami pod fotelami.
Co do regulacji osób postronnych siedzących w tylnym rzędzie mogą sobie tylko manipulować pokrętłami i kratkami w którą stronę ma im wiać.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-17, 00:22   

gtfan napisał/a:
ale spróbować nie zaszkodzi
chyba jednak nie do końca. U mnie działało ok ale po przeczytaniu tego postu pomyślałem że zrobie (nie wiem po co). Teraz zachowuje się jakoś dziwnie. Po wciśnięciu odparowania przedniej szyby nadmuch nie idzie całą parą ale tak 70% siły nadmuchu - musze (+) zwiększyć dodatkowo siłe nadmuchu żeby było na maxa. Poza tym jakoś długo ją odparowuje. A jak jest ustawione na maxa jak już osiągnie temperature silnika to głowny nadmuch jest na nogi i szybe a z centralnych wieje ledwo co.
_________________

 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-17, 00:23   

także jak chodzi dobrze lepiej nie tykać , a ja zrobie ta kalibracje jeszcze raz i zobacze
_________________

 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1282
Skąd: Lublin

Wysłany: 2014-01-17, 00:43   

No to niezły klops :/ To oficjalna procedura z Elsy, więc nie przypuszczałem, że może coś popsuć. Może odłączenie akumulatora pomoże..
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-17, 09:57   

gtfan napisał/a:
No to niezły klops
a no tak
gtfan napisał/a:
To oficjalna procedura z Elsy, więc nie przypuszczałem, że może coś popsuć
a nie pominąłeś czegoś przy przepisywaniu tej procedury, spróbuje jeszcze jutro z tym akumulatorem może masz racje
_________________

 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1282
Skąd: Lublin

Wysłany: 2014-01-17, 12:52   

Pisałem z pamięci i faktycznie pominąłem wymagania dotyczące przeprowadzenia kalibracji :( A są one następujące:
- poprawne kodowanie sterownika
- skasowane błędy klimatyzacji
- silnik chodzi na wolnych po kasowaniu błędów
- klimatyzacja włączona w trybie "auto"

Poniżej skan z elsy


Edit:
Byłem z ciekawości zrobić tę kalibrację u siebie.. I nawiew działa dokładnie tak jak opisałeś.. Nawiew na szybę - siła 7/12 kresek, normalne ustawienie - ze środkowej kratki słabo wieje, temp. na lo - ze środkowej kratki huragan.
Coś mi się zdaje, że to dziwny zamysł twórców systemu nawiewu co do jego działania. Bo raczej wątpię żeby w dwóch różnych autach, z początku i końca produkcji, wystąpiła identyczna usterka po zastosowaniu oficjalnej procedury serwisowej. Bardziej jestem skłonny wierzyć, że od wyjechania z fabryki nikt tej kalibracji nie robił i wcześniej nawiewy żyły swoim własnym życiem.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2014-01-17, 17:27   

JA tez tak mam ze 70% nadmuchu na szybe przy wlaczonym nawiewie na nia a przy auto cieple głownie dmucha na szybe i na nogi. Mnie to jak najbardziej odpowiada bo w seacie mam po rowno to az oczy szczypią jak wieje z kratek srodkowych
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 444
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-17, 20:51   

gtfan napisał/a:
temp. na lo - ze środkowej kratki huragan.
no tego to nie sprawdziłem, jutro zobacze, reszta sie zgadza. Może masz racje co do tych zamysłow.

Przynajmniej teraz mamy nawiewy jak w dużo młodszym VW Phaetonie :D . Tam też zamysłem twórcy było żeby powietrze się tak wydobywało żeby nie było wiadomo skąd i żeby nie było czuć podmuchu na ciele. Ja mam takie wrażenie że teraz tak jest.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.