Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Kondycja silnika, które bloki logować  
Autor Wiadomość
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-01-02, 12:08   [D2 FL ALL ] Kondycja silnika, które bloki logować

Witam, otóż ostatnio walczyłem z Taty skodą 2,5 tdi V6 163KM, straciła moc, i właśnie dzięki logowaniu doszedłem w czym leży problem itd.

Chciałbym sie dowiedziec którym kanałom w naszych silnikach należało by sie przyjrzeć żeby sprawdzić stan podzespołów które odpowiadają za kondycję naszych V8.
Na pewno jest to przepływka czyli kanał 002
Na pewno praca sond lambda i tu nie wiem czy kanał 31, 33
I co jeszcze mozna sprawdzić??? Przy okazji jak ktoć by miał jakieś prawidlowe wartości dla poszczególnych kanalów.
czyli np badając przepływkę musimy wiedziec jaki jest jej prawidłowy zakres pracy itd.
mam gdzies bloki pomiarowe ale jest to chyba tylko do preFL i w dodatku nie ma mojego oznaczenia silnika :)
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-01-02, 12:42   

Odnośnie przepływki, prawidłowa wartość przy maxymalnie otwartej przepustnicy to jest moc silnika x 0,8, w przypadku Twojej S 360x0,8= 288 gram i tyle powinna wskazywać. Im dalej od tej wartości tym gorzej. Najlepiej to wychwycić jadąc i robiąc logi.
_________________
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2013-01-02, 15:51   

tomi zrób logi dla przepływki, nastawników, czasu wtrysku, sond wszystkich, skracania dolotu, kątu zapłonu.
Ale logi to nie wszystko, wazne są odmy, kompresja, szczelnośc. Test drogowy prawde powie tak od 100km/h do 200
Tu masz wszystkie bloki:

http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/


jak coś służe pomocą :mrgreen: co i gdzie i ile powinno być.
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2013-01-04, 11:26   

hipcio napisał/a:
Test drogowy prawde powie tak od 100km/h do 200

Jak powinien wyglądać taki test ? Z którego biegu i jaki orientacyjny czas jest prawidłowy dla zdrowego silnika?
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-01-04, 17:27   

a nie lepiej pojechać na rolki i moc odczytać ???
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-01-04, 23:06   

pepi napisał/a:
a nie lepiej pojechać na rolki i moc odczytać ???

ale i ta wartość może nie być miarodajna jeśli obsługa hamowni źle dobierze wartości, pory toczenia itp... a wykres mocy i momentu nie powie czy siedzi przepływka, wtrysk, czy pompa, tylko że nie trzyma serii lub trzyma...
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-01-05, 10:23   

No właśnie mi chodziło o sprawdzenie poszczególnych elementów/podzespołów silnika które m.in. odpowaiadają za prawidłową prace silnika oraz jego kondycję,
Bo wiadomo że ta diagnoza nie powie nam ile jest od 0-100km, i rzeczywistą moc silnika.
A np. niedomagająca przepływka może błędów jeszcze nie powodować a już znacznie wpływać na osiągi silnika :)
Tak samo kąt zapłonu itd.
hipcio, czy mógłbyś wypisać nr bloków które podałeś do zdiagnozowania (przepływki, nastawników, czasu wtrysku, sond wszystkich, skracania dolotu, kątu zapłonu)
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2013-01-05, 21:20   

Kurcze dokładnie nie pamiętam tak bez kompa przy aucie, ale według powyższego linka to

02 przepływka i czas wtrysku
90,93 nastawniki
31,32,33 sondy
96 działanie klap w kolektorze
06 kąt zapłonu
Możesz jeszcze w czasie jazdy wypadanie zapłonów sprawdzic chyba 14 i 15 blok albo te okolice
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-01-06, 12:06   

wszystkie robimy dynamicznie??
Przepływka na pewno a co z resztą
32 chyba nie ma sensu robic dynamicznie bo tam sie tak szybko nic nie zmnienia
96 i 06 u mnie te kanały odpowiadaja za cos innego
kanał 31 tam widac napiecie sond ale nie widać obrotów żeby mozna było cos wywnioskować
No i 90, 93 dynamicznie czy tylko statycznie.

Wstępnie zrobiłem przepływkę, ale nie dociagnąłem do końca obrotów, max wyszło 247g/s ale jeszcze raz to przetestuje.

[ Dodano: 2013-01-06, 14:17 ]
A więc tak, cos tam z-logowałem :)
Wszystko robione na LPG 3 bieg(2500obr) aż do momentu przełączenia na 4
Grupy: 031,001,033 - http://vaglog.rtnet.pl/pigulka5_110174.html
Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/pigulka5_110175.html
Grupy: 090 - http://vaglog.rtnet.pl/pigulka5_110176.html
Grupy: 020,021 - http://vaglog.rtnet.pl/pigulka5_110177.html

Kanał 93 chyba za duża wartość w oknie nr 3??

_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2013-01-06, 16:11   

No zdecydowanie masz albo problem z napinaczami albo zle ustawiony rozrzad, sam mam podobnie tylko w tym polu 11 ale za 2 tyg bede ustawial jeszcze raz rozrzad, tzn nie bede sciagal paskow tylko poluzuje kola i ustawie na nowo wzgledem siebie i wzgledem walu
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-01-06, 16:19   

uszek napisał/a:
No zdecydowanie masz albo problem z napinaczami albo zle ustawiony rozrzad, sam mam podobnie tylko w tym polu 11 ale za 2 tyg bede ustawial jeszcze raz rozrzad, tzn nie bede sciagal paskow tylko poluzuje kola i ustawie na nowo wzgledem siebie i wzgledem walu


A napisz mi jeszcze po czym to wnioskujesz i jak powinno być zrobione??

Już wiem blok 93 wartości w polu 3,4 :) Pisałeś o tym w poście http://www.a8team.pl/d2-0...e-vt8691,15.htm
Tam tez hipcio napisał cos na temat nastawników blok 90 nie wiem czy jedno z drugim ma coś wspólnego, ale w tym bloku chyba wszystko jest ok.

Poza tym u mnie nie słychać stukania przy odpalaniu, no może raz cos usłyszałem, jak były duże temperatury ujemne i odpaliłem zimne auto po kilkudniowym postoju. Było to chwilowe i tak jak pisze usłyszałem to tylko raz, przez dosłownie moment.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2013-01-06, 19:00   

Jak dla mnie to rozrząd do ustawienia na dzień dobry. Reszta zjawisk czyli napinacz i kulejąca sonda oraz rozjazd miedzy stronami mogą wrócić do normy po prawidłowym ustawieniu wałków.
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2013-01-06, 20:27   

blok 90 to jest odpowiedzialny za nastawniki w V6 a w V8 blok 93 tam powinno byc jak najblizej 0 wartosci w 3 i 4 polu.

a wnioskuje to po tym ze najlatwiej jest sprawdzic rozrzad, 12 w jednym polu to jest przestawienie walka o jeden zabek, a pozniej trzeba sie zajac nastawnikami ale to juz grubsza sprawa.
Tak jak napisal hipcio rozrzad sie ustawi dobrze wtedy mozna szukac gdzie indziej, najwazniejsza sprawa to wlasnie rozrzad na znaki i blokady
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-01-07, 09:57   

No to jade dzisiaj do mechanika umówić sie na sprawdzenie rozrządu.
A blok 90 za co odpowiada tam też są takie wartości jak w bloku 93 tylko że w 90 mam w 3 i 4 oknie wartości -1 czasami -2 na jałowym, a pod obciążeniem zmienia sie tak jak na logach do 24.

Dodatkowo mam pytanie co do bloku 93.
Powiedzmy ze mechanik stwierdzi że rozrząd był przestawiony i już zrobił tak jak być powinno. Czy od razu w bloku 93 wartości sie zmienią czy trzeba troche pojeździć żeby uległy zmianie.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2013-01-07, 15:19   

wystarczy wziac skasowac bledy (nawet mimo ze ich nie ma) i nastawniki sie zresetuja
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.