Autor |
Wiadomość |
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-08-16, 10:54
|
|
|
Ja wolałem rozebrać mechanizm bo nie mogłem tego łożyska wytargać, a tak na prase i do środka je wepchnąłem |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-17, 06:44
|
|
|
Czy z prawej strony trzeba odkręcać półoś od zewnętrznego przegubu? W elsie niby tak, ale na YT widziałem, że wystarczy odkręcić przegub wewnętrzny i skręcić koła, co pozwoli na odsunięcie półosi na bok. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-08-17, 09:35
|
|
|
Przegub odkręcasz od flanszy i musisz rozpiąć zawieche żeby półoś na bok odsunąć
[ Dodano: 2017-08-17, 10:35 ]
Wsumie to spróbuj, jak nie pójdzie to zrobisz jak mówię |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-17, 09:44
|
|
|
Ale śruby centralnej przy zewnętrznym przegubie nie trzeba ruszać? |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-08-17, 10:16
|
|
|
No wtedy nie. Odsuniesz cala półoś na bok i można robić. Ale jak byś wyjął ja na wierzch to więcej miejsca masz i lepszy dostęp. To już musisz sam zdecydowac |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
marcin1983
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 103 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-08-17, 12:28
|
|
|
Krzyśku zdemontuj zawieche z prawej strony. To Ci ułatwi prace w znacznym stopniu. Przy wyciaganiu dyfra poluzuj wydech przy kolektorze to mi pozwolilo odsunąć go na tyle żeby odkrecic górne śruby pokrywy. Z tego co pamiętam to klucz 15 i 13. Poduszkę skrzyni odkrecisz od sanek i pójdzie razem z obudową. Troszkę gimnastyki i wyjdzie. |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-17, 12:56
|
|
|
marcin1983, dzięki za cenne informacje. Tym razem zmieniam tylko simering, więc roboty dużo mniej, ale co się odwlecze, to nie uciecze i za łożyska też będę musiał się wziąć. Wtedy wskazówki na pewno się przydadzą.
EDIT: I po robocie. Górne wahacze trzeba jednak rozpiąć, bo półoś nie ma gdzie się schować. Do wymiany łożysk, gdzie trzeba więcej miejsca, wyjąłbym chyba całą półoś, a może i większość zawieszenia, a przynajmniej zwrotnicę.
Stary simering był po zdjęciu zdecydowanie luźniejszy, bardziej rozciągnięty. Okazało się, że luz promieniowy nie jest aż taki wielki, ale jest spory luz osiowy (w drugiej części filmu). Wydaje mi się, że z promieniowym simering sobie poradzi, tym bardziej z osiowym. Flansza jak nowa - brak śladów zużycia, a wymiary w normie.
Poniżej nagranie:
FLIM NA YT |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-08-18, 08:54
|
|
|
krisker napisał/a: | Ukaniu, wysokość "na płasko"? Luzu wynikającego ze zużycia bieżni nie można skasować grubszą podkładką regulacyjną? Dosunie łożysko do talerza i jednocześnie zmniejszy luz w różnicówce...
|
Tak wysokość łożyska, bo jakiekolwiek zmiany spowoduja inne ustawienie zazębienia i inne ściśnięcia łożysk w obudowie. A łożyska się różnią.
Jak łożysko zużyło by się na tyle aby powodować znacząco większy luz to było by na złom.
Jak nie masz śladów zużycia na flanszy i gładkie błyszczące wałki to nie ma co tego dotykać. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-10-10, 10:44
|
|
|
hej mógł by ktoś podać numery tych łożysk i pozostałych elementów potrzebnych do wymiany / naprawy dyfra?
Laptop na którym mam ELSA i ETKA przechodzi jakiś chwilowy kryzys |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-10-11, 07:35
|
|
|
Napewno łożysko igiełkowe o wymiarach 32/39/24 produkcji INA , dwa łożyska na dyfer , o namiary do Michała się zgłoś. Przydało by się jeszcze oringa na obudowę dyfra i uszczelniacz flanszy. Nowa flansza też mile widziana i oleju do dyfra w ilości ok 1 l |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
konkas1987
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: Golf Mk II
Dołączył: 19 Sty 2012 Posty: 6 Skąd: Zabrze/slask
|
Wysłany: 2018-07-31, 10:14
|
|
|
Witam odgrzeję trochę temat.
Borykam się z problemem huczenia w czasie jazdy przy prędkości od 80 do 110 km/h. Buczenie jest z lewej strony z przodu i tylko jak się nagrzeje silnik. Jak się jedzie na równej drodze i dodaje lekko gazu to słychać to wyraźnie. Jak się zdejmie nogę z gazu to huczenie cichnie. Ewidentnie ma to związek z napędem. Nie mam żadnego wycieku w okolicy półosi. Czy mój problem może dotyczyć opisywanych wyżej łożysk? Dodam,że wymieniałem olej w dyfrze i dodałem ceramizer. Skrzynia 5hp24 FBE. |
|
|
|
|
SVG
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: S8
Dołączył: 28 Lip 2017 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-02-08, 07:43
|
|
|
Witam , wstawiam filmik jaki robiłem podczas wymiany uszczelniaczy , co do chuczenia w tym przypadku wymieniałem tylko lewe łożysko , ale często jak się jedzi bez oleju lub przebieg jest znaczny należy wymienic prawe tak że , jest taka mozliwość na aucie ale trzeba dobry odbijak mieć by wyjąc stare łożysko . Odkręcamy sruby obudowy mechanizmu różnicowego tj po prawej stronie , pamiętajcie ze najpierw musicie wynająć lewa flanshe , ( i ważne spuści olej z hydraulicznej czesci ) przynajmniej ja tak robię .
A po po wymianie łożysk gine usterka chuczenia i drgań ( która często mechanicy błednie diagnozują jako przeguby, nie wyważone koła ) szczególnie przy większych prędkościach
Pozdrawiam
https://youtu.be/b41itpSUnSE Filmik |
|
|
|
|
|
|
|
Pan chodź tu
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018 Posty: 35 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2020-05-10, 21:31
|
|
|
Z jakim momentem dokręcić koło talerzowe do mechanizmu różnicowego bo szukam i szukam i nie mogę znaleźć ? |
_________________ Albo i nie... |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2020-05-10, 21:54
|
|
|
W manualu nigdzie nie widziałem danych przedniego dyfra.
Ani regulacyjnych - luzy i podkładki ani momentów śrub.
Dla koła z tylnego dyfra podają, nowe śruby, 60Nm + 45 stopni. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
Pan chodź tu
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018 Posty: 35 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2020-05-16, 08:20
|
|
|
A jeszcze jedno pytanie bieżnie zewnętrzne łożysk stożkowych powinny wchodzić luźno w swoje gniazda czy ciasno, bo u mnie wchodzą palcami i można je obracać? |
_________________ Albo i nie... |
|
|
|
|
|