Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Luz i wyciek na flanszy prawej półosi  
Autor Wiadomość
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-08-16, 10:54   

Ja wolałem rozebrać mechanizm bo nie mogłem tego łożyska wytargać, a tak na prase i do środka je wepchnąłem
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-08-17, 06:44   

Czy z prawej strony trzeba odkręcać półoś od zewnętrznego przegubu? W elsie niby tak, ale na YT widziałem, że wystarczy odkręcić przegub wewnętrzny i skręcić koła, co pozwoli na odsunięcie półosi na bok.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-08-17, 09:35   

Przegub odkręcasz od flanszy i musisz rozpiąć zawieche żeby półoś na bok odsunąć

[ Dodano: 2017-08-17, 10:35 ]
Wsumie to spróbuj, jak nie pójdzie to zrobisz jak mówię
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-08-17, 09:44   

Ale śruby centralnej przy zewnętrznym przegubie nie trzeba ruszać?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-08-17, 10:16   

No wtedy nie. Odsuniesz cala półoś na bok i można robić. Ale jak byś wyjął ja na wierzch to więcej miejsca masz i lepszy dostęp. To już musisz sam zdecydowac
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
marcin1983 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-17, 12:28   

Krzyśku zdemontuj zawieche z prawej strony. To Ci ułatwi prace w znacznym stopniu. Przy wyciaganiu dyfra poluzuj wydech przy kolektorze to mi pozwolilo odsunąć go na tyle żeby odkrecic górne śruby pokrywy. Z tego co pamiętam to klucz 15 i 13. Poduszkę skrzyni odkrecisz od sanek i pójdzie razem z obudową. Troszkę gimnastyki i wyjdzie.
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-08-17, 12:56   

marcin1983, dzięki za cenne informacje. Tym razem zmieniam tylko simering, więc roboty dużo mniej, ale co się odwlecze, to nie uciecze i za łożyska też będę musiał się wziąć. Wtedy wskazówki na pewno się przydadzą.

EDIT: I po robocie. Górne wahacze trzeba jednak rozpiąć, bo półoś nie ma gdzie się schować. Do wymiany łożysk, gdzie trzeba więcej miejsca, wyjąłbym chyba całą półoś, a może i większość zawieszenia, a przynajmniej zwrotnicę.

Stary simering był po zdjęciu zdecydowanie luźniejszy, bardziej rozciągnięty. Okazało się, że luz promieniowy nie jest aż taki wielki, ale jest spory luz osiowy (w drugiej części filmu). Wydaje mi się, że z promieniowym simering sobie poradzi, tym bardziej z osiowym. Flansza jak nowa - brak śladów zużycia, a wymiary w normie.

Poniżej nagranie:
FLIM NA YT
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2017-08-18, 08:54   

krisker napisał/a:
Ukaniu, wysokość "na płasko"? Luzu wynikającego ze zużycia bieżni nie można skasować grubszą podkładką regulacyjną? Dosunie łożysko do talerza i jednocześnie zmniejszy luz w różnicówce...

Tak wysokość łożyska, bo jakiekolwiek zmiany spowoduja inne ustawienie zazębienia i inne ściśnięcia łożysk w obudowie. A łożyska się różnią.
Jak łożysko zużyło by się na tyle aby powodować znacząco większy luz to było by na złom.
Jak nie masz śladów zużycia na flanszy i gładkie błyszczące wałki to nie ma co tego dotykać.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-10, 10:44   

hej mógł by ktoś podać numery tych łożysk i pozostałych elementów potrzebnych do wymiany / naprawy dyfra? <prosze>

Laptop na którym mam ELSA i ETKA przechodzi jakiś chwilowy kryzys <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-10-11, 07:35   

Napewno łożysko igiełkowe o wymiarach 32/39/24 produkcji INA , dwa łożyska na dyfer , o namiary do Michała się zgłoś. Przydało by się jeszcze oringa na obudowę dyfra i uszczelniacz flanszy. Nowa flansza też mile widziana i oleju do dyfra w ilości ok 1 l
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
konkas1987 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: Golf Mk II
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 6
Skąd: Zabrze/slask
Wysłany: 2018-07-31, 10:14   

Witam odgrzeję trochę temat.
Borykam się z problemem huczenia w czasie jazdy przy prędkości od 80 do 110 km/h. Buczenie jest z lewej strony z przodu i tylko jak się nagrzeje silnik. Jak się jedzie na równej drodze i dodaje lekko gazu to słychać to wyraźnie. Jak się zdejmie nogę z gazu to huczenie cichnie. Ewidentnie ma to związek z napędem. Nie mam żadnego wycieku w okolicy półosi. Czy mój problem może dotyczyć opisywanych wyżej łożysk? Dodam,że wymieniałem olej w dyfrze i dodałem ceramizer. Skrzynia 5hp24 FBE.
 
 
SVG 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: S8
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-08, 07:43   

Witam , wstawiam filmik jaki robiłem podczas wymiany uszczelniaczy , co do chuczenia w tym przypadku wymieniałem tylko lewe łożysko , ale często jak się jedzi bez oleju lub przebieg jest znaczny należy wymienic prawe tak że , jest taka mozliwość na aucie ale trzeba dobry odbijak mieć by wyjąc stare łożysko . Odkręcamy sruby obudowy mechanizmu różnicowego tj po prawej stronie , pamiętajcie ze najpierw musicie wynająć lewa flanshe , ( i ważne spuści olej z hydraulicznej czesci ) przynajmniej ja tak robię .
A po po wymianie łożysk gine usterka chuczenia i drgań ( która często mechanicy błednie diagnozują jako przeguby, nie wyważone koła ) szczególnie przy większych prędkościach
Pozdrawiam

https://youtu.be/b41itpSUnSE Filmik
 
 
Pan chodź tu 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 35
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2020-05-10, 21:31   

Z jakim momentem dokręcić koło talerzowe do mechanizmu różnicowego bo szukam i szukam i nie mogę znaleźć ?
_________________
Albo i nie...
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2020-05-10, 21:54   

W manualu nigdzie nie widziałem danych przedniego dyfra.
Ani regulacyjnych - luzy i podkładki ani momentów śrub.
Dla koła z tylnego dyfra podają, nowe śruby, 60Nm + 45 stopni.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Pan chodź tu 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 35
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2020-05-16, 08:20   

A jeszcze jedno pytanie bieżnie zewnętrzne łożysk stożkowych powinny wchodzić luźno w swoje gniazda czy ciasno, bo u mnie wchodzą palcami i można je obracać?
_________________
Albo i nie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.