Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Luz i wyciek na flanszy prawej półosi  
Autor Wiadomość
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-08-15, 14:20   [D2 FL ALL ] Luz i wyciek na flanszy prawej półosi

Cześć. Dziś odkryłem solidny wyciek z prawej strony przy półosi. Podczas sprawdzania okolicy okazało się, że flansza wchodząca w skrzynię ma wyraźny luz promieniowy na 2-3mm. Simering dostępny chyba tylko w ASO (OE 01V409399, ZF 0734310342), ale czy jego wymiana pomoże przy takim luzie? Gdzieś czytałem, że z prawej strony ma być luz i jest to prawidłowe (z lewej jest długi wałek wewnętrzny). Numeru i sposobu wymiany łożyska, w które wchodzi flansza nie udało mi się znaleźć. Wygląda to podobnie, jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=gO6RWv9P-iY chociaż wydaje mi się, że u mnie luz jest bardziej promieniowy.

Skrzynia FBB (5HP19).

Ktoś? Coś?
 
 
marcin1983 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-15, 14:40   

Łożysko igiełkowe do wymiany. Dostaniesz w każdym sklepie z lozyskami koszt ok 30zl marki ina. Przy okazji wymień też lozyska na mechanizmie roznicowym. Ta sama robota. A uszczelniacz dostaniesz np Corteco ja taki dałem bo zf nie mogłem dostac.
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-08-15, 15:57   

Piszesz o łożysku 28? Ono zejdzie w całości razem z 20? Do czego jest podkładka 27?

Wydawało mi się, że jest tam niezintegrowane łożysko stożkowe, którego luz ustala się właśnie podkładką 27, ale chyba jednak jestem w błędzie...

Najgorzej, że żeby zdjąć dekiel 20, trzeba zdjąć podporę skrzyni, a żeby zdjąć podporę, to trzeba odłączyć wydech.

5HP.jpg
Plik ściągnięto 1625 raz(y) 109,43 KB

 
 
marcin1983 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-15, 16:46   

Łożysko 28 to jest łożysko stożkowe to akurat zejdzie za pomocą szlifierki. Bieżnia tego łożyska siedzi w obudowie mechanizmu nr20. Podkladka nr 27 jest do regulacji luzu na mechanizmie roznicowym. Łożysko ktore ma luz jest umieszczone w mechanizmie. Jak sie tam dostaniesz to wszystko będziesz widział co i jak.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-08-15, 19:52   

Robił coś takiego w tamtym tygodniu. Poszukaj postu na temat D3. Ta sama sprawa
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-08-15, 20:00   

W zeszłym tygodniu zamawiałem dla siebie wszystkie potrzebne łożyska i uszczelniacze z ZF, też z uwagi na luz prawej półosi i związane z tym wibracje podczas szybszej jazdy. Koszt około 90 Euro.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-08-15, 20:12   

Moi klienci też ostatnio zamawiaja takie zestawy , warto przy okazji demontazu sprawdzić grubość flanszy - ona też się zużywa
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2017-08-15, 20:13   

Ja bym bez wyraźnego powodu łożysk stożkowych nie ruszał.
Chyba, że świadomie sprawdzając napięcie w obudowie. Po zdemontowaniu łożysk trzeba by przynajmniej w opcji minimum sprawdzić ich wysokość.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-08-16, 06:40   

O ile dobrze rozumiem flansza zużywa się w miejscu pracy z uszczelniaczem? W wątku z quattroworld mierzą jeszcze grubość w miejscu, w którym wchodzi w łożysko, tylko nie bardzo rozumiem, czemu w tym miejscu miałaby się zużywać.

Ukaniu, wysokość "na płasko"? Luzu wynikającego ze zużycia bieżni nie można skasować grubszą podkładką regulacyjną? Dosunie łożysko do talerza i jednocześnie zmniejszy luz w różnicówce...

Uświadomcie mnie proszę: ile łożysk jest w końcu w przednim dyfrze? Bo po przestudiowaniu etki i elsy wychodzą mi:
- łożysko stożkowe 28 (dla prawej półosi)
- łożysko stożkowe 3 (dla lewej półosi)
- łożysko igiełkowe 7 (dodatkowe dla wałka lewej półosi)

Innych nie widzę, a z tego, co pisze marcin1983, są jeszcze dodatkowe w mechanizmie 1.
 
 
marcin1983 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-16, 07:18   

Krisker są 3 łożyska. Dwa stożkowe i jedno igielkowe (cały czas pisze o mojej skrzyni 4hp ale myślę że dyfry są takie same). Sama robota dość prosta ale pracochlonna. Ja to robiłem bez kanału. Dobrze jest rozkręcić wydech przy kolektorze w tedy masz dostęp do górnych śrub obudowy mechanizmu roznicowego.poduszke skrzyni odkrecisz od sanek i wyjdzie razem z obudową mechanizmu roznicowego.lozysko igiełkowe które zapewne masz do wymiany będzie widać jak tylko wyjmiesz flansze.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-08-16, 07:39   







Proszę bardzo. Trzy łożyska potrzebne, te igiełkowe widać jak dyferencjału jest na prasie. A flansza, no cóż też się niestety zużywa bo łożysko igiełkowe bezpośrednio na flansza chodzi
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-08-16, 08:54   

pb41ns napisał/a:
łożysko igiełkowe bezpośrednio na flansza chodzi


I tego mi brakowało do wyjaśnienia zagadki. Dzięki! Czyli w etce nie ma tego łożyska.

Do wyjęcia igiełkowego trzeba wytargać różnicówkę i wypchnąć je z tyłu?

Żeby wyjąć różnicówkę trzeba odkręcać lewą półoś?

marcin1983, dzięki za informacje.
 
 
marcin1983 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-16, 09:13   

Jak zdejmiesz pokrywe to mechanizm sam wyjdzie. Łożysko igielkowe da się wyjąć bez rozbierania mechanizmu.
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-08-16, 09:14   

OK, dzięki.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2017-08-16, 10:15   

Sa sciagacze do takich lozysk przy plaskich powierzchniach, nawet majac tokarke mozna cos takiego machnac.. Bosza tam nie pchajcie.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.