Autor |
Wiadomość |
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-02-11, 09:22 [D2 FL ALL
] Niedomagające wycieraczki.
|
|
|
Witam.
Mam taki problem dzisiaj rano włączyłem wycieraczki i tak jak by je ktoś trzymał,bardzo powoli doszły do połowy szyby i zatrzymały się i zero reakcji.Cofnąłem je ręką i dalej to samo tak jak by miały za duże tarcie po szybie,po podniesieniu do góry i włączeniu wszystko działa.Opuściłem na szybę i niby działa,o co chodzi czyżby kończył się silniczek od wycieraczek. |
|
|
|
|
|
|
|
salaj11
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 147 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-02-11, 10:11
|
|
|
kolego masz pozacierane trzpienie trzeba rozebrac wszystko i wyczyścić
miałem tak w a4 b6 dosłownie stały i do tego bardzo wolno pracowały
na a6 jest instrukcja http://www.a6klub.pl/a6-c...zki-vt11931.htm
bede moze to robił w swojej w niedziele to zrobie fotostory
na a4 team jest chyba ze zdjęciami fotostory |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-02-11, 11:30
|
|
|
Dzięki kolego za info,a nie orientujesz się jak to jest w ósemce z wyjęciem tego mechanizmu na zewnątrz trochę tam ciasno. |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-02-11, 12:45
|
|
|
Dzięki widziałem ten temat,ale nic w nim nie ma o demontażu tego mechanizmu ale widzę że Ty już to przerabiałeś to powiedz mi czy to wszystko rozbierałeś wyjmowałeś czy jakoś na samochodzie działałeś. |
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|
|
|
salaj11
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 147 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-02-11, 13:10
|
|
|
podszybie musiałes zdejmowac? |
_________________
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-02-11, 13:14
|
|
|
U mnie efekt podobny był w A6 C4, w A8 zrobiłem to samo profilaktycznie. Cały mechanizm wyciągasz na zewnątrz. W moim przypadku największe opory w trakcie pracy wycieraczek stawiał element do którego jest przymocowane ramię wycieraczki. Musisz ściągnąć z niego zawleczkę zabezpieczającą, pamiętaj że pod nią jest gumowy oring który zabezpiecza teoretycznie dostawanie się wody do mechanizmu. Po tym zabiegu wyskoczy do dołu trzpień który u mnie był bardzo brudny i już trochę podrdzewiały. Papier wodny w rękę w zależności od stopnia zabrudzenia dopierasz granulację, i kończysz na papierku około 600 -800. Podobnie warto wyczyścić gniazdo w którym chodzi ten trzpień. Następnie w odwrotnej kolejności składasz. Na trzpień i do gniazda nałożyłem dobrej jakości smar który niby nie jest wypłukiwany przez wodę (chyba motip). Jeżeli oringi masz już wyrobione warto poszukać nowych, ja znalazłem w sklepie motoryzacyjnym, wystarczy jakieś dobrać. Składasz wszystko, patrz tylko aby zawleczka wskoczyła w rowek.
Następnie zabrałem się za powierzchowne czyszczenie reszty mechanizmu oraz przesmarowałem całość. Później zamontowałem w samochodzie i do dzisiaj wycieraczki latają jak oszalałe :-P
Jak będziesz miał jakieś pytania to pisz.
p.s. warto przy okazji posprzątać pod plastykami oraz udrożnić kanały odpływowe z podszybia. Niby u mnie szyby nie parowały, jednak śmiecia jest tam co nie miara czego nie widać bez rozbierania całości.
p.s. 2 zdejmujesz oczywiście ten plastik/podszybie. Musisz odłączyć wężyki do spryskiwaczy. Ma to też swój plus - ja wszystko przedmuchałem ;-) teraz spryskiwacze działają dużo lepiej. |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-02-11, 13:21
|
|
|
Wielkie dzięki za pomoc,jutro pewnie się za to wezmę i zobaczę co z tego będzie. |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-02-11, 13:26
|
|
|
123mielony napisał/a: | Wielkie dzięki za pomoc,jutro pewnie się za to wezmę i zobaczę co z tego będzie. |
Nie ma za co, powodzenia :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-02-11, 17:08
|
|
|
Pół godziny roboty tylko trzeba delikatnie to robić żeby czegoś nie ułamać jak będziesz rozbierał mechanizm . Jeszcze zwróć uwagą przy składaniu podszybia żeby w miejscu gdzie się styka z szybą żeby było czyste i żadnego ziarenka piasku nie było widać bo można się zdziwić że szyba nagle pękła . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-02-11, 20:37
|
|
|
Nie wytrzymałem do jutra,czepiłem się tego dzisiaj i już po zabiegu wszystko rozebrane umyte i nasmarowane zupełnie inaczej pracują dużo lżej ,teraz zobaczymy czy to pomoże czy nie.Jeszcze raz wszystkim wielkie dzięki. |
|
|
|
|
|
|
|
|