Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-03, 20:43 [D2 00 4.2PB/LPG
] Luźny pasek rozrządu AQF
|
|
|
Witam. Dziś profilaktycznie sprawdziłem pasek rozrządu z mechanikiem i ku mojemu zdziwieniu okazał się strasznie luźny. Rozrząd rok temu wymieniany (15000km temu kompletny rozrząd, a tu takie cyrki). Wg mechanika rozrząd do poprawki. Trochę dziwne, bo po jakimś czasie odpaliłem na moment auto, po zgaszeniu pasek sztywny, napięty odpowiednio. Nie wiem, bo zależne to jest jakby od ustawienia silnika. Czy to normalne, czy ewidentnie z tym paskiem, napinaczem coś nie tak. Mechanik dobry fachowiec, zna się, aczkolwiek nawet nie posiada blokady.Mówi, że to nie potrzebne i bez problemu bez tego poradzi. Foss nie ma czasu teraz, a ja nie wiem co zrobić, auta potrzebuje cały czas. Panowie doradźcie coś, auto stoi, a ja nie wiem co zrobić.pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
|
|
|
|
|
|
|
Pawulon_90
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Lut 2011 Posty: 114 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2014-02-03, 21:18
|
|
|
beyer28, Ja tez tak mam niby V-ki tak maja nie wiem dlaczego ale tak jest ze górna cześć paska jest luźna za to dolna sztywna, ktoś na pewno nam to wytłumaczy, ale niema czym się przejmować |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-03, 21:30
|
|
|
Jakub napisał/a: | Ten mechanik,to jednak nie za dobry fachowiec,takie coś,to normalna sprawa w silnikach V.Z resztą było już na forum o tym |
Jakub, wiem, że było już o tym, czytałem wszystko, ale dla człowieka laikowatego, który całe życie jeździł kosiarkami to trochę dziwne, żeby pasek był tak luźny. Tam zawsze było sztywno, że komar ku...a by nie wcisnął, a tu lata jak żyd po pustym sklepie A jeśli mechanik mówi, że to nie jest normalne, to zwykły człowiek się gubi i kompletnie nie wie co ma zrobić mogłem tam nie zaglądać |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-02-03, 21:41
|
|
|
Akurat w modelu AQF pasek powinien byc zawsze napięty. W starym ABZ jest inaczej rozwiazane napinanie i tam moze sie ustawic tak ze ma luz. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-02-03, 21:46
|
|
|
bez urazu ale głupoty gadasz
DODANO:
może jeszcze być wadliwy ten tłumik drgań lub zamontowany od v6 |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-03, 21:53
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | Akurat w modelu AQF pasek powinien byc zawsze napięty. W starym ABZ jest inaczej rozwiazane napinanie i tam moze sie ustawic tak ze ma luz. |
Ok, czyli wychodzi na to, że tak nie powinno być. A wiecie co może być powodem takiego stanu rzeczy, bo mi przychodzi do głowy tylko napinacz... (wiem, że bez zwalenia przodu to można tylko dywagować, ale może jednak)A i czy bez blokady wałków da się poprawnie ustawić rozrząd?Mechanik twierdzi, że bez problemu z tym poradzi, ale ja tak się boję o mój samochód...Jaki jest koszt samej robocizny rozrządu, mechanik krzyknął 600zł, jak jest u Was? |
Ostatnio zmieniony przez beyer28 2014-02-04, 18:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-02-03, 22:01
|
|
|
Mi kolega robił rozrząd zaraz po kupnie i bez żadnych blokad. Minęło już 6 lat i trza wymieniac na nowy |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-03, 22:09
|
|
|
Apophis napisał/a: | Mi kolega robił rozrząd zaraz po kupnie i bez żadnych blokad. Minęło już 6 lat i trza wymieniac na nowy |
To pewnie trochę nastukałeś km przez te 6 lat. A u mnie rok temu wymieniany kpl. rozrząd, 15tysi zrobione i pasek luźny <niewiem> |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-02-04, 04:34
|
|
|
beyer28, w tamtym roku i po jakis 50tys.km.sprawdzalem stan paska sciagajac obudowe od str.kierowcy i ani luzu ani zbytniego zuzycia paska... |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-02-04, 05:51
|
|
|
Podczas przekładki motorowni w starym silniku też był luźny pasek, w nowym było troszkę lepiej. Podczas zakładania nowego rozrządu dołożyłem tłumik drgań i pasek zrobił się taki jak powinien. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-02-04, 07:17
|
|
|
jakoś sporo ale może warszawa
tylko ja bym na twym miejscu sprawdził ustawienie przed i po vag
bo jak on to na mazak robić ...
Z tym luzem na pasku to tak jest że jak się ustawi to bywa luz
nie słuchaj ludzi którzy twierdzą inaczej .
Ale bywa i tak że pasek można palcami zdjąć wtedy był napinacz wadliwy lub inny
dla tego nie da się jednoznacznie stwierdzić . |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-02-04, 08:28
|
|
|
pepi napisał/a: | bez urazu ale głupoty gadasz
|
no nie wiem, ale to sa inne rozrzady. Sporo juz ich zrobilem i owszem luz sie zdarza ale tylko w ABZ-towatych.
W 5 zaworowych wstepnie napinasz rolką a reszte wybiera napinacz hydrauliczny. Z kolei on ma dzialanie jednostronne, wiec pasek powinien byc zawsze napiety. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-04, 18:05
|
|
|
To fakt, dobra lektura i jak widać wielu użytkowników ma to samo. Dwa przypadki, poparte filmikami, widać dość ekstremalne luzy i u mnie aż tak to nie wygląda. Ale wiadomo o niczym to nie świadczy, bo rozrząd to raczej każdego rzecz indywidualna, do zweryfikowania. Jutro FOSS to obejrzy i będzie wiadomo, co dalej robić.pozdro |
|
|
|
|
|