Autor |
Wiadomość |
Ko4nel
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kornel
Jeżdzę: a8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Cze 2015 Posty: 8 Skąd: Susz
|
Wysłany: 2015-12-16, 23:48 [D2 95 4.2PB/LPG
] Problem ze skrzynia 4hp bez trybu awary
|
|
|
Witam wszystkich
Wczoraj miałem nie miła przygodę,mianowice zachaczyłem troche dołem o skarpy (sportowe zawieszenie blistein) skrzynia pracowała okej,po zgaszeniu i odpaleniu za 10 minut przejechałem 2 kilometryi skrzynia zaczynała przeciągać,wchodziła na obroty ale samochod nie jechał tak jak powinien,dojechałem tak 5 km do domu zgasiłem auto i za 20 minut odjechałem przez 100 metrów,i juz zero reakcji,obroty wchodzą a nie jedzie na D,wsteczny działał poprawnie i na nim wróciłem do domu ,po dojechaniu i wielokrotnym zgłaszaniu i odpalaniu na D to samo na R jakby chciał a nie mogl ,na fisie wszystko jest w porządku,biegi nie podświetlają się na czerwono,jedynie ten właściwy,podpiąłem dzisiaj Vaga i wyskoczył błąd skrzyni biegów --przerwa w obwodzie (lub okablowaniu) Lub zwarcie do plusa kod błędu :00597,auto sholowane do mechanika,nie jest on od skrzyń,być może problem tkwi w czujniku absu bądź przegubie,na podnośniku było jedynie widać,ze zżarło mi opony z przodu od środka
Co o tym sądzicie
Brak widocznych wycieków ze skrzyni
Prosze o pomoc |
_________________ A6 c5 2.8 >>a8 d2 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-12-16, 23:55
|
|
|
Popraw zdjęcie bo na 3 przeglądarkach jest białe, nawet w powiększeniu
Podepnij vaga, wejdż w abs i bloki pomiarowe i sprawdź który czujnik podaje złe wartości przy jeździe na wprost. Mają być one jednakowe w 4 kratkach |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Ko4nel
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kornel
Jeżdzę: a8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Cze 2015 Posty: 8 Skąd: Susz
|
Wysłany: 2015-12-16, 23:59
|
|
|
Dzięki
Jutro sprawdzam |
_________________ A6 c5 2.8 >>a8 d2 4.2 |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-17, 04:35
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Podepnij vaga, wejdż w abs i bloki pomiarowe i sprawdź który czujnik podaje złe wartości przy jeździe na wprost. Mają być one jednakowe w 4 kratkach |
Ale jak skoro auto nie jedzie? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-12-17, 05:34
|
|
|
To nie będzie wina czujnika ABS.
Dla czujnika wyrzuciło by Ci błąd, albo sam ABS by głupiał ( przestał by działać bądź kopałby w pedał za każdym razem )
Pierwsza czynność to sprawdzenie poziomu oleju.
Skoro czuć, że skrzynia ma przejście na D lub R a po dodaniu gazu auto nie ciągnie to widzę tylko jedną opcję.
Ostatnio był u mnie kolega i nagle zaginął wsteczny, podobna sytuacja co u Ciebie. Błędów zero, wyświetlenie selektora na FIS świeciło się normalnie.
Udało mu się wrócić do domu. Padł wsteczny, tłok, uszczelnienie.
Moim zdaniem powinieneś zaprowadzić auto do jakiegoś magika od skrzyń. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2015-12-17, 08:11
|
|
|
Tak jest ,autko troszkę się po katowało a teraz już za późno . Pewnie był niski stan oleju lub bardzo zła jego jakość , i tarczki dostały po d....nic tylko czeka ją remont . Naprawy doraźne typu wymiana oleju nic nie pomogą jak już to na bardzo krótka metę .Lepiej od razu remontuj lub wymieniaj skrzynie. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-12-17, 08:12
|
|
|
Urwany kosz w skrzyni (lub możliwe spalone tarczki)ostatnio miałem taką A6 C4 na wstecznym smigała a do przodu zero reakcji. Była to skrzynia 4hp18 bodajże |
_________________
|
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2015-12-17, 09:41
|
|
|
sie pałowało Kornel to masz a mówiłem, żeby podczas jazdy nie wyrzucać biegów i nie robić przygazówek <jezyk> |
|
|
|
|
|
|
|
Ko4nel
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kornel
Jeżdzę: a8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Cze 2015 Posty: 8 Skąd: Susz
|
Wysłany: 2015-12-17, 12:47
|
|
|
Wyciek oleju
Spalone tarczki |
_________________ A6 c5 2.8 >>a8 d2 4.2 |
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2015-12-17, 14:08
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ko4nel
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kornel
Jeżdzę: a8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Cze 2015 Posty: 8 Skąd: Susz
|
Wysłany: 2015-12-17, 15:12
|
|
|
Po dolaniu oleju do skrzyni na R jedzie normalnie,na D to samo wziąż ten sam błąd,jestem gotowy kupić druga skrzynie i mam pytanie czy skrzynie 4 biegowe się czymś różniły czy jest tam tylko jeden typ CML 4hp-24a,z podnośnika nie widać jaki mam model(serie),a zanim ja wyjmą to mógłbym pojechać po druga sprawna |
_________________ A6 c5 2.8 >>a8 d2 4.2 |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-12-17, 15:33
|
|
|
A skąd wiesz co kupisz i w jakim stanie ?
Szczerze kupno skrzyni odradzam, no chyba że ktoś da mi się wcześniej autem przejechać, a taką która leży sobie w trawie to popatrzył bym na nią tylko z myślą o wywiezieniu na złom.
Dajmy na to ktoś Ci da gwarancje na tą skrzynię, gwarancja rozruchowa 14 dni. A co jesli padnie ?
Kłuć się z gościem, płać drugi raz za wyjmowanie.
Nie wiem , zrobisz jak uważasz, ja bym wolał remont. Wrzucić 5 koła, zacisnąć pasa, rzucić palenie, piwo, jeść sucharki a mieć auto na tip top. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-17, 23:26
|
|
|
Nie kupisz pewniaka chyba że od kogoś takiego jak ja-sprzedałem z papierami i śmiga już u nowego właściciela.
Nawet jak jeżdżącą kupisz to jeśli nie była remontowana to ma kilkaset tysi nalatane i ile niby chcesz nią polatać?
Weź pod uwagę ze to stare skrzynie i w większości sa to już złomy w używkach. remont drogi 5-7tysi za konkretny remoncik. |
|
|
|
|
Ko4nel
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kornel
Jeżdzę: a8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Cze 2015 Posty: 8 Skąd: Susz
|
Wysłany: 2015-12-17, 23:29
|
|
|
Wiem mam tą świadomość,ale wpakowałem w ten samochód przez miesiąc 6.5 tyś,zastanawia mnie tylko to czemu do tylu idzie do przodu jakby chciała,na desce błąd absu na żółto i na czerwono na fisie |
_________________ A6 c5 2.8 >>a8 d2 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-17, 23:33
|
|
|
Może masz jakiś problem np. zwany "kuna" bywa ale nie chce za wczasu pocieszać. |
|
|
|
|
|