Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Stuki - podejrzewam maglownicę  
Autor Wiadomość
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-10-26, 19:06   [D2 FL ALL ] Stuki - podejrzewam maglownicę

Od jakiegoś czasu zaczęło mi stukać w zawieszeniu, lewa strona. Na początku podejrzewałem, że jakiś wahacz powoli zaczyna dopominać się wymiany. Jednak wczoraj zauważyłem pewną zależność że jadąc po wybojach lekko kontrując kierownicą w prawą stronę nic nie stuka, natomiast jak lekko dam w lewo zaczyna postukiwać. Podobne stukanie jest przy manewrach na parkingu kiedy kręcę kierownicą w prawo lewo i przy skręconych kołach jak zatrzymuję się często coś stuknie. Natomiast na postoju kręcąc kierownicą prawo/lewo nie słychać tych odgłosów. Pojechałem dzisiaj na stację diagnostyczną aby sprawdzili zawieszenie- wszystko sztywno, diagnosta też zasugerował że te stuki pochodzą z maglownicy, ale on tego nie ma jak sprawdzić.
I teraz pytania: Czy to na pewno maglownica ? Jak to sprawdzić ? Co to może innego być (końcówki drążków są sztywno) ? Co jeszcze sprawdzić i jak ? Jeśli to maglownica ma już luzy, to tylko naprawa/wymiana czy da się te luzy skasować ? Słyszałem o jakiejś śrubie w maglownicy do kasowania luzów, czy u nas coś takiego jest i jak to się robi ?
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-10-26, 19:28   

Delikatny luz się da skasować taką wielką śrubą która znajduję się w główce magla.
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-10-26, 19:55   

123mielony napisał/a:
Delikatny luz się da skasować taką wielką śrubą która znajduję się w główce magla.

A kojarzysz jakie są do tego potrzebne klucze i jak do tego się dobrać - z pod samochodu chyba? Podejrzewam, że u mnie nie jest duży luz, bo stukanie jest od niedawna i większość osób na to by nie zwróciła uwagi, ale ja to słyszę i mnie to już drażni :-/
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2012-10-26, 21:36   

U mnie też leciutko stuka najprawdopodobniej maglownica bo czuć to na kierownicy.. Luzów z zawieszeniu i innych elementach nie zaobserwowałem (byłem na podnośniku). Tylko u mnie dodatkowo słabo działa wspomagania, nie zauważyłem tego do czasu przejechania się pewną eSką ;-) W eSiem dosłownie jednym palcem kręciłem, a u mnie trzeba dwoma aby było optymalnie.

W tym temacie jest wzmianka o nasadowej 18: http://www.a8team.pl/topics15/3991.htm
_________________
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-10-27, 07:18   

Dokładnie tego tematu szukałem.
 
 
TomAs 


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2012-10-30, 10:54   

kolego a czy to stuka czy trze jak by metal o metal?
 
 
notik 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-02, 20:16   

U mnie też stukało lekko jak najeżdżałem na małe nierówności ( najgorsze były światełka odblaskowe na jezdni przy małej prędkości, jakby łączniki stabilizatora, wymieniłem i może trochę lepiej się zrobiło. Skasowałem luz na maglu i od 20kkm cisza. Magiel najłatwiej sprawdzić, szybko machając kierownicą na zgaszonym silniku, słychać spore stuki ( minimalny luz powinien być). Jak już słychać na odpalonym silniku to na pewno wiadomo, że magiel. Można próbować dokręcać, tylko nie za bardzo bo nie będzie odbijać. Dojście nawet niezłe jest po zdjęciu lewego koła. Da się dojść nasadką z małą przedłużką chyba. Pamiętam tylko, że ciężko się tym kręciło bo nie ma tam nakrętki kontrującej i "śruba" którą się kręci jest ciasno spasowana i przy próbie pokręcenia tak jakby przeskakiwała. Jak za bardzo skręcisz zawsze można wycofać.
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-11-07, 12:59   

Dzięki panowie za sugestie jak się za to zabrać. Musze tylko teraz zorganizowac trochę czasu (a w ostatnich tygodniach z tym problem :-( ) i wziąść się za to.
 
 
matrose1983 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic Sport F1
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 201
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-06-17, 22:04   

orientuje sie ktoś z userów jak wygląda temat z regeneracja i ewentualne koszta?
u mnie zawieszenie wszsytko ok,dokrecana była maglownica a jak podjeżdzam np pod krawęznik czy wieksza dziure jednym kolem to stuka jak szalona...
_________________
:)
 
 
Jakub 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 51
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 166
Skąd: BTM
Wysłany: 2014-06-18, 16:16   

Szkoda kasy na regenerację,lepiej szukaj używki
_________________
http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2014-06-19, 08:20   

Ja chciałem regenerować, pojechałem do warsztatu który specjalizuje się w regeneracji maglownic (polecany przez wiele osób) i nie chcieli podjąć się naprawy. Powiedzieli, że do tych maglownic nie ma części zamiennych i ich naprawa może nie wyeliminować w 100% problemu (po naprawie może być lepiej, ale abym nie oczekiwał, że będzie działała jak nowa). W końcu kupiłem uzywkę, trafiłem z auta o śmiesznym przebiegu, które sporo lat stało i ze względu na jakieś problemy z papierami nie można było go zarejestrować. Wyciągnęli mi z niego magiel, stan niemal jak nówka (jak i reszta auta), zapłaciłem dosyć słono (można kupić na Alle... duzo taniej), ale po wymianie problem wyeliminowany.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-06-19, 12:38   

no to chyba mnie czeka to samo, bo rowniez zawieszenie mam sztywne a cos mi na nierownosciach tlko z lewej strony stuka :/ jesli to nie bedzie poduszka pod silnikiem albo cos z amorem, to zostaje tylko magiel <hmm>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-19, 14:42   

Magle w A8 to przy tych naszych przebiegach już się sypią no i tak to wychodzi na problem masowy.
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2014-06-20, 07:13   

Apophis napisał/a:
Magle w A8 to przy tych naszych przebiegach już się sypią no i tak to wychodzi na problem masowy.

Podejrzewam, że duża część sprzedawanych używanych maglownic to już w nie najlepszej kondycji. Dlatego wolałem sporo więcej zapłacić i kupić z auta o niskim przebiegu....
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-20, 15:18   

Cytat:
Dlatego wolałem sporo więcej zapłacić i kupić z auta o niskim przebiegu....

CO prawda to prawda. Można tez trafić już wcześniej wymienianą więc to wszystko loteria jest. Nie wiem ile kosztuje nowa ale chyba trza bedzie bulić jak się sypnie i nie bedzie innej....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.