Autor |
Wiadomość |
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2010-01-16, 07:12
|
|
|
Dice111, tylko, ze w D4 to już trochę inna bajka... ;-) |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-01-16, 12:01
|
|
|
Tak, tylko chodzi mi o samo nazewnictwo. Nikt tam nie wspomina o biksenonie, a właśnie o ksenon plus :-) |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-01-16, 13:31
|
|
|
dice111 napisał/a: | Tak, tylko chodzi mi o samo nazewnictwo. Nikt tam nie wspomina o biksenonie, a właśnie o ksenon plus :-) |
Ależ kolego dice, przecież Biksenon jest układem oświetleniowym wykorzystującym pojedynczą żarówkę wyładowczą do generowania światła mijania oraz światła drogowego - w lampie Ksenon Plus tak też to własnie wygląda więc nazywanie jej Biksenonem jest moim zdaniem całkiem poprawne.
Chciałem także zauważyć, że wśród innych marek samochodów były także inne lecz bardzo podobne konstrukcje biksenonowe czyli żarnik biksenonowy + żarówka halogenowa.
Taką konstrukcję stosowano ponieważ w przypadku jazdy przy wyłączonych światłach mijania ewentualne błyskanie ostrzegawcze światłami drogowymi realizowane było właśnie żarówką halogenową a nie żarnikiem ksenonowym...
a to wszystko dlatego, że rozświetlenie żarnika ksenonowego zajmuje kilka sekund czyli czasem dłużej niż nasze ostrzegawcze błyśnięcie a poza tym takie błyskanie ksenonem negatywnie wpływa na jego żywotność.
Jednakże w trakcie jazdy na włączonych światłach mijania (żarnik ksenonowy włączony) błyśnięcie ostrzegawcze realizują oba światła czyli w wypadku biksenonu lampą ksenonową oraz dodatkowo żarówką halogenową.
dice111 napisał/a: | Plus to zwykły ksenon, któremu przy światłach drogowych "pomaga" H7. |
Noi jest prawie dokładnie tak jak napisałeś - żarówka halogenowa wspomaga lampę ksenonową ale zgodnie z tym co napisałem na wstępie a Ty właśnie powyżej też to potwierdziłeś lampa ksenonowa realizuje funkcję świateł i mijania i drogowych a więc jest to biksenon ;-)
dice111 napisał/a: | Nie ma tam przesłony, bo nie ma soczewki. |
Ale obecność przełony nie jest wyznacznikiem ksenonu będź biksenonu.
Wyznacznikiem rodzaju lampy jest to, jakie światła obsługuje pojedynczy żarnik ksenonowy...
jeżeli tylko światła mijania to jest to zwykły ksenon...
a jeżeli światła mijania i drogowe (czyli tak jak lampa Ksenon Plus) to jest to biksenon.
dice111 napisał/a: | Bodajże jak mrugniesz walnie samą H7, jak właczysz normalnie długie to zaświecą oba. |
Tak jak napisałem powyżej - jak mijania są wyłączone to blyśnie samą żarówką halogenową ale jak światła mijania są włączone to błyśnie i ksenonem i żarówką halo. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-01-16, 14:57
|
|
|
FOSS napisał/a: | dice111 napisał/a: | Nie ma tam przesłony, bo nie ma soczewki. |
Ale obecność przełony nie jest wyznacznikiem ksenonu będź biksenonu.
Wyznacznikiem rodzaju lampy jest to, jakie światła obsługuje pojedynczy żarnik ksenonowy...
jeżeli tylko światła mijania to jest to zwykły ksenon...
a jeżeli światła mijania i drogowe (czyli tak jak lampa Ksenon Plus) to jest to biksenon. |
Też nie do końca. Tak jak pisałem wcześniej różni producenci stosują rózne nazwy handlowe.
I tak np lampa, w której 1 żarnik jest wykorzystywany do świateł mijania i drogowych , która wykorzystuje ruchome "zawieszenia" żarówki (obsługa przez siłownik) nazywana jest bilitronikiem. Nazwe tę stosuje Bosch.
To o czym Ty pisałeś mianem Bi-ksenonu określa tylko Hella (dla lamp z przesłoną). |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-01-16, 16:13
|
|
|
Nie uważacie że masło maślane zaczyna się w temacie?? |
_________________
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2010-01-16, 17:02
|
|
|
Tylko dodam, że jeśli zdecydujsesz się na lampy nowszej generacji np. D3 lub D4, to pamiętaj, że musisz to tego dobrać odpowiednie przetwornice, gdyż lampy te pracują na niższych napięciach (praktycznie nie włączą się wcale lub tylko na krótki czas i zgasną). |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
OMENATOR
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual only
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 42 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 8 Skąd: Lębork/Pomorskie
|
Wysłany: 2010-03-08, 13:19
|
|
|
Temat był przydatny i potrzebny.
Teraz wszystko jasne.
Dzięki Panowie za tą zaciekłą dyskusję. :-)
Szukałem informacji u sprzedawców lamp ale nie do końca potrafili wyjaśnić mi działanie tego Xenon Plusa i różnic do do soczewki.
Sam myślałem że mój Xenon na soczewce to gorsze rozwiązanie niż ten Plus a tu się okazuje że nie jest tak źle. Istnieje jeszcze możliwość dołożenia elektrycznej przesłony i wówczas będzie perfekcyjny Bixenon na soczewce.
Nie będzie chyba żadnych komplikacji prawnych co do przeróbki Xenonu na Bixenon raczej? Jak myślicie?
Poziomowanie jest, spryski też są a lampa fabrycznie przeznaczona pod Xenon. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-03-08, 18:07
|
|
|
OMENATOR napisał/a: | (...) Sam myślałem że mój Xenon na soczewce to gorsze rozwiązanie niż ten Plus a tu się okazuje że nie jest tak źle. Istnieje jeszcze możliwość dołożenia elektrycznej przesłony i wówczas będzie perfekcyjny Bixenon na soczewce.
Nie będzie chyba żadnych komplikacji prawnych co do przeróbki Xenonu na Bixenon raczej? Jak myślicie?
Poziomowanie jest, spryski też są a lampa fabrycznie przeznaczona pod Xenon. |
Przeróbka lampy soczewkowej na bi-ksenon poprzez dołożenie elektrycznej przesłony to raczej niezbyt słuszna droga... przeróbkę taką dokonuje się poprzez wymianę całych soczewek z instalacją bi-ksenonu.
Zabieg jest tak naprawdę dosyć prosty a jedyna różnica to średnica soczewki która w przypadku bi-ksenonu jest trochę większa ;-)
Jesli chodzi o stronę prawną to na lampach jest odpowiednie oznakowanie (światła mijania ksenonowe, światła drogowe halogenowe) więc w świetle prawa przeróbka ta jest niedopuszczalna...
osobiście jednak nie sądzę aby jakiś nadgorliwy "misiaczek" dopatrywał się w aucie klasy A8 przeróbek świateł ksenonowych...
tym bardziej, że niezaprzeczalnie są spryskiwacze i samopoziomowanie :-P
Ja jeszcze się nie zdecydowałem ale po prostu nie mam czasu zajmować się takimi detalami... może jak nastanie wiosna powrócę do tej modyfikacji :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pet3r
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 246 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2010-03-09, 00:28
|
|
|
FOSS napisał/a: | jedyna różnica to średnica soczewki która w przypadku bi-ksenonu jest trochę większa ;-) |
niekoniecznie, można znaleźć soczewki o średnicy identycznej z naszymi, bodajże ze starszych MB. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-03-09, 16:29
|
|
|
pet3r napisał/a: | FOSS napisał/a: | jedyna różnica to średnica soczewki która w przypadku bi-ksenonu jest trochę większa ;-) |
niekoniecznie, można znaleźć soczewki o średnicy identycznej z naszymi, bodajże ze starszych MB. |
aaa... eee... yyy...
no tego nie wiem więc się nie wymądrzam.
Ewentualnej modyfikacji w moim A8 i tak nie chciałem dokonywać sam - dałbym to ludzikowi który zdecydowanie lepiej ode mnie ogarnia ten temat. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
frugo
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sty 2017 Posty: 17 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-03-03, 08:04
|
|
|
Hej, chciałem zapytac, jeżeli mam zwykły ksenon (soczewki) i kupił bym lampy ksenon plus to wystarczy je tylko podmienić ? I wszystko będzie działało dobrze, czy trzeba dłubać coś w instalacji elektrycznej? |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-03-03, 09:10
|
|
|
Patrząc na Twój profil - masz pre-FL, czy pre-FL przerobiony na FL ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
frugo
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sty 2017 Posty: 17 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-03-05, 15:56
|
|
|
Mam pełnego lifta tzn silnik aqf, skrzynia tip 5 biegów, tylko chyba auto jest z grudnia 98r ale możliwe, że ze stycznia 99 :p |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-21, 19:50
|
|
|
Pytanie czy sama obudowa (czarne pudło) dla xenon plusa i zwykłego jest taka sama
ew czy da się z małymi przeróbkami zadaptować...
Może ktoś wie.... |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|