Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Xenon kontra Xenon Plus  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-01-11, 21:25   [D2 FL ALL ] Xenon kontra Xenon Plus

Koledzy, w związku z faktem iż od niedawna zacząłem poszukiwania swojej S8 zrodziło się we mnie pytanie co do którego sam nie znam konkretnej odpowiedzi a chodzi dokładnie o lampy przednie...

ponieważ nie do końca jestem przekonany do wersji Ksenon Plus zastanawiałem się czy możliwe jest przełożenie w jej miejsce lampy Ksenonowej z soczewką :?:

Pytanie jest czysto teoretyczne gdyż na dzień dzisiejszy nie nabyłem jeszcze następnego AUDI ale sytuacja może się w każdej chwili zmienić :-P
Przyznam także, że nie wiem czy przekładka taka przełoży się jakolwiek na polepszenie/pogorszenie oświetlenia - może przy okazji poznam jakieś opinie o lampach Ksenon Plus i przejdzie mi ochota na podmiankę ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Pers 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 42
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 177
Skąd: Poznań/Suchy Las
Wysłany: 2010-01-11, 22:05   

Mnie ogólenie bardziej podobają sie lampy bez soczewki w wykonaniu AS8 ALE jeśłi chodzi o światło to wydaje i sie ze chyba soczewka xenon ma lepsze ... bardzie wyraziste i ukierunkowane
_________________
Miłość od pierwszego kontaktu :-)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-01-11, 22:28   

Pers napisał/a:
(...)ale jeśłi chodzi o światło to wydaje mi sie ze chyba soczewka xenon ma lepsze ... bardzie wyraziste i ukierunkowane

Trochę obracam się w branży automotive i takie właśnie opinie słyszałem najczęściej - jeżeli ksenon to najlepiej w soczewce ;-)

Poza tym ori lampę z soczewką chciałbym przerobić na bi-ksenon (zmiana soczewki) a w miejscu świateł drogowych wstawić ori panel led od D3 dla świateł dziennych :-P
(jeszcze nie widziałem nigdzie takiej przeróbki ale wydaje się to wykonalne noi może być całkiem funkcjonalne - lepsze chyba niż dołożenie gdzieś na dole pasków led a i światła drogowe na ksenonie będą lepsze niż na halogenie)

Tylko nie wiem czy można tak po prostu przełożyć lampy czy też będą jakieś komplikacje z elektryką :-?
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5070
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-01-11, 22:53   

Ale po co takie akcje ? Ksenon plus bardzo dobrze świeci. Jak ktoś chce to sprawdzic organoleptycznie to niestety będzie musiał sie pokusic o konfrontacje dwóch aut, by obejrzeć to "na żywo".

PS - FOSS zobacz na przeróbke Stamleja z AKP w temacie z linka:
http://www.a8team.pl/topics17/650.htm

Co do ledów natomiast - mozna wybrać dana żarówke i zastapic ja taka sama na diodach SMD
_________________
Black Cars Matters
 
 
pet3r 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-01-11, 23:35   

FOSS, o przeróbce soczewki na bix gadaj z Heveliuszem - http://www.audiklub.org/p...wprofile&u=4117
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2010-01-12, 00:06   

Plusy świecą dalej, poza tym soczewka lepiej kieruje wiązkę światła - sprawdzone ogranoleptycznie w B4. I jeśli będziesz wybierał lampy wyładowcze, to bierz te o temperaturze 4300 K, mają największą jasność. Im wyższa temperatura barwy tym światło bardziej niebieskie i tym mniej widać na drodze. Pozdro.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
pet3r 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-01-12, 00:18   

dokładnie, jak mówi pebo. dodam tylko, że czym większa temperatura światła, tym słabsza widoczność na mokrej drodze.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-01-13, 22:56   

pebo napisał/a:
Plusy świecą dalej, poza tym soczewka lepiej kieruje wiązkę światła - sprawdzone ogranoleptycznie w B4.

Nt. soczewki mam podobne zdanie ale skoro tak to czemu Plusy (bez soczewki) świecą dalej?
A nawet jeśli to światło na samym końcu ze względu na jego większe rozproszenie w porównaniu z soczewką chyba niewiele pomaga.
No chyba, że mówimy tu o światłach długich...
wtedy właśnie widać przewagę Plusów bo nie dość, że Plusy to bi-ksenon to jeszcze dodatkowo zapala się żarówka halogenowa - takie światło musi zabijać komary w locie zanim jeszcze uderzą w szkło reflektora :mrgreen:
Ale na długich, nawet na trasie, nie jeździ się jednak zbyt często bo ruch na głównych drogach jest nawet w środku nocy.

Co do długich jeszcze to jeżeli przerobię ori soczewkę na bi-ksenon będę miał chyba jednak lepiej niż Plusy a co najmniej porównywalnie :roll:

Dodam tylko, że cała dyskusja jest na dzień dzisiajszy czysto teoretyczna gdyż do ewentualnych prac przystąpię jak już znajdę i nabędę tą wybraną eSę.

pebo napisał/a:
I jeśli będziesz wybierał lampy wyładowcze, to bierz te o temperaturze 4300 K, mają największą jasność. Im wyższa temperatura barwy tym światło bardziej niebieskie i tym mniej widać na drodze.

Wiem, dlatego na wiosnę ubiegłego roku jak mi zgasło jedno oko to zakupiłem dwa żarniki OSRAM 4300K.
Słyszałem jednak sporo opini, że optymalne żarniki to 6000K ale one teoretycznie są niezgodne z obowiązującymi przepisami tak samo jak wszystkie inne o jeszcze wyższej temeraturze barwy światła (8000K, 10000K i 12000K).

Jako ciekawosktkę dodam, że mój kolega w swoim VW Corrado wrzucił 12000K i twierdzi, że nie ma kłopotu z widzeniem przy takim oświetleniu ale... niestety jeździłem z nim tylko w normalnych warunkach pogodowych i tylko po drogach skażonych cywilizacją (oświetlenie) więc ciężko mi to zweryfikować.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5070
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-01-13, 23:45   

FOSS napisał/a:
No chyba, że mówimy tu o światłach długich...
wtedy właśnie widać przewagę Plusów bo nie dość, że Plusy to bi-ksenon to jeszcze dodatkowo zapala się żarówka halogenowa - takie światło musi zabijać komary w locie zanim jeszcze uderzą w szkło reflektora :mrgreen:
Ale na długich, nawet na trasie, nie jeździ się jednak zbyt często bo ruch na głównych drogach jest nawet w środku nocy.

Ale plusy to nie bi-ksenon. Żadne z z fabrycznych reflektorów w D2 FL nie było bi-ksenonem.
FOSS napisał/a:
Co do długich jeszcze to jeżeli przerobię ori soczewkę na bi-ksenon będę miał chyba jednak lepiej niż Plusy a co najmniej porównywalnie :roll: .

Szybciej wyjdzie zakup bi-ksenonowej soczewki i ew mała przeróbka wnętrzności.
Wiec albo plusy z dodatkowa przetwornica, albo zmiana soczewki w zwyklym ksenonie.

PS - z barwą 6000k też nie jest tak do końca - wiele zależy od żarnika i samego reflektora.
W D2 przed liftem z postojówkami na SMD bardzo ładnie to wyglada, świeci dobrze i nie przeszkadza innym na drodze.
_________________
Black Cars Matters
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-01-14, 10:13   

dice111 napisał/a:
Ale plusy to nie bi-ksenon. Żadne z z fabrycznych reflektorów w D2 FL nie było bi-ksenonem.

No jak to nie... w Plusach przy zmianie świateł z mijania na drogowe ewidentnie zmienia się wysokość świecenia lampy ksenonowej.
Jeżeli nawet realizowane jest to za pomocą jedynie podnienienia promienia światła przy użyciu silniczków poziomujących lampę a nie dodatkową przesłoną przed żarnikiem (tego akurat nie wiem bo nie rozbierałem takiej lampy ani nie zgłębiałem jej konstrukcji) to nie można zaprzeczyć, że lampa ksenonowa Plus z jednym żarnikiem realizuje jednocześnie funkcję świateł mijania jak i drogowych - czyli dokładnie tak jak bi-ksenon.

Jeżeli nie wierzysz to sprawdź u kogoś - zasłoń ręką tą halogenową i zobacz jek zmienia się promień światła ksenonów ;-)

dice111 napisał/a:
Szybciej wyjdzie zakup bi-ksenonowej soczewki i ew mała przeróbka wnętrzności.

Ależ oczywiście, że zamiana soczewki na bi-ksenonową o czym pisałem już wcześniej.
Zresztą nie zamierzam dłubać tego sam - znam od tego dobrych fachowców więc śladu nie będzie po przeróbkach :lol:

dice111 napisał/a:
PS - z barwą 6000k też nie jest tak do końca - wiele zależy od żarnika i samego reflektora.
W D2 przed liftem z postojówkami na SMD bardzo ładnie to wyglada, świeci dobrze i nie przeszkadza innym na drodze.

A tego to już nie wiem bo sam używam wciąż 4300K a opinia o 6000K jak pisałem wcześniej to tylko zasłyszane wieści... noi moje A8 jest już po lifcie więc nie wiem jak z tymi lampami.
Ale LED-ów to w moim aucie jest całe stado więc cośtam na temat ich wyglądu i warunków pracy wiem :-P
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5070
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-01-14, 19:15   

FOSS napisał/a:
dice111 napisał/a:
Ale plusy to nie bi-ksenon. Żadne z z fabrycznych reflektorów w D2 FL nie było bi-ksenonem.

No jak to nie... w Plusach przy zmianie świateł z mijania na drogowe ewidentnie zmienia się wysokość świecenia lampy ksenonowej.
Jeżeli nawet realizowane jest to za pomocą jedynie podnienienia promienia światła przy użyciu silniczków poziomujących lampę a nie dodatkową przesłoną przed żarnikiem (tego akurat nie wiem bo nie rozbierałem takiej lampy ani nie zgłębiałem jej konstrukcji) to nie można zaprzeczyć, że lampa ksenonowa Plus z jednym żarnikiem realizuje jednocześnie funkcję świateł mijania jak i drogowych - czyli dokładnie tak jak bi-ksenon.(...)

Ale długie są realizowane na osobnej żarówce, więc takiej lampy przed ew modami nie można nazwać biksenonem.
_________________
Black Cars Matters
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-01-15, 01:06   

dice111 napisał/a:
FOSS napisał/a:
dice111 napisał/a:
Ale plusy to nie bi-ksenon. Żadne z z fabrycznych reflektorów w D2 FL nie było bi-ksenonem.

No jak to nie... w Plusach przy zmianie świateł z mijania na drogowe ewidentnie zmienia się wysokość świecenia lampy ksenonowej.
Jeżeli nawet realizowane jest to za pomocą jedynie podnienienia promienia światła przy użyciu silniczków poziomujących lampę a nie dodatkową przesłoną przed żarnikiem (tego akurat nie wiem bo nie rozbierałem takiej lampy ani nie zgłębiałem jej konstrukcji) to nie można zaprzeczyć, że lampa ksenonowa Plus z jednym żarnikiem realizuje jednocześnie funkcję świateł mijania jak i drogowych - czyli dokładnie tak jak bi-ksenon.(...)

Ale długie są realizowane na osobnej żarówce, więc takiej lampy przed ew modami nie można nazwać biksenonem.

No nie do końca jest tak jak piszesz...
owszem jest dodatkowa żarówka halogenowa obsługująca długie ale również, jak napisałem już powyżej, po załączeniu świateł długich zmienia się wysokość świecenia lampy głównej opartej na żarniku ksenonowym...
i jak pisałem już wcześniej - nie wiem czy realizowane jest to za pomocą przesłony czy też silnikami od automatycznego poziomowania lecz na 100% żarnik ksenonowy obsługuje tutaj i światła mijania i światła drogowe czyli tak jak klasyczny bi-ksenon.

A może lampa Plusów to taki protoplasta bi-ksenonu gdzie zmianę wysokości promienia światła zrealizowano za pomocą właśnie silniczków od samopoziomowania, a żarówkę halogenową dodano, ponieważ światło z lampy bez soczewki, pomimo zastosowania żarników ksenonowych było zbytnio rozproszone?...
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5070
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-01-15, 01:28   

Dokładnie. Biksenon jest realizowany albo na dwóch żarnikach, albo na jednym z przesłoną (soczewka). Plus to zwykły ksenon, któremu przy światłach drogowych "pomaga" H7. Nie ma tam przesłony, bo nie ma soczewki. Bodajże jak mrugniesz walnie samą H7, jak właczysz normalnie długie to zaświecą oba. Żarnik ksenononowy zwiększy (polepszy) strumień światła.
Nawet niektórzy producenci mylnie nazywaja ksenon plus biksenonem (z resztą zalezy to od "firmowych" nazw producentów (tak jest np w przypadku HELLI, BOSHA etc))
_________________
Black Cars Matters
 
 
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2010-01-15, 01:58   

Plus świeci pięknie ;) - póki jest nowy...
Po kilku latach, przegrywa z soczewka tracąc właściwości świetlne, znacznie szybciej.

To miedzy innymi przyczyniło się do tego, ze koncern AG wycofał się z tej technologii.

Różnice w świeceniu i estetyka- wedle uznania i gustu.
Jak sie komu podoba...


Foss, co do żarników to kupujemy PHILIPSA 4300K, od gościa z URSUSA - świecą oryginalnie ;)
OSRAM... przy Philipsie świeci jak niepełne 4000K ;)
_________________
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5070
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-01-15, 16:51   

W D4 jeśli nie wybierzemy reflektorów w technologii LED jest Xenon plus z ew opcją adaptive light
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.