Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] 5HP24 problem z konwerterem  
Autor Wiadomość
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2015-04-23, 06:50   

Tak Tak skrzynia na palecie wazy coś około 100 kg Wiec jest co targać .Chłopaki z SONEX w Ustroniu M .wymieniali mi skrzynie i konwerter po czym drugi raz demontowali żeby wymienić czujnik położenia biegów .W chwili kiedy zostawiałem im swoje auto na podnośnikach naprawiane były inne mimo to po południu zadzwonili że Audi do odbioru , byłem w szoku że tak szybko bo w warsztacie tylko dwie osoby .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-04-23, 07:15   

Panowie zmieniacie temat postu , po co.
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-04-23, 09:12   

Cały czas nie mam pomysłu co z tym zrobić. Orientujecie się ile kosztuje wyjęcie i włożenie tej skrzyni w jakimś profesjonalnym warsztacie? Jeśli to nie będą jakieś kosmiczne kwoty to może zaryzykuję zmianę/regenerację samego konwertera i przy okazji wymienię uszczelniacze wszystkie - zewnętrzne. W tej chwili perspektywa targania tej skrzyni samemu (ewentualnie z pomocą teścia który ma 60+) jest dla mnie wyczynem i to grubym więc jesli koszty mnie nie zabiją to podejmę ryzyko.

Tak jak pisałem wcześniej robię ostatnią próbę, czyli zmieniam filtr i olej po raz ostatni (trzeci), jeśli po tym się nic nie poprawi to będę musiał coś koniecznie z tym zrobić bo nie daje mi to spokoju.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-23, 10:01   

Zadzwoń do jakiegos dobrego serwisu ASB i ci powiedzą cene.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-04-23, 11:38   

Nie ma takiego serwisu w okolicach Bydgoszczy, podzwonię w wolnej chwili, myslalem ze ktoś z Was już coś takiego robił i wie jakie to kwoty.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2015-04-26, 12:04   

Bugalon napisał/a:
Nie ma takiego serwisu w okolicach Bydgoszczy, podzwonię w wolnej chwili, myslalem ze ktoś z Was już coś takiego robił i wie jakie to kwoty.


Jak to nie ma - a ten: http://www.automatskrzynia.pl/
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-05-27, 10:34   

Wreszcie rozwiązałem problem. Cieszę się na razie w pełni sprawnym automatem zmieniającym biegi jak marzenie :) Opiszę więc krok po kroku jakie były objawi i co po kolei robiłem żeby zgodnie z rozsądkiem usprawnić wszystko i nie przepłacać.

Objawy:
1. Szarpnięcia przy zmianach biegów z 3 na 4 i z 4 na 5
2. Szarpnięcia przy bardzo niskich i średnich obciążeniach przy zmianach biegów
3. Zapinanie biegów na dwa razy, wyczucie zmiany a po chwili dobicie jeszcze raz jak by bieg po dluzszej chwili wchodzil.
4. Wszystkie powyzsze objawy występowały dopiero po nagrzaniu oleju w skrzyni biegów.

Jak rozwiązywałem problem krok po kroku.
1. Zakupiłem 20 litrów oleju na kilka wymian statycznych (cała bańka)
2. Zakupiłem filtr oleju do skrzyni z uszczelką.
3. Wykonałem pierwszą wymianę statyczną bez wymiany filtra oleju. Zleciał czerwony olej (czyli nie ten co trzeba po kolorze)
4. Przejechałem z 10 kilometrów żeby czerwony zmieszał się z nowo zalanym żółtym i zrobiłem kolejną wymianę statyczną bez wymiany filtra.
5. Samochód nadal szarpał a problem wręcz się nieco pogłębił.
6. Przejechałem kolejne 1000 kilometrów.
7. Wymieniłem po raz trzeci statycznie olej ale tym razem już z wymianą filtra, uszczelki i kilku innych detali.
8. Samochód nadal szarpał przy zmianach biegów.
9. Sprawdziłem parametry pracy konwertera. Kanał 7 bloki 3 i 4. Przy TC close obroty potrafiły się zmieniać przy przyspieszaniu o nawet 200 obrotów (norma 20-30), Przy TC open obroty zmieniały się nawet o 500-600 (norma 200-300)
10. Zapadła decyzja o wymianie konwertera. Kupiłem używany, niestety nie nadawał się do montażu ze względu na uszkodzoną szyjkę.
11. Wysłałem swój konwerter do midparts pomnimo niepochlebnych opinii zeby wykonali regenerację.
12. Zamontowany został zregenerowany konwerter + do tego przy okazji zregenerowany został rozrusznik i zostały wymienione wszystkie uszczelniacze zewnętrzne skrzyni biegów na takie z ASO (żadnych zamienników)
13. Olej do automatu został uzupełniony po wymianie konwertera (weszło go ponad 3,5 litra)
14. Zanim odebrałem auto zrobiłlem sprawdzenie parametrów pracy konwertera. Przy TC close obroty nawet nie drgną - 0. Przy TC open przy częściowych otwarciach przepustnicy roznica na poziomie 80-90, przy pełnej petardzie na wysokich biegach 200-220. Wszystko w normie.

Automat chodzi jak marzenie. Nie szarpie, pięknie zmienia biegi. Co ciekawe temperatura oleju w skrzyni nawet po zdrowym pałowaniu nie przekracza 70 stopni (wcześniej 90 miałem po przejechaniu kilku kilometrów). Ogólnie rzecz biorąc sukces na całej linii. Teraz tylko pytanie jak długo pochodzi konwerter zregenerowany w midparts. Mam rachunek i gwarancję na 3 lata :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-05-27, 17:49   

Powinien wytrzymac jakies 200kkm
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-05-27, 18:03   

Jaki jest koszt regeneracji konwertera w tej firmie a te 3 lata to gwarancja ?
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-27, 18:28   

Bugalon, czyli te wszystkie problemy powodował konwerter, jak masz gwarancję na 3 lata to niczym się nie przejmuj
ahadam, płacisz 1350zł i oddajesz swój stary, dostajesz drugi po regeneracji, chyba tak to u nich wygląda
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-05-27, 18:33   

Bylo tak:

Moj konwerter zostal wyjety i wyslany do regeneracji. W piatek byl wyslany a we wtorek juz byl na miejscu (zregenerowali go w poniedzialek i od razu wyslali ). Regeneracja + wysyłki kosztowało łącznie 750 zlotych.


beyer28 napisał/a:
Bugalon, czyli te wszystkie problemy powodował konwerter, jak masz gwarancję na 3 lata to niczym się nie przejmuj
ahadam, płacisz 1350zł i oddajesz swój stary, dostajesz drugi po regeneracji, chyba tak to u nich wygląda
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-27, 18:41   

Bugalon, czyli zregenerowali Twój?ceną to jestem zszokowany, bo tanio. Też myślę kiedyś to zrobić i chociaż na razie nic się nie dzieje, to u mnie skrzynia kiedyś była robiona-2 razy <jezu> ale bez konwertera.
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-05-27, 18:57   

No Panowie 1350 a 750 to jest różnica. Pozdrawiam.
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-27, 19:00   

ahadam, 1350 za Sachsa krzyczą
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-05-27, 19:09   

za nowy bez zdawania starego?
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.