Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Co to może stukać?  
Autor Wiadomość
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-02, 18:36   [D2 preFL ALL ] Co to może stukać?

Poszukuję wskazówki, bo przyznam, że nawet mechanik ma problem ze zlokalizowaniem stuków z okolic zawieszenia. A przyznam, że mechanik akurat z tych naprawdę solidnych.
Otóż... Głośne głuche pukanie lewego i cichszee prawego koła na niemal każdej nierówności i dziurze.
Sprawdzone wszystkie wahacze (każdy jeden wymontowany), które zresztą założone były nowe w zeszłym roku - żadnych luzów.
Końcówki drążków - ok.
Maglownica sprawdzona - według mechanika też ok.
Podejrzenie padło na amortyzatory - oba założone nowe i nic... Jak pukało tak puka.

Ktoś ma pomysł co jeszcze można sprawdzić?
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-12-02, 21:03   

Górne poduszki przy amortyzatorach były wymieniane ?
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-02, 22:09   

A drążki kierownicze? Kolumna McPherson'a przykręcona dobrze? Sprawdź wsporniki kolumny, potrafią nadrobić hałasu jak nie dokręcone. Zaciski hamulcowe sprawdzone? Półoski?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-03, 09:11   

poduszki i uchwyty silnika do sanek i do silnika
 
 
Kondek25 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 24
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2016-12-03, 13:23   

Zacznij na pewno od sprawdzenia zacisków ;)
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2016-12-03, 13:27   

A łączniki , albo gumy stabilizatora kolega sprawdzał ??
Zacznijmy od najtańszych rzeczy , które ciężko jest zlokalizować na podnośniku .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-03, 14:00   

Kondek25 napisał/a:
Zacznij na pewno od sprawdzenia zacisków ;)


A co tutaj może być nie tak i jak to skontrolować?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-03, 15:35   

Chris napisał/a:
Kondek25 napisał/a:
Zacznij na pewno od sprawdzenia zacisków ;)


A co tutaj może być nie tak i jak to skontrolować?


czy jarzmo dokręcone do zwrotnicy, zacisk do jarzma, czy prowadnice nie zapieczone.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-03, 16:27   

Hamulce były robione w zeszłym roku, minimalnie popiskują, ale nie sądze, żeby były zapieczone.
Pozostaje kwestia sprawdzenia dokręcenia.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-03, 16:34   

kurcze te dokręcanie to niby taki banał, ale ja miałem kiedyś nie dociągniętą śrubę górnego mocowania wahaczy w zwrotnicy i też długo szukałem. Przypadkiem na to wpadłem, że sworznie górnych wahaczy latają góra - dół. Po dociągnięciu śruby cisza <faktycznie>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-03, 16:39   

No, mnie też to brzmi na odgłos czegoś luźno latającego, ale póki co zawieszenie przejrzane i wszystko podokręcane.
Teraz faktycznie trzeba sprawdzić poduchy silnika i te hamulce.
Chociaż poduchy powinny chyba też objawiać się przy ruszaniu i na postoju, a ja wtedy mam cicho i nic nie telepie.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-03, 16:45   

Chris napisał/a:
Chociaż poduchy powinny chyba też objawiać się przy ruszaniu i na postoju


no raczej dokładnie, przy ruszaniu miałbyś taki "stukot" a na postoju mogło by wibrować. Ja kiedyś wymieniałem poduszkę pod silnikiem bo poprzedni właściciel wstawił poduszkę bez czujnika. Jak ją wyjąłem to mi się dosłownie w rękach rozsypała, ale nie słyszałem żeby coś stukało...

mimo to sprawdzić nie zaszkodzi.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Kondek25 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 24
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2016-12-04, 11:21   

Zaciski wyrabiają się na tulejce. Sam miałem podobnie, przejrzałem całe zawieszenie itd. i przez przypadek się okazało że zacisk luźny. Przejedź się po dziurach i zobacz czy na wciśniętym hamulcu też będzie tłukło. Ręcznie też zobacz czy zacisk luźno nie lata.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.