Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB ] Na Drive samochód zjeżdża z górki  
Autor Wiadomość
lukasz1986 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 72
Skąd: brzesko/wiedeń
Wysłany: 2012-06-20, 14:25   [D2 97 4.2PB ] Na Drive samochód zjeżdża z górki

witam jak w temacie dzisiaj pierwszy raz zatrzymalem sie pod dosc duza gorke i gdy zdjalem noge z chamulca samochod zaczol zjezdzac w dol to normalne???? przyznam ze gorka byla spora a na mniejszych trzyma normalnie prosze o odpowiedz
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-06-20, 15:22   

Tak , jak staniesz na światłach i masz "D" to skrzynia jest "wyprzęgana" , w momencie gdy dodasz gazu automatycznie (chyba ciśnienie w skrzyni to robi) wrzucany jest bieg 1.
Jeśli staniesz pod lub z górki , zgasisz silnik zostawiając na "D" to tak samo jak byś zostawił samochód na "N" - z toczy się ;-)
Trzeba sobie w bić do głowy , że przed wyłączeniem zapłonu TRZEBA drążek zmiany biegów ustawić w pozycji "P" i na hamulcu ręcznym ( pomocniczym)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Dymian 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 161
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2012-06-20, 15:51   

mdamian napisał/a:
..
Jeśli staniesz pod lub z górki , zgasisz silnik zostawiając na "D" to tak samo jak byś zostawił samochód na "N" - z toczy się ;-)
Trzeba sobie w bić do głowy , że przed wyłączeniem zapłonu TRZEBA drążek zmiany biegów ustawić w pozycji "P" i na hamulcu ręcznym ( pomocniczym)


Mi się wydaje, że kolega stanął pod górkę na D przy odpalonym silniku- więc reasumując to nie jest normalne..
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-20, 16:02   

Dymian napisał/a:
Mi się wydaje, że kolega stanął pod górkę na D przy odpalonym silniku- więc reasumując to nie jest normalne..
A czy zawsze na odpalonym silniku auto stojąc na wzniesienu na D nie ma prawa się stoczyć do tyłu?? Nawet jesli wzniesienie jest dośc strome??
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-06-20, 17:06   

Apophis, Raczej na odpalonym nie powinien się cofnąć do tyłu , chyba że skrzynia nie trzyma ciśnienia . Bynajmniej ja takiej górki nie znalazłem , z której by mi się samochód cofnął (na odpalonym silniku) No ale raczej jak jest bardzo stroma to skrzynia może mieć za słabe ciśnienie i samochód może się z toczyć ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-20, 17:13   

W audi co prawda nie przypominam sobie by mi sie cos takiego zdarzyło szczególnie po remoncie skrzyni,ale wcześniej latałem omega i tam bywało że przy jakims stromym podjeździe to nie trzymała sie juz tak.Ale takie strome wzniesienia to rzadko spotykane są,jesli w wrunkach drogowych auto sie do tyłu toczy to jet cos nie tak.
 
 
lukasz1986 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 72
Skąd: brzesko/wiedeń
Wysłany: 2012-06-20, 17:51   

tak jak napisalem samochod wtedy chodzil i ze jak sie gasi to wiem ze trzeba dac na P.normalnie w miescie czy na malych wzniesieniach trzyma normalnie ze zmianami biegow nie ma problemu jedno co zauwazylem cieknie mi olej z przedniej poloski od kierowcy i z miski ale czy to moze byc przyczyna??? oleju wykapalo mi pare kropli mam zamiar wymienic olej i filtr i przy okazji simmering czy nie wiem co tam jest dzieki za odpowiedz
Koledzy
 
 
endrius233 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 64
Skąd: Zabierzów
Wysłany: 2012-06-24, 20:23   

Witam, prawdopodobnie kończy ci sie konwerter, dlatego auto stacza się w dół.
 
 
lukasz1986 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 72
Skąd: brzesko/wiedeń
Wysłany: 2012-06-29, 17:44   

Kolego a jak z tym konwerterem???da sie to naprawic czy trzeba wymienic i jesli sie orientujesz to jakie sa koszty czegos takiego
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-29, 18:47   

lukasz1986 napisał/a:
Kolego a jak z tym konwerterem???da sie to naprawic czy trzeba wymienic i jesli sie orientujesz to jakie sa koszty czegos takiego
Konwerter sie regeneruje lub kupuje regenerowany,dając wlasny w zamian.To najtańsza opcja poza kupnem uzywanego sprawnego. Koszt chyba ok 1500zł plus wymiana.
 
 
lukasz1986 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 72
Skąd: brzesko/wiedeń
Wysłany: 2012-06-29, 19:34   

to nie tak tragicznie jeszcze a samodzielnie mozna sie ztym bawic czy lepiej nie????
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-06-29, 20:59   

lukasz1986 napisał/a:
to nie tak tragicznie jeszcze a samodzielnie mozna sie ztym bawic czy lepiej nie????

O ile dobrze kojarzę , konwerter to (chyba) sprzęgło hydrokinetyczne , czyli podnośnik , narzędzia i jazda .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
lukasz1986 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 72
Skąd: brzesko/wiedeń
Wysłany: 2012-06-29, 21:19   

a jeszcze jedno pytanie gdzie takie cos regeneruja????
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-29, 22:10   

lukasz1986 napisał/a:
a jeszcze jedno pytanie gdzie takie cos regeneruja????

Zajrzyj na stronke Midparts.pl tam mają takie juz gotowe.
 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-09-11, 18:52   

Panowie moja skrzynia jest po remoncie (w styczniu był ten remont), no i do tej pory wszystko było ok, pod każdą górkę jaką wjechałem to auto sie stało w miejscu na puszczonym hamulcu i na D, a dzisiaj wjechałem pod standardową górkę, pod którą często wjeżdżam, no i nie wiem czemu ale auto zaczęło toczyć się w dół.
Konwerter już padł? Możliwe to jest? Dodam że mam szarpania przy przełączaniu z D na R i odwrotnie, ale to było od początku po remoncie.
Olej w skrzynii jest, w mechanizmie także.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.